Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+17
SiP
KickTheRasist
Secrist
berralarzon
MartinLindgren
Infra
RedCloud
formsvackan
Sniperace
F.I.S.T
ericTheDog
R.O.F.L
lazy
DirtyDog
Thetaxpayer
Vercingetorix
RedMentalCase
21 posters

    Bombat Oslo

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-07-30, 23:34

    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:

    Humor är inte din starka sida här i livet va??

    ... inte din starka sida uppenbarligen

    Kan du förklara varför du måste gå i försvar åt RV, är du/ni samma person och du glömt att logga om eller???

    Jag konstaterar bara att det inte var roligt, hur du får det till förvar av RV får du väl förklara. Sedan finner jag det något märkligt att du går igång på det, när du konstant försvarar högerpolitik och högerdebattörer... och kallar dig Sosse Laughing
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Redvictory 2011-07-30, 23:36

    Thetaxpayer skrev:
    Redvictory skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Redvictory skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

    Jaså du väljer att ljuga oss rakt upp i ansiktet. Detta är absolut inte min uppfattning. Min uppfattning är att du är en dåre.

    I vad består lögnen ?... att sedan bli kallad "dåre" av dig tar jag lätt på Cool

    Här är en till som inte har några problem att kalla dig för dåre! Laughing

    Nä det vet vi det enda ni har problem med är att debattera, vara människor, och tänka klart

    Ringer det inte en klocka när allt fler kallar dig för dåre? Laughing

    Jo det gör det .... det är "fler" av er som inte klarar av att diskutera


    affraid

    Men allt är väl inte andras fel? affraid


    Tack o lov är det så! ni forumhöger kan tex inte anklaga vänstern för att var rasister bara för att ni avgrundshöger är det! ni kan heller inte anklaga oss för att vi upptäckt hur fel ni tänker då ni tror att muslimer och islam är ett folkslag! jag tror inte ni vill veta fakta! ni skulle ju lätt kunna ta reda på det annars!





    Vänstern är ju de värsta rasisterna med RV och Infra i topp. Fy fan vilken vidrig människosyn de har.

    Märkligt eftersom jag är tillsammans med en muslimsk tjej ifrån afrika!



    Jasså, Shocked Anser du att det finns olika raser?

    Vad har det med saken att göra?
    (plattfot)
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  SiP 2011-07-30, 23:37

    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:

    Humor är inte din starka sida här i livet va??

    ... inte din starka sida uppenbarligen

    Kan du förklara varför du måste gå i försvar åt RV, är du/ni samma person och du glömt att logga om eller???

    Jag konstaterar bara att det inte var roligt, hur du får det till förvar av RV får du väl förklara. Sedan finner jag det något märkligt att du går igång på det, när du konstant försvarar högerpolitik och högerdebattörer... och kallar dig Sosse Laughing

    Vari ligger det politiska i frågan om AIK:are också är människor??
    Hur får du det till höger eller vänsterpolitik??
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-07-30, 23:41

    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:

    Humor är inte din starka sida här i livet va??

    ... inte din starka sida uppenbarligen

    Kan du förklara varför du måste gå i försvar åt RV, är du/ni samma person och du glömt att logga om eller???

    Jag konstaterar bara att det inte var roligt, hur du får det till förvar av RV får du väl förklara. Sedan finner jag det något märkligt att du går igång på det, när du konstant försvarar högerpolitik och högerdebattörer... och kallar dig Sosse Laughing

    Vari ligger det politiska i frågan om AIK:are också är människor??
    Hur får du det till höger eller vänsterpolitik??

    Har inte påstått att den frågan var politik, men att det inte var roligt... det var du som blandade in "att försvara RV" .... det var alltså två delar jag svarade på ... blev det för mycket ?...

    1 det var inte speciellt kul skämt !

