Sniperace 2012-04-11, 17:18
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev:men du gav INGET som begränsar yttrandefriheten eller demokrfatin, ingen har förbjudit dig att nämna vilka saker som gjort detta...
däremot poåverkar de den presonliga integriteten, men inte yttrandefrihet och demokrati, så upp till bevis nu med vad de skulle gjort för att begränsa dessa?
Ja jag misstänkte att du inte skulle klara av att låta bli att fokusförskjuta.
Det är nämligen så att om du begränsar den personliga integriteten, så får det som konsekvens att folk inte kan använda tex internet och mobil fritt och säga vad man vill, utan rädsla att bli avlyssnad.
Och vad gäller demokratin så är det främst inträdet i det odemokratiska EMU som är problemet, där det tillsätts ledare utan folkets röst, där folkomröstningar ignoreras om det blir "fel svar".... och återupptas tills det blir "rätt svar"
DU skrev
Jag var helt övertygad om att Alliansen verkar för att begränsa demokratin och yttrandefriheten, och jag fick rätt !!! Cool
och jag vile ha svar på var alliansen gett oss mindre yttrandefrihet och demokrati.
och det kallar du fokusförskjutning, hur han det komma sig?
var det alliansen som tog in oss i eu osv?
tillsätts eu-delegaterna utan röstning fixat av alliansen?
njaee, där ertappades du åter med byxorna nere, dfuy kom med ett påstående som visade sig vara lögn och förbannad dikt.
vad gäller folkomröstningar som ignorerades för at det var fel svar har vi ex högeromläggningen, vi har kärnkraftsomröstningen och säkert fler, och alla dessa av andra än alliansen, dvs vänstersidan av svensk politik, men du kanske räkna sap till höger, vad vet jag