Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+17
SiP
KickTheRasist
Secrist
berralarzon
MartinLindgren
Infra
RedCloud
formsvackan
Sniperace
F.I.S.T
ericTheDog
R.O.F.L
lazy
DirtyDog
Thetaxpayer
Vercingetorix
RedMentalCase
21 posters

    Bombat Oslo

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-07-23, 15:21

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:
    På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.

    Besvikelsens iskalla tystnad......vad ledsamt för delar av forumhögern att det var en av deras egna och inte någon bestialisk muslim.

    Min analys likaväl !

    du menar att de har samma reaktion som vänstern i deras tystnad när det gäller islamitiska terrordåd, och förringningen av dessa med talet om "bakomliggande orsaker" ?

    Uppriktigt sagt så var det lite svårt att uttyda vad du vill ha sagt och på vilka grunder.
    Min analys kring detta dåd, så väl som Islamisters dåd, är att båda två har en gemensam faktor, och det är den faktorn som stora delar av västvärlden blundar för, och låtsas som det är händelser som inte alls har med västvärldens/kapitalismens exploatering av moder jord, fattiga länder.... att det inte alls har med ett fallerande samhälle där många lämnas utanför och klyftorna och orättvisorna ökar.
    Större delen av västvärlden med tyngdpunkt på högersidan tror att man är utan inblandning i det som sker..... och att det är ondska uppkommet ur ingenstans som drabbar oss oskyldiga västerlänningar som bara vill övriga världen väl, när vi suger ut deras naturtillgångar, när vi hånar deras profeter i yttrandefrihetens namn...

    Själv jag av den åsikten att i en globaliserat kapitalistisk värld så hänger dessa handlingar samman med våra egna ställningstaganden, samt ageranden så väl i vårt eget land som i världen.
    Vi skapar den värld vi förtjänar, och det samhälle vi förtjänar....

    Nån gång tycker man väl att även högern borde inse att marknaden inte löser alla problem, och att den faktiskt skapar en hel del problem oxå, i sin otyglade form, utan folkets styrning ?

    Det finns dock vissa skillnader mellan detta dåd och islamisterna, om än båda är att förkasta och fördöma .... och det är livssituationen i Norge kontra tex Libanon eller Afghanistan etc .....


    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 15:28

    så med helas denna radda så försöker du förringa islamistdåden att vara berättigade och att vi måste förstå att de sker pga utsugning osv?

    men samtidigt måste vi då förstå denne galnings bakomliggande orsaker, att denne känt sig hotad av något och att han kände at han var tvingad att straffa osv.....

    jag vägrar försvara någon av dem som du gör, det finns INGA som helst förmildrande skäl till slamister för bali, madrid eller lodonattaentaten, det finns igen förmildrande skäl för försöket i stockholm, liksom att det finns inget sådan för detta nu i oslo, så skillnaden är att du verkar försvara alla islamistdåd men kraftig fördömer ett som inte är gjort av sådana...

    det tycker jag är ynkligt.

    ska vi godta "bakomliggande orsaker" sxå ska det göras för alla och inte bara för en grupp.

    så återighen, jag hoppas verkligen att denne man inte kommer levande ur fängelset, utan får tilbringa resten av sitt liv inlåst...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-07-23, 15:32

    Sniperace skrev:så med helas denna radda så försöker du förringa islamistdåden att vara berättigade och att vi måste förstå att de sker pga utsugning osv?

    "om än båda är att förkasta och fördöma "
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 15:35

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:så med helas denna radda så försöker du förringa islamistdåden att vara berättigade och att vi måste förstå att de sker pga utsugning osv?

    "om än båda är att förkasta och fördöma "

    helt utan nägra förmildrande meningar som att det är skillnad på situationen i mellanöstern och väst?

    inget tal om bakomliggande orsaker och förklaringar som förringar dåden?

    alkltså ett klart och tydligt fördömande med att de är lika stora svin, eller är kanske de andra inte ritigt lika djävliga
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  formsvackan 2011-07-23, 15:36

    Sniperace skrev: och kanske ett att ge tillbaka med samma våld som dem på samma sätt...
    Genom att bomba Oslo ???

