Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
fredrik rahm70
blueheaven
Dao
berralarzon
Vercingetorix
Susz X
KickTheRasist
SiP
Corven
marxisten
Potatiskungen
RedCloud
MartinLindgren
Blåfront
18 posters

    Värmen och muslimska kvinnor

    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 5 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  SiP 2009-06-01, 20:31

    Dao skrev:Det skulle vara betydligt lättare att i tid upptäcka de som saknar grundläggande kunskap, med min tanke än hur det är idag - då allt fler slinker igenom. Givetvis kostar det pengar, men det måste våra unga få kosta!

    Det är liksom inte betygen som skall lösa de problemen. Så är inte fallet idag heller...

    Där har du kärnan till problemet idag...pengar, skolan får inte kosta pengar liksom våra gamla inte får kosta något..

    I den skolan där min yngsta går, skall de göra om de olika "lagen" så att de kan punktmarkera de som behöver stöd samt pusha de som är duktiga så att inte dessa stangerar i sin inlärning, tycker det verkar bra i teorin i alla fall..

    Vi är nog överens i stort, dock tycker jag som förälder att betygen är en bra fingervisning om hur det går i skolan..
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Värmen och muslimska kvinnor - Sida 5 Empty Sv: Värmen och muslimska kvinnor

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 20:35

    Då kan jag lugna dig, SiP, med att utveckla min idé. Sådana eller liknande betyg som vi har idag kan vi fortfarande ha - men då enbart som en del av kommunikationen mellan lärare-elev-föräldrar. Det skall inte dokumenteras, och heller inte ligga till grund för elevens studier. Vissa elever mognar först till ganska sent, och de skall inte ha betygen hängade i röven från den tiden de var vilse...

      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 19:10