Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Infra
ericTheDog
berralarzon
R.O.F.L
Vercingetorix
ANNA2LINK
RedMentalCase
F.I.S.T
Secrist
Sniperace
RedCloud
15 posters

    Arbetslinjen version 2.0

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  Sniperace 2011-06-11, 12:05

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    är det eller är det inte 100& av vänsterpartisterna som hamnat utanför riksdagen efter valet som lever så?
    jag har inte skrivit att de som sitter kavr gör detta eftersom de då inte får inkomstgaranti, gansk glasklart eller hur?
    du var tydligen tvungen att leta fel, med det blev byxnerdragning igen, se nu till att dra upp dem.

    Nej jag letar inte fel, jag konstaterar bara att du medvetet utelämnar fakta för att få saker att framstå som nåt de inte är. Och nu gör du det igen, du utelämnar det faktum att siffrorna gäller sedan senaste valet, allt för att överdriva och vilseleda i vanlig ordning när Sniper "debatterar"


    Sniperace skrev:vad gäller antalet spelar det mindre roll, det är ju fördelningen vi talar om eller hur?

    Antalet är viktigt, likaväl som procentfördelningen, om man vill ha all fakta i ämnet.... och det är något åtminstone jag är intresserad av ... är inte du intresserad av att lägga alla kort på bordet ??... eller ska v8issa delar döljas tycker du ?


    JAg har INGET emot om det ftalas om hur många moderater det är, men som jag sa så ärt det intrssanta ändå hur stor andel av respektive del som visa sådan omoral

    Tycker inte du det?

    eller kan det vara så at det i just detta fall är så väldigt viktigt pga att du vill få det att se mindre illa ut på något sätt?

    jag skulle inte se det på annat sätt ens om vi tar ett jämförande, låt säga att åtta av åtta vänsterpartister gört så här, och 25 av 50 moderater gör så, så är det ÄNDÅ så att det är riktigt otrevilgt all 100% av vp gjort så, och då visar statistiken att de borde vara samma sak om det varit 50vp av 50 som utnytjade detta.

    ser du saken annorlunda?

    En sak är säker, hade situationen varit tvärtom skulle du ridit på m,s omoral riktigt länge....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-11, 12:25

    Sniperace skrev:
    En sak är säker, hade situationen varit tvärtom skulle du ridit på m,s omoral riktigt länge....

    Nej du har nog förväxlat mig med någon annan, jag har i huvudsak koncentrerat mig på att kritisera Moderat politik, och andra partiers.... inte i så hög grad knyta partitillhörighet till moral och omoral....

    Jag tycker det är lika illa om en vänsterpartist omoraliska saker som om moderater gör dem. Överhuvud taget är inkomstgarantin i riksdagen felaktigt utformad och på tok för hög ..... så här är inte bara det fel på moralen, utan även reglerna till att börja med.... ingen av dessa gör ju något olagligt i denna fråga.... men det borde vara olagligt att politiker ska vara utan ansvar för sin egen försörjning, när de är friska och vid hälsa.

    Moderat politik är människoföraktande, det är inte vänsterpolitik.
    Moderata individer är inte felfria, ej heller vänsterindivider
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  DMustaine 2011-06-11, 12:26

    Självklart är arbetsviljan minst näst intill obefintlig bland vänsterväljare! De lever efter tesen gratis är godast! Det är inte förvånande att ALLA vänsterpartister snyltar på svenska skattemedel. Var det inte 86% av miljöpartisterna också?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-11, 12:28

    DMustaine skrev:Självklart är arbetsviljan minst näst intill obefintlig bland vänsterväljare!

    Kan du styrka detta påstående ?... eller använder du den lögnen i syfte att flytta fokus från människoförnedrande högerpolitik ?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  DMustaine 2011-06-11, 12:31

    Jag styrker detta via din närvaro här! Ut och leta efter ett jobb din lata jävel!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-11, 12:32

    DMustaine skrev:Jag styrker detta via din närvaro här! Ut och leta efter ett jobb din lata jävel!

    du är ju närvarande här och nu oxå ... intessant ?... ut och leta ett jobb din late jävel !
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  DMustaine 2011-06-11, 12:36

    Behövs inte, på måndag morgon är jag åter på min arbetsplats! Nu ska jag till stugan och sätta ihop en studsmatta till min dotter.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  RedMentalCase 2011-06-11, 13:04

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Självklart är arbetsviljan minst näst intill obefintlig bland vänsterväljare!

    Kan du styrka detta påstående ?... eller använder du den lögnen i syfte att flytta fokus från människoförnedrande högerpolitik ?

