Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Thetaxpayer
berralarzon
RedMentalCase
DirtyDog
formsvackan
RedCloud
Secrist
11 posters

    Vänstervriden media

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-06, 20:23

    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:•I journalistkåren är miljöpartiet och vänsterpartiet kraftigt överrepresenterade och moderater och socialdemokrater underrepresenterade. Två partier är underrepresenterade. Moderaterna och Socialdemokraterna. Bland allmänheten är andelen moderater dubbelt så stor, 28 procent mot 13 procent bland journalister.

    Blunda blunda RC.
    Journalisternas ev. politiska preferenser har egentligen inget med innehållet i tidningarna att göra. Den dag det spelar roll är det ägarnas vilja som styr. Låt bli att inbilla dig annat.

    Den enda anledningen till att läsa dina och kackerlackans inlägg är för att få sig ett gott skratt, du är helvrickad, klart det spelar roll, bara du och några idioter tror annat.

    Exempelvis har Sveriges största tidning en kulturchef som blev bestört och grät när berlinmuren föll, och hon ser det som en uppgift att ALDRIG släppa in skribenter som inte har vänsteråsikter, aldrig,
    så fungerar vänstern i det efterblivna Sverige.

    Det behövs inte många blickar på tidningar och Tv utomlands för att förstå hur extremt vänstervriden vår media är.


    Senast ändrad av RedMentalCase den 2012-03-06, 20:40, ändrad totalt 2 gånger
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  berralarzon 2012-03-06, 20:34

    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?

    Bara att se läsa om klappjakten på Håkan Juholt det är stolta journalister med facit i handen så sorliga nästan som seel,och som då jag undrar var en liknande medialklappjakt på C Bildt skulle ge vid handen!
    //Niklas




    Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes

    Nja var jakten rätt? kan inte media rota upp lika mycket skit om CB tror du? Littorin kom undan med en förskräckelse "smet till USA" för att fullfölja sin doktorsexamen som han ljög att han redan hade.
    Knugen vår största socialbidragsmottagere han behöver inte visa och redovisa sina hälftenapnage, så du ska knorra när du skite THX det är ju SKATTEPENGAR stulna av dig.
    Du hycklar THX!
    //Niklas




    På vilket sätt hycklar jag? Att jag är för traditioner och monarki? som jag för övrigt är övertygad drar in mera pengar än det kostar).
    Du däremot hycklar ju så det stänker om det. Det är ju bara att läsa vad du skriver här. Du anser ju att det var ett bra drev när det var en höger (som för övrigt inte var dömnd för något annat än av aftonbladet)som åkte dit men fruktansvärt orättvist när en uppenbart inkompetent person blir kritiskt granskad. Jag vet inte vad media kan gräva fram om Bildt. Men jag är helt övertygad att de gör sitt bästa för att hitta något som tar. Men Buildt verkar ju onekligen vara lite skarpare en t.e.x Juholt.


    Bildt skarpare nja mer oförskämd då så enkelt är det! Littorin är ju helt klart skyldig varför skulle han avgå annars? Julholt kämpa mot journalistelefanterna "glöm inte dom borliga som skott sig på samma med att inte fatta"
    Du är en hycklare ändock.
    Knugen är en importerad socialbidragstagarsläkt från Frankike på den tiden Sverige lånade pengar så fick vi släkten Bernadotte på köpet för att Frankike skulle låna ut pengen..
    Pst det du seel.. Wink
    //Niklas
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  berralarzon 2012-03-06, 20:36

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:•I journalistkåren är miljöpartiet och vänsterpartiet kraftigt överrepresenterade och moderater och socialdemokrater underrepresenterade. Två partier är underrepresenterade. Moderaterna och Socialdemokraterna. Bland allmänheten är andelen moderater dubbelt så stor, 28 procent mot 13 procent bland journalister.

    Blunda blunda RC.
    Journalisternas ev. politiska preferenser har egentligen inget med innehållet i tidningarna att göra. Den dag det spelar roll är det ägarnas vilja som styr. Låt bli att inbilla dig annat.

