Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Freedom
Gandalf
DMustaine
berralarzon
RedMentalCase
F.I.S.T
Secrist
redalert
ericTheDog
formsvackan
14 posters

Företagsamhetens inverkan på statsfinanserna ...

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Företagsamhetens inverkan på statsfinanserna ... - Sida 4 Empty Sv: Företagsamhetens inverkan på statsfinanserna ...

Inlägg  formsvackan 2011-06-06, 21:22

DirtyDog skrev:Troligen inte så mycket som du tycks tro.

Troligen inte. Jag är övertygad om att man till varje pris vill undvika en "härdsmälta" i den europeiska banksektorn.
    DirtyDog skrev:Skulderna blir knappast avskrivna ändå och oavsett vilken lösning man väljer så blir priset högt för Tyskland.
    Priset blir mycket högt för många, inte bara Tyskland. Förmodligen kommer det att vara "billigast" att hålla Grekland och andra under armarna så länge man bara orkar.

En fråga man kanske kan ställa sig är vilka som tjänat på att låta det gå ända hit. Att vissa staters dåliga finansiella utveckling skulle komma som en överraskning för världens förtroendevalda tror jag inte ett ögonblick på.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Företagsamhetens inverkan på statsfinanserna ... - Sida 4 Empty Sv: Företagsamhetens inverkan på statsfinanserna ...

Inlägg  DirtyDog 2011-06-06, 22:19

formsvackan skrev:En fråga man kanske kan ställa sig är vilka som tjänat på att låta det gå ända hit. Att vissa staters dåliga finansiella utveckling skulle komma som en överraskning för världens förtroendevalda tror jag inte ett ögonblick på.
    Nej, att Greklands ekonomi varit i ett bedrövligt skick är ingen direkt världsnyhet.

Såhär lät det kort efter att en konservativ regering fick makten för 7 år sedan.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=505464

Sosseministern skyllde då på "en ny metod att ta fram ekonomisk statistik i Grekland som resulterat i för låga beräkningar av budgetunderskotten."

Törs knappt spekulera i hur den metoden gick till. Laughing

Nåja, alla visste att de HADE fifflat och EU's jurister granskade dem ordentligt. Att man sen uppmärksammar nya felaktigheter 7 år senare hade nog inte alla förväntat sig även om några säkert yttrat "Varför är jag inte förvånad?". Det handlar om ett folk som är proffs på att fiffla och smita undan ansvar. Smile

De som tjänat på detta är inte så enkelt att uttala sig om men normalt är det den som fifflar som gör förtjänsten. Banken tjänar knappast på att du bor i ett övervärderat hus som aldrig kan säljas till den summa som lånen är uppe i. Däremot så tjänar de ständigt på räntan som man betalar och ju högre risk man utgör dessto högre ränta får man betala. Det är att beteckna som en "risk-avgift" och att tillåta banker att ta ut denna högre ränta UTAN att de på något sätt STRAFFAS när risken visar sig vara ett faktum är väl inget annat än en skandal?
    Det vore lika idiotiskt som att garantera riskkapitalbolagens investeringar i riskfyllda projekt.

Jag tror att bankerna som lånat ut pengar till Grekland har tjänat VÄLDIGT bra på detta och därför anser jag att de borde få stå sitt kast om det GÅR att visa på att de brustit i omdömme. En bank som lånar ut pengar till en svensk kommun som fifflat med sin bokföring bör också straffas om det finns anledning att tro att de känt till detta. Om det INTE finns anledning till det så tror jag att de flesta anser att det allmänna borde gå in och mildra deras förluster även om de ALDRIG kan kompenseras fullständigt.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-06-06, 22:30

formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Vad anser du om Greklands höga andel statstjänstemän? Kan DET ha någon påverkan på deras dåliga ekonomi?
    Som tidigare sagts, de dåliga finanserna beror med stor sannolikhet på att utgifterna överstigit intäkterna.

Undrar vad du kan förvanska detta till ?
    Som vanligt undviker du att svara på alla besvärliga frågor.

