Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
x-medborgare
Sossar ee lata
lazy
RedCloud
Sniperace
MartinLindgren
theward
Dao
enigma
13 posters

En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige.

Omröstning

Vem bär ansvar för de som far illa pga att de är sjuka idag?

[ 0 ]
    En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Bar_left0%En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Bar_right [0%] 
    [ 0 ]
    En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Bar_left0%En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Bar_right [0%] 
    [ 9 ]
    En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Bar_left75%En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Bar_right [75%] 
    [ 3 ]
    En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Bar_left25%En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Bar_right [25%] 

Totalt antal röster: 12
    enigma
    enigma

Antal inlägg : 96

En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Empty En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige.

Inlägg  enigma 2010-01-13, 16:57

Idag är Sverige drabbad av en tyst utrensning. Det är de svaga som jagas. Sällan har ett så brutalt spel varit så uppenbart som just denna utrensning. Allt med ett enda syfte, att ge arbetsgivarna ännu billigare arbetskraft. Ju mer som står utan skydd ju mer kommer folket att foga sig den rika godsherren åter igen.

Jobba för det jag erbjuder eller svällt, det finns massor av fattiga människor som vill ha det jobb jag erbjuder dig.

Vårt rosade system nådde inte kina. (Det med trygghet och rättvisa)
    Men Kinas grymma system som tar människorna tillbaka till naturlagarna, äta eller ätas har nu nått oss.

Det ser inte bra ut för Sverige i framtiden!
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Empty Sv: En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige.

Inlägg  Dao 2010-01-13, 17:05

Välkommen tillbaka enigma! Kul att se dig igen!!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Empty Sv: En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige.

Inlägg  theward 2010-01-13, 17:15

svårröstat då egentligen problemen bottnar sig i flera om inte alla lternativ du uppgav....

Dock är ju regeringen mest skyldig i nutid sas
    enigma
    enigma

Inlägg  enigma 2010-01-13, 17:26

Dao skrev:Välkommen tillbaka enigma! Kul att se dig igen!!

Tack Dao. Det blev för obehagligt på forumet ett tag, så jag höll mig borta. Men fick ett mess från en vän på forumet som sa att de som terroriserade oss användare nu är avstängda på riktigt. De kopierade till och med bilden av mig och spred lögner! Det var verkligen obehagligt. Men vad kan man vänta sig av människor utan empati för andra?

Nåja, väldigt kul att höra att forumet får fortsätta att leva vidare. En ny admin var nog bra med, den förra verkade inte ha den tid eller det tålamod som kanske krävs.

Kollade Testaren en kort sekund, men insåg snabbt att det var ett tillhåll för barn och högerextremister. Usch! Säger jag, men glädjer mig att de fått ett eget forum där de kan hetsa varandra till dvs. div. grymheter mot svaga.
    enigma
    enigma

Inlägg  enigma 2010-01-13, 17:27

theward skrev:svårröstat då egentligen problemen bottnar sig i flera om inte alla lternativ du uppgav....

Dock är ju regeringen mest skyldig i nutid sas

Sant, jag borde formulerat mig annorlunda i frågeställningen, borde frågat vem som bär det "Största" ansvaret istället.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-13, 18:01

Alliansregeringen kommer få betala för sin syn på sjuka människor!

Såg tidigare idag expressens läsarfråga angående regerinens nyasjukregler, då sa 88,6% av 10.000 tillfrågade tummen ner!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 18:07

frågeställningen var helt fel, vi har här två regeringar som bär lika mycket ansvar, den förra eftersom den utarbetat den största delen av försämringarna och gett fk i uppdrag att genomföra dessa, den nya att de inte stoppat detta utan istället uppmuntrat till detta.

Sedan har jag en bön om ÄRLIGHET, varför använda TVÅ olika nick på forumet, jag tror de flesta vill att admin använder samma nick i debatterna som när denne använder sina befogenheter, det ser inte fint ut att vara MAN som admin och kvinna som debattör.

avgör själv hur det bör vara, men detta är iallafall min åsikt
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-13, 18:10

vi har här två regeringar som bär lika mycket ansvar

man kan se det på olika sätt.

om jag gör en ritning av en giljotin
    s0m sedan ngn annan använder, vem är ansvarig för avrättningen ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 18:15

RedCloud skrev:
    vi har här två regeringar som bär lika mycket ansvar

man kan se det på olika sätt.

om jag gör en ritning av en giljotin
    s0m sedan ngn annan använder, vem är ansvarig för avrättningen ?

om du gör en ritning av en giljotin, ger order om att tillverka denna, och beordrar att någon ska avrättas med denna när du har makten, så ser jag dig som ansvarig även om fängelset bytt ledning efter detta
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-13, 18:20

om du gör en ritning av en giljotin, ger order om att tillverka denna, och beordrar att någon ska avrättas med denna när du har makten, så ser jag dig som ansvarig även om fängelset bytt ledning efter detta

om vi skippar "ger order om att tillverka denna, och beordrar att någon ska avrättas med denna när du har makten"

HUR ÄR DET DÅ ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 18:25

RedCloud skrev:

om vi skippar "ger order om att tillverka denna, och beordrar att någon ska avrättas med denna när du har makten"

HUR ÄR DET DÅ ?

helt utanför nomal tankeverksamhet...

den gamla regeringen gjorde ritningen, den gamlka regeringen gav fk i uppdrag att genomföra, så du menar att den gamla INTE gjorde detta, ska man befria den från ansvar enbart på politiksa grunder?

nu får du allt ge dig.

det är ju faktiskt så att om någon blivit dödsdömd under en tidigare regering så avrättas denne ändå, om inte den nya regeringen stoppar detta.