    Den enda anledningen till att läsa dina och kackerlackans inlägg är för att få sig ett gott skratt, du är helvrickad, klart det spelar roll.

    Pst: du är utspelad i denna tråd tjyven rmc sitt kvar du på din trygga pottkant du!
    //Niklas
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 20:42

    RedMentalCase skrev:Exempelvis har Sveriges största tidning en kulturchef som blev bestört och grät när berlinmuren föll, och hon ser det som en uppgift att ALDRIG släppa in skribenter som inte har vänsteråsikter, aldrig,
    så fungerar vänstern i det efterblivna Sverige.
    Fantasier Very Happy
    RedMentalCase skrev:Det behövs inte många blickar på tidningar och Tv utomlands för att förstå hur extremt vänstervriden vår media är.
    FOX News ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-06, 20:45

    Klart det är fantasier för dig, allt som inte passar in i din sagovärld definierar du som fantasier.

    Förrestren, hade du bestämt dig för om din pension är ett bidrag eller inte?, ja eller nej.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  berralarzon 2012-03-06, 20:50

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Exempelvis har Sveriges största tidning en kulturchef som blev bestört och grät när berlinmuren föll, och hon ser det som en uppgift att ALDRIG släppa in skribenter som inte har vänsteråsikter, aldrig,
    så fungerar vänstern i det efterblivna Sverige.
    Fantasier Very Happy
    RedMentalCase skrev:Det behövs inte många blickar på tidningar och Tv utomlands för att förstå hur extremt vänstervriden vår media är.
    FOX News ?

    Döden på larvfötter?
    //Niklas

    Vilken jäkla megadumskalle du är rmc det är ju öppet mål på dig i inlägg efter inlägg.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 20:52

    RedMentalCase skrev:Klart det är fantasier för dig, allt som inte passar in i din sagovärld definierar du som fantasier.
    Du får gärna komma med något som stödjer dina tokerier, det blir bara roligare då.
    RedMentalCase skrev:Förrestren, hade du bestämt dig för om din pension är ett bidrag eller inte?, ja eller nej.
    Om du har rätt i att ålderspensionsavgiften är en skatt så blir min allmänna pension ett skattefinansierat bidrag. Du har bitit dig själv i svansen Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 20:53

    berralarzon skrev:Döden på larvfötter?
    Eftersom den inte visats på svensk TV är media med RMC´s logik vänstervridna Very Happy
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-06, 20:56

    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?

    Bara att se läsa om klappjakten på Håkan Juholt det är stolta journalister med facit i handen så sorliga nästan som seel,och som då jag undrar var en liknande medialklappjakt på C Bildt skulle ge vid handen!
    //Niklas




    Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes

    Nja var jakten rätt? kan inte media rota upp lika mycket skit om CB tror du? Littorin kom undan med en förskräckelse "smet till USA" för att fullfölja sin doktorsexamen som han ljög att han redan hade.
    Knugen vår största socialbidragsmottagere han behöver inte visa och redovisa sina hälftenapnage, så du ska knorra när du skite THX det är ju SKATTEPENGAR stulna av dig.
    Du hycklar THX!
    //Niklas




    På vilket sätt hycklar jag? Att jag är för traditioner och monarki? som jag för övrigt är övertygad drar in mera pengar än det kostar).
    Du däremot hycklar ju så det stänker om det. Det är ju bara att läsa vad du skriver här. Du anser ju att det var ett bra drev när det var en höger (som för övrigt inte var dömnd för något annat än av aftonbladet)som åkte dit men fruktansvärt orättvist när en uppenbart inkompetent person blir kritiskt granskad. Jag vet inte vad media kan gräva fram om Bildt. Men jag är helt övertygad att de gör sitt bästa för att hitta något som tar. Men Buildt verkar ju onekligen vara lite skarpare en t.e.x Juholt.


