Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
berralarzon
DMustaine
Sniperace
ericTheDog
Vercingetorix
Corven
Secrist
ANNA2LINK
RedMentalCase
13 posters

Nöjda med FAS 3...hoppsan...

berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Nöjda med FAS 3...hoppsan... - Sida 3 Empty Sv: Nöjda med FAS 3...hoppsan...

Inlägg  berralarzon 2011-08-03, 21:50

redalert skrev:För fan berra gör oss alla en tjänst och logga ut för gott, hitta ett liv för helvete! Laughing

Nu är du inte inloggad på ditt rövslickar forum "fridebatt" så kravla dig iväg och slicka röv på mentalfallet rmc/gustavander nu som den rövböld du är!
    //Berra
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2011-08-03, 21:53

ericTheDog skrev:
    RedMentalCase skrev:Ja du berra, jag blev relativt ofta vald sist i skollaget, det berodde på ett fysiskt handikapp jag hade, inget märkligt med det.
    Och leksaker hade vi inte många, kommer inte från en rik familj.

Vad säger du nu , nasseberra?

Ska du supa dig extra full ikväll?

Jag blev också oftast vald sist. Det gjorde mig inget alls.

Det förklarar mycket varför ni* trivs med att trycka ner andra härinne ja..ja.
    //Berra

Nu är det bara att vänta på rövböldens redalerts erkännande om att också han vart vald sist så har tre fått ynka ur er det.
    //Berra
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-08-03, 21:58

berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:
    RedMentalCase skrev:Ja du berra, jag blev relativt ofta vald sist i skollaget, det berodde på ett fysiskt handikapp jag hade, inget märkligt med det.

//Berra

Nu är det bara att vänta på rövböldens redalerts erkännande om att också han vart vald sist så har tre fått ynka ur er det.
    //Berra

Jag blev inte nedtryckt, jag blev sist vald. Någon ska bli vald sist. Jag hade inte högre ambitioner än så.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-08-03, 22:03

berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:

//Berra

//Berra

Nej jag var vald först man är väl ingen suput som du berra! Basketball
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-08-03, 22:19

själv valdes jag för det mesta i slutet när det gällde sport, men var det frågesport valdes jag alltid först, och vi förlorade i stort sett aldrig....
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Nöjda med FAS 3...hoppsan... - Sida 3 Empty Riktigt

Inlägg  Secrist 2011-08-04, 00:13

Det vore bättre att pengarna till fas tre går till riktiga jobb i stället för "låtsasjobb".

Jaha, och det skulle hjälpa dessa hur då?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-08-04, 01:36

Secrist skrev:Det vore bättre att pengarna till fas tre går till riktiga jobb i stället för "låtsasjobb".

Till riktiga jobb behövs inte stöd-pengar.
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:00

Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:men måste det vara så att alla måste vara 100% nöjda med allt i livet?
    är något fel för att några inte är nöjda?

Men om människor går på för låga ersättningar, inte klarar sig på sin lön, att de är värda att tjäna mer. Är inte det tillräckligt för att FAS tre inte är bra? Vore det inte bättre att dessa som är inom fas tre har ett riktigt jobb där de tjänar pengar som vem som helst?

Tjaa, den fas trearbetaren som finns på min frus arbetsplats gör inte ens sig förtjänt av en hundralapp om dagen, skulle hon ha lika mycket som de som gör skäl för sin lön?
    En fruktansvärt arbetsovillig människa so tror hon kan göra precis som hon vill, och vill inte göra arbete som "inte är roligt"

Alla är som henne menar du?

Nej, men som vi sett här på de olika företagen verkar de vara MÅNGA...

Jaha där ser man... Säkert i minoritet de med...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:02

Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

Tjaa, den fas trearbetaren som finns på min frus arbetsplats gör inte ens sig förtjänt av en hundralapp om dagen, skulle hon ha lika mycket som de som gör skäl för sin lön?
    En fruktansvärt arbetsovillig människa so tror hon kan göra precis som hon vill, och vill inte göra arbete som "inte är roligt"

Självklart finns det latmaskar, det finns det ju överallt.

