Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Thetaxpayer
berralarzon
RedMentalCase
DirtyDog
formsvackan
RedCloud
Secrist
11 posters

    Vänstervriden media

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vänstervriden media Empty Vänstervriden media

    Inlägg  Secrist 2012-03-06, 11:56

    En motvikt till forumsvänsterns lipande över "högervriden media".

    Jag reflekterar knappt över förnumstigheterna i ”Tankesmedjan” i P3 där attackerna på Centerns småföretagarpolitik varvas med hån mot kristdemokrater i största allmänhet. P3 har alltid varit en plantskola för mysvänstern. Ja, jag talar om mig själv för 15 år sedan. Jag hånade Svenskt Näringsliv och John Grays ”Män är från mars, kvinnor från venus” med samma självbelåtna energi.

    Gästerna i P3:s aktualitetsprogram ”Torehammars vecka” är en S-märkt ”Vem är vem”. Senaste tiden har den socialdemokratiska redaktören Daniel Suhonen gästat programmet, liksom Katrine Kielos från Aftonbladets ledarsida, partiets nya ekonomiskpolitiska talesperson Magdalena Andersson och LO-tungviktaren Irene Wennemo. Den ende gäst som bryter partilinjen är Hans Linde som är gruppledare för Vänsterpartiet i riksdagen.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/karinmagnusson/article14477064.ab
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedCloud 2012-03-06, 11:59

    Ägarbilden av svensk media:

    Svenska Dagbladet: Schibsted 99,4%; Stiftelsen SVD 0,4%; Övriga 0,2%
    Aftonbladet: Schibsted 49,9%; LO 50,1%

    Dagens Nyheter: Bonnier
    Expressen: Bonnier
    Kvällsposten: Bonnier
    GT: Bonnier

    Stockholm City: Bonnier
    Metro: (Uppgifter från 2004-07-07) Kinnevik kontrollerar 37% av kapitalet och 30,3% av rösterna, Modern Times Group 28% av kapitalet och Invik 2,8% av kapitalet samt 5,5% av rösterna. Men notera att både Invik och MTG i sin tur ägs av Kinnevik, vilket förtydligar ägarkoncentrationen.

    TT: Ägs gemensamt av "de största tidningarna och mediebolagen" vilket i praktiken innebär att de därmed domineras av Schibsted och Bonnier.

    Värt att notera är att Schibsted och Bonnier, genom sina tidningar DN och SVD, äger 50% var av Premo, Pressens Morgontjänst, som distribuerar "430 000 tidningar till hushåll, institutioner och återförsäljare över hela Storstockholm".

    TV Kanaler

    SVT: Förvaltningsstiftelsen
    TV3: Modern Times Group
    TV4: Schibsted 20,1%; Bonnier 29,3%; MTV Oy 23,4%; Proventus 15,1%; LRF 5,9%; BNY 2,05%
    Kanal 5: SBS Broadcasting
    ZTV: Modern Times Group

    Modern Times Group äger dessutom Viasat, en kanaldistributör.

    Filmbolag

    Svensk Filmindustri (Inklusive dotterbolag): Bonnier
    SandrewMetronome: Schibsted

    ***********************************************************************************

    Välkommen till verkligheten secrist.....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 14:07

    RedCloud skrev:Välkommen till verkligheten secrist.....
    Nu bortser du bekvämt nog från det faktum att bl.a. SvD producerar kommunistpropaganda och vänsterporr. Har du inte läst och tagit till dig RMC´s utläggningar i ärendet ?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  DirtyDog 2012-03-06, 17:09

    RedCloud skrev:Ägarbilden av svensk media:
    Vem som ÄGER är väl ointressant i sammanhanget?
    Ägarna skriver varken ledare eller reportage. Det gör journalister.

    Sen att en norsk media-koncern äger mycket (nästan lika mycket som LO i Aftonbladet) innebär inte heller något politiskt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-06, 17:32

    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:Välkommen till verkligheten secrist.....
    Nu bortser du bekvämt nog från det faktum att bl.a. SvD producerar kommunistpropaganda och vänsterporr. Har du inte läst och tagit till dig RMC´s utläggningar i ärendet ?

    Kan du visa var jag gjort det, din sinnesstörda lögnare?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-06, 17:33

    SVT ska vara opolitiskt och neutralt, de är inte det.