    Bildt skarpare nja mer oförskämd då så enkelt är det! Littorin är ju helt klart skyldig varför skulle han avgå annars? Julholt kämpa mot journalistelefanterna "glöm inte dom borliga som skott sig på samma med att inte fatta"
    Du är en hycklare ändock.
    Knugen är en importerad socialbidragstagarsläkt från Frankike på den tiden Sverige lånade pengar så fick vi släkten Bernadotte på köpet för att Frankike skulle låna ut pengen..
    Pst det du seel.. Wink
    //Niklas


    Du glömde säga på vilket sätt jag hycklar. Very Happy vart det för svårt för dig?
    Sedan när du ändå håller på så kan du ju svara på vilka bevis du har på Littorins skuld, eller är det som vanligt gällande hycklarvänstern att han var ju höger så då spelar det inte så stor roll. Ridå
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  berralarzon 2012-03-06, 21:01

    formsvackan skrev:
    berralarzon skrev:Döden på larvfötter?
    Eftersom den inte visats på svensk TV är media med RMC´s logik vänstervridna Very Happy

    Undrar om bara kör bil på enkelriktade gator?
    //Niklas
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-06, 21:13

    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?

    Bara att se läsa om klappjakten på Håkan Juholt det är stolta journalister med facit i handen så sorliga nästan som seel,och som då jag undrar var en liknande medialklappjakt på C Bildt skulle ge vid handen!
    //Niklas




    Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes

    Nja var jakten rätt? kan inte media rota upp lika mycket skit om CB tror du? Littorin kom undan med en förskräckelse "smet till USA" för att fullfölja sin doktorsexamen som han ljög att han redan hade.
    Knugen vår största socialbidragsmottagere han behöver inte visa och redovisa sina hälftenapnage, så du ska knorra när du skite THX det är ju SKATTEPENGAR stulna av dig.
    Du hycklar THX!
    //Niklas




    På vilket sätt hycklar jag? Att jag är för traditioner och monarki? som jag för övrigt är övertygad drar in mera pengar än det kostar).
    Du däremot hycklar ju så det stänker om det. Det är ju bara att läsa vad du skriver här. Du anser ju att det var ett bra drev när det var en höger (som för övrigt inte var dömnd för något annat än av aftonbladet)som åkte dit men fruktansvärt orättvist när en uppenbart inkompetent person blir kritiskt granskad. Jag vet inte vad media kan gräva fram om Bildt. Men jag är helt övertygad att de gör sitt bästa för att hitta något som tar. Men Buildt verkar ju onekligen vara lite skarpare en t.e.x Juholt.


    Bildt skarpare nja mer oförskämd då så enkelt är det! Littorin är ju helt klart skyldig varför skulle han avgå annars? Julholt kämpa mot journalistelefanterna "glöm inte dom borliga som skott sig på samma med att inte fatta"
    Du är en hycklare ändock.
    Knugen är en importerad socialbidragstagarsläkt från Frankike på den tiden Sverige lånade pengar så fick vi släkten Bernadotte på köpet för att Frankike skulle låna ut pengen..
    Pst det du seel.. Wink
    //Niklas


    Du glömde säga på vilket sätt jag hycklar. Very Happy vart det för svårt för dig?
    Sedan när du ändå håller på så kan du ju svara på vilka bevis du har på Littorins skuld, eller är det som vanligt gällande hycklarvänstern att han var ju höger så då spelar det inte så stor roll. Ridå




    Berra du glömde svara. Shocked drunken
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  berralarzon 2012-03-06, 21:19

    Thetaxpayer skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?

