Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
redalert
RedMentalCase
Freedom
Sniperace
Infra
Gandalf
10 posters

Knarkåsikter

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Knarkåsikter - Sida 3 Empty Sv: Knarkåsikter

Inlägg  Infra 2011-06-02, 22:14

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-06-02, 22:34

Infra skrev:Kriget mot knarket - på god väg att förloras.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2457501/kriget-mot-narkotikan-har-misslyckats

JAg är benägen att hålla med, men dock måste vi kämpa för att stoppas den tunga narkotikan, frågan är bara HUR?

Vissa droger kan vara användbara, ex är coctugandet bland indianerna och boende i andernas berg av behov där de lösr problemen med at leva på höga höjder, men när dessa blad föräldas till cokain, blir de ett farligt gift.

Cannabis kan ju som tidigare nämnts vara en utomordentlig hjälp vid ett antal sjukdomar, bla MS, anorexia, mot illamånde och aptitförlust vid kemoteri, som smärtlindring vid cancer och andra sjukdomar, detta borde tilvaratas av läkarna att kunna förskriva vid dokumenterat behov som ju görs i en hel del länder idag, men ses med oblida ögon i andra länder, bla sverige.

Men hur är det att införa ytterligare en drog förutom alkoholen?

Det finns både för och nackdelar, de som använder just cannabisen är sällan de som figurerar i våldssammanhang eller andra brott som skadar människor, och en minskning av alkoholbrukarna till cannabisens fördel torde inverka en del på detta, och som vi vet, det är ytterst svårt att bekämpa och förhindra att människor använder denna drog, att då ta ifrån denna inkomstkälla från de kriminella vore ju bra, och att samtidigt föra över detta at säljas ex på systembolaget under kontrollerade former, med samma straff för langning av detta som av alkohol...

den senare delen känns dock inte för mig så viktig som den mediciniska delen, för den är en del där den kan hjälpa många människor med något som är mycket naturligare och ofarligare än de starka mediciner som ofta annars används med relatiuvt dåligt resultat
    Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Knarkåsikter - Sida 3 Empty Liberalism

Inlägg  Gandalf 2011-06-02, 22:38

MEN det är ändå en dröm, tyvärr kommer vi inte kunna utrota eller förhindra detta, och som det är nu gynnas bara den kriminella världen av förbuden, utan dessa skulle de gå under och staten skulle kunna få inkomster istället. Sniperace Today at 21:03

Jag är kluven i min åsikt, och förstår helt och fullt vad du skriver.
    Det är bara att inse hur det låga priset på alkohol i Tyskland, fyller busslaster av törstiga Svenskar för en tripp till Nordtyska hamnaffären, där beställningen redan ligger på dataskärmen!
    Visst så är det och så ser verkligheten ut.

Kanske och troligtvis har du rätt i slutänden, vuxna medborgare har all rätt att fritt förfoga över sina livsval, en helt och hållet liberal tanke.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-06-02, 22:43

Gandalf skrev:MEN det är ändå en dröm, tyvärr kommer vi inte kunna utrota eller förhindra detta, och som det är nu gynnas bara den kriminella världen av förbuden, utan dessa skulle de gå under och staten skulle kunna få inkomster istället. Sniperace Today at 21:03

Jag är kluven i min åsikt, och förstår helt och fullt vad du skriver.
    Det är bara att inse hur det låga priset på alkohol i Tyskland, fyller busslaster av törstiga Svenskar för en tripp till Nordtyska hamnaffären, där beställningen redan ligger på dataskärmen!
    Visst så är det och så ser verkligheten ut.

Kanske och troligtvis har du rätt i slutänden, vuxna medborgare har all rätt att fritt förfoga över sina livsval, en helt och hållet liberal tanke.

Ja, men problemet är UNGDOMARNA, och hur vi hindrar dessa från att få dem i sina händer, tobak, alkohol och olika typer av narkotika,men hur hindrar vi dem från att försöka känna sig vuxna och använda det vi vuxna använder?

och problemet är inte de som KAN eller klarar att hantera drogerna, problemet är de som INTE kan och börjar MISSBRUKA, en ytterst svår balansgång eller hur?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-06-02, 23:14

