berralarzon 2011-08-24, 00:21
redalert skrev: Corven skrev: Thetaxpayer skrev:Om jag blir bidragstagare så kan jag garantera att jag förstår att jag inte betalar någon skatt just då.
Nu är det ju så, att man av någon totalt outgrundlig anledning valt att även sjukersättning, pension osv ska beläggas med skatt.
Förvisso är det så att de pengar man får tas av skattemedel, men likförbannat, så får man betala skatt på dessa pengar.
Rimligtvis, så borde dessa pengar vara skattefria, men ett lägre belopp. Varför man valt att göra som man gör är för mig en gåta, men det kanske ger x antal personer arbete på skatteverket....
Men sluta påstå att sjukskrivna/pensionärer inte betalar skatt. För det gör dom. Visst, pengarna dom får kommer från skattepengarna, och nej, dom tillför inga skattekronor, men dom betalar likförbannat skatt.
Skatt på skatt?
Du har producerat 15347stycken oneliners med dina diverse nick härinne klippt och klistrat på ryggdunkarforumet fridebatt, och med det sagt påstår jag att du inte fått något sagt.
Javisst jag missade ju att du har tungan såå lååångt uppstucken i röven på denne totslt menlösa dygnsprättaren rmc gustavander och den f-n torde skämmas som önskar livet ur andra och då försöker miffot glida undan med att menade en glasskula.
//Berra