    Bara att se läsa om klappjakten på Håkan Juholt det är stolta journalister med facit i handen så sorliga nästan som seel,och som då jag undrar var en liknande medialklappjakt på C Bildt skulle ge vid handen!
    //Niklas




    Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes

    Nja var jakten rätt? kan inte media rota upp lika mycket skit om CB tror du? Littorin kom undan med en förskräckelse "smet till USA" för att fullfölja sin doktorsexamen som han ljög att han redan hade.
    Knugen vår största socialbidragsmottagere han behöver inte visa och redovisa sina hälftenapnage, så du ska knorra när du skite THX det är ju SKATTEPENGAR stulna av dig.
    Du hycklar THX!
    //Niklas




    På vilket sätt hycklar jag? Att jag är för traditioner och monarki? som jag för övrigt är övertygad drar in mera pengar än det kostar).
    Du däremot hycklar ju så det stänker om det. Det är ju bara att läsa vad du skriver här. Du anser ju att det var ett bra drev när det var en höger (som för övrigt inte var dömnd för något annat än av aftonbladet)som åkte dit men fruktansvärt orättvist när en uppenbart inkompetent person blir kritiskt granskad. Jag vet inte vad media kan gräva fram om Bildt. Men jag är helt övertygad att de gör sitt bästa för att hitta något som tar. Men Buildt verkar ju onekligen vara lite skarpare en t.e.x Juholt.


    Bildt skarpare nja mer oförskämd då så enkelt är det! Littorin är ju helt klart skyldig varför skulle han avgå annars? Julholt kämpa mot journalistelefanterna "glöm inte dom borliga som skott sig på samma med att inte fatta"
    Du är en hycklare ändock.
    Knugen är en importerad socialbidragstagarsläkt från Frankike på den tiden Sverige lånade pengar så fick vi släkten Bernadotte på köpet för att Frankike skulle låna ut pengen..
    Pst det du seel.. Wink
    //Niklas


    Du glömde säga på vilket sätt jag hycklar. Very Happy vart det för svårt för dig?
    Sedan när du ändå håller på så kan du ju svara på vilka bevis du har på Littorins skuld, eller är det som vanligt gällande hycklarvänstern att han var ju höger så då spelar det inte så stor roll. Ridå




    Berra du glömde svara. Shocked drunken

    änns inte som viktigt att svara dig, för vilket svar du är får så är du som hal en tvål..
    Nåja Littorins flykt till att uppta sina så tidigare lögnaktiga studier med en examen gör ju att det inte är helt rent mjöl i den påsen där!
    //Niklas
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-06, 21:21

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Klart det är fantasier för dig, allt som inte passar in i din sagovärld definierar du som fantasier.
    Du får gärna komma med något som stödjer dina tokerier, det blir bara roligare då.
    RedMentalCase skrev:Förrestren, hade du bestämt dig för om din pension är ett bidrag eller inte?, ja eller nej.
    Om du har rätt i att ålderspensionsavgiften är en skatt så blir min allmänna pension ett skattefinansierat bidrag. Du har bitit dig själv i svansen Very Happy

    Du är en tvättäkta idiot, vad du tycker verkar bara vara beroende av vad du fantiserar om mig, nolla.

    ÄR din pension bidrag eller inte, vad tycker DU?? ja eller nej.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  berralarzon 2012-03-06, 21:25

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Klart det är fantasier för dig, allt som inte passar in i din sagovärld definierar du som fantasier.
    Du får gärna komma med något som stödjer dina tokerier, det blir bara roligare då.
    RedMentalCase skrev:Förrestren, hade du bestämt dig för om din pension är ett bidrag eller inte?, ja eller nej.
    Om du har rätt i att ålderspensionsavgiften är en skatt så blir min allmänna pension ett skattefinansierat bidrag. Du har bitit dig själv i svansen Very Happy

    Du är en tvättäkta idiot, vad du tycker verkar bara vara beroende av vad du fantiserar om mig, nolla.

    ÄR din pension bidrag eller inte, vad tycker DU?? ja eller nej.

    Varför ska vi behöva "stjäla" alla dom saker du redan är hitta på något nytt.
    //Niklas

    Pst: du har så säkerligen 3000 utstående frågor att besvara börja beta av dom så är du säkert klar om tio år.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-06, 21:43

    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?