Ungdomar har alltid/kommer alltid att göra som deras "idoler" gör oavsett vad deras föräldrar tycker och tänker och just därför tycker jag att det är förkastligt att sitta och skriva på nätet (som exempel) om hur "bra" och "ofarliga" vissa droger är, alkohol som just nu beskrivs som den största
    boven är väl ändå den drog som vi har mest kontroll över?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-06-02, 23:27

lazy skrev:Ungdomar har alltid/kommer alltid att göra som deras "idoler" gör oavsett vad deras föräldrar tycker och tänker och just därför tycker jag att det är förkastligt att sitta och skriva på nätet (som exempel) om hur "bra" och "ofarliga" vissa droger är, alkohol som just nu beskrivs som den största
    boven är väl ändå den drog som vi har mest kontroll över?

ja, säkert, från min sida sett är fakiskt alkoholen en av de största fällorna för människan, en drog som lätt blir ett behov som inte släpper sitt grepp.

SÅ reklam för droger är självfallet inte bra, ett totalförbud fört reklam för alkohol, tobak är en självklar sak tycker jag, liksom att reklam för cannabis skulle vara förbjuden.

att sedan som vi sitta och diskutera är väl lite mer svårt att förbjuda, och som jag tidigare sagt, jag skulle aldrig REKOMMENDERA någon att använda någon drog i rekreativt syfte, däremot vill jag gärna debattera och propagera för sådant i MEDICINISKT syfte, och då naturligtvis föreskrivet av läkare...
    Gandalf
    Gandalf

Knarkåsikter - Sida 3 Empty Odla verklighet

Inlägg  Gandalf 2011-06-02, 23:30

Ja, men problemet är UNGDOMARNA, och hur vi hindrar dessa från att få dem i sina händer, tobak, alkohol och olika typer av narkotika,men hur hindrar vi dem från att försöka känna sig vuxna och använda det vi vuxna använder?

Att vara vuxen förebild fungerar nog generellt dåligt, de flesta missbrukare är redan i egen vuxen föräldra-ålder, och tonårstiden är en upptäcksfärd i vuxenvärldens landskap.
    Här har skoltiden istället en viktig roll, att skapa fötutsättning och intresse för verklighetens njutningar, där droger istället blir till en negativ upplevelse.

Qasim 10år, kör minicross som en formel ettförare, dessutom fascinerad av fåglar,pga en bra skolundervisning, intressen som jag hoppas väger tyngre i hans framtid än en tillfälligt kemisk lyckoupplevelse.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-06-02, 23:34

I rent medicinskt syfte skulle jag kunna rekommendera både alkohol och benzodiazepiner i mindre doser, cannabis är jag skeptisk till eftersom
    jag inte vet säkert att det fungerar?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-06-02, 23:42

Gandalf skrev:Ja, men problemet är UNGDOMARNA, och hur vi hindrar dessa från att få dem i sina händer, tobak, alkohol och olika typer av narkotika,men hur hindrar vi dem från att försöka känna sig vuxna och använda det vi vuxna använder?

Att vara vuxen förebild fungerar nog generellt dåligt, de flesta missbrukare är redan i egen vuxen föräldra-ålder, och tonårstiden är en upptäcksfärd i vuxenvärldens landskap.
    Här har skoltiden istället en viktig roll, att skapa fötutsättning och intresse för verklighetens njutningar, där droger istället blir till en negativ upplevelse.

Qasim 10år, kör minicross som en formel ettförare, dessutom fascinerad av fåglar,pga en bra skolundervisning, intressen som jag hoppas väger tyngre i hans framtid än en tillfälligt kemisk lyckoupplevelse.

En bra grej för att känna sig lite "drogad" är att ge sig ut och träna och släppa loss endorfinerna, garanterat ofarligt. Smile
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-06-03, 00:05

Helt fel tråd men jag tar första bästa!

"Lämnades att dö efter att ha misshandlats svårt av ex-pojkvän
    Emmas före detta pojkvän misshandlade henne och lämnade henne på ett fält – för att dö.

Hon låg länge i koma. Hennes hjärna opererades åtta gånger.

Men mot alla odds kämpade sig Emma tillbaka till livet.

– Jag är stolt över mig själv, säger hon bestämt.

I kväll belönas hon för sitt positiva tänkande."

AB Heja Emma!
    Gandalf
    Gandalf

Knarkåsikter - Sida 3 Empty Motion eller mission

Inlägg  Gandalf 2011-06-03, 00:07

En bra grej för att känna sig lite "drogad" är att ge sig ut och träna och släppa loss endorfinerna, garanterat ofarligt.

