formsvackan skrev:Nej det visste jag inte, men tack vare Lazy vet jag nu att det praktiseras till viss del i Israel idag.RedMentalCase skrev:vet du inte att det prövats förr, ditt kommunskit-system.
Inte ens till viss del utan snarare till 93%.
formsvackan skrev:Nej det visste jag inte, men tack vare Lazy vet jag nu att det praktiseras till viss del i Israel idag.RedMentalCase skrev:vet du inte att det prövats förr, ditt kommunskit-system.
formsvackan skrev:Nej det visste jag inte, men tack vare Lazy vet jag nu att det praktiseras till viss del i Israel idag. Det du dillar om är något helt annat, sprunget ur dina fantasier och fördomar.RedMentalCase skrev:vet du inte att det prövats förr, ditt kommunskit-system.
Det svenska territoriet tillhör den svenska befolkningen. Att du har privat företräde till en pytteliten del förändrar inte detta. Jag anser att du kan få rätten att under din livstid bruka din del efter bästa förstånd. Du ylar om att du måste äga densamma, något jag egentligen anser är rent löjeväckande. Vad ska du med detta ägande till, du kan ju inte ta marken med dig ?
Ägandet är dessutom endast ett avtal mellan dig och statsmakten. Ett avtal där ena parten kan förändra villkoren, men det är inte du.
RedMentalCase skrev:Men lazy, Israel har en vän i USA, som har delvis säkrat dem från utrotning, då är ju vänstern förhindrad att ha annat än hat till Israel.
Så funkar dom., eller rättare sagt, så defekta är dom.
lazy skrev:RedMentalCase skrev:Men lazy, Israel har en vän i USA, som har delvis säkrat dem från utrotning, då är ju vänstern förhindrad att ha annat än hat till Israel.
Yes, tyvärr! De vet inte vad de borde hålla på.
lazy skrev:RedMentalCase skrev:Men lazy, Israel har en vän i USA, som har delvis säkrat dem från utrotning, då är ju vänstern förhindrad att ha annat än hat till Israel.
Yes, tyvärr! De vet inte vad de borde hålla på.
I Europas största ekonomi Tyskland sjönk antalet arbetslösa mer än väntat i november.Infra skrev:
Passa på och förlustaa er på börsen nu,
ni som har råd ty snart klämtar klockan.
I jämförelse med vad? Gårdagen eller de sista åren? Eller din egna aktieportfölj?DirtyDog skrev:I Europas största ekonomi Tyskland sjönk antalet arbetslösa mer än väntat i november.Infra skrev:
Passa på och förlustaa er på börsen nu,
ni som har råd ty snart klämtar klockan.
I USA försvagades de argument som går i bräschen för en amerikansk recession då sysselsättningsökningen i november var betydligt bättre än förmodat. Dessutom överträffade Chicagos inköpschefsindex förväntningarna. För det tredje gav positiva siffror om antalet husköp på amerikansk mark ytterligare stöd för att tillståndet i USA-ekonomin inte är så illa som tidigare befarat.
På den svenska bolagsscenen anfördes uppgångarna föga överraskande av konjunkturkänsliga värdepapper och banker.
Atlas Copco A steg 7 procent under livlig handel. Även Volvo, SKF och Sandvik noterade rejäla uppgångar. Boliden och SSAB hamnade också högt upp på vinnarlistan.
4,75% upp idag är väl godkänt?
Nu tror jag att Infra talade om idag, eller?SilverSurfer skrev:I jämförelse med vad? Gårdagen eller de sista åren? Eller din egna aktieportfölj?