blueheaven 2009-03-25, 12:19
Susz X skrev: blueheaven skrev: Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4699517.abDe nya Vab-reglerna är verkningslösa och kostar samtidigt ca 40 miljoner årligen!
Sen tar det dyrbar tid från dagis och skolors personal eftersom det administrativa
Ansvaret hamnat hos dem! hur smart är detta?
Eftersom antalet Vab-dagar ökar kan det inte varit frågan om så mycket fusk eller?
Kan faktiskt hålla med dig om krånglet med detta J-a nödlösning.
Men att det fuskas råder det ingen som helst tvekan om!
Alla system som inbjuder till fusk leder till fusk!
Gamla visdomsord är intet att förakta- kan det månde vara så att "genom sig själv känner man andra"...i ovanstående skrift?
Tycker det är oansvarigt att kasta ut så mycket av våra skattepengar när de behövs
tex i skola/ barnomsorg, ja även försäkringskassan- på att jaga fuskare- som säkert inte är så många som andra fuskare vill ge sken av...dessutom tycker jag att fusk är ett tamt ord- bedrägeri kallas det om en person lurar till sig pengar- inte fusk.
Hörru sussx försöker du påskina att jag fuskar?
Finns nog få som fuskar så lite som jag gör med dessa system har tvärtom varit hemma utan att kräva pengar av sjukkassan vid vård av sjukt barn även om jag haft "rätt" till det!
Om alla skötte sina skatteåtaganden som jag så skulle statskassan fullständigt svämma över av pengar!