    2 Jag finner det märkligt att du går igång på att försvara folk, som ständigt försvarar högerpolitik och högerdebattörer
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  SiP 2011-07-30, 23:54

    F.I.S.T skrev:
    Har inte påstått att den frågan var politik, men att det inte var roligt... det var du som blandade in "att försvara RV" .... det var alltså två delar jag svarade på ... blev det för mycket ?...

    1 det var inte speciellt kul skämt !

    2 Jag finner det märkligt att du går igång på att försvara folk, som ständigt försvarar högerpolitik och högerdebattörer

    1. Frågan byggde på fablernas värld, där ugglan sjunger "djuren är väl också människor" AIK.are kallas gnagare som är djur, är du med??
    Detta är något som jag hört klackarna skrikit mot AIK klacken ett antal år, inte den vanligaste men rätt kul om man kommer ihåg fablernas värld.

    2. det var en fråga till RV som du kände att du var tvungen att kladda i..

    3. Det var du som började pladdra om att försvara höger fast jag är sosse, så då är min fråga, i vad ligger det något som helst försvar åt något djävla håll i frågan "AIK:are är väl också människor"??
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-07-31, 01:46

    Redvictory skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Redvictory skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Redvictory skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

    Jaså du väljer att ljuga oss rakt upp i ansiktet. Detta är absolut inte min uppfattning. Min uppfattning är att du är en dåre.

    I vad består lögnen ?... att sedan bli kallad "dåre" av dig tar jag lätt på Cool

    Här är en till som inte har några problem att kalla dig för dåre! Laughing

    Nä det vet vi det enda ni har problem med är att debattera, vara människor, och tänka klart

    Ringer det inte en klocka när allt fler kallar dig för dåre? Laughing

    Jo det gör det .... det är "fler" av er som inte klarar av att diskutera


    affraid

    Men allt är väl inte andras fel? affraid


    Tack o lov är det så! ni forumhöger kan tex inte anklaga vänstern för att var rasister bara för att ni avgrundshöger är det! ni kan heller inte anklaga oss för att vi upptäckt hur fel ni tänker då ni tror att muslimer och islam är ett folkslag! jag tror inte ni vill veta fakta! ni skulle ju lätt kunna ta reda på det annars!





    Vänstern är ju de värsta rasisterna med RV och Infra i topp. Fy fan vilken vidrig människosyn de har.

    Märkligt eftersom jag är tillsammans med en muslimsk tjej ifrån afrika!



    Jasså, Shocked Anser du att det finns olika raser?

    Vad har det med saken att göra?
    (plattfot)



    Ja säj det? Men det var du som tydligen kände dig tvungen att poängtera att din flickvän var en muslim från Afrika. Vad månne det bero på? Shocked. (lågpanna)
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  DMustaine 2011-07-31, 01:53

    Brandman, muslimsk fru från Afrika....plz......
    En sån kille som är så frekvent som RV är i detta forum, kanske andra, skulle inte kunna hålla käften på en arbetsplats! Med hanses extrema livsåskådning skulle han inte få ett jobb någonstans! Karln är ju rasist, hatar judar som resten av vänsterpacket här!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-01, 10:04

    DMustaine skrev: Med hanses extrema livsåskådning skulle han inte få ett jobb någonstans! Karln är ju rasist, hatar judar som resten av vänsterpacket här!

    Vad är extremt exakt med vänsterns livsåskådning ??, av någon anledning tycks ni inte kunna klämma ur er detta
    Shocked
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-01, 10:13

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev: Med hanses extrema livsåskådning skulle han inte få ett jobb någonstans! Karln är ju rasist, hatar judar som resten av vänsterpacket här!

    Vad är extremt exakt med vänsterns livsåskådning ??, av någon anledning tycks ni inte kunna klämma ur er detta
    Shocked


    Om man som du och rv påstår att högeranhängare i allmänhet är potentiella massmördare så får ni nog räkna med att anses som extrema rikspuckon.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-01, 11:50

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev: Med hanses extrema livsåskådning skulle han inte få ett jobb någonstans! Karln är ju rasist, hatar judar som resten av vänsterpacket här!

