Jag har ingen rullstol så jag vill inte betala för rullstolsramper.
Du inser alltså att ditt TV-avgifts-solidaritet bara var mumbojumbo alltså....
Jag har ingen rullstol så jag vill inte betala för rullstolsramper.
Secrist skrev:RedCloud skrev:Är allt svart eller vitt i din värld?
Nope, jag har perfekt färgseende och kan se några miljoner nyanser.
Något för högra laget att ta efter....
Miljoner nyanser av rött möjligen.
lazy skrev:R.O.F.L skrev:och alla på forumet gnäller unisont på Bashar.
Ridå!!!
Inte jag.
RedCloud skrev:Nu är det ju knappast någon som är tvingad att åka så vad är problemet?
Plutten, det här kommer ur att Secrist tycker jag är osolidarisk för att jag inte betalar TV-avgiften för en TV som jag inte har.
RedCloud skrev:De är där på FN-mandat
De är där för att utföra USAs smutsiga War on Terror, inget annat.
Han har ju rätt.
De är där på FN-mandat.
RedCloud skrev:Jag har ingen rullstol så jag vill inte betala för rullstolsramper.
Du inser alltså att ditt TV-avgifts-solidaritet bara var mumbojumbo alltså....
RedCloud skrev:De är där på FN-mandat.
jag vet secrist, men försök inte inbilla mig att det inte är en förlängning av terrorstaten USAs War on Terror.
RedCloud skrev:De är där på FN-mandat.
jag vet secrist, men försök inte inbilla mig att det inte är en förlängning av terrorstaten USAs War on Terror.
RedCloud skrev:Han har ju rätt.
Det kan man ju tolka lite olika.
Menar du att de som inte har TV-mottagare och inte ser TV ska betala TV-avgiften ?
Nej men om man kollar på tvså borde man betala.
Sedan så anser jag att om man inga barn har eller äldrebarn och lyfter barnidrag så borde man betala tillbaka detta.
RedCloud skrev:Nej men om man kollar på tvså borde man betala.
ok, det låter vettigt, men om man nu inte har någon, verkar det inte konstigt då ?
Hej Radiotjänst, jag har ingen TV, men vill betala ändå.....högerforumisterna tycker jag är osolidarisk om jag inte gör det.
Sedan så anser jag att om man inga barn har eller äldrebarn och lyfter barnidrag så borde man betala tillbaka detta.
Självklart, fast du tolkade min mening lite fel där. (kan hålla med om att det var syftningsfel)
Därför borde nog faktiskt den licenspengen reformeras.
så visst vore det väl då solidariskt att även betala tvlicens fastän man inte har tv
RedCloud skrev:så visst vore det väl då solidariskt att även betala tvlicens fastän man inte har tv
var går den gränsen ?
bilskatt fast utan bil ?
eller bör vi skilja på vad vi vill betala för?
RedCloud skrev:
eller bör vi skilja på vad vi vill betala för?
Asbolut, skatter ska alla betala (även mentalfallet), avgifter däremot ska bara de betala som nyttjar.
men om de nu gör tvlicensen till en skatt, "mediaskatt" så blir det ok...
lazy skrev:Hellre en "mediaskatt" än det idiotiska förslaget om "tv-licens" på alla datorer, jag har ingen lust att betala för ngt bara för att jag skulle kunna se det.
Sniperace skrev:lazy skrev:Hellre en "mediaskatt" än det idiotiska förslaget om "tv-licens" på alla datorer, jag har ingen lust att betala för ngt bara för att jag skulle kunna se det.
precis samma säger jag, och just det hade jag som förslag till en riksdagsman för ett flertal år sedan.
jag ville inte få tvlicenskrav för att jag hade en modern mobiltelefon, internet eller en dator, d¨är det klart bättre att detta ingår i vår skatt så att ALLA innefattas i detta