F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Ja det är väl klart att de vill cencurera när kommentarerna inte blir som de hade tänkt. Folkets röst verkar inte överensstämma med lost in space Jan Helin.
Nu är det så att egentligen kan du inte tala om censur, eftersom AB är en privat tidning som ansvarar för vad dom publicerar. Hade staten däremot gått in och talat om vad som fått sägas eller inte hade det varit censur.
Om aftonbladet inte vill publicera ett icke representativt rasistisk SD och reklambyråinlägg, så är det upp till AB.
Och "Folkets röst" representera definitivt inte på kommentarsfälten, i om att högerlobbyister och rasist-SD är överrepresenterat på dessa.
Det är nog mest folk som är ute efter att spy galla utan att behöva stå för detta som opponerar sig mot inskränkningen av anonymitet. Och att inskränka anonymiteten är INTE att minska yttrandefriheten.... i förlängningen gynnar det yttrandefriheten om folk måste stå för vad de säger
men när det gäller ett privat forum spyr du galla för att den som styr det skriver att de värsta avartena kan raderas?
lite av hycklare i dig eller?
men varför står du inte upp här med ditt riktiga namn osv om du anser at det är viktigt att stå för sina åsikter?
rädd?
de flesta här mhittar mig väldigt snabbt, och jag har talat i telefon med ett paqr av vänstern samt högern efter att de hittat mig.
men som sagt, vågar du stå för dina åsikter med namn och adress?