Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
Sossar ee lata
berralarzon
formsvackan
Infra
R.O.F.L
F.I.S.T
Dao
RedCloud
redalert
Thetaxpayer
DMustaine
RedMentalCase
Secrist
17 posters

    UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 20:12

    Sossar ee lata skrev:Han lär ha ett gäng dödsdomar på sig från många håll. Man får inte kritisera islam!! Det säger Red C.

    Dödsdomar är vanligare åt andra hållet, iofs. Och visst får man kritisera islam! Det finns en stark rafsir-tradition inom islam som just är baserat på detta!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-17, 20:14

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Han lär ha ett gäng dödsdomar på sig från många håll. Man får inte kritisera islam!! Det säger Red C.

    Dödsdomar är vanligare åt andra hållet, iofs. Och visst får man kritisera islam! Det finns en stark rafsir-tradition inom islam som just är baserat på detta!

    Du kan kanske ta upp det med exempelvis Rushdie, när ditt haschrus släppt.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 20:19

    RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Han lär ha ett gäng dödsdomar på sig från många håll. Man får inte kritisera islam!! Det säger Red C.

    Dödsdomar är vanligare åt andra hållet, iofs. Och visst får man kritisera islam! Det finns en stark rafsir-tradition inom islam som just är baserat på detta!

    Du kan kanske ta upp det med exempelvis Rushdie, när ditt haschrus släppt.

    Duktig pojke! ETT exempel från 80-talet! Måste krävt stor ansträngning från dig... Smile

    Muslimer får ta emot sådana hot dagligen över hela västvärlden, liksom...
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-17, 20:23

    Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Han lär ha ett gäng dödsdomar på sig från många håll. Man får inte kritisera islam!! Det säger Red C.

    Dödsdomar är vanligare åt andra hållet, iofs. Och visst får man kritisera islam! Det finns en stark rafsir-tradition inom islam som just är baserat på detta!

    Du kan kanske ta upp det med exempelvis Rushdie, när ditt haschrus släppt.

    Duktig pojke! ETT exempel från 80-talet! Måste krävt stor ansträngning från dig... Smile

    Muslimer får ta emot sådana hot dagligen över hela västvärlden, liksom...

    Just det faktum att det är ett exempel från 1980 talet och domen fortfarande tvingar Rushdie till ett skyddat liv säger allt om islams extremism, för den som har mer hjärna än en gråsugga.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 20:32

    RedMentalCase skrev:Just det faktum att det är ett exempel från 1980 talet och domen fortfarande tvingar Rushdie till ett skyddat liv säger allt om islams extremism, för den som har mer hjärna än en gråsugga.

    Du är välkommen upp under stenen när du vill. Den domen är aktuell enbart för de fåtal som anser att Khomeini i Iran är deras religiösa ledare. Inte så många av dessa finns i västvärlden idag. Alltså inte "islam"... Men givetvis är den helt fel. Men hur detta skulle rättfärdiga de massor av dödshot och andra hot muslimer får utstå varje dag här i Sverige och andra västländer, får du nog förklara vidare.

    Och ja, det säger mycket om islamisk extremism, men nästan ingenting om islam!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-17, 21:47

    Dödshoten som hänger över Rusdie, Wiilks Westergård och en rad andra säger mycket om islam, kan du inte ens erkänna det vet jag inte vad du håller på med, inte är det debatt i alla fall.

    http://www.dagen.se/nyheter/dodshot-mot-konvertiter-i-sveriges-radio/

    Det verkar som om de dödshot mot muslimer du lallar om utförs av.... muslimer.

    Ridå för halal-hippien, röka vidare.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  berralarzon 2012-05-17, 21:56

    RedMentalCase skrev:Dödshoten som hänger över Rusdie, Wiilks Westergård och en rad andra säger mycket om islam, kan du inte ens erkänna det vet jag inte vad du håller på med, inte är det debatt i alla fall.

    http://www.dagen.se/nyheter/dodshot-mot-konvertiter-i-sveriges-radio/

    Det verkar som om de dödshot mot muslimer du lallar om utförs av.... muslimer.

    Ridå för halal-hippien, röka vidare.

    Skulle tänka mig att du är korkad!
    //Niklas
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedCloud 2012-05-17, 22:11

    att det skånska mentalfallet öht förmår sig ta ordet "hot" i sin mun....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  formsvackan 2012-05-17, 22:16

    RedCloud skrev:att det skånska mentalfallet öht förmår sig ta ordet "hot" i sin mun....
    Varav hjärtat är fullt talar munnen ....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Sniperace 2012-05-17, 22:35

    formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:sök hjälp !
    Var då? Förutom honom själv finns det endast idioter här i värden, ca: 7 miljarder av dem Very Happy

    .... tänkte han kunde söka hjälp hos Alliansen hos nåt systerbolag åt Carema....
    Taxin väntar Very Happy

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Hispanexpress

    spanska expressbudfirmor?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Sniperace 2012-05-17, 22:38

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Han lär ha ett gäng dödsdomar på sig från många håll. Man får inte kritisera islam!! Det säger Red C.

