Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
fredrik rahm70
blueheaven
Dao
berralarzon
Vercingetorix
Susz X
KickTheRasist
SiP
Corven
marxisten
Potatiskungen
RedCloud
MartinLindgren
Blåfront
18 posters

    Värmen och muslimska kvinnor

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Blåfront 2009-06-01, 12:02

    Dao skrev:Blåfront

    För att inte riskera att bli anklagad för "förtal" igen, får jag väl försöka fråga lite extra försiktigt istället:

    1 - Varför skulle det vara känsligare för muslimer?

    2 - Varför skulle detta vara ett tecken på "islams" kvinnosyn?

    Ja men se nu på förslaget från regeringen att ALLA ska delta i sexundervisning och gymnastik

    Vilka proteserar? Jo muslimer som tar hem sina ungar!

    Kritiserar jag detta blir jag sedan anklagad för islamofob som dig!

    Och ni feminister hycklar om eran jämnställdhet!

    Islam som är en sån jävla sexfixerad religion... denna fråga är känsligt? När en imam i australien säger, det är ok att slå sin fru om hon inte ställer upp på sex?

    Inser du dubbelmoralen och hyckleriet Dao?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  MartinLindgren 2009-06-01, 12:37

    Om nu vissa föräldrar har synpunkter på delar av undervisningen, kanske skolan ska några alternativ för dessa elever?

    Blir väl inte direkt bättre om föräldrarna placerar sina barn i olika starkt religösa friskolor?

    Viktigt att skolorna kan komma överens med alla sorters föräldrar om deras barns undervisning!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 13:15

    Blåfront

    "Kritiserar jag detta blir jag sedan anklagad för islamofob som dig!"


    I vilket inlägg då? Visa mig!!!

    "Vilka proteserar? Jo muslimer som tar hem sina ungar!"

    Jag är inte muslim, och jag protesterar - detta gör också en hel del av lärarkåren!

    Självklart skall alla ha undervisning, men tvång löser inga problem. Snarare tvärt om!!!


    "Islam som är en sån jävla sexfixerad religion... denna fråga är känsligt!"

    På vilket sätt är den sexfixerad? Och på vilket sätt är det känsligt?

    "Inser du dubbelmoralen och hyckleriet Dao?"

    Utifrån vad du påstår vara en imam i Australien uttalar sig om sex? Knappast. Din dubbelmoral är dock mycket tydlig här. Så snart en muslim gör något så blir det fel, inte när andra gör samma saker...

    Är inte det dubbelmoral om något??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 13:16

    Exakt, Martin!

    Detta kan skolan göra, om de ges möjlighet till detta!

    Det är ett av skälet till att vi skall lämna idén om "skolplikt" och istället ha "undervisningsplikt"!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-01, 13:23

    intressant..en lärare?? som propagerar för mindre krav mindre regler inga betyg blandat med mer undervisning.

    "Läraren" Dao får GÄRNA BERÄTTA hur denna skall få en 12-14 åring som i hans drömvärld aldrig haft läxor krav eller ens betyg skall , luras eller övertalas att komma till skolan och sitta stilla där och lyssna=)

    (Lika lite som man kan få en sådan kravlös och totalt ouppfostrad unge att ens städa sitt eget rum eller passa en tid)

    Eller förändras ungarna i hans magiska värld till tysta fina lyckliga individer som jobbar för samhällets bästa istället för att skola slåss supa knulla och röka/knarka??

    jag är ju "bara" en fritidsledare , men har en pedagogiskutbildning och har jobbat med unga.

    vilket "läraren" dao uppenbarligen ej gjort
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-01, 13:35

    [quote="Blåfront"]
    Dao skrev:Blåfront

    För att inte riskera att bli anklagad för "förtal" igen, får jag väl försöka fråga lite extra försiktigt istället:

    1 - Varför skulle det vara känsligare för muslimer?

    2 - Varför skulle detta vara ett tecken på "islams" kvinnosyn?
    citat:
    "Ja men se nu på förslaget från regeringen att ALLA ska delta i sexundervisning och gymnastik"


    Så att pedofil Blå nazze kan runka av sig även på små muslimska tjejer eller ?

    citat:
    "Vilka proteserar? Jo muslimer som tar hem sina ungar!"

