Säljande namn på en privatskola må jag säga. För; vad är det alla barn
önskar sig allra mest på Jorden?
http://www.expressen.se/nyheter/1.2575197/kaos-pa-friskola-tvingas-stanga-igen-efter-4-veckor
Infra skrev:Fredens skola klarade bara att fungera i fyra veckor.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2575197/kaos-pa-friskola-tvingas-stanga-igen-efter-4-veckor
nligt den egna hemsidan ska Fredens skola ha "språk och kultur" som profil. Skolinspektionens bedömning är att ambitionen har varit att driva en muslimsk friskola, med elever från hela Göteborg. Men något gick fel.
Sniperace skrev:Infra skrev:Fredens skola klarade bara att fungera i fyra veckor.
JADU, det var väl riktigt skoj eller?
nligt den egna hemsidan ska Fredens skola ha "språk och kultur" som profil. Skolinspektionens bedömning är att ambitionen har varit att driva en muslimsk friskola, med elever från hela Göteborg. Men något gick fel.
har fattat att denna lilla filmsnutt visar på en inbiten sosse eller kommunistjornalist som visar sitt sätt att få allt att gå sin väg och sin åsikt?
Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Fredens skola klarade bara att fungera i fyra veckor.
har fattat att denna lilla filmsnutt visar på en inbiten sosse eller kommunistjornalist som visar sitt sätt att få allt att gå sin väg och sin åsikt?
Skulle man kanske beteckna denna intervju som "fredssamtal"?
Sniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Fredens skola klarade bara att fungera i fyra veckor.
Skulle man kanske beteckna denna intervju som "fredssamtal"?
HAr inte en aaaaning, snarare SATIR, men vad säger du om att denna MUSLIMSKA friskola som kallades fredens skola fick stänga, kanske innebar det inte fred isllafall?
Detta var väl ändå inget DU ville skulle komma ut, hade du inte läst vad det var för friskola?
I second that.Vercingetorix skrev:Religiösa friskolor har ingen plats i ett sekulärt, kunskapsbaserat skolsystem.
formsvackan skrev:I second that.Vercingetorix skrev:Religiösa friskolor har ingen plats i ett sekulärt, kunskapsbaserat skolsystem.
Sniperace skrev:formsvackan skrev:I second that.Vercingetorix skrev:Religiösa friskolor har ingen plats i ett sekulärt, kunskapsbaserat skolsystem.
JAg med.... religion hör hemma enbart inom hemmets väggar, och bör inte heller tvingas på barnen, de ska há rätten att välja själva
Vercingetorix skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:I second that.Vercingetorix skrev:Religiösa friskolor har ingen plats i ett sekulärt, kunskapsbaserat skolsystem.
JAg med.... religion hör hemma enbart inom hemmets väggar, och bör inte heller tvingas på barnen, de ska há rätten att välja själva
Fan vet om skiten hör hemma ens där...
Sniperace skrev:Vercingetorix skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:I second that.Vercingetorix skrev:Religiösa friskolor har ingen plats i ett sekulärt, kunskapsbaserat skolsystem.
Är du för ett tankeförbud? Förbud mot religion?
Fundamentalism som tar sig uttryck i form av Mind Control hör endast hemma bakom galler, med bortkastad nyckel !Sniperace skrev:Vercingetorix skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:I second that.Vercingetorix skrev:Religiösa friskolor har ingen plats i ett sekulärt, kunskapsbaserat skolsystem.
formsvackan skrev:Fundamentalism som tar sig uttryck i form av Mind Control hör endast hemma bakom galler, med bortkastad nyckel !Sniperace skrev:Vercingetorix skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:I second that.Vercingetorix skrev:Religiösa friskolor har ingen plats i ett sekulärt, kunskapsbaserat skolsystem.
Läs vad jag skriver.Sniperace skrev:menar du med det att det även skulle vara förbjudet att be aftonbön med barnen? eller löäsa, bordbön vid frukost och middag?
eller menar du mer atr tvinga barn som inte vill at gå i kyka och handfast religiuös fostran?
var ska gränsen gå? att få undervisa barnen i den religion föräldrarna har, eller att även det skulle vara förbjudet?
har du någon särkild gräns för när religion i hemmet för barn ska vara förbjudet? åldersgrän? eller annat?
Förhoppningsvis genom att drabbas av tarmvred..Sniperace skrev:Hur tror du svenska troende muslimer skulle ta ett sådant? Hur skulle radikala muslimer reagera?
