+14
fredrik rahm70
blueheaven
Dao
berralarzon
Vercingetorix
Susz X
KickTheRasist
SiP
Corven
marxisten
Potatiskungen
RedCloud
MartinLindgren
Blåfront
18 posters
Värmen och muslimska kvinnor
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 26
Sv: Värmen och muslimska kvinnor
För övrigt bör DiLeva landsförvisas samt strykas ur samtliga annaler.
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 27
Vercingetorix skrev:För övrigt bör DiLeva landsförvisas samt strykas ur samtliga annaler.
Varför?
//berra
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 28
"För övrigt bör DiLeva landsförvisas samt strykas ur samtliga annaler."
Rymdblommor i klänning är fridlysta !!!
Rymdblommor i klänning är fridlysta !!!
KickTheRasist- Antal inlägg : 3622
- Inlägg 29
Vercingetorix skrev:För övrigt bör DiLeva landsförvisas samt strykas ur samtliga annaler.
Är du svartsjuk på han ??
Han är fan mänskligt !!
Susz X- Antal inlägg : 6327
- Inlägg 30
Han e nog avis- DiLeva var ju utsedd till Sveriges man ett år..
Kanske ovanligt klok man..klart att giriga egoister vill se honom ur vårt prylsamhälle av i dag- som bara lurar folk att göra av med sina pengar- och ett habegär som skapats..äkta känsla av total frihet är ju det största hotet mot dessa egon att härja som de vill..
Kanske ovanligt klok man..klart att giriga egoister vill se honom ur vårt prylsamhälle av i dag- som bara lurar folk att göra av med sina pengar- och ett habegär som skapats..äkta känsla av total frihet är ju det största hotet mot dessa egon att härja som de vill..
- Inlägg 31
Ifall det fanskapet blivit utnämd till årets man (oavsett vilket århundrade) tänker jag konvertera till kvinna och styra upp nästa omröstning...
Tål fan inte eländet... Var han inte åtalad för kvinnomissandel för något år sedan, förresten?
Tål fan inte eländet... Var han inte åtalad för kvinnomissandel för något år sedan, förresten?
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 32
Vercingetorix skrev:Ifall det fanskapet blivit utnämd till årets man (oavsett vilket århundrade) tänker jag konvertera till kvinna och styra upp nästa omröstning...
Slog han sig själv?
Jag har också blivit anklagad för det av grannkärringa hon snodde min tvättid jag tog tillbaka den och vart anmäld för misshandel för detta tilltag.
//berra
- Inlägg 33
Inte en aning. Hur som helst så är texten i låten en bra - för att inte sägaVercingetorix skrev:Ifall det fanskapet blivit utnämd till årets man (oavsett vilket århundrade) tänker jag konvertera till kvinna och styra upp nästa omröstning...
utmärkt tankeväcka- och nödvändig sådan.
Jag behöver inte älska DiLeva som person för att tycka det.
- Inlägg 34
Texter har jag inte lyssnat på sedan "Hey baberiba"... Jag är ju musiker, för fan, och vill jag läsa något intressant finns text på mjölkpaket lämpliga för ändamålet...
- Inlägg 35
citat:
"Innan alla blottlägger sin ignorans alldeles, kan det kanske vara på sin plats med en smula kunskap?
I den 40-gradiga värme många islamiter kommer ifrån är det vetenskapligt bevisat att en heltäckande (mörk) klädedräkt faktiskt svalkar i hettan. Inuti den mörka, löst åtsittande klädseln skapas av solens värme, en uppåtgående turbulent luftström som svalkar mer än vad som annars varit möjligt utan kläder alls."
Ytterligare fakta i ämnet: För att svalka sig i denna (med våra mått mätt, omänskliga) hetta dricker man med fördel hett te. Kroppen luras då att tro att den är på väg att bli överhettad, och använder sig därför av alla tillgängliga medel för att naturligt svalka av kroppen, t ex genom att sänka kroppstemperaturen.
Kontentan är således att om ni ser en arab i heltäckande mörk klädedräkt, sittandes i solen, drickandes en rykande het mugg te, så gör han helt rätt ur en biologisk synvinkel. Det är lätt att ur vårt skandinaviska 25-graderssommarperspektiv vara av en annan åsikt."
Klockrent !!
"Innan alla blottlägger sin ignorans alldeles, kan det kanske vara på sin plats med en smula kunskap?
I den 40-gradiga värme många islamiter kommer ifrån är det vetenskapligt bevisat att en heltäckande (mörk) klädedräkt faktiskt svalkar i hettan. Inuti den mörka, löst åtsittande klädseln skapas av solens värme, en uppåtgående turbulent luftström som svalkar mer än vad som annars varit möjligt utan kläder alls."