Håller absolut med dig,
    Göteborgsvarvet, en härlig manifestation rörande fysisk intilligens, svettig och matt men pga prestationsångesten vart jag 3 minuter före min kompis, och slapp därmed äta upp min fula hatt!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-06-03, 00:16

Gandalf skrev:En bra grej för att känna sig lite "drogad" är att ge sig ut och träna och släppa loss endorfinerna, garanterat ofarligt.

Håller absolut med dig,
    Göteborgsvarvet, en härlig manifestation rörande fysisk intilligens, svettig och matt men pga prestationsångesten vart jag 3 minuter före min kompis, och slapp därmed äta upp min fula hatt!

Skulle vilja sett det, hatten menar jag. Laughing
    Gandalf
    Gandalf

Knarkåsikter - Sida 3 Empty Garva

Inlägg  Gandalf 2011-06-03, 01:58

Reklamskylt på en sidogata vid Avenyn,,,
    HATT o MÖSSAFFÄR
    .
    Kund: har ni möss här?
    Svar: Nej men vi har hatt!
    Gandalf
    Gandalf

Knarkåsikter - Sida 3 Empty Manlighet?

Inlägg  Gandalf 2011-06-03, 02:38

Heja på dig Emma,,, rättigheten och viljan till din absoluta rättighet att få leva ditt eget liv utifrån din egen vilja,,,var en orsak till den förnedring du utsattes för.
    Gandalf
    Gandalf

Knarkåsikter - Sida 3 Empty Legalisera?

Inlägg  Gandalf 2011-06-03, 02:54

Global Commission on Drug Policy, har medlemmar som Mexikos, Brasiliens och Colombias före detta presidenter, Greklands premiärminister, förre FN-chefen Kofi Annan, författarna Carlos Fuentes och Mario Vargas Llosa och den brittiska skivbolagsmiljonären Richard Branson.
    De menar att kriget mot droger har misslyckats – med katastrofala följder för både människor och samhällen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13119757.ab
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-06-03, 07:04

I rent medicinskt syfte skulle jag kunna rekommendera både alkohol och benzodiazepiner i mindre doser, cannabis är jag skeptisk till eftersom

I allt annat brukar du ju följa dina landsmän Lazy.....

http://www.cannabis.se/artiklar/11127-israel-medicinska-cannabisens-forlovade-land

Cannabis går att ordinera mot:

epilepsy (anti-convulsant)
    cancer (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant - THC has also reportedly reduced tumors in mice by 82%!)
    AIDS (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant)
    multiple sclerosis (pain relief, also slowing the development of this disease)
    glaucoma
    para- and quadriplegia
    migraines
    asthma
    rheumatism
    arthritis
    muscular dystrophy
    cholesterol-reducer and inhibitor

The list goes on and on. Marijuana is one of the world's most useful medicines, and it can be grown in virtually any back yard with no need for fertilizers or pesticides. It is not addictive, impossible to overdose, yet it is illegal around the world. Even Holland, where it is decriminalized, only 3% of teens smoke it anyway!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-06-03, 09:59

lazy skrev:I rent medicinskt syfte skulle jag kunna rekommendera både alkohol och benzodiazepiner i mindre doser, cannabis är jag skeptisk till eftersom

Nej, DU vet inte, men tusentals andra vet, fler och fler läkare och forskare har insett dess betydelse, och nu har ett par styora läkemedelsföretag börjat tillverka medicin gjord på naturlig cannabis och fått produkten godkänd i ett flertal länder ex marinol och dronabinol.

ex alkohol är något alla läkare avråder dem som har NF (neurofibromatos)

annars hade caqnnabisen under 30-talet en stor medicinisk användning, men slogs ut till förmån för syntetiska mediciner, och fick rykte om sig att vara något för bara mindre vetande och mindre värda människor, inte fint nog.

som jag skre innan, man kan inte överdosera denna, det finns ingen möjlighet att komma upp i en letal dos, den är inte medicinikt eller fysiskt beroendefrsamkallande, mmen kan bli det psykiskt OM den används i beruningssyfte, den är INTE bra för lungorna om den röks, dock inte så skadlig som tobaken, men den behöver inte rökas, och bör inte rökas eftersom den höga temperaturen förstör en stor del av dess mediciniska verkan, tvärtom ska den intas oralt upplöst i fett, eller som ånga från vaporizer vilket är en apparat som värmer upp till ca 180 grader, då uppstår ingen förbränning, högre temperatur förstör en stor del av de 400 olika ämnena som samverkar.