    Jag är inte muslim , men jag skulle inte heller
    vilja släppa min dötter till badet vart finns SD pedofiler
    och inavel så dem kan runka av sig...

    citat:
    "Kritiserar jag detta blir jag sedan anklagad för islamofob som dig!"

    Ja du är en Islamofob!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 14:10

    Fredrik Rahm

    Var någonstans har jag propagareta för mindre krav?

    ""Läraren" Dao får GÄRNA BERÄTTA hur denna skall få en 12-14 åring som i hans drömvärld aldrig haft läxor krav eller ens betyg skall , luras eller övertalas att komma till skolan och sitta stilla där och lyssna=)"

    Du tycks utgå från att barn inte VILL lära sig! Egentligen är nyfikenheten en av de stora mänskliga egenskapen, och barn har detta i väldigt stor utsträckning. Utnyttja denna kraft istället för tvång och piskor.

    Låt alla gymnasielinjer göra intagningar, så får grundskolan till uppgift att förbereda barnen till dessa intagningar, och då också att hjälpa barnen att komma fram till vad de vill läsa vidare med!


    "Eller förändras ungarna i hans magiska värld till tysta fina lyckliga individer som jobbar för samhällets bästa istället för att skola slåss supa knulla och röka/knarka??"

    Du verkar sannerligen ha väääldigt speciella och underliga erfarenheter, minsann...

    Väldigt få elever lever efter dina fördomar, och än mindre vill detta. Om alla elever får möjlighet att synas och höras i en skola som utgår från deras behov, så lär nog även detta problem minska radikalt...


    "jag är ju "bara" en fritidsledare , men har en pedagogiskutbildning och har jobbat med unga."

    Och de ungar som du jobbar med skulle börja knarka, slåss, knulla och bete sig asocialt, om inte du bestämde över dem?

    "vilket "läraren" dao uppenbarligen ej gjort."

    Önsketänkande igen? Stå för dina åsikter istället för att gå mig som person, så underlättar detta en saklig debatt!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-01, 14:12

    dao.. du säger ju emot dej själv..

    du vill få bort krav regler och betyg..vilket du skrivit otaliga gånger i 2 forum nu

    Uppenbarligen har du aldrig jobbat med dagens unga utan är en "teoretiker" och inget annat mera intressant är hur vänstern eviga "lärare" alltid kan sitta på nätet på skoltid och debattera..=)

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 14:15

    Fredrik Rahm

    Jag har aldrig hävdat att jag vill ta bort krav, eller regler!

    Detta har du själv gissat dig till, precis som du gissar dig till min yrkelivserfarenhet...

    Återigen - visa mig var jag skrivit att jag vill ha bort krav och regler! Jag vill veta var!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-01, 14:17

    Dao skrev:Fredrik Rahm

    Jag har aldrig hävdat att jag vill ta bort krav, eller regler!

    Detta har du själv gissat dig till, precis som du gissar dig till min yrkelivserfarenhet...

    Återigen - visa mig var jag skrivit att jag vill ha bort krav och regler! Jag vill veta var!!!

    betyg är det största kravet samt sättet att ens se om LÄRAREN och eleven lyckats med sina uppgifter..

    sedan säger du emot dig IGEN som vanligt..

    (sorry min lunch är slut nu ..)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 14:37

    Att vara emot betyg är inte att vara emot krav i allmänhet, Fredrik! Jag är emot just DET kravet, för det är inte kompatibelt till den mänskliga naturen.

    Du har ännu inte förklarat var jag säger emot mig! Du har bara visat var jag säger emot dig!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  SiP 2009-06-01, 14:43

    Nu när vi ändå är inne på betyg, vad tycker ni om föslaget om att ungarna skall få betygsätta sina lärare, förstår att många lärare får kalla fötter då den yrkeskår som har de ungas framtid i sina händer är också de som är mest emotagliga för fjäsk och rövslickeri...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 15:07

    INGEN skall betygsättas, Sip!

