RedMentalCase skrev:Freedom skrev:I rent medicinskt syfte skulle jag kunna rekommendera både alkohol och benzodiazepiner i mindre doser, cannabis är jag skeptisk till eftersom
jag inte vet säkert att det fungerar?
I allt annat brukar du ju följa dina landsmän Lazy.....
http://www.cannabis.se/artiklar/11127-israel-medicinska-cannabisens-forlovade-land
Cannabis går att ordinera mot:
epilepsy (anti-convulsant)
cancer (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant - THC has also reportedly reduced tumors in mice by 82%!)
AIDS (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant)
multiple sclerosis (pain relief, also slowing the development of this disease)
glaucoma
para- and quadriplegia
migraines
asthma
rheumatism
arthritis
muscular dystrophy
cholesterol-reducer and inhibitor
The list goes on and on. Marijuana is one of the world's most useful medicines, and it can be grown in virtually any back yard with no need for fertilizers or pesticides. It is not addictive, impossible to overdose, yet it is illegal around the world. Even Holland, where it is decriminalized, only 3% of teens smoke it anyway!
En knarkare (rc)försöker rättfärdiga sitt missbruk för att slippa dåligt samvete, att andra skulle bli skadade för livet om han fick bestämma skiter han i, bara han(rc ) slipper ha dåligt samvete och bryta mot lagen... jaja....
Listan ÄR korrekt, är jag en knarkare för att jag håller med om denna och ser ex cannabisens fördelar framför diverse kemiska syntetiska föreningar som skapar starkt beroende och andra problem?