Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
Sossar ee lata
berralarzon
formsvackan
Infra
R.O.F.L
F.I.S.T
Dao
RedCloud
redalert
Thetaxpayer
DMustaine
RedMentalCase
Secrist
17 posters

    UG: Kvinnor manas till underkastelse

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-17, 01:06

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja jag kan tänka mig att du fullkomligt älskade hans objektiva valstugereportage. Very Happy

    Nej, men den var också intressant, och visade vad moderaterna då faktiskt tyckte! Men givetvis var reportaget snedvridet, men det var ju för att det inte fanns så många andra valstugor att besöka än de som besöktes. Dock var det ingen som tvingade moderaterna att säga det de då sade, inte heller den sosse som faktiskt stod på sig mot reportern...

    Kan vi slå fast att med största sannolikhet så har moskéreportaget skildrat vad imamer tycker? Så slipper du gräva ner dig i det menar jag.


    Är det en bred vetenskaplig tvärsnittlig undersökning som innefattar alla Imamer inom Islam ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 01:09

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja jag kan tänka mig att du fullkomligt älskade hans objektiva valstugereportage. Very Happy

    Nej, men den var också intressant, och visade vad moderaterna då faktiskt tyckte! Men givetvis var reportaget snedvridet, men det var ju för att det inte fanns så många andra valstugor att besöka än de som besöktes. Dock var det ingen som tvingade moderaterna att säga det de då sade, inte heller den sosse som faktiskt stod på sig mot reportern...

    Kan vi slå fast att med största sannolikhet så har moskéreportaget skildrat vad imamer tycker? Så slipper du gräva ner dig i det menar jag.


    Är det en bred vetenskaplig tvärsnittlig undersökning som innefattar alla Imamer inom Islam ?

    Nej, men att av de tio största moskéerna i sverige så uppvisas en bedrövlig inställning till kvinnans rättigheter och uppmaningar till rena lagbrott.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-05-17, 01:11

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja jag kan tänka mig att du fullkomligt älskade hans objektiva valstugereportage. Very Happy

    Nej, men den var också intressant, och visade vad moderaterna då faktiskt tyckte! Men givetvis var reportaget snedvridet, men det var ju för att det inte fanns så många andra valstugor att besöka än de som besöktes. Dock var det ingen som tvingade moderaterna att säga det de då sade, inte heller den sosse som faktiskt stod på sig mot reportern...

    Kan vi slå fast att med största sannolikhet så har moskéreportaget skildrat vad imamer tycker? Så slipper du gräva ner dig i det menar jag.


    Är det en bred vetenskaplig tvärsnittlig undersökning som innefattar alla Imamer inom Islam ?




    LOL alla imamer inom islam. Rolling Eyes Så nu behöver man ha 100% närvaro för att hitta en trend. Du är rolig du. Men däremot kan man se liknande resultat från liknande reportage från bland annat USA och Storbrittanien. Då kan man se att det finns "rätt" många som har dessa åsikter.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 01:16

    Secrist skrev:Vilket är exakt vad du är nu när du lägger mer energi på att misstänkliggöra Josefsson än att diskutera resultatet.

    Nej! Jag ifrågasatte resultatet som du presenterade! Om du läst vad jag skrivit så kan du se det själv...

    Kom det fram till exempel att imamer inte har med dessa frågor att göra inom islam, till exempel? En imam leder bönen!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 01:17

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Vilket är exakt vad du är nu när du lägger mer energi på att misstänkliggöra Josefsson än att diskutera resultatet.

    Nej! Jag ifrågasatte resultatet som du presenterade! Om du läst vad jag skrivit så kan du se det själv...

    Kom det fram till exempel att imamer inte har med dessa frågor att göra inom islam, till exempel? En imam leder bönen!