    De lärare som blir populära bland eleverna är de som låter dem gå ut tidigare på rast, så jag tror inte ett ögonblick på den idén...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  x-medborgare 2009-06-01, 15:31

    jo hört det samma i min grabbs skola skall eleverna få btygssätta hoppas det ingår en motivation också varför en elev tycker si eller så.. Very Happy
    annars är ju betyget rätt värdelöst.
    Och vad är syftet med det hela ????

    förövrigt betyg i skola tycker jag är bra.. inte så mycket för betyget isig utan mera en finger visning för mig som förälder vart mitt barn befinner sig kontra massan.
    Lättare som förälder att veta vart ev problem ligger och göra nått åt det.


    undrar just vad detta har med värme och muslimska kvinnor att göra fresten ???
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Blåfront 2009-06-01, 15:35

    [quote="KickTheRasist"]
    Blåfront skrev:
    Dao skrev:Blåfront

    För att inte riskera att bli anklagad för "förtal" igen, får jag väl försöka fråga lite extra försiktigt istället:

    1 - Varför skulle det vara känsligare för muslimer?

    2 - Varför skulle detta vara ett tecken på "islams" kvinnosyn?
    citat:
    "Ja men se nu på förslaget från regeringen att ALLA ska delta i sexundervisning och gymnastik"


    Så att pedofil Blå nazze kan runka av sig även på små muslimska tjejer eller ?

    citat:
    "Vilka proteserar? Jo muslimer som tar hem sina ungar!"

    Jag är inte muslim , men jag skulle inte heller
    vilja släppa min dötter till badet vart finns SD pedofiler
    och inavel så dem kan runka av sig...

    citat:
    "Kritiserar jag detta blir jag sedan anklagad för islamofob som dig!"

    Ja du är en Islamofob!!

    Den som runkar av sig till små muslimska flickor är ju du rasist!

    Du rasse

    Nämn EN POSITIV SAK med Islam

    Tror du du klarar det?

    Lyssnar du på musik? Ajabaja serru... det är förbjudet!

    Enligt dig rasse

    Oavsett vilka exempel man tar upp där islam och muslimer förtrycker andra, så är man islamofob enligt dig om man kritiserar det?

    Bra rasse... du stödjer kvinnoförtryck och diskriminering mot mänskliga rättigheter
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  SiP 2009-06-01, 16:50

    Dao skrev:INGEN skall betygsättas, Sip!

    De lärare som blir populära bland eleverna är de som låter dem gå ut tidigare på rast, så jag tror inte ett ögonblick på den idén...

    Ingen?? Menar du att alla betyg skall bort, även elevernas??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 18:00

    SiP

    "Menar du att alla betyg skall bort, även elevernas??"


    Svar JA!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  SiP 2009-06-01, 18:03

    Dao skrev:SiP

    "Menar du att alla betyg skall bort, även elevernas??"


    Svar JA!

    Och hur skall kunskapsnivån kontrolleras då??

    Hur skall den som t.ex. har dyslexi få stöd och hjälp??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 18:08

    Blåfront

    Vem vänder du dig till i ditt sista mejl?

    "Den som runkar av sig till små muslimska flickor är ju du rasist!"

    Ehh...?

    "Nämn EN POSITIV SAK med Islam

    Tror du du klarar det?"


    Det finns massor!

    "Lyssnar du på musik? Ajabaja serru... det är förbjudet!"

    Varför vill du förbjuda musik? Islam gör det då inte - förutom en liten grupp afrikanska muslimer som fått för sig detta...

    "Oavsett vilka exempel man tar upp där islam och muslimer förtrycker andra, så är man islamofob enligt dig om man kritiserar det?"

    Visa mig ett inlägg där jag kallar dig islamofob!

    "Bra rasse... du stödjer kvinnoförtryck och diskriminering mot mänskliga rättigheter"

    Gör jag? Var då någonstans?

    Som sagt, det kändes inte som ditt inlägg var riktat mot mig - men jag svarade ändå...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 18:11

    SiP

    Betyg är inte nödvändigt för att värdera kunskap, eller för att hjälpa de med dyslexi!

