Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
redalert
RedMentalCase
Freedom
Sniperace
Infra
Gandalf
10 posters

Knarkåsikter

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Knarkåsikter - Sida 4 Empty Sv: Knarkåsikter

Inlägg  Sniperace 2011-06-04, 09:55

RedMentalCase skrev:
    Freedom skrev:
    I rent medicinskt syfte skulle jag kunna rekommendera både alkohol och benzodiazepiner i mindre doser, cannabis är jag skeptisk till eftersom
    jag inte vet säkert att det fungerar?

I allt annat brukar du ju följa dina landsmän Lazy.....

http://www.cannabis.se/artiklar/11127-israel-medicinska-cannabisens-forlovade-land

Cannabis går att ordinera mot:

epilepsy (anti-convulsant)
    cancer (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant - THC has also reportedly reduced tumors in mice by 82%!)
    AIDS (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant)
    multiple sclerosis (pain relief, also slowing the development of this disease)
    glaucoma
    para- and quadriplegia
    migraines
    asthma
    rheumatism
    arthritis
    muscular dystrophy
    cholesterol-reducer and inhibitor

The list goes on and on. Marijuana is one of the world's most useful medicines, and it can be grown in virtually any back yard with no need for fertilizers or pesticides. It is not addictive, impossible to overdose, yet it is illegal around the world. Even Holland, where it is decriminalized, only 3% of teens smoke it anyway!

En knarkare (rc)försöker rättfärdiga sitt missbruk för att slippa dåligt samvete, att andra skulle bli skadade för livet om han fick bestämma skiter han i, bara han(rc ) slipper ha dåligt samvete och bryta mot lagen... jaja....

Listan ÄR korrekt, är jag en knarkare för att jag håller med om denna och ser ex cannabisens fördelar framför diverse kemiska syntetiska föreningar som skapar starkt beroende och andra problem?
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-06-04, 10:03

Listan ÄR korrekt, är jag en knarkare för att jag håller med om denna och ser ex cannabisens fördelar framför diverse kemiska syntetiska föreningar som skapar starkt beroende och andra problem?

Nej det är du inte sniper, Gustav Ander/RMC har mindervärdeskomplex för alla gånger han fått brallorna nerdragna och måste ge sig på mig personligen, alltid, oavsett topic, dock lyckas han ju aldrig....han är inte större än så....
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-04, 10:25

Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Freedom skrev:
    I rent medicinskt syfte skulle jag kunna rekommendera både alkohol och benzodiazepiner i mindre doser, cannabis är jag skeptisk till eftersom

http://www.cannabis.se/artiklar/11127-israel-medicinska-cannabisens-forlovade-land

cancer (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant - THC has also reportedly reduced tumors in mice by 82%!)
    glaucoma
    para- and quadriplegia
    migraines
    asthma
    rheumatism
    arthritis
    muscular dystrophy

The list goes on and on. Marijuana is one of the world's most useful medicines, and it can be grown in virtually any back yard with no need for fertilizers or pesticides. It is not addictive, impossible to overdose, yet it is illegal around the world. Even Holland, where it is decriminalized, only 3% of teens smoke it anyway!

En knarkare (rc)försöker rättfärdiga sitt missbruk för att slippa dåligt samvete, att andra skulle bli skadade för livet om han fick bestämma skiter han i, bara han(rc ) slipper ha dåligt samvete och bryta mot lagen... jaja....

Inte vet jag varför du inbillar dig att jag kallar dig knarkare, det har jag inte gjort.
    Listan är väl en partsinlaga, det måste du väl inse.
    Ur min synvinkel är det inget annat än det jag skrev, en slags rättfärdigande av sitt eget dåliga samvete.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-04, 10:27

Freedom skrev:

Nej det är du inte sniper, Gustav Ander/RMC har mindervärdeskomplex för alla gånger han fått brallorna nerdragna och måste ge sig på mig personligen, alltid, oavsett topic, dock lyckas han ju aldrig....han är inte större än så....

Ingen ger sig på dig personligen, det är bara ditt eget klena intellekt som inbillar sig det, man ger sig på dig för att du är en moron som likte en pestråtta bara har dåliga saker att tillföra allting.
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-06-04, 11:18

Ingen ger sig på dig personligen

du är en moron som likte en pestråtta bara har dåliga saker att tillföra allting.

*asg* i samma inlägg....

WARNING fantasigeneratorn skenar, härdsmälta inom kort....
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-04, 11:32

Freedom skrev:
    Ingen ger sig på dig personligen

du är en moron som likte en pestråtta bara har dåliga saker att tillföra allting.