    Är det inte på tiden att du accepterar att islamister inte rår för allt i världen ? Du uppvisar en skrämmande fanatism, samtidigt som du innehar vapen, en skrämmande kombination som vi nu sett ett resultat av.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-07-23, 15:39

    Sniperace skrev:så med helas denna radda så försöker du förringa islamistdåden att vara berättigade och att vi måste förstå att de sker pga utsugning osv?

    men samtidigt måste vi då förstå denne galnings bakomliggande orsaker, att denne känt sig hotad av något och att han kände at han var tvingad att straffa osv.....

    jag vägrar försvara någon av dem som du gör, det finns INGA som helst förmildrande skäl till slamister för bali, madrid eller lodonattaentaten, det finns igen förmildrande skäl för försöket i stockholm, liksom att det finns inget sådan för detta nu i oslo, så skillnaden är att du verkar försvara alla islamistdåd men kraftig fördömer ett som inte är gjort av sådana...

    det tycker jag är ynkligt.

    ska vi godta "bakomliggande orsaker" sxå ska det göras för alla och inte bara för en grupp.

    så återighen, jag hoppas verkligen att denne man inte kommer levande ur fängelset, utan får tilbringa resten av sitt liv inlåst...

    Jag ser tydligt att du har en högersyn på detta problem, och att du inte är intresserad av orsak och konsekvens. Och återigen så skiljer du inte på analys av orsaker... och skuldfrågan.

    Det är för mig inget tvivel om att alla är ansvariga för sina egna handlingar, och därför så skall skyldiga straffas enligt gällande lag.
    Orsak och konsekvens däremot är något som högern sällan vill kännas vid.
    Det finns precis som jag skrev orsaker, ej ursäkter, till att denne HÖGERextremist (som för övrigt valde bort stenar som vapen) ... till varför han och hans likar gör som han gör. Likaväl för Islamister osv osv.
    Det är analys kring orsakerna, och att förändra samhället och världen till en bättre plats som kan förhindra sådana här dåd.
    Inte fördömandet av dem, vilket vi tycks vara överens om.
    Högern brukar även lösa nationell brottslighet på samma sätt, genom fler poliser... dvs angripa symptomen istället för sjukdomen

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 15:43

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: och kanske ett att ge tillbaka med samma våld som dem på samma sätt...
    Genom att bomba Oslo ???

    Är det inte på tiden att du accepterar att islamister inte rår för allt i världen ? Du uppvisar en skrämmande fanatism, samtidigt som du innehar vapen, en skrämmande kombination som vi nu sett ett resultat av.

    vad har det med saken att göra, det är ju de bakomliggande orsakerna, han straffar politikernas import av islamister fgenom att bomba dessa, och iu HANS ögon anser han sig göra rätt....

    och som jag hela tiden skrivbit, det finns INGA giltiga ursäkter för någon av dem som gör så, men tyvärr verkar det som många absolut vill förringa islamisters dåd i jämförelse med andras....

    det vägrar jag göra iallafall...

    så i slutändan är detta inte ett du annorlunda än andra terrordåd, alla har sina motiv eller hur?

    och lika stora svin är de som dödar oskyldiga, även o DE ser dem som skyldiga och delaktiga
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 15:45


    Jag ser tydligt att du har en högersyn på detta problem, och att du inte är intresserad av orsak och konsekvens. Och återigen så skiljer du inte på analys av orsaker... och skuldfrågan.
    och här ser vi ditt förringande av dessa mord på sk
    yldiga att vi måste ha förståelse att detta sker, och att det inte är så fel att de dödar, men så fruktansvärt fel när någon annan ur sin synvinkel gör samma sak.....

    jag säger bara fy faaaan för alla svin som gör så oavsett politisk eller religiös sida, ´sen får du som vänster försvara dessa svin hur mycket du vill
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  formsvackan 2011-07-23, 15:49

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: och kanske ett att ge tillbaka med samma våld som dem på samma sätt...
    Genom att bomba Oslo ???

    Är det inte på tiden att du accepterar att islamister inte rår för allt i världen ? Du uppvisar en skrämmande fanatism, samtidigt som du innehar vapen, en skrämmande kombination som vi nu sett ett resultat av.

    vad har det med saken att göra, det är ju de bakomliggande orsakerna, han straffar politikernas import av islamister fgenom att bomba dessa, och iu HANS ögon anser han sig göra rätt....

    och som jag hela tiden skrivbit, det finns INGA giltiga ursäkter för någon av dem som gör så, men tyvärr verkar det som många absolut vill förringa islamisters dåd i jämförelse med andras....

    det vägrar jag göra iallafall...

    så i slutändan är detta inte ett du annorlunda än andra terrordåd, alla har sina motiv eller hur?

    och lika stora svin är de som dödar oskyldiga, även o DE ser dem som skyldiga och delaktiga
    Ge dig, detta illdåd utfördes INTE av islamister !!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 15:52

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: och kanske ett att ge tillbaka med samma våld som dem på samma sätt...
    Genom att bomba Oslo ???

