Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.
Besvikelsens iskalla tystnad......vad ledsamt för delar av forumhögern att det var en av deras egna och inte någon bestialisk muslim.
Min analys likaväl !
du menar att de har samma reaktion som vänstern i deras tystnad när det gäller islamitiska terrordåd, och förringningen av dessa med talet om "bakomliggande orsaker" ?
Uppriktigt sagt så var det lite svårt att uttyda vad du vill ha sagt och på vilka grunder.
Min analys kring detta dåd, så väl som Islamisters dåd, är att båda två har en gemensam faktor, och det är den faktorn som stora delar av västvärlden blundar för, och låtsas som det är händelser som inte alls har med västvärldens/kapitalismens exploatering av moder jord, fattiga länder.... att det inte alls har med ett fallerande samhälle där många lämnas utanför och klyftorna och orättvisorna ökar.
Större delen av västvärlden med tyngdpunkt på högersidan tror att man är utan inblandning i det som sker..... och att det är ondska uppkommet ur ingenstans som drabbar oss oskyldiga västerlänningar som bara vill övriga världen väl, när vi suger ut deras naturtillgångar, när vi hånar deras profeter i yttrandefrihetens namn...
Själv jag av den åsikten att i en globaliserat kapitalistisk värld så hänger dessa handlingar samman med våra egna ställningstaganden, samt ageranden så väl i vårt eget land som i världen.
Vi skapar den värld vi förtjänar, och det samhälle vi förtjänar....
Nån gång tycker man väl att även högern borde inse att marknaden inte löser alla problem, och att den faktiskt skapar en hel del problem oxå, i sin otyglade form, utan folkets styrning ?
Det finns dock vissa skillnader mellan detta dåd och islamisterna, om än båda är att förkasta och fördöma .... och det är livssituationen i Norge kontra tex Libanon eller Afghanistan etc .....