    Varför vad det han som fick svara då?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 01:18

    Thetaxpayer skrev:LOL alla imamer inom islam. Rolling Eyes Så nu behöver man ha 100% närvaro för att hitta en trend. Du är rolig du. Men däremot kan man se liknande resultat från liknande reportage från bland annat USA och Storbrittanien. Då kan man se att det finns "rätt" många som har dessa åsikter.

    Det är liksom inte ens imamerna som styr och ställer i dessa frågor. De leder bönen.

    Men som jag skrev, VISS oro är detta. Det gör det bara mer uppenbart att vi antagligen behöver en svensk imamutbildning rätt snart!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-17, 01:19

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja jag kan tänka mig att du fullkomligt älskade hans objektiva valstugereportage. Very Happy

    Nej, men den var också intressant, och visade vad moderaterna då faktiskt tyckte! Men givetvis var reportaget snedvridet, men det var ju för att det inte fanns så många andra valstugor att besöka än de som besöktes. Dock var det ingen som tvingade moderaterna att säga det de då sade, inte heller den sosse som faktiskt stod på sig mot reportern...

    Kan vi slå fast att med största sannolikhet så har moskéreportaget skildrat vad imamer tycker? Så slipper du gräva ner dig i det menar jag.


    Är det en bred vetenskaplig tvärsnittlig undersökning som innefattar alla Imamer inom Islam ?



    LOL alla imamer inom islam. Rolling Eyes Så nu behöver man ha 100% närvaro för att hitta en trend. Du är rolig du. Men däremot kan man se liknande resultat från liknande reportage från bland annat USA och Storbrittanien. Då kan man se att det finns "rätt" många som har dessa åsikter.



    Hur många procentuellt ?

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 01:20

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:LOL alla imamer inom islam. Rolling Eyes Så nu behöver man ha 100% närvaro för att hitta en trend. Du är rolig du. Men däremot kan man se liknande resultat från liknande reportage från bland annat USA och Storbrittanien. Då kan man se att det finns "rätt" många som har dessa åsikter.

    Det är liksom inte ens imamerna som styr och ställer i dessa frågor. De leder bönen.

    Men som jag skrev, VISS oro är detta. Det gör det bara mer uppenbart att vi antagligen behöver en svensk imamutbildning rätt snart!

    Hua, låter rasistiskt.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 01:20

    Secrist skrev:Varför vad det han som fick svara då?

    Hur ska jag veta det???

    Du har helt enkelt för dåligt underlag för att kunna komma med något gediget, helt enkelt.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 01:21

    Secrist skrev:Hua, låter rasistiskt.

    Jaha.... "rasistvapnet" igen...

    Du saknar verkligen argument!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-17, 01:22

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:LOL alla imamer inom islam. Rolling Eyes Så nu behöver man ha 100% närvaro för att hitta en trend. Du är rolig du. Men däremot kan man se liknande resultat från liknande reportage från bland annat USA och Storbrittanien. Då kan man se att det finns "rätt" många som har dessa åsikter.

    Det är liksom inte ens imamerna som styr och ställer i dessa frågor. De leder bönen.

    Men som jag skrev, VISS oro är detta. Det gör det bara mer uppenbart att vi antagligen behöver en svensk imamutbildning rätt snart!

    Hua, låter rasistiskt.

    det var en underlig åsikt .. speciellt från en av forumets rasister, i rang strax efter Seel
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 01:22

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Hua, låter rasistiskt.

    Jaha.... "rasistvapnet" igen...

    Du saknar verkligen argument!

    Det var ironi. Rolling Eyes
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 01:29

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Hua, låter rasistiskt.

    Jaha.... "rasistvapnet" igen...

    Du saknar verkligen argument!

    Det var ironi. Rolling Eyes

    NÄHÄ????

    Och det var INTE mitt svar????

    Utom sista raden - du saknar verkligen argument!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 01:32

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Hua, låter rasistiskt.

    Jaha.... "rasistvapnet" igen...

    Du saknar verkligen argument!

    Det var ironi. Rolling Eyes

    NÄHÄ????

    Och det var INTE mitt svar????