    Dödsdomar är vanligare åt andra hållet, iofs. Och visst får man kritisera islam! Det finns en stark rafsir-tradition inom islam som just är baserat på detta!

    rekommenderar du muslimer att avfalla från islam till ateism eller bli ex kristna om de bor i saudi, pakistan, iran, afghanist, egypten, syrien, libyen eller andra länder som lyder under islamska lagar?

    kan du rekommendera människor i de länderna att kritisera islam?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-18, 01:15

    Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Han lär ha ett gäng dödsdomar på sig från många håll. Man får inte kritisera islam!! Det säger Red C.

    Dödsdomar är vanligare åt andra hållet, iofs. Och visst får man kritisera islam! Det finns en stark rafsir-tradition inom islam som just är baserat på detta!

    Du kan kanske ta upp det med exempelvis Rushdie, när ditt haschrus släppt.

    Duktig pojke! ETT exempel från 80-talet! Måste krävt stor ansträngning från dig... Smile

    Muslimer får ta emot sådana hot dagligen över hela västvärlden, liksom...

    Jag har aldrig sett svenska präster uttala dödsdomar mot muslimer. Var hittar du det?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-18, 01:36

    RedMentalCase skrev:Dödshoten som hänger över Rusdie, Wiilks Westergård och en rad andra säger mycket om islam, kan du inte ens erkänna det vet jag inte vad du håller på med, inte är det debatt i alla fall.

    http://www.dagen.se/nyheter/dodshot-mot-konvertiter-i-sveriges-radio/

    Det verkar som om de dödshot mot muslimer du lallar om utförs av.... muslimer.

    Ridå för halal-hippien, röka vidare.

    Nej, dödshoten och andra hot kommer mestadels från högerextrema, eller ibland bara ren höger. En beräkning är att bara ca 3% av hoten och angreppen mot muslimer i Sverige hamnar i statistiken, då de inte anmäls.

    Njae... de där dödshoten mot Ruschdie, och ett fåtal andra, säger inte speciellt mycket om islam, men ganska mycket om relationen mellan extremister på islamsidan och ett fåtal stollar på den andra sidan.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Hot

    Inlägg  Secrist 2012-05-18, 01:39

    En beräkning är att bara ca 3% av hoten och angreppen mot muslimer i Sverige hamnar i statistiken, då de inte anmäls.


    Länk? Källa? Eller är det som vanligt? Man får googla själv? Rolling Eyes
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-18, 01:40

    Sniperace skrev:rekommenderar du muslimer att avfalla från islam till ateism eller bli ex kristna om de bor i saudi, pakistan, iran, afghanist, egypten, syrien, libyen eller andra länder som lyder under islamska lagar?

    kan du rekommendera människor i de länderna att kritisera islam?

    I de flesta av dessa länder är vare sig konvertering eller islamkritik speciellt motsägelsefullt, men det finns alltid stollar som tror att de har någon "religiös plikt" att utöva våld eller så. Några av dessa du räknar upp är diktaturer, och jag rekommenderar dem inte till någonting, förutom att bli kvitt dessa. Islamkritik, som en del av tafzirtraditionen finns i alla dessa länder och har inga problem. Men jag rekommenderar ingen till någonting, om det finns en möjlighet att deras handlande kan ge dem problem.

    Det är så lätt här hemma i tryggheten att "veta" hur alla skall bete sig...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-18, 01:41

    Secrist skrev:Jag har aldrig sett svenska präster uttala dödsdomar mot muslimer. Var hittar du det?

    Var skulle jag ha hävdat att svenska präster skulle gjort något sådant?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-18, 01:45

    Secrist skrev:En beräkning är att bara ca 3% av hoten och angreppen mot muslimer i Sverige hamnar i statistiken, då de inte anmäls.


    Länk? Källa? Eller är det som vanligt? Man får googla själv? Rolling Eyes

    Studien ”Diskriminering i rättsprocessen” av BRÅ. Presenterad i boken "Islamofobi", sid. 246!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Sniperace 2012-05-18, 08:22

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:rekommenderar du muslimer att avfalla från islam till ateism eller bli ex kristna om de bor i saudi, pakistan, iran, afghanist, egypten, syrien, libyen eller andra länder som lyder under islamska lagar?

    kan du rekommendera människor i de länderna att kritisera islam?

    I de flesta av dessa länder är vare sig konvertering eller islamkritik speciellt motsägelsefullt, men det finns alltid stollar som tror att de har någon "religiös plikt" att utöva våld eller så. Några av dessa du räknar upp är diktaturer, och jag rekommenderar dem inte till någonting, förutom att bli kvitt dessa. Islamkritik, som en del av tafzirtraditionen finns i alla dessa länder och har inga problem. Men jag rekommenderar ingen till någonting, om det finns en möjlighet att deras handlande kan ge dem problem.