Ytterligare fakta i ämnet: För att svalka sig i denna (med våra mått mätt, omänskliga) hetta dricker man med fördel hett te. Kroppen luras då att tro att den är på väg att bli överhettad, och använder sig därför av alla tillgängliga medel för att naturligt svalka av kroppen, t ex genom att sänka kroppstemperaturen.
Kontentan är således att om ni ser en arab i heltäckande mörk klädedräkt, sittandes i solen, drickandes en rykande het mugg te, så gör han helt rätt ur en biologisk synvinkel. Det är lätt att ur vårt skandinaviska 25-graderssommarperspektiv vara av en annan åsikt."
Klockrent !!
- Inlägg 36
Vercingetorix skrev:Texter har jag inte lyssnat på sedan "Hey baberiba"... Jag är ju musiker, för fan, och vill jag läsa något intressant finns text på mjölkpaket lämpliga för ändamålet...
Jaja- du är fri att shoppa dina mjölkpaket...Vad gör du med alla tomma?
- Inlägg 37
[quote="KickTheRasist"]citat:
Som i den 1000 C plutonium anläggning med ortodoxa judar
med avlånga tunikor!!
Och där finns ingen luftström utan plutonium ångan!!
Gud luck the fucking /stupid world!!!
Som i den 1000 C plutonium anläggning med ortodoxa judar
med avlånga tunikor!!
Och där finns ingen luftström utan plutonium ångan!!
Gud luck the fucking /stupid world!!!
Blåfront- Antal inlägg : 5440
- Inlägg 38
Så
Varför kvinnan
1. Täcker håret
2. Täcker ansiktet
3. Täcker händerna
4. Täcker 3/4 av armen
5. Inte får visa ankeln
6. Inte får visa kvinnliga former
Detta är hennes eget val? Hon bär i stället frivilligt ett 11 mannatält eller frivilligt badar i pyhamas eller i kläder?
Varför kvinnan
1. Täcker håret
2. Täcker ansiktet
3. Täcker händerna
4. Täcker 3/4 av armen
5. Inte får visa ankeln
Detta är hennes eget val? Hon bär i stället frivilligt ett 11 mannatält eller frivilligt badar i pyhamas eller i kläder?
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 39
1. Täcker håret
2. Täcker ansiktet
3. Täcker händerna
4. Täcker 3/4 av armen
5. Inte får visa ankeln
I detta extrema fall, som du beskriver, är det sällan frivillighet inblnadad. Men detta gäller knappt eb procent av alla slöjor. I de allra flesta fall är det i stort samma inställning att blotta sig som hos västerländska kvinnor - som i mångt och mycket tvingats leva upp till västerlandets kvinnoideal. Här finns inte mycket frivillighet kvar.
Normalt, bland de få muslimska kvinnor som själva väljer slöja, är det enbart punkterna 1 och 6 som är aktuella.
Glöm inte heller att Koranen nämner att även mannen skall ha anpassad kläsel, så trådstarten av Blåfront visar ett par som INTE följer koranens anvisningar. Kvinnan skall här inte vara helt gömd, och mannen skall INTE ha kortnyxor och t-shirt!
I grunden tar islam enbart upp vad anständig klädsel innebär, och de regöer som finns är så flytande, så att inga riktigt klara gränser kan påvisas...
2. Täcker ansiktet
3. Täcker händerna
4. Täcker 3/4 av armen
5. Inte får visa ankeln
I detta extrema fall, som du beskriver, är det sällan frivillighet inblnadad. Men detta gäller knappt eb procent av alla slöjor. I de allra flesta fall är det i stort samma inställning att blotta sig som hos västerländska kvinnor - som i mångt och mycket tvingats leva upp till västerlandets kvinnoideal. Här finns inte mycket frivillighet kvar.
Normalt, bland de få muslimska kvinnor som själva väljer slöja, är det enbart punkterna 1 och 6 som är aktuella.
Glöm inte heller att Koranen nämner att även mannen skall ha anpassad kläsel, så trådstarten av Blåfront visar ett par som INTE följer koranens anvisningar. Kvinnan skall här inte vara helt gömd, och mannen skall INTE ha kortnyxor och t-shirt!
I grunden tar islam enbart upp vad anständig klädsel innebär, och de regöer som finns är så flytande, så att inga riktigt klara gränser kan påvisas...
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 40
Igår var jag i Gränby Centrum och handlade, och mötte två unga tjejer som hade slöja.
Jag är rätt övertygad om att dom hade slöja frivilligt. För dom var klädda som vilken tjej som helst, tighta jeans, och top, och så en matchande slöja till. Dom var faktiskt riktigt läckra att se på.
