Sniperace 2012-05-09, 13:39
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev:
så EU är ett tyskt nazistiskt projekt?
Nja inte fullt ut, men målet är det samma, att bilda ett Stortyskland, vilka har mest makt i EMU... jo Tyskland, och Frankrike, och dessutom är det ett fruktansvärt odemokratiskt projekt.
Sniperace skrev:och dessutom helt odemokratiskt?
Inte helt, men till allt för stor del. Folkomröstningarna var odemokratiska i många länder, Det förekom hot från etablissemanget i Sverige, folkomröstningar där det blivit ett NEJ ute i Europa har INTE accepterats, förrän en ny folkomröstning gjorts och det blivit JA, sedan efter det upphörde folkomröstningarna kring medlemskap i EU/EMU. Beslut tas i EU om detaljstyrning i små länder i ett gigantiskt och dyrt byråkrati och övertalighet som ni höger påstår er vara emot. Målet är en förenta staternas Europa. Talare blir utvisade från kammaren för att de inte passar de politiska åsikterna ... demokratiskt ?.... Vid EU-kampanjerna i tex Irland där det sades NEJ till en början, satsades ENORMA pengar på Ja-kampanjen, tills de vann
En president för EMU/EU väljs inte av folket, utan av andra personer..
SÅ JA ..... Jag tycker nog att jag har grund för att påstå att EU inte är demokratiskt
Sniperace skrev:har eller har inte majoritet i alla länder röstat för medlemskap?
Läs ovan Sniperace skrev:Anser du att ex 4 procent som står helt mot ska ha rätten att stoppa?
4 % ??... det är betydligt fler som är EU-motståndare Sniperace skrev:en demokratiska regim med 4 procent av rösterna?
Hur menar du då ? är det KD du pratar om ... eller centern, men dom tror jag är EU-vänliga Sniperace skrev:Jag tror nog att vi bör följa demokratiska beslut hur illa vi än tycker om dem, men du har kanske annan åsikt?
Jag anser att demokratiska beslut skall följas, men jag anser att bildandet av EU knappast gått till på ett demokratiskt sätt. För övrigt skulle det hållas ett separat EU-val var 4är oxå, som det är nu har inga länders befolkningar möjligheten att förändra beslutet om medlemskap, ... anser du det demokratiskt ? ... det är nämligen så att den majoritet du påstår skulle vara för EU i Sverige inte stämmer, det är i huvudsak folkvalda politiker som vurmar för EU... inte folket, så där finns en åsiktsklyfta mellan folk och politiker... och låt mig påminna dig om att politiker i EU tjänar upp till 85.000 i månaden, så kanske du förstår varför det skiljer i åsikter, och låt mig påminna dig om att det är skattebetalare som betalar dessa löner.... men det upprör inte lika mycket för en alliansare som när det skall betalas ut pengar till sjukförsäkring
väljer vi inte var fjärde år delegaterna till eu?
vilka väljer presidenten, är det inte de delegater vi valt innan?
har inte en vänsterpartist i eu samma lön?
fortfarande är det en demokratisk sak att välja, v hotar i sina val, de hotar om hur illa det blir om de inte får bestämma osv...
vill du vi ska ur eu får du väl försöka övertyga en majoritet om att vi ska gå ur.
Jag röstade NEJ till eu, men jag accepterar att det var en majoritet som sade ja här i sverige, har du något emot det?
är de lurade, är de dummare än andra?