*asg* i samma inlägg....

WARNING fantasigeneratorn skenar, härdsmälta inom kort....

Angreppen mot dig är mot din sabotagestil du har på alla forum och trådar du deltar i.
    Tar du det personligt är det ditt problem, det handlar bara om att du inte bör vistas på almänna forum.
    Du bevisar det i varje inlägg du gör, du klarar inte ens av att ta med hela citat utan måste ta brottstycken för att kunna asgarva åt din egen dumhet.
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-06-04, 11:36

Angreppen mot dig är mot din sabotagestil du har på alla forum och trådar du deltar i.

sabotagestil = forumhögersvenska för: attans typ som drar ner byxorna på oss, dagligen

bounce bounce bounce
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-06-04, 12:27

Freedom skrev:

sabotagestil = forumhögersvenska för: attans typ som drar ner byxorna på oss, dagligen

bounce bounce bounce

YMFA!

*asg* *flin* *hånflin* Laughing
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-06-04, 13:22

RedMentalCase skrev:En knarkare (rc)försöker rättfärdiga sitt missbruk för att slippa dåligt samvete, att andra skulle bli skadade för livet om han fick bestämma skiter han i, bara han(rc ) slipper ha dåligt samvete och bryta mot lagen... jaja....
    Freedom skrev:.... är jag en knarkare .....
    RedMentalCase skrev:Inte vet jag varför du inbillar dig att jag kallar dig knarkare, det har jag inte gjort.
    En märklig situation har uppstått. Freedom vet inte riktigt vem han är? Laughing
    Lika märkligt är det att RMC (som är övertygad om att de är samma person) inte reagerar på vad han citerar. Wink

Under min skoltid var hasch väldigt utbrett på min skola och vi kunde röka på flera gånger under samma skoldag utan att lärarna kunde bevisa någonting. Att supa sig full på rasterna hade varit en omöjlighet.

Det största problemet med hasch är just det faktum att det är så enkelt att syssla med och tenderar att bli en drog man använder ständigt jämfört med alkohol som av ungdomar används främst på helgerna. Dock har jag själv aldrig upplevt att någon blivit aggressiv av att ENDAST utnyttja hasch men i kombination med andra droger (t.ex. anabola) kan folk bli helt okontrollerbara.

Den värsta personliga effekten med hasch var minnesluckor. Det spelade ingen roll hur mycket alkohol man hällde i sig. Man mindes alltid allt man gjort även om man helst förträngde vissa saker.
    En annan dålig sak med hasch är att nästan ingen som fortsatte med bruket efter skolan har klarat sig bra här i livet. Mitt ex gick in på tyngre saker och lever inte längre.

Men en sak är säker, om knark blev lagligt att sälja och använda inne på speciellt avhägnat område så skulle det bli ett hårt slag mot de kriminella organisationerna och mängden bostadsinbrott och stölder i största allmänhet skulle nog minska kraftigt. Det borde även kombineras med nolltolerans mot knark utanför dessa områden. Fan vad skönt att få alla knarkare på samma ställe så att de kan få kika på varann och se vart de är på väg (om de inte hållit på så länge). Wink
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-04, 15:20

DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:En knarkare (rc)försöker rättfärdiga sitt missbruk för att slippa dåligt samvete, att andra skulle bli skadade för livet om han fick bestämma skiter han i, bara han(rc ) slipper ha dåligt samvete och bryta mot lagen... jaja....
    Freedom skrev:.... är jag en knarkare .....
    RedMentalCase skrev:Inte vet jag varför du inbillar dig att jag kallar dig knarkare, det har jag inte gjort.
    En märklig situation har uppstått. Freedom vet inte riktigt vem han är? Laughing
    Lika märkligt är det att RMC (som är övertygad om att de är samma person) inte reagerar på vad han citerar. Wink

Under min skoltid var hasch väldigt utbrett på min skola och vi kunde röka på flera gånger under samma skoldag utan att lärarna kunde bevisa någonting. Att supa sig full på rasterna hade varit en omöjlighet.

Det största problemet med hasch är just det faktum att det är så enkelt att syssla med och tenderar att bli en drog man använder ständigt jämfört med alkohol som av ungdomar används främst på helgerna. Dock har jag själv aldrig upplevt att någon blivit aggressiv av att ENDAST utnyttja hasch men i kombination med andra droger (t.ex. anabola) kan folk bli helt okontrollerbara.