    Vad är extremt exakt med vänsterns livsåskådning ??, av någon anledning tycks ni inte kunna klämma ur er detta
    Shocked


    Om man som du och rv påstår att högeranhängare i allmänhet är potentiella massmördare så får ni nog räkna med att anses som extrema rikspuckon.

    Nu har jag inte sett RV skriva så, men jag är övertygad om att du kommer att påvisa vart han gjort det Laughing

    ... för övrigt så har du fortfarande inte lyckats påvisa vad som är extremt med vänsterpolitik .... Shocked ... lustigt förresten att det bara är två forumhöger som klarar av att göra ett inlägg utan att ha med nåt nedlåtande öknamn om motståndarna.... men dom två vågar o andra sidan inte stå för någon som helst åsikt
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-01, 11:59

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev: Med hanses extrema livsåskådning skulle han inte få ett jobb någonstans! Karln är ju rasist, hatar judar som resten av vänsterpacket här!

    Vad är extremt exakt med vänsterns livsåskådning ??, av någon anledning tycks ni inte kunna klämma ur er detta
    Shocked


    Om man som du och rv påstår att högeranhängare i allmänhet är potentiella massmördare så får ni nog räkna med att anses som extrema rikspuckon.

    Nu har jag inte sett RV skriva så, men jag är övertygad om att du kommer att påvisa vart han gjort det Laughing

    ... för övrigt så har du fortfarande inte lyckats påvisa vad som är extremt med vänsterpolitik .... Shocked ... lustigt förresten att det bara är två forumhöger som klarar av att göra ett inlägg utan att ha med nåt nedlåtande öknamn om motståndarna.... men dom två vågar o andra sidan inte stå för någon som helst åsikt


    Ante mig att du skulle ta på dig dumstruten istället för att erkänna vad rv faktiskt skrivit.

    Jag har aldrig skrivit att vänsterpolitik alltid är extrem. En extrem sak i vänsterpartiets program är att man vill att ägandet av företag ska upphöra.

    Om du är ledsen över att jag inte kallar dig för öknamn så är det enkelt ordnat: Jubelåsna, blir det bra?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  redalert 2011-08-01, 12:01

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev: Med hanses extrema livsåskådning skulle han inte få ett jobb någonstans! Karln är ju rasist, hatar judar som resten av vänsterpacket här!

    Vad är extremt exakt med vänsterns livsåskådning ??, av någon anledning tycks ni inte kunna klämma ur er detta
    Shocked


    Om man som du och rv påstår att högeranhängare i allmänhet är potentiella massmördare så får ni nog räkna med att anses som extrema rikspuckon.

    Nu har jag inte sett RV skriva så, men jag är övertygad om att du kommer att påvisa vart han gjort det Laughing

    ... för övrigt så har du fortfarande inte lyckats påvisa vad som är extremt med vänsterpolitik .... Shocked ... lustigt förresten att det bara är två forumhöger som klarar av att göra ett inlägg utan att ha med nåt nedlåtande öknamn om motståndarna.... men dom två vågar o andra sidan inte stå för någon som helst åsikt

    Att du inte sett rv skriva så är det nog ingen som förnekar har man bara ett öga så ser man inte så bra! affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-01, 12:17

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev: Med hanses extrema livsåskådning skulle han inte få ett jobb någonstans! Karln är ju rasist, hatar judar som resten av vänsterpacket här!

    Vad är extremt exakt med vänsterns livsåskådning ??, av någon anledning tycks ni inte kunna klämma ur er detta
    Shocked


    Om man som du och rv påstår att högeranhängare i allmänhet är potentiella massmördare så får ni nog räkna med att anses som extrema rikspuckon.