    Är det inte på tiden att du accepterar att islamister inte rår för allt i världen ? Du uppvisar en skrämmande fanatism, samtidigt som du innehar vapen, en skrämmande kombination som vi nu sett ett resultat av.

    vad har det med saken att göra, det är ju de bakomliggande orsakerna, han straffar politikernas import av islamister fgenom att bomba dessa, och iu HANS ögon anser han sig göra rätt....

    och som jag hela tiden skrivbit, det finns INGA giltiga ursäkter för någon av dem som gör så, men tyvärr verkar det som många absolut vill förringa islamisters dåd i jämförelse med andras....

    det vägrar jag göra iallafall...

    så i slutändan är detta inte ett du annorlunda än andra terrordåd, alla har sina motiv eller hur?

    och lika stora svin är de som dödar oskyldiga, även o DE ser dem som skyldiga och delaktiga
    Ge dig, detta illdåd utfördes INTE av islamister !!!

    har jag påstått det, det jag säger är att vore det islamister skulle det stötts och blöts och försvarats med orden bakomliggande orsaker, och att det var förståeligt osv oswv, men när det visade sig inte vara sådana så skulle det förstoras och inte finnas några rsäkter...

    somn jag sagt, sådana som gör så här är alla lika stora SVIN, vad är det du inte har förstått i detta?
    eller är det så att du hänger upp dig på at jag anser att islamister är svin när de gör liknande sakert?

    det han gjort är varken värre eller mindre illa än islamistdöd som gjorts på liknande sätt, anser du annorlunda?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Infra 2011-07-23, 16:09

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: och kanske ett att ge tillbaka med samma våld som dem på samma sätt...
    Genom att bomba Oslo ???

    Är det inte på tiden att du accepterar att islamister inte rår för allt i världen ? Du uppvisar en skrämmande fanatism, samtidigt som du innehar vapen, en skrämmande kombination som vi nu sett ett resultat av.

    vad har det med saken att göra, det är ju de bakomliggande orsakerna, han straffar politikernas import av islamister fgenom att bomba dessa, och iu HANS ögon anser han sig göra rätt....

    och som jag hela tiden skrivbit, det finns INGA giltiga ursäkter för någon av dem som gör så, men tyvärr verkar det som många absolut vill förringa islamisters dåd i jämförelse med andras....

    det vägrar jag göra iallafall...

    så i slutändan är detta inte ett du annorlunda än andra terrordåd, alla har sina motiv eller hur?

    och lika stora svin är de som dödar oskyldiga, även o DE ser dem som skyldiga och delaktiga
    Ge dig, detta illdåd utfördes INTE av islamister !!!

    har jag påstått det, det jag säger är att vore det islamister skulle det stötts och blöts och försvarats med orden bakomliggande orsaker, och att det var förståeligt osv oswv, men när det visade sig inte vara sådana så skulle det förstoras och inte finnas några rsäkter...

    somn jag sagt, sådana som gör så här är alla lika stora SVIN, vad är det du inte har förstått i detta?
    eller är det så att du hänger upp dig på at jag anser att islamister är svin när de gör liknande sakert?

    det han gjort är varken värre eller mindre illa än islamistdöd som gjorts på liknande sätt, anser du annorlunda?

    "vore det islamister skulle det stötts och blöts och försvarats...."

    Som du gör nu då.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 16:21

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: och kanske ett att ge tillbaka med samma våld som dem på samma sätt...
    Genom att bomba Oslo ???