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-06-03, 10:01

lazy skrev:Helt fel tråd men jag tar första bästa!

"Lämnades att dö efter att ha misshandlats svårt av ex-pojkvän
    Emmas före detta pojkvän misshandlade henne och lämnade henne på ett fält – för att dö.

Hon låg länge i koma. Hennes hjärna opererades åtta gånger.

Men mot alla odds kämpade sig Emma tillbaka till livet.

– Jag är stolt över mig själv, säger hon bestämt.

I kväll belönas hon för sitt positiva tänkande."

AB Heja Emma!

MMM, lilla Emma, dotter till mitt kusinbarn....

hon är mycket bättre, men kommer tyvärr troligen aldrig att klara sig helt själv....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-06-03, 10:17

lazy skrev:
    Gandalf skrev:Ja, men problemet är UNGDOMARNA, och hur vi hindrar dessa från att få dem i sina händer, tobak, alkohol och olika typer av narkotika,men hur hindrar vi dem från att försöka känna sig vuxna och använda det vi vuxna använder?

En bra grej för att känna sig lite "drogad" är att ge sig ut och träna och släppa loss endorfinerna, garanterat ofarligt. Smile

Men själv voill jag INTE KÄNNA mig drogad...
    och ut och träna skulle få mig sängliggande några dagar Sad
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-06-03, 11:28

Även den legaliserade knarkmarknaden bör ses över i Sverige, ..... Mediciner.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-06-03, 22:34

F.I.S.T skrev:Även den legaliserade knarkmarknaden bör ses över i Sverige, ..... Mediciner.

Absolut, där finns mediciner med en fruktansvärt kraftig beroendeverkan, där finns mediciner som gör dem som använder dem till själlösa zombies osv.... och som erkligen ger fruktansvärda abstinenssymptom som gör at de måstre trappa ner väldigt försiktigt under en lång tid, det är inte bra
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-06-03, 22:55

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Även den legaliserade knarkmarknaden bör ses över i Sverige, ..... Mediciner.

Absolut, där finns mediciner med en fruktansvärt kraftig beroendeverkan, där finns mediciner som gör dem som använder dem till själlösa zombies osv.... och som erkligen ger fruktansvärda abstinenssymptom som gör at de måstre trappa ner väldigt försiktigt under en lång tid, det är inte bra

VI ÄR ÖVERENS !!!!!!!!!!! Shocked
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-06-03, 23:00

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

VI ÄR ÖVERENS !!!!!!!!!!! Shocked

men de tjänar pengar på dem, och patienterna blir FOGLIGA.... men sällan hjälpta utan får ta dessa under lång tid, ibland för resten av livet, därför är jag själv väldigt restriktiv med mediciner och väljer själv vad jag vill ha efter moget övervägande av för och nackdelar, och då inte enbart efter FASS
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-04, 08:08

Freedom skrev:

I allt annat brukar du ju följa dina landsmän Lazy.....

http://www.cannabis.se/artiklar/11127-israel-medicinska-cannabisens-forlovade-land

Cannabis går att ordinera mot:

epilepsy (anti-convulsant)
    cancer (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant - THC has also reportedly reduced tumors in mice by 82%!)
    AIDS (pain relief, anti-nauseant, appetite stimulant)
    multiple sclerosis (pain relief, also slowing the development of this disease)
    glaucoma
    para- and quadriplegia
    migraines
    asthma
    rheumatism
    arthritis
    muscular dystrophy
    cholesterol-reducer and inhibitor

The list goes on and on. Marijuana is one of the world's most useful medicines, and it can be grown in virtually any back yard with no need for fertilizers or pesticides. It is not addictive, impossible to overdose, yet it is illegal around the world. Even Holland, where it is decriminalized, only 3% of teens smoke it anyway!

En knarkare (rc)försöker rättfärdiga sitt missbruk för att slippa dåligt samvete, att andra skulle bli skadade för livet om han fick bestämma skiter han i, bara han(rc ) slipper ha dåligt samvete och bryta mot lagen... jaja....
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-06-04, 09:21

En knarkare (rc)försöker rättfärdiga sitt missbruk för att slippa dåligt samvete

*asg*

Jag talar bara om att cannabis har bevisade medicinska fördelar.....

bounce bounce bounce

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 12:04