Hade dom varit tvungna att bära slöja tror jag inte att dom hade fått ha dom kläder dom hade....
Jag är rätt övertygad om att dom hade slöja frivilligt. För dom var klädda som vilken tjej som helst, tighta jeans, och top, och så en matchande slöja till. Dom var faktiskt riktigt läckra att se på.
Hade dom varit tvungna att bära slöja tror jag inte att dom hade fått ha dom kläder dom hade....
- Inlägg 41
Blåfront skrev:Så
Varför kvinnan
1. Täcker håret
2. Täcker ansiktet
3. Täcker händerna
4. Täcker 3/4 av armen
5. Inte får visa ankeln
För att det finns sådana våldtäktsman och pedofiler som du !!
Och kanske för att Kvinna har valt att inte visa sin kropp
för andra man än sin eget man ??
Vad är fel i det din lille blå nazze??
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 42
Hmmm..., Själv börjar man ju komma upp i den åldern, att man letar febrilt efter en del plagg som kan dölja formerna!
Vem vet, kanske går få ett och annat tips från musslimerna?
Vem vet, kanske går få ett och annat tips från musslimerna?
- Inlägg 43
Jag tror Blåfront har mest koll på sådant, Martin!
- Inlägg 44
KTR
En kvinna skall inte behöva gömma sig i kläder för att det finns våldtäcksmän eller liknande. Kvinnor skall klä sig som DE SJÄLVA vill göra, utifrån sina egna behov! Inte utefter enstaka dåliga mäns beteenden - för då blir nämligen kläderna en del av könsförtrycket!
En kvinna skall inte behöva gömma sig i kläder för att det finns våldtäcksmän eller liknande. Kvinnor skall klä sig som DE SJÄLVA vill göra, utifrån sina egna behov! Inte utefter enstaka dåliga mäns beteenden - för då blir nämligen kläderna en del av könsförtrycket!
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 45
DiLeva är bra!
- Inlägg 46
KickTheRasist skrev:Blåfront skrev:Så
Varför kvinnan
1. Täcker håret
2. Täcker ansiktet
3. Täcker händerna
4. Täcker 3/4 av armen
5. Inte får visa ankeln
För att det finns sådana våldtäktsman och pedofiler som du !!
Och kanske för att Kvinna har valt att inte visa sin kropp
för andra man än sin eget man ??
Vad är fel i det din lille blå nazze??
Varför klarar du inte av att debattera utan personangrepp?
Vad är felet? Du klarar inte av att SVARA på mina PÅPEKANDEN!
Så jävla trött på er rödingar och personangrepp
- Inlägg 47
blueheaven skrev:DiLeva är bra!
...amen vafaaan!!?? Det enda som det verkar råda allmän konsensus om här på Forum är alltså beträffande DiLevas påstådda förträfflighet?
Det synes mig att jag som musiklärare har stordåd framför mig att uträtta i den musikaliska allmänbildningens tjänst... Suck...
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 48
Jag håller med dig Vercingetorix.
DiLeva är bara för mycket.....
Men såna personer är ju såna att antingen älskar man dom, eller så hatar man dom. Det finns inget mitt emellan.
OCh du och jag tillhör gruppen hatare
DiLeva är bara för mycket.....
Men såna personer är ju såna att antingen älskar man dom, eller så hatar man dom. Det finns inget mitt emellan.
OCh du och jag tillhör gruppen hatare
- Inlägg 49
Aaaahhh.... Låtom oss förenen i underskönt haaaat... ;-)
- Inlägg 50
Jag kan nog påstå att Dileva själv valt att bära sitt tält... vill dock inte veta vad han har under
Men att en mussla bär ett tjockt svart 11 mannatält när det är 25 grader
Vad ni rödingar inte förstår är att islam har regler mot ALLT vad man får, INTE får göra, vad man MÅSTE göra för att vara en SANN muslim
Det finns hur många regler som helst hur du MÅSTE betee dig i en situation för att inte begå SYND
I min vardag skulle jag troligtvis bryta ett tiotal av hundaratals regler
Men ni rödingar klarar ju inte ens av att läsa källor 1 minut så
Men att en mussla bär ett tjockt svart 11 mannatält när det är 25 grader
Vad ni rödingar inte förstår är att islam har regler mot ALLT vad man får, INTE får göra, vad man MÅSTE göra för att vara en SANN muslim
Det finns hur många regler som helst hur du MÅSTE betee dig i en situation för att inte begå SYND
I min vardag skulle jag troligtvis bryta ett tiotal av hundaratals regler
Men ni rödingar klarar ju inte ens av att läsa källor 1 minut så