    Är det inte på tiden att du accepterar att islamister inte rår för allt i världen ? Du uppvisar en skrämmande fanatism, samtidigt som du innehar vapen, en skrämmande kombination som vi nu sett ett resultat av.

    vad har det med saken att göra, det är ju de bakomliggande orsakerna, han straffar politikernas import av islamister fgenom att bomba dessa, och iu HANS ögon anser han sig göra rätt....

    och som jag hela tiden skrivbit, det finns INGA giltiga ursäkter för någon av dem som gör så, men tyvärr verkar det som många absolut vill förringa islamisters dåd i jämförelse med andras....

    det vägrar jag göra iallafall...

    så i slutändan är detta inte ett du annorlunda än andra terrordåd, alla har sina motiv eller hur?

    och lika stora svin är de som dödar oskyldiga, även o DE ser dem som skyldiga och delaktiga
    Ge dig, detta illdåd utfördes INTE av islamister !!!

    har jag påstått det, det jag säger är att vore det islamister skulle det stötts och blöts och försvarats med orden bakomliggande orsaker, och att det var förståeligt osv oswv, men när det visade sig inte vara sådana så skulle det förstoras och inte finnas några rsäkter...

    somn jag sagt, sådana som gör så här är alla lika stora SVIN, vad är det du inte har förstått i detta?
    eller är det så att du hänger upp dig på at jag anser att islamister är svin när de gör liknande sakert?

    det han gjort är varken värre eller mindre illa än islamistdöd som gjorts på liknande sätt, anser du annorlunda?

    "vore det islamister skulle det stötts och blöts och försvarats...."

    Som du gör nu då.

    Anser du det vara försvar att jag skriver att denne bör fängslas och AKDRIG släppas ut levande?

    knappast......
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-07-23, 16:42

    FIST skrev:
    Jag ser tydligt att du har en högersyn på detta problem, och att du inte är intresserad av orsak och konsekvens. Och återigen så skiljer du inte på analys av orsaker... och skuldfrågan.


    Sniperace skrev:och här ser vi ditt förringande av dessa mord på sk
    yldiga att vi måste ha förståelse att detta sker,

    vart står detta ?

    Sniperace skrev: och att det inte är så fel att de dödar, men så fruktansvärt fel när någon annan ur sin synvinkel gör samma sak.....

    vart står detta ?

    Sniperace skrev:jag säger bara fy faaaan för alla svin som gör så oavsett politisk eller religiös sida,

    vill du i likhet med mig du förändra detta ?


    Sniperace skrev:sen får du som vänster försvara dessa svin hur mycket du vill

    vart står detta ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 16:46

    du hänvisar alltid till vad jag ser som menat som förmildrande mständigheter när det gäller islamistdåden, just detta med bakomliggande orsaker, inte en gång har du kunnat uttrycka ditt djupa förakt för sådana metodet UTAN att hänvisa till sådant som ska ses som förmildrande omständigheter.

    jag frågade dig om du kunde fördöma UTAN sådant, och det blev en lång harang med hävisning till just sådant...

    såp återigen frågar jag dig, kan du lika star fördöma islamostterrorn som dett dåd i oslo, UTAN några hänvisningar till bakgrund och västs skuld osv....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-07-23, 16:59

    Sniperace skrev:du hänvisar alltid till vad jag ser som menat som förmildrande mständigheter när det gäller islamistdåden,

    Min fråga var vart har jag skrivit om "förmildrande omständigheter" ???

    Sniperace skrev:just detta med bakomliggande orsaker, inte en gång har du kunnat uttrycka ditt djupa förakt för sådana metodet UTAN att hänvisa till sådant som ska ses som förmildrande omständigheter.

    Min fråga var vart har jag skrivit om "förmildrande omständigheter" ???

    Vidare skrev jag så här alldeles nyss:


    "Det är för mig inget tvivel om att alla är ansvariga för sina egna handlingar, och därför så skall skyldiga straffas enligt gällande lag."
    ... missade du det ?

    Sniperace skrev:jag frågade dig om du kunde fördöma UTAN sådant, och det blev en lång harang med hävisning till just sådant...

    Jag har fördömt handlingarna, men till skillnad från dig vill jag förhindra att sådant sker i framtiden.... tror du att du gör det genom fördömande av dem som utfört detta ?... eller har du någon annan genial lösning på problemet ? ... fler poliser ??
    Jag har flera ggr fördömt, och sedan velat diskutera orsak och verkan för att förhindra detta världsproblem, och samhällsproblem... är detta något du finner intressant ?... eller är det bara intressant att försöka få till det som om bara du fördömer handlingen ?
    Återigen... så skiljer du inte på skuldfrågan där vi tycks vara överens trots att du vägrar erkänna det..... skilja på det och på orsak och konsekvens som behövs för att kunna förändra något ....


    Sniperace skrev:såp återigen frågar jag dig, kan du lika star fördöma islamostterrorn som dett dåd i oslo, UTAN några hänvisningar till bakgrund och västs skuld osv....