Men de som faktiskt gör ett riktigt jobb, går sida vid sida med folk som har lön för det dom gör, folk som får semester, hur tror du dom känner sig? När chansen för att det ska leda till arbete är väldigt liten? Nu pratar dom om att tillåtat riktiga arbetsuppgifter också.

Vilken arbetsgivare vill betala lön, sociala avgifter osv för en anställd, när dom kan få betalt av staten för att ha folk där?

Självfallet finns det latmaskar, och dessa förstör för andra...
    Hade hon försökt jobba, skulle han haft chansen att få jobb med samma lön som de andra, men självfallet kommer detta inte ske när det gäller henne, hon kommer och går precis som hon vill utan at bry sig ett dugg, och samma sak har hörts från de andra platser hon placerats på.

Det verkar som om många av dessa fas tre är lite "annorlunda" om man ska gå efter de som passerat på ett par olika sådana här i byn.

Är de "förstörda" av en räcka år som arbetslösa? vad är det som gör att så många inte på något sätt fullgör det de blir ålagda?

Politiken i samhället går ju inte bygga på de som fuskar och förstör!!! Det är en minoritet som gör det överallt i samhället!

när det kommit så lånhgt som just fas3 verkar de vara en majoritet, tyvärr, ser man till dem som finns på de olika företagen i vår kommun är det iallafall så det verkar vara, ch DET är väldigt tråkigt för dem som verkligen vill göra rätt för sig

Ja det är tråkigt och lika tråkigt att detta ältas hela tiden.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-08-04, 02:02

Förhoppningsvis är de minoritet, men hur många latmaskar klarar systemet att försörja, Anna?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:04

Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Vore det inte bättre att dessa som är inom fas tre har ett riktigt jobb där de tjänar pengar som vem som helst?

Poängen är ju att de ska gå vidare till "riktiga" jobb. Och där tjänar man pengar "som vem som helst". Många FAS3:are är personer som står mycket långt ifrån arbetsmarknaden. Personer som inte haft ett jobb på över 10 år. Man ska komma ihåg att det är en mycket svår situation att få ut de på arbetsmarknaden igen.

Det vore bättre att pengarna till fas tre går till riktiga jobb i stället för "låtsasjobb".

Problemet är väl att de som inte kan sköta et låtsasjobb, hur ska dessa klara ett RIKTIGT jobb?

Dessa är i minoritet eller hur?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:06

ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:men måste det vara så att alla måste vara 100% nöjda med allt i livet?

Men om människor går på för låga ersättningar, inte klarar sig på sin lön, att de är värda att tjäna mer. Är inte det tillräckligt för att FAS tre inte är bra? Vore det inte bättre att dessa som är inom fas tre har ett riktigt jobb där de tjänar pengar som vem som helst?

Men målet är ju inte en plats i fas-3, målet är ju ett jobb. När de fått ett jobb borde de vara 100% nöjda. Den som befinner sig i fas3 ska inte vara nöjd.

Men som sagt så ska hyran, mat och tak över huvudet betalas i vilket fall om man så är i fas 3 eller i arbete!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:08

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:
    Corven skrev:
    Rapporten i sin helhet hittar ni här.

Succé med andra ord.

Du har inte höga krav på vad som kan kallas succé. Trodde du var lite mer nyanserad, men du har tydligen samma mantra: Allt alliansen gör är bra. Allt alliansen gör är bra. Allt alliansen gör är bra.

Varken du eller RMC verkar kunna erkänna att det kanske inte var fullt så bra, som det borde ha varit.

Det är ingen succé för de allra flesta. Om man läser rapporten så är det mindre än 10 % som tror att det kan leda till ett riktigt jobb. Hur kan du påstå att det är en succé? Att 90 % av de som arbetar inom Fas3 de facto utnyttjas av anordnarna, som inte tänker ge dom något riktigt jobb?