    Utom sista raden - du saknar verkligen argument!!!

    Ärligt talat vet jag inte riktigt vad du förväntar dig. Tråden handlar om den urusla kvinnosynen i svenska moskéer.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Dao 2012-05-17, 01:35

    Secrist skrev:Ärligt talat vet jag inte riktigt vad du förväntar dig. Tråden handlar om den urusla kvinnosynen i svenska moskéer.

    Jasså? Jag som trodde den handlade om urusla kvinnosyner hos nåpgra till frågade imamer, jag?

    Men du kanske har en annan undersökning i tankarna, som du INTE lyfte fram i trådstarten?

    Med sådana metoder så behöver jag inte förvänta mig någonting. Det är tolkningen av resultatet som gör mig smått irriterad. Varför är det så att varje gång någon undersökning visar det ni vill att den skall visa, så är källkritik något ni hatar, men inte när undersökningarna visar det ni INTE vill se???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Secrist 2012-05-17, 01:37

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Ärligt talat vet jag inte riktigt vad du förväntar dig. Tråden handlar om den urusla kvinnosynen i svenska moskéer.

    Jasså? Jag som trodde den handlade om urusla kvinnosyner hos nåpgra till frågade imamer, jag?

    Men du kanske har en annan undersökning i tankarna, som du INTE lyfte fram i trådstarten?

    Med sådana metoder så behöver jag inte förvänta mig någonting. Det är tolkningen av resultatet som gör mig smått irriterad. Varför är det så att varje gång någon undersökning visar det ni vill att den skall visa, så är källkritik något ni hatar, men inte när undersökningarna visar det ni INTE vill se???

    Vilka "ni"?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  R.O.F.L 2012-05-17, 01:40

    Möjligt att kvinnosynen i Saudiarabiska moskéer är bättre, vad vet jag?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-05-17, 03:01

    [quote="R.O.F.L"]Möjligt att kvinnosynen i Saudiarabiska moskéer är bättre, vad vet jag?[/quot



    Dao vet nog Very Happy Troligtvis finns det kvinliga imamer där också. Cool
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  DMustaine 2012-05-17, 04:15

    Herrejösses....fist och Dao, samma person! Försök inte ens debattera med ohyran! Min rekommendation är fortfarande fist att du, det är helgdag imorgon, men på fredag morgon så söker du upp arbetsförmedlingen och ser om de kan fixa ett jobb åt dig! Jag vet inte hur det ser ut där du bor men prova ta något inom vården...de saknar folk nästan överallt! Eller är du för känslig för att jobba med människor?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-17, 09:33

    DMustaine skrev:Herrejösses....fist och Dao, samma person! Försök inte ens debattera med ohyran! Min rekommendation är fortfarande fist att du, det är helgdag imorgon, men på fredag morgon så söker du upp arbetsförmedlingen och ser om de kan fixa ett jobb åt dig! Jag vet inte hur det ser ut där du bor men prova ta något inom vården...de saknar folk nästan överallt! Eller är du för känslig för att jobba med människor?

    Om jag och DAO skulle vara samma person, varför adresserar du bara den ena av i nästa ögonblick ?
    Du måste ha allvarliga personliga problem, och din människotyp är en skam för Sverige och Jorden, den typ som pratar illa om andra utan att ha kunskap om arbetssituation och som rent allmänt ser ner på andra människor även om de är sjuka,....

    Jag skäms över dig Dumstaine!.... du är helt enkelt intye riktigt människla längre, vad som gjort dig sån är svårt att sia om, men nånting hemskt måste hänt dig i din uppväxt, som gjort dig till en cynisk och känslokall människa.

