Kriget mot knarket - på god väg att förloras.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2457501/kriget-mot-narkotikan-har-misslyckats
Infra skrev:Kriget mot knarket - på god väg att förloras.
Gandalf skrev:MEN det är ändå en dröm, tyvärr kommer vi inte kunna utrota eller förhindra detta, och som det är nu gynnas bara den kriminella världen av förbuden, utan dessa skulle de gå under och staten skulle kunna få inkomster istället. Sniperace Today at 21:03
Jag är kluven i min åsikt, och förstår helt och fullt vad du skriver.
Det är bara att inse hur det låga priset på alkohol i Tyskland, fyller busslaster av törstiga Svenskar för en tripp till Nordtyska hamnaffären, där beställningen redan ligger på dataskärmen!
Visst så är det och så ser verkligheten ut.
Kanske och troligtvis har du rätt i slutänden, vuxna medborgare har all rätt att fritt förfoga över sina livsval, en helt och hållet liberal tanke.
lazy skrev:Ungdomar har alltid/kommer alltid att göra som deras "idoler" gör oavsett vad deras föräldrar tycker och tänker och just därför tycker jag att det är förkastligt att sitta och skriva på nätet (som exempel) om hur "bra" och "ofarliga" vissa droger är, alkohol som just nu beskrivs som den största
boven är väl ändå den drog som vi har mest kontroll över?
Gandalf skrev:Ja, men problemet är UNGDOMARNA, och hur vi hindrar dessa från att få dem i sina händer, tobak, alkohol och olika typer av narkotika,men hur hindrar vi dem från att försöka känna sig vuxna och använda det vi vuxna använder?
Att vara vuxen förebild fungerar nog generellt dåligt, de flesta missbrukare är redan i egen vuxen föräldra-ålder, och tonårstiden är en upptäcksfärd i vuxenvärldens landskap.
Här har skoltiden istället en viktig roll, att skapa fötutsättning och intresse för verklighetens njutningar, där droger istället blir till en negativ upplevelse.
Qasim 10år, kör minicross som en formel ettförare, dessutom fascinerad av fåglar,pga en bra skolundervisning, intressen som jag hoppas väger tyngre i hans framtid än en tillfälligt kemisk lyckoupplevelse.
Gandalf skrev:En bra grej för att känna sig lite "drogad" är att ge sig ut och träna och släppa loss endorfinerna, garanterat ofarligt.
Håller absolut med dig,
Göteborgsvarvet, en härlig manifestation rörande fysisk intilligens, svettig och matt men pga prestationsångesten vart jag 3 minuter före min kompis, och slapp därmed äta upp min fula hatt!
I rent medicinskt syfte skulle jag kunna rekommendera både alkohol och benzodiazepiner i mindre doser, cannabis är jag skeptisk till eftersom
jag inte vet säkert att det fungerar?
lazy skrev:I rent medicinskt syfte skulle jag kunna rekommendera både alkohol och benzodiazepiner i mindre doser, cannabis är jag skeptisk till eftersom
lazy skrev:Helt fel tråd men jag tar första bästa!
"Lämnades att dö efter att ha misshandlats svårt av ex-pojkvän
Emmas före detta pojkvän misshandlade henne och lämnade henne på ett fält – för att dö.
Hon låg länge i koma. Hennes hjärna opererades åtta gånger.
Men mot alla odds kämpade sig Emma tillbaka till livet.
– Jag är stolt över mig själv, säger hon bestämt.
I kväll belönas hon för sitt positiva tänkande."
AB Heja Emma!
lazy skrev:Gandalf skrev:Ja, men problemet är UNGDOMARNA, och hur vi hindrar dessa från att få dem i sina händer, tobak, alkohol och olika typer av narkotika,men hur hindrar vi dem från att försöka känna sig vuxna och använda det vi vuxna använder?
Att vara vuxen förebild fungerar nog generellt dåligt, de flesta missbrukare är redan i egen vuxen föräldra-ålder, och tonårstiden är en upptäcksfärd i vuxenvärldens landskap.
Här har skoltiden istället en viktig roll, att skapa fötutsättning och intresse för verklighetens njutningar, där droger istället blir till en negativ upplevelse.
Qasim 10år, kör minicross som en formel ettförare, dessutom fascinerad av fåglar,pga en bra skolundervisning, intressen som jag hoppas väger tyngre i hans framtid än en tillfälligt kemisk lyckoupplevelse.
En bra grej för att känna sig lite "drogad" är att ge sig ut och träna och släppa loss endorfinerna, garanterat ofarligt.
F.I.S.T skrev:Även den legaliserade knarkmarknaden bör ses över i Sverige, ..... Mediciner.
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Även den legaliserade knarkmarknaden bör ses över i Sverige, ..... Mediciner.
Absolut, där finns mediciner med en fruktansvärt kraftig beroendeverkan, där finns mediciner som gör dem som använder dem till själlösa zombies osv.... och som erkligen ger fruktansvärda abstinenssymptom som gör at de måstre trappa ner väldigt försiktigt under en lång tid, det är inte bra
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Även den legaliserade knarkmarknaden bör ses över i Sverige, ..... Mediciner.
Absolut, där finns mediciner med en fruktansvärt kraftig beroendeverkan, där finns mediciner som gör dem som använder dem till själlösa zombies osv.... och som erkligen ger fruktansvärda abstinenssymptom som gör at de måstre trappa ner väldigt försiktigt under en lång tid, det är inte bra
VI ÄR ÖVERENS !!!!!!!!!!!
Freedom skrev:I rent medicinskt syfte skulle jag kunna rekommendera både alkohol och benzodiazepiner i mindre doser, cannabis är jag skeptisk till eftersom
I allt annat brukar du ju följa dina landsmän Lazy.....
http://www.cannabis.se/artiklar/11127-israel-medicinska-cannabisens-forlovade-land
Cannabis går att ordinera mot:
epilepsy (anti-convulsant)
cancer (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant - THC has also reportedly reduced tumors in mice by 82%!)
AIDS (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant)
multiple sclerosis (pain relief, also slowing the development of this disease)
glaucoma
para- and quadriplegia
migraines
asthma
rheumatism
arthritis
muscular dystrophy
cholesterol-reducer and inhibitor
The list goes on and on. Marijuana is one of the world's most useful medicines, and it can be grown in virtually any back yard with no need for fertilizers or pesticides. It is not addictive, impossible to overdose, yet it is illegal around the world. Even Holland, where it is decriminalized, only 3% of teens smoke it anyway!
En knarkare (rc)försöker rättfärdiga sitt missbruk för att slippa dåligt samvete