Nej fas tre är definitivt ingen succe.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:14

redalert skrev:För fan berra gör oss alla en tjänst och logga ut för gott, hitta ett liv för helvete! Laughing

Berra svarar er som ni svarar honom...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:15

ericTheDog skrev:
    berralarzon skrev:

Och på pottkanten är du redan märker jag! nu var det traiga leksaker jag skrev men som vanligt ynkar du runt med ett "fysiskt handikapp" "inte från en rik familj" !!!!.
    När ska du på nästa sd,läger?
    //Berra

Sperra berra

Gud vad barnsliga ni är!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:18

Secrist skrev:Det vore bättre att pengarna till fas tre går till riktiga jobb i stället för "låtsasjobb".

Riktiga jobb behövs överallt, vården, skolan och omsorgen för att nämna några...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:18

ericTheDog skrev:

Till riktiga jobb behövs inte stöd-pengar.

Vården,skolan och omsorgen behöver mer pengar t. ex.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 02:19

ericTheDog skrev:Förhoppningsvis är de minoritet, men hur många latmaskar klarar systemet att försörja, Anna?

Svara på den frågan själv Eric!
    Secrist
    Secrist

Nöjda med FAS 3...hoppsan... - Sida 3 Empty Arbeit

Inlägg  Secrist 2011-08-04, 08:43

Riktiga jobb behövs överallt, vården, skolan och omsorgen för att nämna några...

Och vad säger att mer än några få av FAS3:arna kan eller vill ta något jobb inom vård, skola eller omsorg? Jobben kräver ofta högskoleutbildning vet du.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-08-04, 10:31

ANNA2LINK skrev:

Jasså, är du säker på att det inte är tvärsom? Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

Nöjda med FAS 3...hoppsan... - Sida 3 Empty Skuld

Inlägg  Secrist 2011-08-04, 10:42

Jasså, är du säker på att det inte är tvärsom?

Har du inte lärt dig att det räcker att vara vänster så är man oskyldig. Man är helt enkelt en bättre människa. Åtminstone om de får säga det själv.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-08-04, 11:36

ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Alla är som henne menar du?

Nej, men som vi sett här på de olika företagen verkar de vara MÅNGA...

Jaha där ser man... Säkert i minoritet de med...

på min frus arbetsplats 80% arbetsovilliga där handikapp inte varit någon orsak, av FEM st som varit där, har EN varit arbetsvillig och fått fortsatt arbete, de andra har stannat hemma av många olika orsaker, någon fick ofta telefon och gick hem för att ex passa barnbarn, hämta den vuxna dottern på någon plats, en annan satt och lekte eller spelade med sin telefon mesta tiden och tog inte åt sig när denne ombads lägga denna åt sidan och utföra sina arbetsuppgifter, vilken känsla tror du dessa ger de normala anställda på denna arbetsplats?

kanske har just denna arbetsplats haft otur vilka som kommit, men samma sak har visat sig i bynd matvaruaffär med ett antal olika sådana.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 12:52

Secrist skrev:Riktiga jobb behövs överallt, vården, skolan och omsorgen för att nämna några...

Och vad säger att mer än några få av FAS3:arna kan eller vill ta något jobb inom vård, skola eller omsorg? Jobben kräver ofta högskoleutbildning vet du.

Ja krävs det utbildning så är det väl det som vi ska sattsa pengar på om folk inte har utbildning till jobben som finns.Däremot kan man inte tvinga folk gå i skola.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 12:53

redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Jasså, är du säker på att det inte är tvärsom? Rolling Eyes

Rolling Eyes
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-04, 12:54

Secrist skrev:Jasså, är du säker på att det inte är tvärsom?

Har du inte lärt dig att det räcker att vara vänster så är man oskyldig. Man är helt enkelt en bättre människa. Åtminstone om de får säga det själv.

Det handlar väl hur man är som person, inte vad man röstar på?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 19:39