Sniperace 2011-08-07, 20:51
ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev:
Jag ser bakpt i tiden att sossarn haar byggt upp folkhemmet det hade aldrig skett om borgarna suttit mer vid makten. Sossarna behöver också kämpa mer för de som har det sämst i samhället, men jag är säker på att de klarar det bättre än borgrna.
och det VET du? är du ett orakel så du också kan tala om hur världen skulle sett ut om inte första världskriget eller andra kommit?
hur skulle världen sett ut om Hitler drunknat som barn?
hur kan det komma sig att alliansen fixade det sossarna aldrig gjorde under sina sista år vid makten gällande pensioner för oss sjuka och gamla?
att barnfattigdomen HALVERATS under alliansen från att ha varit skrämmande hög under sossarna?
det jag ser hos dig är en BLIND övertro på ett parti som tydligen inte kan behöftas med något fel och alltid är bättre än allt annat, själv brukar jag se alla som ungefär samma skit.
som sagt haLVERAD BARNFATTIGDOM, DENNA SOM LÄNGA VAR DIN PARADGREN I KLAGANDE, VARFÖR GER DU DÅ INTE EN ELOGE ATT ALLIANSEN HALVERADE DENNA DÄR SOSSARNA stod handfallna?
VArför inte ge en eloge till alliansen där de fixade så att vi sjuka och handikappade fick det bättre ekonomi och hjälp.
kan du inte komma med något realistiskt som visar att sossarna IDAG skulle vara bättre, har något radikalt förändrats hos dem sedan de förlorade valet?
Om Hitler inte hade funnits som viuxen så hade inte Nazisterna haft en sådan hämsk ledare. Vem vet om det hade kommit fram någon annan men mycket hade nog varit annorlunda om inte Hitler hade fått bestämma.
Nej Sniper vi hade inte byggt upp ett sådant folkhem med högern för många är vid rodret. Jag är mycket skeptisk till det. Inte hade folkhemmet sett ut på samma sätt som det gör idag.Det märks ju tydligt när högern monterar ner våran välfärd. Nej jag tror verkligen inte det...
Men dfunsdera nu litre, då hade vi kanske haft ett europa förslavat under sovjetkommunismen, tänk på den mysige lenin och stalin......
döärom vet varken du eller jag, MEN det ÄR en möjlighet, skulle du gillat läget då?
Och nej, du kan inte förutsätta hur NÅGOT skulle vända sig om om inte fanns, man brukar säga att om om INTE FANNS skulle grisarna kunna flyga.
du VET ijnte helt enkelt, men du TROR...
så du anser att alliansen monterade ner sjuk åch ålderspensionärers välfärd, är det nedmonterad välfärd när barnfattigdomen halverats jämfört med hur det var unders sossarna?
vi har det inte ett dugg sämre IDAG än vi haft det förr, tvärtom, vi har aldrig haft det så bra som idag totalt sett, men det är väl färstås så att i din syn på saken skulle vi haft det MYCKET bättre med sossarna vid rodret, men då frågar jag, varför blev det då inte bättre förrän alliansen vann valet?
då började barnfattigdomen sjunka efter att hela tiden ha stigit, sjuk och ålderspensioner höjdes KRFATIGT jämfört med sossetiden osv osv...