    Nu har jag inte sett RV skriva så, men jag är övertygad om att du kommer att påvisa vart han gjort det Laughing

    ... för övrigt så har du fortfarande inte lyckats påvisa vad som är extremt med vänsterpolitik .... Shocked ... lustigt förresten att det bara är två forumhöger som klarar av att göra ett inlägg utan att ha med nåt nedlåtande öknamn om motståndarna.... men dom två vågar o andra sidan inte stå för någon som helst åsikt

    Att du inte sett rv skriva så är det nog ingen som förnekar har man bara ett öga så ser man inte så bra! affraid

    då borde det vara lätt för dig att påvisa
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-01, 12:18

    ericTheDog skrev:
    Om du är ledsen över att jag inte kallar dig för öknamn så är det enkelt ordnat: Jubelåsna, blir det bra?

    Högerforumisters syn på debatt !!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-01, 12:19

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Om du är ledsen över att jag inte kallar dig för öknamn så är det enkelt ordnat: Jubelåsna, blir det bra?

    Högerforumisters syn på debatt !!

    Där du är finns ingen debatt.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  DMustaine 2011-08-01, 12:24

    Kallas man rasist och mördare bara för man är för jobbskatteavdraget så får ni räkna med att kallas vänsterextrema!
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-01, 16:29

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Om du är ledsen över att jag inte kallar dig för öknamn så är det enkelt ordnat: Jubelåsna, blir det bra?

    Högerforumisters syn på debatt !!

    Där du är finns ingen debatt.




    Exakt. Spot on.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-01, 18:25

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Om du är ledsen över att jag inte kallar dig för öknamn så är det enkelt ordnat: Jubelåsna, blir det bra?

    Högerforumisters syn på debatt !!

    Där du är finns ingen debatt.

    Jag finns inte på "Fri debatt" med randomcensuren, där finns ingen debatt !!
    Sedan är det märkligt att det skulle vara mitt fel att forumhögern svär, hittar på öknamn och hotar..
    Men det är ju i linje med hela högerfilosofin så: "inte ansvarig för sina egna handlingar" Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-01, 18:28

    DMustaine skrev:Kallas man rasist och mördare bara för man är för jobbskatteavdraget så får ni räkna med att kallas vänsterextrema!

    Rasist kallas man för sina åsikter i invandrar och kulturfrågor, och man har åsikter åt det hållet. Att många av de som sedan är högerdebattörer inte vill kännas vid detta kan inte jag hjälpa.
    Om alla som var rasister vore det först efter erkännande, skulle det inte finnas en enda rasist i världen... officiellt jallafall Cool
    Således är det där med jobbskatteavdraget nåt du själv hittat på för att flytta fokus från kritiken
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Rasist

    Inlägg  Secrist 2011-08-02, 00:51

    Rasist kallas man för sina åsikter i invandrar och kulturfrågor, och man har åsikter åt det hållet. Att många av de som sedan är högerdebattörer inte vill kännas vid detta kan inte jag hjälpa.
    Om alla som var rasister vore det först efter erkännande, skulle det inte finnas en enda rasist i världen... officiellt jallafall


    Vad jag förstår på din definition så kan man helt enkelt inte ha en åsikt om invandring eller integration utan att vara en rasist. Vilket betyder att världen är fullständigt nerlusad med rasister.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-02, 01:17

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Om du är ledsen över att jag inte kallar dig för öknamn så är det enkelt ordnat: Jubelåsna, blir det bra?

    Högerforumisters syn på debatt !!

    Där du är finns ingen debatt.

    Jag finns inte på "Fri debatt" med randomcensuren, där finns ingen debatt !!
    Sedan är det märkligt att det skulle vara mitt fel att forumhögern svär, hittar på öknamn och hotar..
    Men det är ju i linje med hela högerfilosofin så: "inte ansvarig för sina egna handlingar" Cool


    Sluta böla över att någon kallat dig vad du är. På fridebatt är det högt i tak ska du veta. Där respekterar vi varandras åsikter.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  DMustaine 2011-08-02, 01:52

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Kallas man rasist och mördare bara för man är för jobbskatteavdraget så får ni räkna med att kallas vänsterextrema!

