Sniperace 2011-09-27, 17:46
F.I.S.T skrev:Du kan inte peka på något som skulle bevisa att avstängningarna skedde grundade på politiska åsikter. Om så vore fallet skulle jag skriva under på ditt påstående rent allmänt. Och för min del får grundarna till fri debatt göra va fan dom vill med sitt forum, jag skiter fullständigt i det.... men det ÄR dubbelmoral att gnälla över censur på ett forum, och sätta upp samma premisser på sitt eget forum.
Jag har på Aftonbladets kommentarer förut när det var vilda västern där, och timbro bombarderade AB med inlägg..... så såg jag människor som blev upprörda över att de inte fick lägga ut rasistiska tankar i kommentarerna.... och sedan åberopat censur. Det hade varit censur om staten eller icke involverad part på något sätt gått in och strypt åsikter och nyhetsflöde utifrån eget intresse.... Men nu är AB ansvarig utgivare av tidningen och bestämmer själva om dom inte vill ha rasister och dylikt i sina kommentarsfält.
Såg du inte det så blundar du väldigt hårt, det var solkart med dessa, inte en enda av den röda sidan åkte trots att tex ktr var flera resor värre sina utfall.
I det var det inte fråga om anat än just en upprensning i åsiktsmotståndare som förvisso ebn delk burit sig illa, men negligering av den egna sidans skribenters liknande uppförande.
vad gäller fri debatt raderades inte ett enda inlägg, och inte en enda forumist stängdes av, och att du väljer att övertolka deras avsikter är aqtt blunda hårt, då där inte finns något som pekar på politisk utrensning av inlägg
själv var jag med där med ett par inlägg allt som allt för det var inte ett forum jag inte ville ge en chans att visa shur de var, och jag såg inte någon anledning till klagomål eftersom det inte gjordes något oegentligt där
vad gäller ab, så var det väldigt många vänsterinlägg som raderades av samma orsaker men sådant vill inte du se förstår jag, de var väl illa behandlade och det var väl då partiskt och fel censur eller?