    Vad sägs om 100% arbetsskygga före detta riksdagsledamoter?, hur känns det att leva sitt liv med huvet i sanden?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  redalert 2011-06-11, 13:41

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Självklart är arbetsviljan minst näst intill obefintlig bland vänsterväljare!

    Kan du styrka detta påstående ?... eller använder du den lögnen i syfte att flytta fokus från människoförnedrande högerpolitik ?

    Kan du styrka tesen om högerns människoförnedrande politik?

    Nej jag tänkte väl det jävla fjant!

    Inse fakta vänsterns politiker är överrepresentarade när det gäller att utnyttja de sociala systemen och vad det är som är så empatiskt och solidariskt med detta kan du kanske förklara för oss andra svin som får betala kalaset? affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-11, 14:42

    redalert skrev:
    Kan du styrka tesen om högerns människoförnedrande politik?

    Ja o ja ...förändringar i f-kassan som medfört att sjuka människor blir av med sjukersättningen, på bekostnad av välbeställdas lyxkonsumtion.
    20 % av alla socialbidragstagare är idag sjuka, och skulle haft sjukersättning.


    redalert skrev:Nej jag tänkte väl det jävla fjant!

    .... oooops ... du ville visst svara ÅT mig, så funkar inte diskussioner alert


    redalert skrev:Inse fakta vänsterns politiker är överrepresentarade när det gäller att utnyttja de sociala systemen och vad det är som är så empatiskt och solidariskt

    Bevis för detta ?


    redalert skrev:med detta kan du kanske förklara för oss andra svin som får betala kalaset? affraid

    Ja jag är med och betalar kalaset, men tillhör inte svinen som du, för jag gör det gärna.... bidrar till medmänniskor som inte kan försörja sig pga sjukdom Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-11, 14:43

    RedMentalCase skrev: hur känns det att leva sitt liv med huvet i sanden?

    Vet inte ... har inte haft den obehagliga upplevelsen att hälsa på hos dig
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-11, 14:44

    DMustaine skrev:Behövs inte, på måndag morgon är jag åter på min arbetsplats! Nu ska jag till stugan och sätta ihop en studsmatta till min dotter.

    lycka till med det !
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  ericTheDog 2011-06-11, 23:25

    fist,

    Du tycker moderaterna borde leva som de lär och skaffa ett jobb. Ok, det kan jag hålla med om.

    Tyvärr leder ditt resonemang till att du tycks anse att vänsterpartisterna redan lever som de lär - på bidrag, eller?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  F.I.S.T 2011-06-12, 00:24

    ericTheDog skrev:fist,

    Du tycker moderaterna borde leva som de lär och skaffa ett jobb. Ok, det kan jag hålla med om.
    Tyvärr leder ditt resonemang till att du tycks anse att vänsterpartisterna redan lever som de lär - på bidrag, eller?

    Alla bör leva som de lär, men detta handlar om felaktiga regler, och jag gör ingen som helst bedömning utifrån vilka som har mer eller mindre av moral, moderater må ha bättre siffror här, för att de snor åt sig pengar på andra områden.
    Moderater är i största delen hög och medelinkomsttagare, och har röstat fram en politik som ger dem mer i plånboken, mest för de rikaste, detta anser jag omoraliskt likaväl som inkomstgarantin
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  Infra 2011-06-17, 19:52


    En alldeles vanlig 28-åring som börjar bli utbränd.


    http://www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/elingrelsson/article13169734.ab
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  ericTheDog 2011-06-17, 20:11

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:fist,

    Du tycker moderaterna borde leva som de lär och skaffa ett jobb. Ok, det kan jag hålla med om.
    Tyvärr leder ditt resonemang till att du tycks anse att vänsterpartisterna redan lever som de lär - på bidrag, eller?

    Alla bör leva som de lär, men detta handlar om felaktiga regler, och jag gör ingen som helst bedömning utifrån vilka som har mer eller mindre av moral, moderater må ha bättre siffror här, för att de snor åt sig pengar på andra områden.
    Moderater är i största delen hög och medelinkomsttagare, och har röstat fram en politik som ger dem mer i plånboken, mest för de rikaste, detta anser jag omoraliskt likaväl som inkomstgarantin


    De mesta pengarna har gått till arbetarna. Hur många arbetare är rika menar du?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  Vercingetorix 2011-06-17, 20:16

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:fist,

    Du tycker moderaterna borde leva som de lär och skaffa ett jobb. Ok, det kan jag hålla med om.
    Tyvärr leder ditt resonemang till att du tycks anse att vänsterpartisterna redan lever som de lär - på bidrag, eller?