    Det är så lätt här hemma i tryggheten att "veta" hur alla skall bete sig...

    ok, men vad säger du då om lagarna om just blasfemi i ex pakistan, ärt det bara enskilda galninger som genomför dessa?

    kan du rekommendera människor i dessa länder att vända sig till sina myndigheter och hävda konvertering från islam till kristendom?

    det är tvärtom, men bör rekommendera at INTE ge en tillstymmelse till sådant om man vill behålla livet eller undvika straff.

    FÖR i de flesta av de länder som styrs av politisk islam är alltg sådant straffbart enligt LAG, Pakistan, Saudiarabien, Iran Afghanistan osv är sådana länder där man teklöst straffas av LAGEN och myndigheterna om man ertappas, varför vill du förminska och förneka sådant? har du någon speciell agenda med detta, för vi vet ju alla hur intensivt du i alla lägen försvarar islam och försöker bortförklara det som sker i länder där islam styr in i minsta detalj...

    tror du att du med dina lögner kan övertyga världen om att detta inte sker och inte finns?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Sniperace 2012-05-18, 08:23

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Jag har aldrig sett svenska präster uttala dödsdomar mot muslimer. Var hittar du det?

    Var skulle jag ha hävdat att svenska präster skulle gjort något sådant?

    men har islamska företrädare gjort sådant? Smile
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Infra 2012-05-18, 09:17



    Är det egentligen nån skillnad på dubbelmmoralen och hyckleriet i muslimers ledarskikt/samhällstoppar likaväl som hyckleri och dubbelmoral i vårt eget ledarskikt/samhällstoppar?

    Jag tycker det är samma skit hela vägen - samma lismande och dubbelspel i båda grupperna. Egentligen ingen skillnad alls.



    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Infra 2012-05-18, 09:49

    Infra skrev:

    Är det egentligen nån skillnad på dubbelmmoralen och hyckleriet i muslimers ledarskikt/samhällstoppar likaväl som hyckleri och dubbelmoral i vårt eget ledarskikt/samhällstoppar?

    Jag tycker det är samma skit hela vägen - samma lismande och dubbelspel i båda grupperna. Egentligen ingen skillnad alls.



    Joseffson ute på Newsmill och dundrar: "Politikerna måste klargöra vad som gäller i Sverige." Vet de det själva då, tro?

    http://www.newsmill.se/artikel/2012/05/17/politiker-m-ste-tydligg-ra-vad-som-g-ller-i-sverige



    Senast ändrad av Infra den 2012-05-18, 10:09, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 10:01

    Undrar om det är nån på AC som håller med den Moderaten ang hans inställning kring muslimer ... Secrist ? Seel ? Alert ?, Mentalcase ?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Infra 2012-05-18, 11:26



    Förmodligen allesammans. Smile
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-18, 18:59

    Sniperace skrev:ok, men vad säger du då om lagarna om just blasfemi i ex pakistan, ärt det bara enskilda galninger som genomför dessa?

    kan du rekommendera människor i dessa länder att vända sig till sina myndigheter och hävda konvertering från islam till kristendom?

    det är tvärtom, men bör rekommendera at INTE ge en tillstymmelse till sådant om man vill behålla livet eller undvika straff.

    FÖR i de flesta av de länder som styrs av politisk islam är alltg sådant straffbart enligt LAG, Pakistan, Saudiarabien, Iran Afghanistan osv är sådana länder där man teklöst straffas av LAGEN och myndigheterna om man ertappas, varför vill du förminska och förneka sådant? har du någon speciell agenda med detta, för vi vet ju alla hur intensivt du i alla lägen försvarar islam och försöker bortförklara det som sker i länder där islam styr in i minsta detalj...

    tror du att du med dina lögner kan övertyga världen om att detta inte sker och inte finns?

    Jag tycker de lagarna är FRUKTANSVÄRDA!!!

    Jag rekommenderar dessa människor att agera mot förtryck!

    Det finns inga länder, mer än Islam, som styrs av politisk islam! De andra länder du tar upp styrs inte av politisk islam, inte heller landet "osv".

    Jag vill inte förminska eller förneka något! Jag vill att beskrivningen av islam skall utgå från faktisk fakta!

    Ja, min agenda är att motarbeta fördomar!

    Hade jag hävdat att sådana här saker inte sker eller inte finns, så hade jag givetvis ljugit. Men nu hävdar jag ju inte detta. Är det för svårt för dig att vara ärlig när du debatterar med mig, eller?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-18, 19:00

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Jag har aldrig sett svenska präster uttala dödsdomar mot muslimer. Var hittar du det?

    Var skulle jag ha hävdat att svenska präster skulle gjort något sådant?

    men har islamska företrädare gjort sådant? Smile

    Det finns människor företrädande muslimer, kristna, ateister, mm, mm, som gjort sådant!

    Sponsored content


    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 4 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 09:36