Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Två veckor kvar och glappet befästs.

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Två veckor kvar och glappet befästs. Empty Två veckor kvar och glappet befästs.

Inlägg  Infra 2014-08-28, 11:05

Det är en glipa på 11 % i väljarkåren mellan alliansen och de rödgröna.

Det är säkerligen en ointaglig skillnad fram till valdan. Prognoserna
    säger också att Åkesson inte har nån chans att bli vågmästare.

Det mojnar. Läget ser bra ut. Är det någon från höger som tror att
    allians för ofärd kan spurta ikapp sina opinionssiffror?

Två veckor kvar och glappet befästs. 5bd01u

Två veckor kvar och glappet befästs. Ruzcqr

Två veckor kvar och glappet befästs. 33yklqa

Två veckor kvar och glappet befästs. 149nrlf

Två veckor kvar och glappet befästs. 5n8486

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Två veckor kvar och glappet befästs. Empty Sv: Två veckor kvar och glappet befästs.

Inlägg  redalert 2014-08-28, 11:09

Var hittar du all skit infra?

Obskyra vänsterextremistsiter? Rolling Eyes
    Infra
    Infra

Två veckor kvar och glappet befästs. Empty Sv: Två veckor kvar och glappet befästs.

Inlägg  Infra 2014-08-28, 12:01

Hur var det nu?: Allians för ofärd.

Två veckor kvar och glappet befästs. O73dzt
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2014-08-28, 18:09

Glappet befästs?, är det glappet mellan vänstertomtarnas hjärnhalvor infra menar?Smile
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2014-08-29, 01:12

Infra skrev:Det är en glipa på 11 % i väljarkåren mellan alliansen och de rödgröna.

Det är säkerligen en ointaglig skillnad fram till valdan. Prognoserna
    säger också att Åkesson inte har nån chans att bli vågmästare.

Det mojnar. Läget ser bra ut. Är det någon från höger som tror att
    allians för ofärd kan spurta ikapp sina opinionssiffror?

Hur många vänsterväljare tror du är osäkra på hur de skall placera sin röst på valdagen Infra?
    Glipan på 11% tar inte hänsyn till att två miljoner väljare inte har bestämt sig och därför inte påverkade opinionsundersökningen.

Fattar du hur många jävla väljare som det handlar om Infra?  De bestämmer sig sista veckan så avgörandet står framför oss.
    Själv har jag inte heller bestämt mig för VILKET alliansparti som skall få min röst.  Såna där undersökningar på webben påstår att jag står närmast folkpartiet men jag är inte helt övertygad om det själv.

Dessvärre är jag rädd för att många alliansväljare som är besvikna kommer rösta på SD. Har träffat på MÅNGA sådana på sistone. Alltså tror jag vi får räkna med att de ökar ytterligare och kommer få alldeles för mycket inflytande.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2014-08-29, 01:31

Alliansen är givetvis rökt. Och det är nog lika bra det. Att fortsätta regera med passivt stöd från sd är ingen bra idé.

Min analys säger mig att röran är lika chanslös på egen majoritet.

Undersökningarna kan dock spela röran ett spratt. Det är inte säkert att de stämmer överhuvudtaget. De brukar ju ringa och fråga folk vad de ska rösta på.

Mig kan de inte ringa. Har ingen fast telefon och mina mobiler är osynliga för telefonkatalogerna. Detta är idag väldigt vanligt.

De får bara tag på en liten del av de som de försöker få tag på. De som är hemma är i regel pensionärer och bidragslyftare. De vet såklart om detta och försöker kompensera med matematiska formler. När förhållanden ändras i samhället så fallerar dessa formler.

Dock tror jag undersökningarna till viss del kan vara självuppfyllande. Det är roligare att gå och rösta när man har segervittring. Lika tråkigt är det när man vet att man kommer förlora.

Som rödgrön väljare skulle jag vara bekymrad. Såväl Bromma flygplats som förbifart Stockholm är väldigt viktiga frågor för framtiden. Dessa frågor borde besvaras innan valet. Det är inte juste att säga: "Gå och rösta ni, så bestämmer vi efter valet hur det blir".

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2014-08-29, 14:02

ericTheDog skrev:Undersökningarna kan dock spela röran ett spratt. Det är inte säkert att de stämmer överhuvudtaget. De brukar ju ringa och fråga folk vad de ska rösta på.
    Det faktum att man bara ringt 2000 personer där 400 inte ens bestämt sig ännu är onekligen märkligt?

Detta innebär väl matematiskt att det endast är 40% som uppgivit att de skall rösta på den röd-gröna röran?
    "It Ain't Over 'til It's Over"
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2014-08-29, 16:13

DirtyDog skrev:
    ericTheDog skrev:Undersökningarna kan dock spela röran ett spratt. Det är inte säkert att de stämmer överhuvudtaget. De brukar ju ringa och fråga folk vad de ska rösta på.
    Det faktum att man bara ringt 2000 personer där 400 inte ens bestämt sig ännu är onekligen märkligt?

Detta innebär väl matematiskt att det endast är 40% som uppgivit att de skall rösta på den röd-gröna röran?
    "It Ain't Over 'til It's Over"

[b]Tja, fast tro inte att jag ropade "hej..." Tidigare i veckan presenterade
    ett annat opinionsinstitut sina siffror. Glappet var detsamma. Fast du har
    rätt. Valet är den enda opinionsundersökning som går att lita på.[
    /b]

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 23:47