    Alla bör leva som de lär, men detta handlar om felaktiga regler, och jag gör ingen som helst bedömning utifrån vilka som har mer eller mindre av moral, moderater må ha bättre siffror här, för att de snor åt sig pengar på andra områden.
    Moderater är i största delen hög och medelinkomsttagare, och har röstat fram en politik som ger dem mer i plånboken, mest för de rikaste, detta anser jag omoraliskt likaväl som inkomstgarantin


    De mesta pengarna har gått till arbetarna. Hur många arbetare är rika menar du?

    Ifall de rika i huvudsak röstar på alliansen, och alliansen är i majoritet innebär det ju att minst hälften av svenska folket är rika. Gött jobbat, liksom! :-)
    Bästa sättet att bli av med fattigdom är att göra folk rika!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  lazy 2011-06-17, 22:52

    Vercingetorix, du får inte uttala dig eftersom en ny undersökning visar att
    704 st har blivit hjärnskadade i Asterixalbumen, fattar du vilket monster du är som gör reklam för dem?

    SvD Kultur

    Om de som avlönat denna "forskningsgrupp" också är "hjärnskadade" står det dock inget om. Smile
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-18, 14:20

    Infra skrev:"När arbetslinjen blir bidragslinje" skulle jag ha döpt tråden till.
    Hur länge sen var det nu Schlag slutade i riksdan? Karln uppbär fortfarande
    våra skattepengar från Riksdan, över 200 000:- årligen.

    Det är skillnad på folk och fä. Värst är emellertid moderaten som låter oss försörja honom alltmedan han extraknäcker som tandläkare en dag/vecka. Hans onda rygg hindrar honom att jobba mer. Tur att fanskapet slipper gå till försäkringskassan - där skulle han åka ut med örona före, garanterat.

    Vissa ordnar för sig själva. På tiden som blir över mobbar de oss vanliga dödliga som ska lära oss the hard way.

    http://playrapport.se/#/video/2450032




    Tyvärr så är det ofta så som du säger... Det är skillnad på "folk och folk"...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-18, 14:21

    DMustaine skrev:Självklart är arbetsviljan minst näst intill obefintlig bland vänsterväljare! De lever efter tesen gratis är godast! Det är inte förvånande att ALLA vänsterpartister snyltar på svenska skattemedel. Var det inte 86% av miljöpartisterna också?



    Bullshit tala om att "dra alla över en kam"!!! Det är ju genom skatter som vi får in pengar till våran välfärd och hur ska vi kunne få in pengar om inte folk jobbar???
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-18, 14:23

    DMustaine skrev:Jag styrker detta via din närvaro här! Ut och leta efter ett jobb din lata jävel!


    Du blir bara värre och värre här inne... En gång i tiden var du bra att resonera med men nu veti f....
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-18, 14:25

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Självklart är arbetsviljan minst näst intill obefintlig bland vänsterväljare!

    Kan du styrka detta påstående ?... eller använder du den lögnen i syfte att flytta fokus från människoförnedrande högerpolitik ?

    Vad sägs om 100% arbetsskygga före detta riksdagsledamoter?, hur känns det att leva sitt liv med huvet i sanden?


    Ja och arbetsskygga är ju alla vänsterns ledarmöter, eller hur???
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-18, 14:26

    lazy skrev:Vercingetorix, du får inte uttala dig eftersom en ny undersökning visar att
    704 st har blivit hjärnskadade i Asterixalbumen, fattar du vilket monster du är som gör reklam för dem?

    SvD Kultur

    Om de som avlönat denna "forskningsgrupp" också är "hjärnskadade" står det dock inget om. Smile


    Och du ska jobba i vården... Ja jag säger då det...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  lazy 2011-06-18, 14:58

    Nej Anna jag jobbar inte inom vården, det är många, många år sedan jag slutade med det.

    Vad har det förresten att göra med en forskningsgrupp som roar sig med att dokumentera skador hos seriefigurer, eller var det för att jag ifrågasatte hjärnkapaciteten hos nämda grupp?

    Är det rätt att få betalt för att bedriva sådan "forskning?" Något säger
    mig att det här är inget de gjort på fritiden.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  Vercingetorix 2011-06-18, 14:59

    lazy skrev:Vercingetorix, du får inte uttala dig eftersom en ny undersökning visar att
    704 st har blivit hjärnskadade i Asterixalbumen, fattar du vilket monster du är som gör reklam för dem?

    SvD Kultur

    Om de som avlönat denna "forskningsgrupp" också är "hjärnskadade" står det dock inget om. Smile

    Så som romarna framställts i Asterixalbumen torde en hjärnskada mer eller mindre inte åsamka någon nämnvärd inverkan på deras mentala förmågor... :-)

    Sponsored content


    Arbetslinjen version 2.0 - Sida 2 Empty Sv: Arbetslinjen version 2.0

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 16:19