    Jag tar inte åt mig en sekund av dina påhopp, för jag jobbar vid varje givet tillfälle, både för betalning och ideellt, (det sista innebär att man jobbar gratis för någon/något i ett gott syfte, utan tanke på personlig vinning) Nä jag bryr mig väldigt lite för egen del, Cool men jag blir fly förbannad över din syn på människor..... den är inte vacker
    Crying or Very sad
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedCloud 2012-05-17, 09:56

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Herrejösses....fist och Dao, samma person! Försök inte ens debattera med ohyran! Min rekommendation är fortfarande fist att du, det är helgdag imorgon, men på fredag morgon så söker du upp arbetsförmedlingen och ser om de kan fixa ett jobb åt dig! Jag vet inte hur det ser ut där du bor men prova ta något inom vården...de saknar folk nästan överallt! Eller är du för känslig för att jobba med människor?

    Om jag och DAO skulle vara samma person, varför adresserar du bara den ena av i nästa ögonblick ?
    Du måste ha allvarliga personliga problem, och din människotyp är en skam för Sverige och Jorden, den typ som pratar illa om andra utan att ha kunskap om arbetssituation och som rent allmänt ser ner på andra människor även om de är sjuka,....

    Jag skäms över dig Dumstaine!.... du är helt enkelt intye riktigt människla längre, vad som gjort dig sån är svårt att sia om, men nånting hemskt måste hänt dig i din uppväxt, som gjort dig till en cynisk och känslokall människa.

    Jag tar inte åt mig en sekund av dina påhopp, för jag jobbar vid varje givet tillfälle, både för betalning och ideellt, (det sista innebär att man jobbar gratis för någon/något i ett gott syfte, utan tanke på personlig vinning) Nä jag bryr mig väldigt lite för egen del, Cool men jag blir fly förbannad över din syn på människor..... den är inte vacker
    Crying or Very sad

    Statusen arbete eller arbetslös har ju inget som helst värde för debatten.
    Samme Dumstain kanske skulle be den arbetslöse ekonomen redalert att citat:
    "men på fredag morgon så söker du upp arbetsförmedlingen och ser om de kan fixa ett jobb åt dig! Jag vet inte hur det ser ut där du bor men prova ta något inom vården...de saknar folk nästan överallt!"

    Men visst ja, han är ju höger och har carte blanche...
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-17, 11:52

    lol

    Rödnassarna påstår de saknar dao, Plöstligt trollar de fram detta trippelnick ur hatten.

    Detta ganska vidrig nick som sitter och försvarar dem medeltida behandlingen av kvinnor och barn.

    Du "dao", gå och göm dig under samma sten som immanerna lever under.


    Senast ändrad av RedMentalCase den 2012-05-17, 11:54, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedCloud 2012-05-17, 11:53

    RedMentalCase skrev:lol

    Rödnassarna påstår de skanar dao, Plöstligt trollar de fram detta trippelnick ur hatten.

    inget om topic idag heller ?

    för svårt ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-17, 11:56

    Thetaxpayer skrev:
    RedMentalCase skrev:Reportaget är ju inte ett dugg överraskande för alla normala tänkande männiksor, men en viss grupp fåntrattar lever i sin egna lilla konstiga värld.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14836626.ab

    --------------Förra S-ledaren Mona Sahlin rasar mot avslöjandet om kvinnosynen hos imamer i svenska moskéer.------------

    Det här har väl pågått så länge det funnits moskeer i vårt land, och före detta ansvarige ministern rasar nu, efter 25 år..... hur funkar tomtar som Sahlin? lever hon med huvet i sanden?




    Ja när inte ens Mona Muslim kan hålla tyst så måste det ju vara fruktansvärt allvarligt. Shocked

    Mona muslim får stå för dig, jag tror mest att hon är en blandning av korkad och naiv.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-17, 13:30

    RedMentalCase skrev:lol

    Plöstligt trollar de fram detta trippelnick ur hatten.


    Det finns hjälp även för sådana som du som är paranoida .... om nu inte Alliansen sparat in för mycket även där Crying or Very sad

    Sponsored content


    UG: Kvinnor manas till underkastelse - Sida 2 Empty Sv: UG: Kvinnor manas till underkastelse

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 09:29