    Bara att se läsa om klappjakten på Håkan Juholt det är stolta journalister med facit i handen så sorliga nästan som seel,och som då jag undrar var en liknande medialklappjakt på C Bildt skulle ge vid handen!
    //Niklas




    Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes

    Nja var jakten rätt? kan inte media rota upp lika mycket skit om CB tror du? Littorin kom undan med en förskräckelse "smet till USA" för att fullfölja sin doktorsexamen som han ljög att han redan hade.
    Knugen vår största socialbidragsmottagere han behöver inte visa och redovisa sina hälftenapnage, så du ska knorra när du skite THX det är ju SKATTEPENGAR stulna av dig.
    Du hycklar THX!
    //Niklas




    På vilket sätt hycklar jag? Att jag är för traditioner och monarki? som jag för övrigt är övertygad drar in mera pengar än det kostar).
    Du däremot hycklar ju så det stänker om det. Det är ju bara att läsa vad du skriver här. Du anser ju att det var ett bra drev när det var en höger (som för övrigt inte var dömnd för något annat än av aftonbladet)som åkte dit men fruktansvärt orättvist när en uppenbart inkompetent person blir kritiskt granskad. Jag vet inte vad media kan gräva fram om Bildt. Men jag är helt övertygad att de gör sitt bästa för att hitta något som tar. Men Buildt verkar ju onekligen vara lite skarpare en t.e.x Juholt.


    Bildt skarpare nja mer oförskämd då så enkelt är det! Littorin är ju helt klart skyldig varför skulle han avgå annars? Julholt kämpa mot journalistelefanterna "glöm inte dom borliga som skott sig på samma med att inte fatta"
    Du är en hycklare ändock.
    Knugen är en importerad socialbidragstagarsläkt från Frankike på den tiden Sverige lånade pengar så fick vi släkten Bernadotte på köpet för att Frankike skulle låna ut pengen..
    Pst det du seel.. Wink
    //Niklas


    Du glömde säga på vilket sätt jag hycklar. Very Happy vart det för svårt för dig?
    Sedan när du ändå håller på så kan du ju svara på vilka bevis du har på Littorins skuld, eller är det som vanligt gällande hycklarvänstern att han var ju höger så då spelar det inte så stor roll. Ridå




    Berra du glömde svara. Shocked drunken

    änns inte som viktigt att svara dig, för vilket svar du är får så är du som hal en tvål..
    Nåja Littorins flykt till att uppta sina så tidigare lögnaktiga studier med en examen gör ju att det inte är helt rent mjöl i den påsen där!
    //Niklas





    och mitt hyckleri bestod i vad??? Shocked
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 21:58

    RedMentalCase skrev:ÄR din pension bidrag eller inte, vad tycker DU?? ja eller nej.
    Jag har redan svarat dig på detta. Eftersom jag är född före 1953 så ......

    Om jag vore i dina kläder, något som jag hoppas vår Herre förhindrar, så skulle jag ligga litet lågt i denna fråga. Du har nu i din iver lyckats sätta krokben för dig själv och dina tidigare dumheter angående arbetsgivaravgiften. Om du nu hävdar att ålderspensionsavgiften är en avsättning och inte en skatt har du rätt, men då får du också be om ursäkt för ditt tidigare ylande i nattmössan. Det är lugnast för dig om du sätter dig på din pottkant och håller tyst Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-06, 22:02

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:ÄR din pension bidrag eller inte, vad tycker DU?? ja eller nej.
    Jag har redan svarat dig på detta. Eftersom jag är född före 1953 så ......

    Om jag vore i dina kläder, något som jag hoppas vår Herre förhindrar, så skulle jag ligga litet lågt i denna fråga. Du har nu i din iver lyckats sätta krokben för dig själv och dina tidigare dumheter angående arbetsgivaravgiften. Om du nu hävdar att ålderspensionsavgiften är en avsättning och inte en skatt har du rätt, men då får du också be om ursäkt för ditt tidigare ylande i nattmössan. Det är lugnast för dig om du sätter dig på din pottkant och håller tyst Very Happy

    Ja eller nej.. frågan kvarstår.
    Eller du baserar allt vad du tycker på dina fantasier om vad du tror jag skrivit?
    JAG har alrig sagt nåt om din pension, virrpanna.

