Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
RedMentalCase
redalert
F.I.S.T
Sniperace
Infra
9 posters

I morgon genomförs ännu en av EU:s tvångslagar.

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

I morgon genomförs ännu en av EU:s tvångslagar. - Sida 6 Empty Sv: I morgon genomförs ännu en av EU:s tvångslagar.

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-17, 13:48

Sniperace skrev:

men nåväl gör en lista på ALLT som bör folkomröstas om var sjätte år som du ville,

Den är klar redan ....§ medlemskap i EU

Sniperace skrev:
    se sedan till att skaffa underlag för detta genom att få med dig folk, du kan ju för fan inte skylla detta på andra än dig själv, om inte DU begär och gör detta, varför ska andra då göra det, är du arbetsskygg och vill att andra ska göra allt åt dig och uppfylla dina önskningar, och at de ska veta dessa INNAN de gör sitt val?

Var det någon sådant upprop när vi röstade in oss i EU ?... näe det var ju inte det Sniper, gäller demokrati bara för vissa

Sniperace skrev:
    jag upprepar INGEN har begärt detta från varken vänster eller höger sida i riksdagen, ingen har skickat in sådan begäran till riksdagen

Har du bevis för det ?... och om så är fallet så är det klart att mer pengar i egna plånboken skapar inga EU-motståndare i riksdagen... inte många jallafall

Sniperace skrev:
    och DU GNÄLLER trots att inte heller DU har gjort det

Ja om det nu är "gnäll" att yttra sig enligt demokratiska rättigheter baserat på yttrandefrihet ?... anser du det ?.... Om det nu är "gnäll" att stå upp för demokratin, om det nu är "gnäll" att opponera sig mot en överväldigt masslösaktig jättebyråkrati, med odemokratiska tillvägagångssätt. Om det nu är "gnäll" att opponera sig mot att vissa på Sovjetvis blir utvisade från EU-parlamentet när de framför dina åsikter, om det nu är "gnäll" att opponera sig mot att man införskaffar presidentskap utan Europas folks tillåtelse, och dessutom inte låter dem välja president .... det är skrämmande att du försvarar demokratihalten i detta... det är speciellt skrämmande med tanke på att du påstår dig röstat nej.... Jag är mycket nyfiken på vad som fick dig att rösta nej till EU, när du försvarar dess maktstruktur så till den milda grad.... om detta är "gnäll" då tar jag stolthet i att "gnälla"... för jag kommer aldrig sluta slåss för demokrati... till skillnad från dig som accepterar att EU närmar sig Sovjetstatens maktstruktur, trots att ni påstår er ogilla den

Sniperace skrev: jag tycker du är YNKLIG,

Det står dig fritt.... jag har ännu lägre uppfattning om dig numera, jag hade viss respekt för både dig och SIP en gång i tiden, men den är i det närmaste bortblåst

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

I morgon genomförs ännu en av EU:s tvångslagar. - Sida 6 Empty Sv: I morgon genomförs ännu en av EU:s tvångslagar.

Inlägg  redalert 2012-05-17, 14:13

Fisten klagar vidare på andras debattstil.....mohahaha.....och vill ha respekt......mohahaha lol!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-05-17, 14:21

G.A.F.Y.S.I.T.A.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-05-17, 22:15

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

men nåväl gör en lista på ALLT som bör folkomröstas om var sjätte år som du ville,

Den är klar redan ....§ medlemskap i EU
    och har NÅGON begärt att detta skulle röstas om vart sjätte år?
    det KUNDE dsu begärt, men tydligen ska andra göra allöt åt dig, och hör och häpna, vänsterpartiet har inte heller ställt krav på detta, tycvker du inte det vore på sin plats att den som vill ha detta begär det?
    Sniperace skrev:
    se sedan till att skaffa underlag för detta genom att få med dig folk, du kan ju för fan inte skylla detta på andra än dig själv, om inte DU begär och gör detta, varför ska andra då göra det, är du arbetsskygg och vill att andra ska göra allt åt dig och uppfylla dina önskningar, och at de ska veta dessa INNAN de gör sitt val?

