Såg ett muslimskt par, mannen givetvist innehavande av t-shirt och shorts, kvinnan täcker hela kroppen. Tror ni rödingar det fortfarande är hennes eget val?
Såg dock en islamist med skägg och talibankläder så det jämnade väl ut sig lite
Blåfront skrev:Såg ett par muslimska kvinnor i värmen... undrar hur de orkar
Då kan jag förstå att du är irriterad. Hur många muslimer har du frågat?Blåfront skrev:Dock får jag aldrig något ärligt svar från musslorna varför de väljer att gå i tält i 30 gradig värme
Blåfront skrev:Att maken går i t-shirt och shorts och frun går i svart 11 mannatält är förtryck... tradition... vad hände med mannens?
marxisten skrev:
Vad jag vet så går inte kvinnor och män i samma kläder i Sverige heller, med undantag för Di Leva.
Corven skrev:Och var passar Di leva in i det exemplet?
martin7lindgren skrev:Förmodligen att DiLeva ofta använt särk?
n. Tror ni rödingar det fortfarande är hennes eget val?
Såg ett muslimskt par, mannen givetvist innehavande av t-shirt och shorts, kvinnan täcker hela kroppe
Såg ett muslimskt par, mannen givetvist innehavande av t-shirt och shorts, kvinnan täcker hela kroppen. Tror ni rödingar det fortfarande är hennes eget val?
Corven skrev:marxisten skrev:
Vad jag vet så går inte kvinnor och män i samma kläder i Sverige heller, med undantag för Di Leva.
Och var passar Di leva in i det exemplet?
Vercingetorix skrev:Corven skrev:marxisten skrev:
Och var passar Di leva in i det exemplet?
DiLeva passar aldrig in, någonstans, någonsin....
RedCloud skrev:"DiLeva är gudomligt .. och jag älskar han !!"
jag med !!!
Äntligen!Vercingetorix skrev:Innan alla blottlägger sin ignorans alldeles, kan det kanske vara på sin plats med en smula kunskap?
I den 40-gradiga värme många islamiter kommer ifrån är det vetenskapligt bevisat att en heltäckande (mörk) klädedräkt faktiskt svalkar i hettan. Inuti den mörka, löst åtsittande klädseln skapas av solens värme, en uppåtgående turbulent luftström som svalkar mer än vad som annars varit möjligt utan kläder alls.
Ytterligare fakta i ämnet: För att svalka sig i denna (med våra mått mätt, omänskliga) hetta dricker man med fördel hett te. Kroppen luras då att tro att den är på väg att bli överhettad, och använder sig därför av alla tillgängliga medel för att naturligt svalka av kroppen, t ex genom att sänka kroppstemperaturen.
Kontentan är således att om ni ser en arab i heltäckande mörk klädedräkt, sittandes i solen, drickandes en rykande het mugg te, så gör han helt rätt ur en biologisk synvinkel. Det är lätt att ur vårt skandinaviska 25-graderssommarperspektiv vara av en annan åsikt.
Vercingetorix skrev:Innan alla blottlägger sin ignorans alldeles, kan det kanske vara på sin plats med en smula kunskap?
I den 40-gradiga värme många islamiter kommer ifrån är det vetenskapligt bevisat att en heltäckande (mörk) klädedräkt faktiskt svalkar i hettan. Inuti den mörka, löst åtsittande klädseln skapas av solens värme, en uppåtgående turbulent luftström som svalkar mer än vad som annars varit möjligt utan kläder alls.
Ytterligare fakta i ämnet: För att svalka sig i denna (med våra mått mätt, omänskliga) hetta dricker man med fördel hett te. Kroppen luras då att tro att den är på väg att bli överhettad, och använder sig därför av alla tillgängliga medel för att naturligt svalka av kroppen, t ex genom att sänka kroppstemperaturen.
Kontentan är således att om ni ser en arab i heltäckande mörk klädedräkt, sittandes i solen, drickandes en rykande het mugg te, så gör han helt rätt ur en biologisk synvinkel. Det är lätt att ur vårt skandinaviska 25-graderssommarperspektiv vara av en annan åsikt.
RedCloud skrev:"DiLeva är gudomligt .. och jag älskar han !!"
jag med !!!