Ditt påstående om att statsskulden beror på att utgifterna överstigit intäkterna tyder på en knivskarp intelligens och fullt i nivå med kommentaren om att orsaken till att så många svenskar drunknade vid Tsunamin I Thailand förmodligen berodde på att de fick för mycket vatten i lungorna.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-07, 00:00

formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:FS har ju redan förklarat för oss att deras kris beror på att de har för många företagare.
    Nej
    RedMentalCase skrev: du verkar övertygad om att en hög andel företagare påverkar statsfinanserna negativt
    Nej

Vad som ger upphov till vad har jag som tidigare anförts inte någon uppfattning om.

Låt oss för enkelhetens skull bara konstatera att en hög andel företagare bland befolkningen i EU-länderna inte påverkar statsfinanserna i positiv riktning. Något mer än detta kan inte utläsas av siffrorna ( form)

Nähä, vad menar du här då, du tycks ha en väldigt bestämd uppfattning, en uppfattning som baseras på infantila fantasier, det går inte att läsa ut såna fantasier i de siffror du hänvisar till.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-06-07, 12:57

DirtyDog skrev:Jag tror att bankerna som lånat ut pengar till Grekland har tjänat VÄLDIGT bra på detta och därför anser jag att de borde få stå sitt kast om det GÅR att visa på att de brustit i omdömme. En bank som lånar ut pengar till en svensk kommun som fifflat med sin bokföring bör också straffas om det finns anledning att tro att de känt till detta. Om det INTE finns anledning till det så tror jag att de flesta anser att det allmänna borde gå in och mildra deras förluster även om de ALDRIG kan kompenseras fullständigt.
    Jag tror vi är helt överens om vilka som borde stå för notan. Tyvärr är systemet sådant att vi skattebetalare lik förbaskat åker dit. Bankerna måste ju räddas för att inte all skit ska hamna i fläkten.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-06-07, 12:58

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:FS har ju redan förklarat för oss att deras kris beror på att de har för många företagare.
    Nej
    RedMentalCase skrev: du verkar övertygad om att en hög andel företagare påverkar statsfinanserna negativt
    Nej

Vad som ger upphov till vad har jag som tidigare anförts inte någon uppfattning om.

Låt oss för enkelhetens skull bara konstatera att en hög andel företagare bland befolkningen i EU-länderna inte påverkar statsfinanserna i positiv riktning. Något mer än detta kan inte utläsas av siffrorna ( form)

Nähä, vad menar du här då, du tycks ha en väldigt bestämd uppfattning, en uppfattning som baseras på infantila fantasier, det går inte att läsa ut såna fantasier i de siffror du hänvisar till.
    Vad är det du inte förstår ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-07, 16:44

Ja du form, det är nog ingen som förstår vad du menar, när du motsäger dig själv hela tiden typ 100%.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-06-07, 16:46

RedMentalCase skrev:Ja du form, det är nog ingen som förstår vad du menar, när du motsäger dig själv hela tiden typ 100%.
    Återigen fantiserar du i hopp om att kunna hålla näsan över ytan Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-07, 16:49

Nu försöker form som legat på botten i 40 år lära ut hur man simmar?

Jag tror inte att du är den rätte till det.

Det enda du lyckats med i denna tråden är att säga mot dig själv flera ggr,
    samt visat hur du ser på sambandsförhållanden, och det liknar ingen normals synsätt.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-06-08, 00:36

form verkar vara ur form. en svacka kanske.

De teorier form för fram här är bland de mest korkade jag läst. Hehe, ett samband mellan lågt fretagande och goda statsfinanser. Sicken jybelåsna!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2011-06-08, 00:45

ericTheDog skrev:form verkar vara ur form. en svacka kanske.

De teorier form för fram här är bland de mest korkade jag läst. Hehe, ett samband mellan lågt fretagande och goda statsfinanser. Sicken jybelåsna!

