+5
MartinLindgren
GustavAnder
x-medborgare
Kakmonstret
Sossar-e-lata
9 posters
Kom att tänka på Alliansen ledning
Sossar-e-lata- Antal inlägg : 1357
- Inlägg 1
Kom att tänka på Alliansen ledning
och det känns så skönt att det i stort sett är klart att det enda allternativet får fortsätta efter 2010, det har jag ju sagt hela tiden men det är ändå skönt att se siffrorna.....
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
Mona kommer bli grymt kritiserad och ifrågasatt om S gör ett dåligt EU-val. Det finns väl i nuläget inget som talar för att de skulle göra ett bra EU-val
Nedgången för de rödgröna lär fortsätta ett bra tag till, sen kommer de knappast ikapp till det riktiga valet 2010.
Nedgången för de rödgröna lär fortsätta ett bra tag till, sen kommer de knappast ikapp till det riktiga valet 2010.
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
Nordic Light skrev:Mona kommer bli grymt kritiserad och ifrågasatt om S gör ett dåligt EU-val. Det finns väl i nuläget inget som talar för att de skulle göra ett bra EU-val
De flesta varslen las runt jul och sjukskrivnings reglerna runt januari
A-kassa tja är det 180 dagar? eller nått hur var det med sjukskrivingarna..
Få se nu ca 180dagar= 6 månader. sedan blir det tufft.
Låt säga 8 månader.
Sedan tror jag det börjar tjuda i leden..
Hur långt är det kvar till valet 17 månader ???
Vi får se..
Å ni jobba inte för hårt på kritiken orkar nog inte svara.. Det är ju liksom samma hela tiden..
MEN FATTAR NI INTE!!!! alla vet att varslen kommer, ni idiotförklarar folk som tror att dem inte vet att folk kommer bli arbetslösa, att Alliansen leder & vinner har inget med det att göra, svensken vill ha Alliansen för det är ett säkert val, de visar ansvar och säkerhet, om sosseriet styrt så hade i slutändan arbetslösheten rusat än mer, de ville ju ge GM 5 miljarder till Saab, nu löser sig Saab ändå, Mona kan ju inte ens klara sin egen ekonomi 40!!!! bet anmärkningar hos kronofogden talar sitt eget språk, tror ni att en arbetande svensk vill ha en sån vid rodret!? sjukt
Sossar-e-lata skrev:MEN FATTAR NI INTE!!!! alla vet att varslen kommer, ni idiotförklarar folk som tror att dem inte vet att folk kommer bli arbetslösa, att Alliansen leder & vinner har inget med det att göra, svensken vill ha Alliansen för det är ett säkert val, de visar ansvar och säkerhet, om sosseriet styrt så hade i slutändan arbetslösheten rusat än mer, de ville ju ge GM 5 miljarder till Saab, nu löser sig Saab ändå, Mona kan ju inte ens klara sin egen ekonomi 40!!!! bet anmärkningar hos kronofogden talar sitt eget språk, vill ha en sån vid rodret!? sjukt
Å fan vill svensken det då är väl jag Grek eller nått..
"tror ni att en arbetande svensk"
ps. jobbat sedan jag var 15år och har aldrig varit arbetslös.
GustavAnder- Antal inlägg : 2835
- Inlägg 6
minns..
Jag minns speciellt en röd tomte som deklarerade--
" om alliansen ska ta igen ett 2 siffrigt underläge i opinionen är det inget annat än ett mirakel...."
Undrar vad den röda gåsen kallar ett 5 % överläge då ? Måste vara ett mirakel större än Jesus återkomst ?
Sen undrar jag, varför spekuleras det i att alla arbetslösa och utförsäkrade automatiskt skulle bli missnöjda på alliansen ? kanske de är positiva människor som i första hand vill se utsikter i att få ett jobb. Då röstar de ju på allainsen, vilket också opinionen påvisar nu, eller hur ?
Gör slut på de löjliga myterna och fördomarna att de som är arbetslösa är lika korkade som vissa extremvänster här, så är inte verkligheten.
" om alliansen ska ta igen ett 2 siffrigt underläge i opinionen är det inget annat än ett mirakel...."