Var det någon sådant upprop när vi röstade in oss i EU ?... näe det var ju inte det Sniper, gäller demokrati bara för vissa

nej, ´varken DU eller någon annan kritisk BEGÄRDE detta, ska sådan uppstå urt tomma intet, eller ska en folkomröstniong begäras av dem som är kritiska?
    demokratihalten är 100% vem som helst hade kunnat starta en aktion för att det skulle bli sådana folkomröstningar, så gnäll inte över brist på demokrati, det ör DU som inte utnyttjar dina demokratisdka rättigeter, men skyller allt på ANDRA än dig själv.
    Sniperace skrev:
    jag upprepar INGEN har begärt detta från varken vänster eller höger sida i riksdagen, ingen har skickat in sådan begäran till riksdagen

Har du bevis för det ?... och om så är fallet så är det klart att mer pengar i egna plånboken skapar inga EU-motståndare i riksdagen... inte många jallafall

beviset är att det inte funnits en sådan listra ellert avslag på detta i riksdagen, kanske 'är dina inröstade partibröder köpta av kapitalet, vill du då ha dem kvar och rösta på dem IGEN?
    Sniperace skrev:
    och DU GNÄLLER trots att inte heller DU har gjort det

Ja om det nu är "gnäll" att yttra sig enligt demokratiska rättigheter baserat på yttrandefrihet ?... anser du det ?.... Om det nu är "gnäll" att stå upp för demokratin, om det nu är "gnäll" att opponera sig mot en överväldigt masslösaktig jättebyråkrati, med odemokratiska tillvägagångssätt. Om det nu är "gnäll" att opponera sig mot att vissa på Sovjetvis blir utvisade från EU-parlamentet när de framför dina åsikter, om det nu är "gnäll" att opponera sig mot att man införskaffar presidentskap utan Europas folks tillåtelse, och dessutom inte låter dem välja president .... det är skrämmande att du försvarar demokratihalten i detta... det är speciellt skrämmande med tanke på att du påstår dig röstat nej.... Jag är mycket nyfiken på vad som fick dig att rösta nej till EU, när du försvarar dess maktstruktur så till den milda grad.... om detta är "gnäll" då tar jag stolthet i att "gnälla"... för jag kommer aldrig sluta slåss för demokrati... till skillnad från dig som accepterar att EU närmar sig Sovjetstatens maktstruktur, trots att ni påstår er ogilla den

Ja, det är gnäll i allra högsta grad om du bara vill att ANDRA ska göra detta och inte vill varken påverka dina delegater eller starta en insamling själv.
    du kan inte begära att ANDRA ska göra ditt jobb, DU vill ha emn förändring, se till att meddela dina valda riksdagsmän detta, begär att de starta en början till en folkomröstninfg, men gnäll inte över at ingen annan gjort det änn när inte heller du själv ens lyft på röven i frågan
    Sniperace skrev: jag tycker du är YNKLIG,

Det står dig fritt.... jag har ännu lägre uppfattning om dig numera, jag hade viss respekt för både dig och SIP en gång i tiden, men den är i det närmaste bortblåst

[/quote]

detta sista berör mig inte ett dyft, och jag lägger inte mer värde i detta än påsen jag har med hem när jag rastat hunden, JAG begär inte att alla andra ska göra det jag önskar i en politisk fråga, har jag en önskan så kontaktar jag så måpnga politiker jag kan med mitt förslag, ex så majlade jag ALLA våra riksdagsledamöter och uppmanade dem att rösta NEJ om fralagen, om ipred osv, jag satt intye bara på min röv och gnällde som du, så tacka fan att man inte har ett uns av förtroende för dig som bara skriar och gnäller men inte försöker göra något själv...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 10:42

Sniperace skrev:bla bla bla...gnäll, gnäll... bla bla

Kontentan av ditt förvirrade inlägg var att du tycker jag är gnällig, samt att jag ska göra nåt åt det själv. Bra då vet vi det. Jag tycker du är förvirrad som röstar Nej och sedan inte bryr dig om när demokratin tas ifrån oss !
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 10:45

redalert skrev:Fisten klagar vidare på andras debattstil

I ditt fall är det ju inte ens en debattstil, du vet inte vad debatt är

redalert skrev:.....mohahaha.....och vill ha respekt......mohahaha lol!

Din respekt kan man endast vinna genom att, håna andra, pissa på människor som är gamla svaga och invandrare, och det vill jag inte beblanda mig med Cool
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2012-05-18, 11:15

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:Fisten klagar vidare på andras debattstil

I ditt fall är det ju inte ens en debattstil, du vet inte vad debatt är

redalert skrev:.....mohahaha.....och vill ha respekt......mohahaha lol!

Din respekt kan man endast vinna genom att, håna andra, pissa på människor som är gamla svaga och invandrare, och det vill jag inte beblanda mig med Cool

Inget on topic nu heller? Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 11:15

Inget on topic nu heller?

