Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Regndrottning
ANNA2LINK
Susz X
7 posters

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  Susz X 2009-03-10, 12:23

    Idag är vi 2,2 miljoner medlemmar runt om i världen som har tagit ställning för mänskliga rättigheter. Och- Amnesty är en pådrivande människorättsorganisation
    med experter- på flera plan!
    Har jämfört med så många i denna djungel av organisationer och tycker absolut att Amnesty är den organisation som gör mest...tillsammans globalt.
    Givetvis kan man påverka utan att vara medlem oxå- varje månad finns upprop med petitioner att signera direkt till berörda politiska personer, blixtaktioner - ja det finns mycket man kan göra med små medel- tillsammans...



    http://net19.amnesty.se/

    http://net19.amnesty.se/aktuellt/vadhanderisvenskaamnesty/
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Jätte viktigt

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-10, 12:39

    Det är jätte viktigt att jobba för detta.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Sv: Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-10, 14:00

    Amnesty gör väl ett bra jobb Men jag är inte intresserad.

    Ser man till individen så är det ofta sorligt/hemst osv. Och då vill man engagera sig. Ser man till mänsligheten i helhet så är vi redan för många människor på denna jord.

    Jag värnar hellre om djuren.

    Människor kommer och går.....Djuren bara går.


    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Sv: Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 14:22

    Nej, det ska gudarna veta att sitta och önska sig någonting i tillvaron har man inget för,
    Allt är en kamp, därför irriterrar det mig när folk förbehåller sig själv kampviljan,
    Typ att bara friska och arbetsföra, står för kämpandet, No
    Många människor kämpar om både stort och smått,
    Amnesty kämpar för något stort! Arrow
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Sv: Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  Susz X 2009-03-11, 00:27

    martin7lindgren skrev:Nej, det ska gudarna veta att sitta och önska sig någonting i tillvaron har man inget för,
    Allt är en kamp, därför irriterrar det mig när folk förbehåller sig själv kampviljan,
    Typ att bara friska och arbetsföra, står för kämpandet, No
    Många människor kämpar om både stort och smått,
    Amnesty kämpar för något stort! Arrow


    Så sant Martin! Och inte alltid krävs det så mycket arbete med amnesty egentligen- mer än att just synliggöra verksamheten- det är de inte så bra på alls...

    Personligen gör jag gärna vad som står i just min makt att göra- både när det handlar om mänskliga rättigheter och djur...kan lixom inte välja bort något av detta
    - och i ärlighetens namn så är det i bägge fallen en kamp mot maktgirigheten och förtryck..
    Samtitigt tror jag vår årgång tar så mycket för givet- vi svenskaar lever som , jämförelsevis , fria människor med demokrati, yttrandefrihet, frihet från förtryck...
    Vem har sagt att det ska vara beständigt? Den dag alla resonerar så att "man inte bryr sig" så lär den friheten försvinna ganska snabbt.....och vem i helsike är jag att föra sådant vidare och genom min totala passivitet tillåta maktgiriga få ännu mer makt att förtrycka????


    confused
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Sv: Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  Thors 2010-02-19, 23:37

    UPP!!!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Sv: Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  x-medborgare 2010-02-20, 02:55

    Nä man måste jobba lite för det också..
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Sv: Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  RedCloud 2010-02-20, 10:24

    upp
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Sv: Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  RedCloud 2010-02-20, 10:27

    upp för demokratin
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Sv: Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  x-medborgare 2010-02-20, 16:18

    Mera önskningar.. någon ?

    Sponsored content


    Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld! Empty Sv: Det räcker inte att ÖNSKA sig en bättre värld!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-16, 10:25