    Rasist kallas man för sina åsikter i invandrar och kulturfrågor, och man har åsikter åt det hållet. Att många av de som sedan är högerdebattörer inte vill kännas vid detta kan inte jag hjälpa.
    Om alla som var rasister vore det först efter erkännande, skulle det inte finnas en enda rasist i världen... officiellt jallafall Cool
    Således är det där med jobbskatteavdraget nåt du själv hittat på för att flytta fokus från kritiken

    Nejdå, ni vänster kallar alla höger för rasister! Det finns inte en chans att jag är rasist! Ser jag någon lr talar med någon som inte är av nordiskt ursprung så finns det inte en enda nerv i min kropp som rycker till och menar att den där är annorlunda! Jag har brorsöner och brorsdöttrar som är av asiatiskt och sydlänskt blod! Mitt bonusbarn har en pojkvän från thailand - kanonkille! Det enda jag kan anklagas skyldig till ogillande av extrema islamistiska mördare! Sen ogillar jag din sort! Men i ett demokratiskt samhälle får jag acceptera att din sort existerar. Jag behöver inte tycka om dig men jag försvarar din rätt att göra dig hörd! I min mening är ni de som vill bygga murar och separera folk!





    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-08-02, 15:36

    Secrist skrev:
    Vad jag förstår på din definition så kan man helt enkelt inte ha en åsikt om invandring eller integration utan att vara en rasist. Vilket betyder att världen är fullständigt nerlusad med rasister.

    Nej det stämmer inte !.. däremot har i princip alla människor fördomar, inklusive jag själv. Det är däremot hur man definierar dessa fördomar, och hur öppen man är som avgör huruvida fördomarna förvandlas till något värre, i vissa fall rasism och främlingsfientlighet.

    Om du smakar på ordet "fördom" och tar isär ordet, så får du fram att man "dömer" på förhand. dvs man bildar sig en uppfattning om något, någon, några utan att besitta någon kunskap om dessa/detta.
    Det gör vi alla i första kontakten, första bemötandet. Alla fördomar behöver inte heller vara fel, även om de oftast är det, eftersom man vet så lite om andra än sig själv.
    Man kan även naturligtvis ha fördomar om saker och människor som inte handlar om rasism, grupper, individer, och det har man.

    MEN !!!!..... när man från att ha gjort sig en föreställning (fördom) om vad man tror om en person, samhällsgrupp, kulturell inriktning, religion..... till att gå över till att förmedla dessa fördomar som fakta och sanning..... då hamnar man ALLTID snett, och när det kommer till kulturella frågor och religionsfrågor så är steget till främlingsfientlighet och rasism väldigt nära.

    Fördomar om folkgrupper i min tankessfär har även jag. Vad som skiljer mig från en rasist främlingsfientlig människa är:

    1 Jag försöker ta reda på det jag kan om personer/kulturer från källan

    2 Jag inser ÄNDÅ att jag vet väldigt lite om dessa kulturer, och intar en ödmjuk hållning till mina kunskaper i frågan, och en mindre fördömande inställning, med tanke på vad vår västerländska kultur åstadkommer i negativ verkan på jorden och dess befolkning.

    3 Jag håller inte med om allt andra kulturer innebär, men jag konstaterar att de ser på saker annorlunda, och accepterar detta.

    4 Problem finns inom andra kulturer SÅVÄL som den västerländska, jag ser problematik i andras religioner och kulturer, så väl som förtjänster.
    Men likaväl ser jag problematik med vår egen kultur, och förtjänster

    5 jag letar inte alla svar på våra egna problem i invandrarpolitik, eller invandrare, eller för den delen Islam
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  RedMentalCase 2011-08-02, 19:51

    Så araber är inte dummare än neandertalare, är det det fisten försöker få oss att tro?

    Bara för att de är smartare än dig fist, betyder det ingenting.....
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  ericTheDog 2011-08-02, 19:58

    3.

    Jag anser att den som accepterar den fruktansvärda kvinnosyn som delar av arabvärlden har är fullständigt vrickad.

    Sponsored content


    Bombat Oslo - Sida 11 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:25