Jag tror det är en bilbomb, virrig haverist som har horn i sidan på rättssystemet eller politiker i allmänhet vill hämnas och installerade bilbomb utanför regeringsbyggnad.
+17
SiP
KickTheRasist
Secrist
berralarzon
MartinLindgren
Infra
RedCloud
formsvackan
Sniperace
F.I.S.T
ericTheDog
R.O.F.L
lazy
DirtyDog
Thetaxpayer
Vercingetorix
RedMentalCase
21 posters
Bombat Oslo
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 1
Bombat Oslo
Bomb i Oslo, vad tror ni?
Jag tror det är en bilbomb, virrig haverist som har horn i sidan på rättssystemet eller politiker i allmänhet vill hämnas och installerade bilbomb utanför regeringsbyggnad.
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 2
Sv: Bombat Oslo
Det var väl någon som blev lite putt över att inte ha fått vara med i fredspriskommitén...
- Inlägg 3
Vercingetorix skrev:Det var väl någon som blev lite putt över att inte ha fått vara med i fredspriskommitén...
Då är det kanske AlQaida i allafall då?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 4
Kan ju vara någon galen självmordsbombare som tagit fel på land också. Verkar ju vara svårt för de små liven att skilja på länderna härr uppe i norr.
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 5
Minst fem personer uppges har skottskadats på norska Socialdemokraternas ungdomsförbunds läger väster om Oslo, rapporterar NRK. En man utklädd till polis ska ha avlossat flera skott i Oslo på platsen där ett sommarläger för socialdemokratiska ungdomar äger rum.
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 6
Jag har (obekräftade) uppgifter om fyra dödade på lägret.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 7
Kolla lite på al arabiya, dem tror att utvisningen av mulla Krekar är anledningen.
Dags att börja ha lite koll på vilka man släpper in kanske. Inte bara dumme Schweden nu utan även dumme Norwegen.
Dags att börja ha lite koll på vilka man släpper in kanske. Inte bara dumme Schweden nu utan även dumme Norwegen.
- Inlägg 8
Nu verkar det som om man spekulerar i att det ialla fall är ett islamistiskt terrordåd, jag tvivlar.
Har de 2 hemska händelserna ett samband , i så fall vilket?
Det verkar som om politiker är måltavla i bägge fallen, eller det norska arbeiderpartiet?
Vad är det som händer i Norge, det är ju skrämmande.
Har de 2 hemska händelserna ett samband , i så fall vilket?
Det verkar som om politiker är måltavla i bägge fallen, eller det norska arbeiderpartiet?
Vad är det som händer i Norge, det är ju skrämmande.
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 9
Din tvivel var befogad. Gärningsmannen tros snarare ha varit en anti-islamist.RedMentalCase skrev:Nu verkar det som om man spekulerar i att det ialla fall är ett islamistiskt terrordåd, jag tvivlar.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 10
Japp. Verkar vara en högerextremist som mördat närmare hundra människor. Den yngsta ryktas vara elva år.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 11
Ja vi måste göra något åt den våldsamma högern.... ge dom stenar att kasta istället ?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 12
F.I.S.T skrev:Ja vi måste göra något åt den våldsamma högern.... ge dom stenar att kasta istället ?
Omkring 100 människor har mördats, varav en hel del barn. Sluta bete dig som en idiot. Om du kan.
- Inlägg 13
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Ja vi måste göra något åt den våldsamma högern.... ge dom stenar att kasta istället ?
Omkring 100 människor har mördats, varav en hel del barn. Sluta bete dig som en idiot. Om du kan.
aha så det är idiotiskt att kritisera högervåld ?
Detta är ett helt vansinnigt dåd av en förvriden människa, men jag är inte speciellt överraskad. Den här typen av våld kommer att öka även i norden. Och detta har orsaker som de flesta västerlänningar inte vill se.
Att du sedan tycker det är idiotiskt att påpeka att detta troligtvis var ett dåd av en högerextremist .... visar ju lite hur blå-ögdt du tänker. när dessa AC-sidor är nerlusade av er med inlägg om den våldsamma vänstern.....
Ska vi ta en Reinfeltare igen i detta läget ?... " det vore bäst om debatten la sig".
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 14
Det vore trevligt om F.I.S.T ngn gång citerade vad som faktiskt skrivs istället för att hitta på egna meningar.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 15
F.I.S.T skrev:Ja vi måste göra något åt den våldsamma högern.... ge dom stenar att kasta istället ?
men du måste ju se till debakomliggqande orsakerna och varför detta skedde, kanske var det någon som anspåg at kan andra så kunde han, dvs han ansåg sig använda samma kampmetod som de andra, och då är han väl inte et dugg sämre än de eller hur?
eller anser du ahns dåd värre än de maångfalt fler dåden i världen som begåtts av fanatiska islamister osv?
men en sak är säker, han kommer inte sita säkert i et fängelse, vill kan överleva så får han nog se till att begära isolering, för annars löper han risk att mista livet, dödad eller misshandlad av sina medfångar, för du tror väl inte tt någon kommer se upp till honom och beundra honom eller hur?
- Inlägg 16
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Ja vi måste göra något åt den våldsamma högern.... ge dom stenar att kasta istället ?
Detta är ett helt vansinnigt dåd av en förvriden människa, men jag är inte speciellt överraskad. Den här typen av våld kommer att öka även i norden. Och detta har orsaker som de flesta västerlänningar inte vill se.