Förhoppningsvis på samma sätt.Sniperace skrev:hur skulle fanatiska krisna reagera,
Sluta fantisera, något sådan åsikt har inte framförts.Sniperace skrev:och hur skulle de vanliga sekulära men ändå troende reagera om det blev förbjudet att i hemmen nämna guds namn?
Nej tanke och åsikt kan aldrig förbjudas, men vissa utlevanden skulle straffbeläggas.Sniperace skrev:vore det inte en bit mot en totqalitär stat där mer och mer skulle bli förbjudet i både tanke och åsikt?
formsvackan skrev:Läs vad jag skriver.Sniperace skrev:menar du med det att det även skulle vara förbjudet att be aftonbön med barnen? eller löäsa, bordbön vid frukost och middag?
eller menar du mer atr tvinga barn som inte vill at gå i kyka och handfast religiuös fostran?
var ska gränsen gå? att få undervisa barnen i den religion föräldrarna har, eller att även det skulle vara förbjudet?
har du någon särkild gräns för när religion i hemmet för barn ska vara förbjudet? åldersgrän? eller annat?
Fundamentalism som tar sig uttryck i form av Mind Control hör endast hemma bakom galler.
Jag kanske ska förtydliga mig genom att med galler menas inte V-ixFörhoppningsvis genom att drabbas av tarmvred..Sniperace skrev:Hur tror du svenska troende muslimer skulle ta ett sådant? Hur skulle radikala muslimer reagera?Förhoppningsvis på samma sätt.Sniperace skrev:hur skulle fanatiska krisna reagera,Sluta fantisera, något sådan åsikt har inte framförts.Sniperace skrev:och hur skulle de vanliga sekulära men ändå troende reagera om det blev förbjudet att i hemmen nämna guds namn?Nej tanke och åsikt kan aldrig förbjudas, men vissa utlevanden skulle straffbeläggas.Sniperace skrev:vore det inte en bit mot en totqalitär stat där mer och mer skulle bli förbjudet i både tanke och åsikt?
Observera att det redan är förbjudet att stjäla, trots att det i vissa hem planeras sådana aktiviteter. Är detta ett tecken på en totalisär stat ?
Du har också fått ett svar, men tycks inte begripa detta då du inte vill förstå utan endast repetera dina egna frågeställningar.Sniperace skrev:eller var vill du ha gränsen för var det blir ett förbud, det är vad jag efterfrågar
formsvackan skrev:Du har också fått ett svar, men tycks inte begripa detta då du inte vill förstå utan endast repetera dina egna frågeställningar.Sniperace skrev:eller var vill du ha gränsen för var det blir ett förbud, det är vad jag efterfrågar
Jag tror inte att du uppskattar att t.ex. att vissa muslimska barn uppfostras religiöst till att söka bli martyrer, så varför tjatar du egentligen ?
formsvackan skrev:Du har också fått ett svar, men tycks inte begripa detta då du inte vill förstå utan endast repetera dina egna frågeställningar.Sniperace skrev:eller var vill du ha gränsen för var det blir ett förbud, det är vad jag efterfrågar
Jag tror inte att du uppskattar att t.ex. att vissa muslimska barn uppfostras religiöst till att söka bli martyrer, så varför tjatar du egentligen ?
Secrist skrev:Religiösa friskolor har ingen plats i ett sekulärt, kunskapsbaserat skolsystem.
Det kan det ha, om det är undervisning som uppfyller kraven på god undervisning.
Vi har en kristen friskola i området och tyngdpunkten ligger på kristendomen (självklart), och dagen börjar med en bön om en bra dag och avslutas med ett tack för dagen och en välsignelse. Några bibeltexter på väggarna är egentligen det enda som vittnar om dess religiösa plattform. Utöver det så är det som vilken skola som helst. Fast betydligt lugnare och bättre studiemiljö.
Secrist skrev:Den friskolan kan säkert vara hur lugn och trevlig som helst, det är inte det jag angriper. Kristendom och alla andra religioner bygger på en skapelsemyt som inte är förenlig med verkligheten och följdaktligen inte heller med den kunskapsbaserade skola det svenska samhället erfordrar.
Du får inte förväxla studiemiljö med pedagogiskt innehåll.
Och du ska inte förväxla religion med idiotier. Att skolan diskuterar bibelns skapelseberättelse betyder inte att de förkastar evolutionsteorierna. Och religionen har följt människan sedan vi kom ner ur träden och kommer att göra det i framtiden också.
Vad är det med religion som retar vissa människor så mycket?