Du har med andra ord totalt missat vad din hjärnsvaga kompis rmc/gustavander har roat oss som svar på det FS skrivit härinne.. jisses så korkad trodde jag inte du var men men..
    //berra

Pst: intresant att se om du är lite smart nu etd
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-06-08, 00:57

berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:form verkar vara ur form. en svacka kanske.

Du har med andra ord totalt missat vad din hjärnsvaga kompis rmc/gustavander har roat oss som svar på det FS skrivit härinne.. jisses så korkad trodde jag inte du var men men..
    //berra

Pst: intresant att se om du är lite smart nu etd

rc ut - berra in.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2011-06-08, 11:10

rc ut - berra in.

Tolkar det som om du fortfarande tror att det är en och samma person bakom dessa nick. Då kan jag upplysa dig att så inte är fallet.
    Du kan ju alltid be sniper kolla våra IP-nummer när vi är inloggade så får du svart på vitt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-08, 11:25

RedCloud skrev:
    rc ut - berra in.

Tolkar det som om du fortfarande tror att det är en och samma person bakom dessa nick. Då kan jag upplysa dig att så inte är fallet.
    Du kan ju alltid be sniper kolla våra IP-nummer när vi är inloggade så får du svart på vitt.

Är det inte lättare att kolla era iq nummer, inte kan väl 2 personer ha samma etrema värde som ni.

RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-06-08, 11:34

Är det inte lättare att kolla era iq nummer, inte kan väl 2 personer ha samma etrema värde som ni.

nä, ingen av oss har etrema värden, vad ni det kan vara för något.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-06-08, 11:36

RedCloud skrev:
    rc ut - berra in.

Ja och trovärdigheter är ju extremt hög inför dessa muntliga uppgifter och den historik som finns kring dessa nick! Laughing
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-06-08, 11:45

Ja och trovärdigheter är ju extremt hög inför dessa muntliga uppgifter och den historik som finns kring dessa nick!

som sagt, be sniper snällt, kanske han krossar myten om dubbelnickande åt er, men kanske samtidigt avslöjar några högernick...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-06-08, 11:57

har INTE kollat på ett tag nu, men i den lista jag sammanställde vid försöken att spåra julgranen hade rc och berra OLIKA ip.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-06-08, 12:02

Sniperace skrev:har INTE kollat på ett tag nu, men i den lista jag sammanställde vid försöken att spåra julgranen hade rc och berra OLIKA ip.

2 datorer, problemet löst för psykopaten rc.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-06-08, 12:04

RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:har INTE kollat på ett tag nu, men i den lista jag sammanställde vid försöken att spåra julgranen hade rc och berra OLIKA ip.

det roliga är att jag har kontakt med Berra (som naturligtvis heter ngt annat) IRL, vi skrattar gott åt forumhögerns fantasier.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-06-08, 12:18

RedMentalCase skrev:

två datorer uppkopplade från samma nätverk får till internet samma IP, de måste då gå via två olika uppkopplingart mot nätet, ex ett mobilt bredband och ett adsl....

visst det går....

det går också att med en dator koppla direkt till en site, och sedan i en ny flik koppla upp sig via en proxy till samma site, men jag trorm inte för ett ögonblick att Berra och RC skulle vara samma person, men visst, jag kan ju ha fel Sad
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-06-08, 12:41

ericTheDog skrev:Hehe, ett samband mellan lågt fretagande och goda statsfinanser. Sicken jybelåsna!
    Den som drar denna tokiga slutsats, är du själv. Sicken j......
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-06-09, 00:30

RedCloud skrev:
    rc ut - berra in.

Och en person kan inte ha tillgång till valfritt antal ipadresser?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-06-09, 00:32

RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:

det roliga är att jag har kontakt med Berra (som naturligtvis heter ngt annat) IRL, vi skrattar gott åt forumhögerns fantasier.

Har du även kontakt med freedom och ktr?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-06-09, 00:34

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Hehe, ett samband mellan lågt fretagande och goda statsfinanser. Sicken jybelåsna!
    Den som drar denna tokiga slutsats, är du själv. Sicken j......

Det var inte det "sambandet" du byggde hela den tråd på?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Liknande ämnen

-

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:26