Att du sedan tycker det är idiotiskt att påpeka att detta troligtvis var ett dåd av en högerextremist .... visar ju lite hur blå-ögdt du tänker. när dessa AC-sidor är nerlusade av er med inlägg om den våldsamma vänstern.....
Ska vi ta en Reinfeltare igen i detta läget ?... " det vore bäst om debatten la sig".
Din vrickade dåre, gå och lägg dig under den sten du är född.....
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 17
På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.Sniperace skrev:men du måste ju se till debakomliggqande orsakerna och varför detta skedde, kanske var det någon som anspåg at kan andra så kunde han, dvs han ansåg sig använda samma kampmetod som de andra, och då är han väl inte et dugg sämre än de eller hur?
eller anser du ahns dåd värre än de maångfalt fler dåden i världen som begåtts av fanatiska islamister osv?
- Inlägg 18
formsvackan skrev:På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.Sniperace skrev:men du måste ju se till debakomliggqande orsakerna och varför detta skedde, kanske var det någon som anspåg at kan andra så kunde han, dvs han ansåg sig använda samma kampmetod som de andra, och då är han väl inte et dugg sämre än de eller hur?
Nej, men det konstiga är att en del försvarar islamistrernas dåd med att det är enda sättet osv och reagerar inte något direkt på de dåden, men när sedan en iccke islamist gör detta så flyger de i takt för att visa hemskheten, men är det någon reell skillnad, är det inte lika illa?
Som jag skrev innan, vi vet inte de bakomliggande orsakerna som ofta används som försvar för islamistdåden eller hur?
kan man då inte vara lika förlåtande och överseende mot denne?
själv anser jag att de är lika stora svin..... där finmns INGET försvar mot sådana aktioner
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 19
På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.
Besvikelsens iskalla tystnad......vad ledsamt för delar av forumhögern att det var en av deras egna och inte någon bestialisk muslim.
- Inlägg 20
RedCloud skrev:På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.
Besvikelsens iskalla tystnad......vad ledsamt för delar av forumhögern att det var en av deras egna och inte någon bestialisk muslim.
Aboslut inte, som jag själv skrev, han är ett lika stort svion som andra som gör så, eler är de istä'llet frihetskämpar och hjältar??
tvärtom tycker jag mig ana att vänstern gära är tyst eller försvara sådana då genom att förringa dessa till att de görs pga bakomliggande orsaker osv, men när det INTE är islkamister så är det ett fruktansvärt avskyvärt dåd osv, varför görs denna skilnad av vänstern?
fö så verkar detta ju vara en kopiering av sådana att visa att han kunde minsann han med.
en galning som nu förverkat sin rätt att leva fri, och som jag hoppas spärraS IN OCH aldrig SLÄPPS UTANFÖR MURARNA ANNAT ÄN I EN KISTA.....
- Inlägg 21
RedMentalCase skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Ja vi måste göra något åt den våldsamma högern.... ge dom stenar att kasta istället ?
Din vrickade dåre, gå och lägg dig under den sten du är född.....
Bortsett från din starka kärlek till mig som debattör, vad anser du i frågan ?
- Inlägg 22
RedCloud skrev:På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.
Min analys likaväl !
- Inlägg 23
F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.
Min analys likaväl !
du menar att de har samma reaktion som vänstern i deras tystnad när det gäller islamitiska terrordåd, och förringningen av dessa med talet om "bakomliggande orsaker" ?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 24
Enda kopplingen till islamister är väl den att gärningsmannen var motståndare till dessa. Att han dessutom innehade vapen förstärker likheten ....Sniperace skrev:formsvackan skrev:På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.Sniperace skrev:men du måste ju se till debakomliggqande orsakerna och varför detta skedde, kanske var det någon som anspåg at kan andra så kunde han, dvs han ansåg sig använda samma kampmetod som de andra, och då är han väl inte et dugg sämre än de eller hur?
Nej, men det konstiga är att en del försvarar islamistrernas dåd med att det är enda sättet osv och reagerar inte något direkt på de dåden, men när sedan en iccke islamist gör detta så flyger de i takt för att visa hemskheten, men är det någon reell skillnad, är det inte lika illa?
Som jag skrev innan, vi vet inte de bakomliggande orsakerna som ofta används som försvar för islamistdåden eller hur?
själv anser jag att de är lika stora svin..... där finmns INGET försvar mot sådana aktioner
- Inlägg 25
formsvackan skrev:Enda kopplingen till islamister är väl den att gärningsmannen var motståndare till dessa. Att han dessutom innehade vapen förstärker likheten ....Sniperace skrev:formsvackan skrev:På ett eller annat sätt måste ju islamisterna vara skyldiga.Sniperace skrev:men du måste ju se till debakomliggqande orsakerna och varför detta skedde, kanske var det någon som anspåg at kan andra så kunde han, dvs han ansåg sig använda samma kampmetod som de andra, och då är han väl inte et dugg sämre än de eller hur?
som jag skrev, det han gjorde är inte ett dugg annorlunda än vad islamister gjort, alltså en ren kopiering av deras dåd, och kanske ett att ge tillbaka med samma våld som dem på samma sätt...
så nu är frågan varför ser vänstern detta som så fruktansvärt och mer värt att tala om än när samma sak görs av islamister?
förklara gärna b´varför den ena tystas ner och förruingas med "bakomliggande orsaker" men att detta ska lyftas fram medan annat ska tystas ner?
som jag skrev innan, de är alla lika stora svin och ska ha samma fördömande, anser inte du det?
eller är det ena värre än det andra?
kan man förstå ena sidan men inte den andra?