    Och återigen så kan du uppenbarligen inte skilja på skuld och orsak/konsekvens.
    Att det är så viktigt för dig att jag inte tar upp problematiken till varför det blir som det blir, är märkligt på min ära....
    Drar jag fel slutsats om jag deå uppfattar att du inte är intresserad av att sträva åt att lösa problemet ??... och om jag har fel i detta.... förklara då på vilket sätt saker och ting förbättras av att inte ta ansvar för sitt eget levnadssätt, samt tro att allt blir bra bara man fördömt handlingen, vilket vi båda gör ....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 17:05

    samt tro att allt blir bra bara man fördömt handlingen, vilket vi båda gör ....

    ja, en fördömer och kommer med et men....

    den andre fördömer alla sådana dåd, utan detta men....

    skulle du se det som postitivt om jag tog ett men till denne norrmans försvar, att vi åste förstå dådet ur hans synvinkel eftersom........

    men nu kommer jag ju inte med sådant dravel, man KAN fördöma dåden utan att komma med att det är förståeligt eftersom det är så eller så...

    så håller du med om att alla som gör sådana då förtjänar att ruttna i fängelse i resten av sina liv, eller är det bara vissa av dem som förtjänar det?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Infra 2011-07-23, 17:07


    Du som är först i ledet att fördöma muslimska bombdåd.
    Var är dina fördömanden i dag?

    Nu ber du Sveriges muslimer om ursäkt!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 17:11

    Infra skrev:
    Du som är först i ledet att fördöma muslimska bombdåd.
    Var är dina fördömanden i dag?

    Nu ber du Sveriges muslimer om ursäkt!

    och du anser INTE att det är ett fördömande att säga att denne terrorist är ett stort svin som bör sitta i fängelse tills han bärs ut därifrån i kista?

    till skillnad från dig så fördömer jag terrordåd oavsett vem som gjort det, men tyvärr är terrordåden med dödlig utgång många gånger större från den islamska sidan idag

    anser du att detta är svinaktigare än tågbomberna i Madrid london eller diskobomben på Bali?

    själv anser jag att de allihopa är lika stora svin, gör inte du det?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Infra 2011-07-23, 17:27

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Du som är först i ledet att fördöma muslimska bombdåd.
    Var är dina fördömanden i dag?

    Nu ber du Sveriges muslimer om ursäkt!

    och du anser INTE att det är ett fördömande att säga att denne terrorist är ett stort svin som bör sitta i fängelse tills han bärs ut därifrån i kista?

    till skillnad från dig så fördömer jag terrordåd oavsett vem som gjort det, men tyvärr är terrordåden med dödlig utgång många gånger större från den islamska sidan idag

    anser du att detta är svinaktigare än tågbomberna i Madrid london eller diskobomben på Bali?

    själv anser jag att de allihopa är lika stora svin, gör inte du det?

    Och de mosaiska terrordåden? De illdåd som du försvarar?

    (Nu ska du förklara att de mosaiskt troende inte begår terrordåd).
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 17:35

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Du som är först i ledet att fördöma muslimska bombdåd.
    Var är dina fördömanden i dag?

    Nu ber du Sveriges muslimer om ursäkt!

    och du anser INTE att det är ett fördömande att säga att denne terrorist är ett stort svin som bör sitta i fängelse tills han bärs ut därifrån i kista?

    till skillnad från dig så fördömer jag terrordåd oavsett vem som gjort det, men tyvärr är terrordåden med dödlig utgång många gånger större från den islamska sidan idag

    anser du att detta är svinaktigare än tågbomberna i Madrid london eller diskobomben på Bali?

    själv anser jag att de allihopa är lika stora svin, gör inte du det?

    Och de mosaiska terrordåden? De illdåd som du försvarar?

    (Nu ska du förklara att de mosaiskt troende inte begår terrordåd).

    Jag har inte sett et enda fall där det varit ett mosaiskt terrordåd där de gömt ett bomb på ett dagis, skola eller disko, jag har heller aldrig hört talas om att de skickat en självmordsbombare till en marknad för att där döda så många de kan.

    däremot har jag hört om sådana som med skjutvapen mördat palestinier, men de har straffats hårt av den israeliska rätten....

    men om du menar att svarselden mot raketavskjutninsplatser skulle vara terror är du helt fel ute, det är bara svar på en beställning av hamaz o co... belden hamnar där rketen avskjutits, och tyvärr väljer de platser där det blöir stora skador, det är väl inte så bra eller hur, om det nu inte är precis vad man öskar
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Infra 2011-07-23, 17:49

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Du som är först i ledet att fördöma muslimska bombdåd.
    Var är dina fördömanden i dag?

