F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:
Vill du ha utträde u eu är det bara att samla namnunderskrifter för att begära en folkomröstning, sedan se till att övertyga politikerna att detta måste ske....
"bara" ?... är det samma med demokratiska val då, att vi ska samla namnunderskrifter för att få rösta ?... skärp dig för fan !Sniperace skrev:dumma?
tja, är närmare 96% dumma då? som inte vill som du?
Skrev jag så ?
ja VILL du ha en folkomröstniong om detta bör du väl gå den demokratiska vägen eller hur, eller också övertuga de valda riksdagsmännen, det räcker inte att du här spyr ur dig hur odemokratiskt det är att de inte gör som DU vill, men nu är det inte så att demokrati är EN ensklids önskan, utan majoritetens, kan du inte övertyga en majoritet att rösta ut oss så är det där vi blir kvar, strta en lista med begäran om folkomröstning så skriver jag på...
men jag ställer inte upp på att vrka utanför demokratin som du verkar vilja.
att du inte förstår at det inte räcker med en röst för att begära folkomröstning har jag nu förstått, anser du att det SKA göra detta?
ja, det blir betydelsen av vad du skriver, alla som inte tycker som du är dumma eller lurade, och är man luraqd lär man väl även vara dum, ärf det det där att du tror dig sitta innen med sanningen och den enda rätta åsikten, och att alla som avviker från denna är dumma?