När ska du bete dig som en vuxen människa ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 11:24

RedCloud skrev:
    Inget on topic nu heller?

När ska du bete dig som en vuxen människa ?

Ja det kan man undra ... Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 11:25

redalert skrev:

De4t är fullt av inlägg från mig som är on topic... men inga från dig Cool
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2012-05-18, 11:39

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:

De4t är fullt av inlägg från mig som är on topic... men inga från dig Cool

Svårt att finna någon som är mer offside än vad du är och du har ännu inte upptäkt detta själv! Laughing
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 11:41

Svårt att finna någon som är mer offside

Inte alls, du, det skånska psykfallet, secrist, seel take a pick
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-05-18, 12:11

RedCloud skrev:
    Svårt att finna någon som är mer offside

Inte alls, du, det skånska psykfallet, secrist, seel take a pick
    Och beträffande vårt medlemskap i Europas Förenta Stater har ni vilken åsikt?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 12:13

Att vi aldrig skulle gått med.....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-05-18, 12:21

RedCloud skrev:

Då kan vi utgå från att du inte tycker om att Europas befolkning förvägrades rösta om upprättandet av denna "förening". Jag anser att detta var åt h-vete ifall det nu spelar någon roll. Vad BH och andra på högerkanten tycker vet jag tyvärr inte då de inte vill redovisa sina åsikter utan nöjer sig med att idiotförklara vänstersympatisörer i största allmänhet.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 12:23

Då kan vi utgå från att du inte tycker om att Europas befolkning förvägrades rösta om upprättandet av denna "förening".

ungefär så.....

Att gå med i en "förening" som inte har rutiner för ett utträde är mer än lovligt korkat.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-05-18, 12:25

RedCloud skrev:
    Då kan vi utgå från att du inte tycker om att Europas befolkning förvägrades rösta om upprättandet av denna "förening".

ungefär så.....

Att gå med i en "förening" som inte har rutiner för ett utträde är mer än lovligt korkat.
    Menar du vårt EU-medlemskap?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 12:27

Menar du vårt EU-medlemskap?

Jupp.

Att sedan Lissabonfördraget smögs igenom är ju bara grädde på moset s.a.s
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2012-05-18, 12:30

formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:

Då kan vi utgå från att du inte tycker om att Europas befolkning förvägrades rösta om upprättandet av denna "förening". Jag anser att detta var åt h-vete ifall det nu spelar någon roll. Vad BH och andra på högerkanten tycker vet jag tyvärr inte då de inte vill redovisa sina åsikter utan nöjer sig med att idiotförklara vänstersympatisörer i största allmänhet.

Hade du själv visat upp en mer seriös approach så hade du kanske fått ett svar på frågan så det är bara att välja! Rolling Eyes
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-05-18, 12:34

redalert skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:

Hade du själv visat upp en mer seriös approach så hade du kanske fått ett svar på frågan så det är bara att välja! Rolling Eyes
    Lissabonfördraget har varit uppe till diskussion på detta forum tidigare men att du skulle ha redogjort för din åsikt kan jag inte dra mig till minnes. Jag kan ha fel och du får här en chans till. Vad anser du om Lissabonfördraget och vad anser du om att vi förvägrades rösta om detta?

Det är inte ofta jag håller med extremkonservativa men i just detta fall tycker jag att Nigel Farage har rätt.

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-05-18, 12:37

Foliedåren sa ju nyliggen att det fanns 7 miljarder som honom och ett annat trippelnick, jag tror han är lite sur för att han är blåst i huvet,
    skyll inte på oss foliet, skyll på dina gener och ditt umgänge med familjen.

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 12:40

redalert skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:

Nu hade du ju chansen igen, för mer än 1000:e gången att kommentera ämnet som berördes, ..... men valde återigen att inte göra det
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-05-18, 12:40

RedMentalCase skrev:Foliedåren sa ju nyliggen att det fanns 7 miljarder som honom och ett annat trippelnick, jag tror han är lite sur för att han är blåst i huvet,

En vuxen man vaknar, äter frukost, loggar in på ett forum.....och vomerar.

Anledningen ? Anyone...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-05-18, 12:40

RedMentalCase skrev:Foliedåren sa ju nyliggen att det fanns 7 miljarder som honom och ett annat trippelnick, jag tror han är lite sur för att han är blåst i huvet,

Du får samma chans. Vad anser du om Lissabonfördraget och vad anser du om att vi förvägrades rösta om detta?

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-05-18, 12:41

Ämnet !... håll dig till ämnet ! Cool

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 22:03