ALLA beslut som en regering tar under sin regeringsperiod genomförs av nästa regering om inte ett nytt beslut som går emot detta tas, är det så svårt att kunna fördöma även en röd regering?

är det så svårt att vara ärlig?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-13, 18:27

är det så svårt att kunna fördöma även en röd regering?

inte fan är jag stolt över SAPs högervandring, därav är jag vänsterpartist
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-01-13, 18:29

Sniperace skrev:frågeställningen var helt fel, vi har här två regeringar som bär lika mycket ansvar, den förra eftersom den utarbetat den största delen av försämringarna och gett fk i uppdrag att genomföra dessa, den nya att de inte stoppat detta utan istället uppmuntrat till detta.

Sedan har jag en bön om ÄRLIGHET, varför använda TVÅ olika nick på forumet, jag tror de flesta vill att admin använder samma nick i debatterna som när denne använder sina befogenheter, det ser inte fint ut att vara MAN som admin och kvinna som debattör.

avgör själv hur det bör vara, men detta är iallafall min åsikt

Tycker att vi ska lyfta fram den här frågan igen, vi är fler som vill ha svar.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 18:30

RedCloud skrev:
    är det så svårt att kunna fördöma även en röd regering?

inte fan är jag stolt över SAPs högervandring, därav är jag vänsterpartist

men varför då inte ge sossarna samma ansvar för detta helvete som alliansen, är det för någon röd brödraskap, att skydda släkten till varje pris?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-13, 18:45

men varför då inte ge sossarna samma ansvar för detta helvete som alliansen

vem kan göra en förändring: oppositionen eller regeringen ?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

En undersökning om sjukförsäkrings systemet i Sverige. Empty Tänk att svenskarna är såååå sjuka

Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-13, 18:53

patetiskt.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-01-13, 18:58

Jag trodde dubbelnicken var bort ränsade??????????????
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-13, 19:03

Självklart ser borgeriet det som förjäkligt att inte deras utförsäkring av sjuka genomfördes av förra regeringen och ingick i det dukade bordet man tog över 2006!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 19:06

x-medborgare skrev:Jag trodde dubbelnicken var bort ränsade??????????????

Jo, men inte av dem som anses ska ha det....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-01-13, 19:09

MartinLindgren skrev:Självklart ser borgeriet det som förjäkligt att inte deras utförsäkring av sjuka genomfördes av förra regeringen och ingick i det dukade bordet man tog över 2006!

Jag vet inte vad borgarna tycker, men jag tycker som sagt att BÅDE sossarna och bborgarna ska ha ris för att denna förändring finns, det går liksom inte att förneka att det ÄR en skapelse som sossarna står för, som borgarna med glädje tog över ochg lät fortsätta genomföras...

Vad säger du själv Martin, var det BRA av sossarna att utarbeta detta och att de innan de lämnade över hade uppgragit åt fk att genomföra?

kanske hade hela paketet varit BRA om det var en socialdemolratisk regering? även om det innebar detsamma för de små?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-13, 19:11

AB:s läsarfråga gällande vad vi tycker om FK, om vi har förtroende för alliansens FK!

Av 39.173 tillfrågade just nu, ger 89,4% ett rungande tummen ner!
    Startskottet är avlossat, försättning följer!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-01-13, 19:12

Sniperace skrev:

Aha!!!! Vad är det för kriterier ?????
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-13, 19:16

Sossarna ville också förändra och få fler människor i arbete, men förstog att det inte gick att sjösätta förändringarna till skillnad mot alliansen, innan man var säker på att ingen for illa?

Det kan du aldrig snacka bort så opolitisk du än påstår dig vara Sniper!

Borgaralliansen regerar, det är deras politik hur sjuka människor ska behandlas som genomförs och ingen annans!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-01-13, 19:17

Det är vår förbannade Allians som sett till att efter 180 dagar har vi sjuka inte rätt att börja arbeta på 25-50 eller 75% för då har vi en arbetsförmåga och blir då utredda dvs!
    Om du fortfarande inte kan arbeta på grund av din sjukdom när det har gått 180 dagar ska Försäkringskassan ta reda på om din arbetsförmåga skulle kunna tas tillvara utanför din arbetsgivares verksamhet.
    http://www.forsakringskassan.se/nav/3309ace162fd235d48e62057e5f61e95

Detta är inget den förra regering ens var i närheten av! så ni Alliansregimare!
    ni som är så stolt över denna skit! stå för den också då!

Senast ändrad av Redvictory den 2010-01-13, 19:18, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-01-13, 19:17

x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:

Aha!!!! Vad är det för kriterier ?????

Misstänker att du behöver admin-befogenheter men sen är det nog fritt fram.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-15, 03:05