    Varför får detta fortgå?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  DirtyDog 2012-03-06, 17:36

    RedMentalCase skrev:SVT ska vara opolitiskt och neutralt, de är inte det.

    Varför får detta fortgå?
    Enligt RC så är det ägarna som styr bolagen. Alltså kan de väl inte vara annat än allians-lojala, eller? Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedMentalCase 2012-03-06, 17:38

    DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:SVT ska vara opolitiskt och neutralt, de är inte det.

    Varför får detta fortgå?
    Enligt RC så är det ägarna som styr bolagen. Alltså kan de väl inte vara annat än allians-lojala, eller? Rolling Eyes

    rc, den knäppgöken, och hans sidovagn form är lika förvirrade som höns med alzheimers.

    Jag tycker det är uselt av svt,s ledning att tillåta denna partipropaganda i public service.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  DirtyDog 2012-03-06, 17:46

    RedMentalCase skrev:Jag tycker det är uselt av svt,s ledning att tillåta denna partipropaganda i public service.
    Men det är ju ingenting jämfört med ungdomsradion som fullständigt har dominerats av kommunister de senaste 40 åren.

    Precis som här så försitter man där aldrig chansen att istället för att diskutera ungdomars problem i Sverige istället kasta skit på Israel och framförallt USA. Men även allianspolitiker får ständigt spott och spe.

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedCloud 2012-03-06, 17:57

    Enligt RC så är det ägarna som styr bolagen.

    ehhh vilka skulle det annars vara menar du ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 18:21

    RedCloud skrev:
    Enligt RC så är det ägarna som styr bolagen.

    ehhh vilka skulle det annars vara menar du ?
    Bolagets styrelse, tillsatt av ägarna.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  berralarzon 2012-03-06, 19:05

    RedMentalCase skrev:SVT ska vara opolitiskt och neutralt, de är inte det.

    Varför får detta fortgå?

    Din kompis rövbölden bh/redalert tipsa mig i ett pm att du rmc/neolib "skattetjyven" som du är så lessen i ögat för att inte ditt favvo program Jerry Springer show inte går i svt!
    //Niklas
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-06, 19:16

    DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:SVT ska vara opolitiskt och neutralt, de är inte det.

    Varför får detta fortgå?
    Enligt RC så är det ägarna som styr bolagen. Alltså kan de väl inte vara annat än allians-lojala, eller? Rolling Eyes



    Om man läser detta så kan man i alla fall tro annorlunda
    http://www.mediebruset.se/2012/01/om-journalister-och-vad-dom-rostar-pa.html.


    Speciellt de fetmarkerade raderna är intressanta tycker jag.

    •I journalistkåren är miljöpartiet och vänsterpartiet kraftigt överrepresenterade och moderater och socialdemokrater underrepresenterade. Två partier är underrepresenterade. Moderaterna och Socialdemokraterna. Bland allmänheten är andelen moderater dubbelt så stor, 28 procent mot 13 procent bland journalister.



    Blunda blunda RC.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 19:21

    Thetaxpayer skrev:•I journalistkåren är miljöpartiet och vänsterpartiet kraftigt överrepresenterade och moderater och socialdemokrater underrepresenterade. Två partier är underrepresenterade. Moderaterna och Socialdemokraterna. Bland allmänheten är andelen moderater dubbelt så stor, 28 procent mot 13 procent bland journalister.

    Blunda blunda RC.
    Journalisternas ev. politiska preferenser har egentligen inget med innehållet i tidningarna att göra. Den dag det spelar roll är det ägarnas vilja som styr. Låt bli att inbilla dig annat.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedCloud 2012-03-06, 19:22


    Blunda blunda RC.

    hört talas om ansvarig utgivare ?

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-06, 19:30

    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:•I journalistkåren är miljöpartiet och vänsterpartiet kraftigt överrepresenterade och moderater och socialdemokrater underrepresenterade. Två partier är underrepresenterade. Moderaterna och Socialdemokraterna. Bland allmänheten är andelen moderater dubbelt så stor, 28 procent mot 13 procent bland journalister.

    Blunda blunda RC.
    Journalisternas ev. politiska preferenser har egentligen inget med innehållet i tidningarna att göra. Den dag det spelar roll är det ägarnas vilja som styr. Låt bli att inbilla dig annat.




    Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  RedCloud 2012-03-06, 19:31

    Det är ju bara att läsa vad som skrivs.

    avd: shit verkligheten stämmer inte överens med min förljugna världsbild.... bounce bounce bounce
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-06, 19:33

    RedCloud skrev:
    Det är ju bara att läsa vad som skrivs.

    avd: shit verkligheten stämmer inte överens med min förljugna världsbild.... bounce bounce bounce



    Eller inte. Basketball
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 19:39

    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  berralarzon 2012-03-06, 19:51

    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?

    Bara att se läsa om klappjakten på Håkan Juholt det är stolta journalister med facit i handen så sorliga nästan som seel,och som då jag undrar var en liknande medialklappjakt på C Bildt skulle ge vid handen!
    //Niklas
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-06, 19:56

    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?

    Bara att se läsa om klappjakten på Håkan Juholt det är stolta journalister med facit i handen så sorliga nästan som seel,och som då jag undrar var en liknande medialklappjakt på C Bildt skulle ge vid handen!
    //Niklas




    Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  berralarzon 2012-03-06, 20:02

    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?

    Bara att se läsa om klappjakten på Håkan Juholt det är stolta journalister med facit i handen så sorliga nästan som seel,och som då jag undrar var en liknande medialklappjakt på C Bildt skulle ge vid handen!
    //Niklas




    Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes

    Nja var jakten rätt? kan inte media rota upp lika mycket skit om CB tror du? Littorin kom undan med en förskräckelse "smet till USA" för att fullfölja sin doktorsexamen som han ljög att han redan hade.
    Knugen vår största socialbidragsmottagere han behöver inte visa och redovisa sina hälftenapnage, så du ska knorra när du skite THX det är ju SKATTEPENGAR stulna av dig.
    Du hycklar THX!
    //Niklas
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  formsvackan 2012-03-06, 20:04

    Thetaxpayer skrev:Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes
    Ditt problem är nog egentligen bristen på vänstertabbar att rapportera. Det finns åt h-vete för litet obetänksamma kommunister i landet Very Happy
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-06, 20:11

    berralarzon skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker nog att du skall låta bli att inbilla dig att det inte spelar roll. klart att det färgar av sig på deras rapporteringar. Det är ju bara att läsa vad som skrivs.
    Du får naturligtvis "läsa mellan raderna" så mycket du vill. Den dag som vårt politiska klimat har förändrats och tidningarna blir ett verkligt maktmedel i kampen om makten, vilka tror du då att bestämmer inriktningen på rapporteringen ?

    Bara att se läsa om klappjakten på Håkan Juholt det är stolta journalister med facit i handen så sorliga nästan som seel,och som då jag undrar var en liknande medialklappjakt på C Bildt skulle ge vid handen!
    //Niklas




    Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes

    Nja var jakten rätt? kan inte media rota upp lika mycket skit om CB tror du? Littorin kom undan med en förskräckelse "smet till USA" för att fullfölja sin doktorsexamen som han ljög att han redan hade.
    Knugen vår största socialbidragsmottagere han behöver inte visa och redovisa sina hälftenapnage, så du ska knorra när du skite THX det är ju SKATTEPENGAR stulna av dig.
    Du hycklar THX!
    //Niklas




    På vilket sätt hycklar jag? Att jag är för traditioner och monarki? som jag för övrigt är övertygad drar in mera pengar än det kostar).
    Du däremot hycklar ju så det stänker om det. Det är ju bara att läsa vad du skriver här. Du anser ju att det var ett bra drev när det var en höger (som för övrigt inte var dömnd för något annat än av aftonbladet)som åkte dit men fruktansvärt orättvist när en uppenbart inkompetent person blir kritiskt granskad. Jag vet inte vad media kan gräva fram om Bildt. Men jag är helt övertygad att de gör sitt bästa för att hitta något som tar. Men Buildt verkar ju onekligen vara lite skarpare en t.e.x Juholt.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-06, 20:12

    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja stackars missförstådde Juholt. Det var medias fel. snyft snyft. Menar du att media inte försöker sätta dit Bildt? LOL. Vad har du att säga om drevet mot Littorin eller Hans majestät konungen? Det är ju säkert högermedia som vill avsätta kungen. Rolling Eyes
    Ditt problem är nog egentligen bristen på vänstertabbar att rapportera. Det finns åt h-vete för litet obetänksamma kommunister i landet Very Happy




    Juholt och Mona räcker väl? Very Happy

    Sponsored content


    Vänstervriden media Empty Sv: Vänstervriden media

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 12:36