    Menar du på fullt allvar att det spelar nån roll när du är född ?,
    svara på frågan istället,
    håller du fast vid att din pension är ett bidrag som du skrev tidigare.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 22:11

    RedMentalCase skrev:JAG har alrig sagt nåt om din pension, virrpanna.
    Jo, du har tillsammans med bl.a. de andra fjäderfäna hävdat att ålderspensionsavgiften är en skatt, dessutom har du idiotförklarat mig för att jag påstått annorlunda. Nu vill du försöka idiotförklara mig för motsatsen Very Happy
    RedMentalCase skrev:Menar du på fullt allvar att det spelar nån roll när du är född ?
    Ja, som jag tidigare upplyste dig om så kommer delar av pensionen från det gamla systemet för dem som är födda före 1953. Läs det som skrivs.
    RedMentalCase skrev:håller du fast vid att din pension är ett bidrag som du skrev tidigare.
    Ja, du är med och betalar en del av min statliga pension. Hade dina tidigare dumheter varit sanningsenliga, hur nu det skulle ha gått till, så hade du varit med och betalat hela Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-06, 22:26

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:JAG har alrig sagt nåt om din pension, virrpanna.
    Jo, du har tillsammans med bl.a. de andra fjäderfäna hävdat att ålderspensionsavgiften är en skatt, dessutom har du idiotförklarat mig för att jag påstått annorlunda. Nu vill du försöka idiotförklara mig för motsatsen Very Happy

    Att agavgiften är en skatt har med att du kallar din pension för bidrag med varandr att¨göra hur???

    RedMentalCase skrev:Menar du på fullt allvar att det spelar nån roll när du är född ?
    Ja, som jag tidigare upplyste dig om så kommer delar av pensionen från det gamla systemet för dem som är födda före 1953. Läs det som skrivs.

    Du är så dum så kråkorna skrattar åt dig, började du tjäna in din pension när du var 1 år gammal eller?, h-lvete vad blåst du är.

    RedMentalCase skrev:håller du fast vid att din pension är ett bidrag som du skrev tidigare.
    Ja, du är med och betalar en del av min statliga pension. Hade dina tidigare dumheter varit sanningsenliga, hur nu det skulle ha gått till, så hade du varit med och betalat hela Very Happy

    Så du står alltså fast vid att din pension är ett bidrag, varför sa du inte det för 3 dagar sen, är du alltid så trögtänkt?
    Om jag är med och betalar för den eller inte är ovesäntligt, du är mer förvirrad och knäpp än en adhd,are som lobotomerats.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 22:43

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:Ja, som jag tidigare upplyste dig om så kommer delar av pensionen från det gamla systemet för dem som är födda före 1953. Läs det som skrivs.
    Du är så dum så kråkorna skrattar åt dig, började du tjäna in din pension när du var 1 år gammal eller?, h-lvete vad blåst du är.
    http://pensionskoll.se/pensionssystemet/allmaenpension/foedd-mellan-1938-1953.html
    Very Happy

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Till%C3%A4ggspension_(allm%C3%A4n)

    1994 fattade riksdagen beslut om en reformering av pensionssystemet eftersom man ansåg att det var för kostsamt med ett förmånsbaserat system. Vänsterpartiet var det enda partiet i riksdagen som motsatte sig förändringen. I det nya systemet grundar sig pensionen delvis på livsinkomsten och delvis på inbetalda premier.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedCloud 2012-03-06, 22:46

    Fryser han inte, mentalfallet ?



    Vänstervriden media - Sida 2 340x_donald_duck

    Byxorna nere, varje dag, 24-7-365.... bounce bounce bounce
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Vrida

    Inlägg  Secrist 2012-03-07, 00:41

    RedCloud skrev:
    Blunda blunda RC.

    hört talas om ansvarig utgivare ?