Den värsta personliga effekten med hasch var minnesluckor. Det spelade ingen roll hur mycket alkohol man hällde i sig. Man mindes alltid allt man gjort även om man helst förträngde vissa saker.
    En annan dålig sak med hasch är att nästan ingen som fortsatte med bruket efter skolan har klarat sig bra här i livet. Mitt ex gick in på tyngre saker och lever inte längre.

Men en sak är säker, om knark blev lagligt att sälja och använda inne på speciellt avhägnat område så skulle det bli ett hårt slag mot de kriminella organisationerna och mängden bostadsinbrott och stölder i största allmänhet skulle nog minska kraftigt. Det borde även kombineras med nolltolerans mot knark utanför dessa områden. Fan vad skönt att få alla knarkare på samma ställe så att de kan få kika på varann och se vart de är på väg (om de inte hållit på så länge). Wink

ööh? Jag svarade sniper på dennes fråga om jag trodde han var en knarkare för att....

Att rc nytttjar knark vet jag redan.

Att sälja knark lagligt inne på vissa område tror jag är en dålig ide, det också.
    Man dömer då en hel grupp till undergång utan möjlighet till en annan väg, förvisso skulle mycker sidokriminalitet försvinna, men till vilket pris?

Vi kan ta ett exemple, Christiania i Köpenhamn.
    Inte tusan fungerade det nåt bra, och inte minskade kriminaliteten därinne.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2011-06-04, 15:23, ändrad totalt 1 gång
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-06-04, 15:23

Att rc nytttjar knark vet jag redan

*fniss*

a.k.a skenande fantasigenerator
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-06-05, 09:35

Regeringen har naturligtvis en annan syn på det hela....

http://www.expressen.se/debatt/1.2459730/varning-for-maktens-cannabislobbyister
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-06-06, 18:22

Freedom skrev:

glaucoma
    para- and quadriplegia
    migraines
    asthma
    rheumatism
    arthritis
    muscular dystrophy

Jovisst, allt i "medicinskt syfte" liksom att ge det till soldater som lider av posttraumatisk stress men Gud nåde den soldat som får för sig att inta det i förebyggande syfte, då är det hårda straff som gäller.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2011-06-06, 18:53

jovisst, allt i "medicinskt syfte"

Det verksamma ämnet i marijuana, THC, består av över 400 olika substanser.
    man har hittills undersökt ett 50 tal, och de allra flesta av dessa har en medicinsk användning som överträffar de kemikalier som läkemedelsindustrin tillhandahåller.
    Den svenska socialstyrelsens hållning 2011 är att marijuana inte har några medicinska effekter öht. Ganska tragisk hållning.

Mer läsning, för de tvivlande:
    http://www.svd.se/naringsliv/medicinsk-marijuana-usas-grona-guld_5831009.svd

offtopic om din koppling till soldater:
    under och direkt efter wwII var det ytterst vanligt att stridspiloterna fick rent amfetamin för att bli lite mer "på alerten".
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-06-06, 19:13

Ang. OT och soldater så vet jag att amfetamin är inget ovanligt, tvärtom
    om vi tittar på Iran t.ex.

Visst kan det säkert finnas medicinska egenskaper i t.ex marijuana som underlättar för kroniskt sjuka, tänker på den cancersjuka kvinnan i USA vars namn jag inte kommer ihåg men jag såg en dokumentär om henne, hon tyckte att hon fick hjälp men det har sjuka människor i historien också tyckt att de fick men till priset av ett livslångt beroende och här pratar vi sjuka människor, inte vad som skulle kunna hända om vi släppte ytterligare droger helt fria.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-06-06, 20:14

inte vad som skulle kunna hända om vi släppte ytterligare droger helt fria.

klargörande från min sida: jag vill inte att alla droger ska legaliseras, bara cannabis.

Men var är den berömda valfriheten ?
    Det är många som avstår alkohol pga av dess negativa egenskaper och föredrar att röka lite gräs.
    Det ena är statsunderstött, det andra är kriminellt. får det inte riktigt att gå ihop.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-06-06, 20:22

klargörande från min sida: jag vill inte att alla droger ska legaliseras, bara cannabis.

Varför vill du att en drog som bevisat gör människor passiva ska legaliseras?
    Där någonstans säger jag stopp.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-06-06, 20:34

Jag skulle gärna vilja se dom "bevisen" Lazy, och källorna till dom naturligtvis.
    Och gärna en definition på ordet "passiva" i sammanhanget.

Många röker gräs för att slappna av (istället för att ta en drink), är det samma sak som att vara "passiv" ?