    Betyg står för en teoretisk gradering av huruvida eleverna rent teoretiskt uppnått målen. Denna gradering är mer baserad på slumpfaktorer och andra faktorer än elevers inre kunskap!

    Tyvärr...
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  SiP 2009-06-01, 18:38

    Dao skrev:SiP

    Betyg är inte nödvändigt för att värdera kunskap, eller för att hjälpa de med dyslexi!

    Betyg står för en teoretisk gradering av huruvida eleverna rent teoretiskt uppnått målen. Denna gradering är mer baserad på slumpfaktorer och andra faktorer än elevers inre kunskap!

    Tyvärr...

    Men rent praktiskt, hur skall de kunna söka in på gymnasium med en "inre" kunskap??

    men slumpfaktorn håller jag med om, det beror helt på vilken lärare ungarna får som styr betygen, så hädanefter kankse vi skall kalla lärare "slumpgeneratorer" i stället...
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  KickTheRasist 2009-06-01, 18:44

    [quote="Blåfront"]
    KickTheRasist skrev:
    Blåfront skrev:
    Dao skrev:Blåfront

    För att inte riskera att bli anklagad för "förtal" igen, får jag väl försöka fråga lite extra försiktigt istället:

    1 - Varför skulle det vara känsligare för muslimer?

    2 - Varför skulle detta vara ett tecken på "islams" kvinnosyn?
    citat:
    "Ja men se nu på förslaget från regeringen att ALLA ska delta i sexundervisning och gymnastik"


    Så att pedofil Blå nazze kan runka av sig även på små muslimska tjejer eller ?

    citat:
    "Vilka proteserar? Jo muslimer som tar hem sina ungar!"

    Jag är inte muslim , men jag skulle inte heller
    vilja släppa min dötter till badet vart finns SD pedofiler
    och inavel så dem kan runka av sig...

    citat:
    "Kritiserar jag detta blir jag sedan anklagad för islamofob som dig!"

    Ja du är en Islamofob!!

    Den som runkar av sig till små muslimska flickor är ju du rasist!

    Du rasse

    Nämn EN POSITIV SAK med Islam

    Tror du du klarar det?

    Lyssnar du på musik? Ajabaja serru... det är förbjudet!

    Enligt dig rasse

    Oavsett vilka exempel man tar upp där islam och muslimer förtrycker andra, så är man islamofob enligt dig om man kritiserar det?

    Bra rasse... du stödjer kvinnoförtryck och diskriminering mot mänskliga rättigheter


    Du är sjuk och då menar jag psykiskt sjuk !!
    Om det har verkligen komit så länge att du
    måste runka av dig på muslimska tjejer då
    tycker jag att du måste söka hjälp faktisk ...


    Resten av din Islamofob dravel är inte värd att
    diskutera ...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 19:49

    SiP

    "Men rent praktiskt, hur skall de kunna söka in på gymnasium med en "inre" kunskap??"


    De söker på sin kunskap, och sitt intresse!

    Genom olika former av intagningsprov!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  SiP 2009-06-01, 20:18

    Dao skrev:SiP

    "Men rent praktiskt, hur skall de kunna söka in på gymnasium med en "inre" kunskap??"


    De söker på sin kunskap, och sitt intresse!

    Genom olika former av intagningsprov!

    Då blir det ett otroligt tryck på lärarna att se om en elev har div. inlärningsproblem så att dessa kan få hjälp i tid, redan i dag finns det ju dom som "slinker" igenom med stora problem i staving t.ex., skulle då dessa slussas ut till "praktiska" jobb såsom städare eller diskare på MC Donalds för att lärarna inte har de verktyg som krävs (betyg), så att de kan fånga upp dessa elever och se till att de får stöd tidigt i skolan??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 20:23

    Det skulle vara betydligt lättare att i tid upptäcka de som saknar grundläggande kunskap, med min tanke än hur det är idag - då allt fler slinker igenom. Givetvis kostar det pengar, men det måste våra unga få kosta!

    Det är liksom inte betygen som skall lösa de problemen. Så är inte fallet idag heller...

    Sponsored content


    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 4 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 10:09