    Hört talas om journalistisk integritet? Så större delen av den svenska journalistkåren ägnar sina arbetsdagar åt att skriva sådant de inte alls tror på?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  DirtyDog 2012-03-07, 00:49

    formsvackan skrev:Journalisternas ev. politiska preferenser har egentligen inget med innehållet i tidningarna att göra. Den dag det spelar roll är det ägarnas vilja som styr. Låt bli att inbilla dig annat.
    Och vilken dag spelar det roll för Aftonbladets norska ägare vad ledarsidan skriver om eller hur journalisterna vinklar sina reportage?
    Det ENDA som de bekymrar sig om är ifall intäkterna minskar.

    Den dagen som de dikterar innehållet i reportagen så kommer det att bli ett ramaskri och INGEN journalist kommer heller att skriva under ett reportage som blivit dikterat för dem. Så "Låt bli att inbilla dig annat"!

    Samma sak gäller övriga tidningar, SR och SVT. Politikerna kan inte klampa in och kräva en politisk vinkel på saker. Det vore det siste den politikern gjorde i sin karriär.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-07, 11:56

    DirtyDog skrev:
    formsvackan skrev:Journalisternas ev. politiska preferenser har egentligen inget med innehållet i tidningarna att göra. Den dag det spelar roll är det ägarnas vilja som styr. Låt bli att inbilla dig annat.
    Och vilken dag spelar det roll för Aftonbladets norska ägare vad ledarsidan skriver om eller hur journalisterna vinklar sina reportage?
    Det ENDA som de bekymrar sig om är ifall intäkterna minskar.
    Du svarar egentligen själv på din fråga.

    Den dag som "vinklingen" har ekonomisk betydelse kommer ägarnas vilja att gälla. Tills dess är "problemet" med vänstervridna journalister i högerkontrollerade media ett ickeproblem.

    http://www.second-opinion.se/so/view/1414

    För att citera Kent Asp:

    "För det första är det alltid så att den bild nyhetsmedierna ger av en valrörelse kraftigt kan gynna eller missgynna ett visst parti eller åsiktsriktning. Så var det också som vi kunnat se i 2006 års medievalrörelse. Men för Sveriges Television, Sveriges Radio och TV4 (som har krav på sig att ha en opartisk och saklig nyhetsrapportering) finns det ingen systematik i den partiskhet som existerar. Det går alltså inte mot bakgrund av de nio val jag har undersökt att hävda att något parti eller politisk riktning systematiskt gynnas eller missgynnas.

    De svenska nyhetsmedierna fungerar både som medspelare och motspelare till partierna. Rollen som medspelare och motspelare växlar mellan olika partier och från val till val. Och rena tillfälligheter eller yttre händelser som inträffar under själva valkampanjen kan avgöra om medierna blir medspelare eller motspelare till ett visst parti. Dataintrångsskandalen är ett exempel från årets valrörelse.

    Även om det finns skillnader mellan olika nyhetsmedier är det likheterna i urval och tolkning och inte skillnaderna som utmärker svensk politisk journalistik. Det gör att om ett parti hamnar i ett ogynnsamt eller gynnsamt opinionsklimat slår det igenom i alla nyhetsmedier."

    Det finns mot den bakgrunden inget fog för vare sig vänsterkritiken eller högerkritiken mot journalistikens innehåll.

    Svenska journalister må stå till vänster politiskt medan svenska tidningar och medieägare står till höger, men inte i något av fallen finns det något bevis på att detta påverkar journalistiken på ett systematiskt sätt.



    Kommentarer likt nedanstående är inget annat än ren gallimatias.

    Exempelvis har Sveriges största tidning en kulturchef som blev bestört och grät när berlinmuren föll, och hon ser det som en uppgift att ALDRIG släppa in skribenter som inte har vänsteråsikter, aldrig, så fungerar vänstern i det efterblivna Sverige.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-07, 12:44

    RedCloud skrev:
    Fryser han inte, mentalfallet ?



    Vänstervriden media - Sida 2 340x_donald_duck

    Byxorna nere, varje dag, 24-7-365.... bounce bounce bounce
    I vanlig ordning kommer han att blåneka sig varm Very Happy

    Sponsored content


    Vänstervriden media - Sida 2 Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 09:56