Alkohol är en mångt mycket farligare drog. Därför.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-06-06, 20:44

RedCloud skrev:

Jag skulle gärna vilja se dom "bevisen" Lazy, och källorna till dom naturligtvis.
    Och gärna en definition på ordet "passiva" i sammanhanget.

Många röker gräs för att slappna av (istället för att ta en drink), är det samma sak som att vara "passiv" ?

Alkohol är en mångt mycket farligare drog. Därför.

sedan är det ju också stor skillnad på vilken strain man använder, ex en ren indica, en ren sativa, eller olika hybrider

det finns så otroligt många olika sorter att välja mellan, och då hittar man just de sorten som ska passa för valt ändamål, ex en smärtstillare, en som motverkar illamående, lugnande, uppiggande osv
    för att inte tala om att fixa till aptiten.

jag mistänker att alkoholen har förstört mcker fler av sina användare provcentuellt än vad just cannabisen gör.

men inte många skulle gå med på att förbjuda alkoholen pga detta....Smile

visåg ju listan som kommer från can agående olika drogers farlighet, där till och med tobaken sätts som värre än canabisen, och ändå är inte CAN en drogliberal organisation
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-06-06, 20:54

jag mistänker att alkoholen har förstört mcker fler av sina användare provcentuellt än vad just cannabisen gör.

0 (noll) människor har dött av cannabisbruk under de tiotusen år som människan känt till dess effekter

ca 3 människor dör varje dag av alkoholrelaterade skador/sjukdomar bara i Sverige

Tycker dom siffrorna säger rätt mycket.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-06-06, 21:53

0 (noll) människor har dött av cannabisbruk under de tiotusen år som människan känt till dess effekter

Kan det bero på att vi inte har haft samma kontroll som på alkoholen? Wink
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-06-06, 22:06

Kan det bero på att vi inte har haft samma kontroll som på alkoholen?

Snarare att det helt enkelt inte GÅR att överdosera till dödlig dos, vilket ju går med alkohol.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-06-06, 22:24

Nej, det kanske inte går att överdosera men det går definitivt att bli en mindre kvalitativ medborgare p.g.a hash.

Något jag aldrig trodde skulle hända men här är en länk till Jinge. Smile

Jinge
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-06-06, 22:58

lazy skrev:Nej, det kanske inte går att överdosera men det går definitivt att bli en mindre kvalitativ medborgare p.g.a hash.

Något jag aldrig trodde skulle hända men här är en länk till Jinge. Smile

Jinge
    Men nu blir jag alldeles förstummad?
    Har Jinge trots allt NÅGRA hjärnceller i behåll? Shocked

En av kommentarerna beskriver EXAKT hur min uppfattning om hasch har blivit med åren.
    Jag rökte på 60-talet och en del av mina kompisar fortsatte med det. Andra av dem tog till alkoholen. Några av de senare har slutat med detta och de har fått tillbaka full hjärnkapacitet. Däremot är alla haschrökarna från då helt pajade, deras hjärnor fungerar inte alls. Så, kom inte med den största lögnen, att hasch är ofarligt.
    Nu sysslade jag själv med detta på 70-talet men reflektionen är densamma. Ingen som jag vet fortsatte bruka hasch har lyckats socialt i livet och det kommer alltid att synas på deras ögon att de hållt på länge. Det är något tomt glasartat som verkar bli permanent. Det finns säkert en massa exempel på att jag har fel, men under min uppväxt har jag ännu inte stött på sådana.

Dock håller jag med om att hasch är en betydligt ofarligare drog för omgivningen och det enda riktigt störande är ät- och skratt-nojor som infinner sig hos många. De sitter i grupp och skrattar åt det mest löjliga saker och ibland så kraftigt att de nästan får andnöd. Du skall heller inte förvånas över om de tömmer ditt kylskåp när du vänder ryggen till. Finns säkert inget vetenskapligt som stödjer dessa beteenden men det är så som jag har upplevt dem.

Dock anser jag att myndiga personer borde få fatta beslut som inte direkt skadar andra. Jag anser inte heller att Jinge är modig som inte vill ta debatten utan endast vädrar sina egna åsikter, men det är trots allt rätten man har om man har en blogg. Man har inget ansvar för att låta andra komma till tals, men det luktar lite...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-06-06, 23:24

Jinge låter aldrig ngn med avvikande åsikter husera på hans blogg men med tanke på att vissa här säkert är där ibland så kändes det rätt kul att vi för en gång skull var överens. Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 11:01