    Nu ber du Sveriges muslimer om ursäkt!

    och du anser INTE att det är ett fördömande att säga att denne terrorist är ett stort svin som bör sitta i fängelse tills han bärs ut därifrån i kista?

    till skillnad från dig så fördömer jag terrordåd oavsett vem som gjort det, men tyvärr är terrordåden med dödlig utgång många gånger större från den islamska sidan idag

    anser du att detta är svinaktigare än tågbomberna i Madrid london eller diskobomben på Bali?

    själv anser jag att de allihopa är lika stora svin, gör inte du det?

    Och de mosaiska terrordåden? De illdåd som du försvarar?

    (Nu ska du förklara att de mosaiskt troende inte begår terrordåd).

    Jag har inte sett et enda fall där det varit ett mosaiskt terrordåd där de gömt ett bomb på ett dagis, skola eller disko, jag har heller aldrig hört talas om att de skickat en självmordsbombare till en marknad för att där döda så många de kan.

    däremot har jag hört om sådana som med skjutvapen mördat palestinier, men de har straffats hårt av den israeliska rätten....

    men om du menar att svarselden mot raketavskjutninsplatser skulle vara terror är du helt fel ute, det är bara svar på en beställning av hamaz o co... belden hamnar där rketen avskjutits, och tyvärr väljer de platser där det blöir stora skador, det är väl inte så bra eller hur, om det nu inte är precis vad man öskar

    Varför skulle de använda den typen av vapen när de disponerar Jordens starkaste kärnvapenarmé? Du vet väl att självmordsbomben kallas fattigmans
    atomvapen?

    När israel ska begå illdåd då använder de sig, likt alla andra, av de vapen som står tillbuds helt enkelt. Men det är inte så att det blöder mindre av reguljära vapen. De pangar på rakt in bland civila bara. Vanlig terror alltså. Varför tror de de kallas för Terrorstaten?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 17:53


    Varför skulle de använda den typen av vapen när de disponerar Jordens starkaste kärnvapenarmé? Du vet väl att självmordsbomben kallas fattigmans
    atomvapen?

    När israel ska begå illdåd då använder de sig, likt alla andra, av de vapen som står tillbuds helt enkelt. Men det är inte så att det blöder mindre av reguljära vapen. De pangar på rakt in bland civila bara. Vanlig terror alltså. Varför tror de de kallas för Terrorstaten?

    och hur många atombomber har de använt? det kvittar om de har ett eller tiotusen, så länge dessa inte används saknar de betydelse i detta sammanhang.

    och som sagt, Israel besvarar angrepp mot samma ställe som angreppet kommer ifrån, är då de angripande så djävla dumma att de hela tiden väljer att gömma sig bak dessa så ligger ju skulden på dem, det är inte okej at använda ex et sjukhus som bas för anfall eller vapenlager, det är inte okej att skjuta från eller intill en skola, det är ite okej att använda kvinnor och barn som sköldar
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-07-23, 18:10

    RedCloud skrev:
    På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.

    Besvikelsens iskalla tystnad......vad ledsamt för delar av forumhögern att det var en av deras egna och inte någon bestialisk muslim.





    Inte lite vidrigt av dig att antyda att forumhöger på något sätt stöder dylika galnigar. (Sina egna) Vilka syftar du på? Tyvärr låter det nästan som om du tycker att detta var något bra det som har hänt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 18:13

    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.

    Besvikelsens iskalla tystnad......vad ledsamt för delar av forumhögern att det var en av deras egna och inte någon bestialisk muslim.





    Inte lite vidrigt av dig att antyda att forumhöger på något sätt stöder dylika galnigar. (Sina egna) Vilka syftar du på? Tyvärr låter det nästan som om du tycker att detta var något bra det som har hänt.
    ännu har jag inte sett en enda höger som INTE beklagar och fördömer dådet, och inte en enda har kommit med några omdömen om detta som kan ses som förmildrande av dådet alltså fördömande UTAN någon omskrivning
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  F.I.S.T 2011-07-23, 18:18

    Jag har inte sett en enda höger som i debatten visat sig vara intresserad av att förändra fler sådana här skeenden

    Sponsored content


    Bombat Oslo - Sida 2 Empty Sv: Bombat Oslo

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:35