Sniperace skrev:
men nåväl gör en lista på ALLT som bör folkomröstas om var sjätte år som du ville,
Den är klar redan ....§ medlemskap i EU
Sniperace skrev:
se sedan till att skaffa underlag för detta genom att få med dig folk, du kan ju för fan inte skylla detta på andra än dig själv, om inte DU begär och gör detta, varför ska andra då göra det, är du arbetsskygg och vill att andra ska göra allt åt dig och uppfylla dina önskningar, och at de ska veta dessa INNAN de gör sitt val?
Var det någon sådant upprop när vi röstade in oss i EU ?... näe det var ju inte det Sniper, gäller demokrati bara för vissa
Sniperace skrev:
jag upprepar INGEN har begärt detta från varken vänster eller höger sida i riksdagen, ingen har skickat in sådan begäran till riksdagen
Har du bevis för det ?... och om så är fallet så är det klart att mer pengar i egna plånboken skapar inga EU-motståndare i riksdagen... inte många jallafall
Sniperace skrev:
och DU GNÄLLER trots att inte heller DU har gjort det
Ja om det nu är "gnäll" att yttra sig enligt demokratiska rättigheter baserat på yttrandefrihet ?... anser du det ?.... Om det nu är "gnäll" att stå upp för demokratin, om det nu är "gnäll" att opponera sig mot en överväldigt masslösaktig jättebyråkrati, med odemokratiska tillvägagångssätt. Om det nu är "gnäll" att opponera sig mot att vissa på Sovjetvis blir utvisade från EU-parlamentet när de framför dina åsikter, om det nu är "gnäll" att opponera sig mot att man införskaffar presidentskap utan Europas folks tillåtelse, och dessutom inte låter dem välja president .... det är skrämmande att du försvarar demokratihalten i detta... det är speciellt skrämmande med tanke på att du påstår dig röstat nej.... Jag är mycket nyfiken på vad som fick dig att rösta nej till EU, när du försvarar dess maktstruktur så till den milda grad.... om detta är "gnäll" då tar jag stolthet i att "gnälla"... för jag kommer aldrig sluta slåss för demokrati... till skillnad från dig som accepterar att EU närmar sig Sovjetstatens maktstruktur, trots att ni påstår er ogilla den
Sniperace skrev: jag tycker du är YNKLIG,
Det står dig fritt.... jag har ännu lägre uppfattning om dig numera, jag hade viss respekt för både dig och SIP en gång i tiden, men den är i det närmaste bortblåst