Undrar vad den röda gåsen kallar ett 5 % överläge då ? Måste vara ett mirakel större än Jesus återkomst ?
Sen undrar jag, varför spekuleras det i att alla arbetslösa och utförsäkrade automatiskt skulle bli missnöjda på alliansen ? kanske de är positiva människor som i första hand vill se utsikter i att få ett jobb. Då röstar de ju på allainsen, vilket också opinionen påvisar nu, eller hur ?
Gör slut på de löjliga myterna och fördomarna att de som är arbetslösa är lika korkade som vissa extremvänster här, så är inte verkligheten.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Är det sant, har du Sossar-e-Lata tänkt till?
Bevisa det, bevisa att du överhuvudtaget tänker?
Nej du pysen, jag tror bara du försöker luras?
Bevisa det, bevisa att du överhuvudtaget tänker?
Nej du pysen, jag tror bara du försöker luras?
Suck..., Helt rätt Mr. Gustav Ander!
Skam den som ger sig, ut och slira på isen du!
Vem vet, rätt som det är vet du hur man gör en piruett?
Skam den som ger sig, ut och slira på isen du!
Vem vet, rätt som det är vet du hur man gör en piruett?
GustavAnder skrev:Jag minns speciellt en röd tomte som deklarerade--
Ursäkta men är det nått "jävla" krav att jag måste tycka som dig
Glad påsk
GustavAnder- Antal inlägg : 2835
- Inlägg 10
skärp
Nä det är inget krav att du ska tycka som mig, skaffa dig ett självförtroende.
Glad Påsk själv, hemma redan, turbo på kvasten ?
Glad Påsk själv, hemma redan, turbo på kvasten ?
Senast ändrad av GustavAnder den 2009-04-10, 18:49, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 11
Sv: Kom att tänka på Alliansen ledning
GustavAnder skrev:Nä det är inget krav att du ska tyckla som mig, skaffa dig ett självförtroende.
- Inlägg 12
Ja jisses, "LillFredrik" är ute på isen och slirar igen,
Ja, ja låt han hållas, det lär ta ett tag till innan han slirar ut på isen med "StorFredrik" och gör piruetter!
Ja, ja låt han hållas, det lär ta ett tag till innan han slirar ut på isen med "StorFredrik" och gör piruetter!
- Inlägg 13
martin ponken
Länge sen du prata siffror men lugn lille vän, Alliansen är ett generöst gäng så bidragen blir högre nästa år, valår är det så kistorna öppnas! så nästa år blir ett Martinår....
- Inlägg 14
Ser man på?
Sossar-e-Lata tittar ut och tänker till en gång till!
Två gånger på samma dag, inte dåligt!
Och när det gäller siffror, så visst snackar jag lite siffror varje dag,
se bara på det här inlägget, en 2:a är väl en siffra vad jag vet!
Sossar-e-Lata tittar ut och tänker till en gång till!
Två gånger på samma dag, inte dåligt!
Och när det gäller siffror, så visst snackar jag lite siffror varje dag,
se bara på det här inlägget, en 2:a är väl en siffra vad jag vet!
- Inlägg 15
höhöhöhöhö
kul martin!!! man känner din ångest och desperation av hur Mona, din gud, har sabbat allt!! jag sa ju det gubben, lyssna på en som vet....
- Inlägg 16
Ångest, glöm det du!
100% hoppfull kan jag lova, inga ledsamheter här inte!
Leve Mona Sahlin och de rödgröna, formen ska inte toppas nu, först 2010!
100% hoppfull kan jag lova, inga ledsamheter här inte!
Leve Mona Sahlin och de rödgröna, formen ska inte toppas nu, först 2010!
- Inlägg 17
men Martin
Varför sa du inte så för ett halvår sedan? som sagt man känner hur desperat du är....men LYSSNA på mig! alliansen är ett bra parti för dig, generösa mot ALLA.
Nästa år kommer
Nästa år kommer
- Inlägg 18
Ja jisses, jag hör vad du säger, tycker närmast det är du som förmodligen förlitar dig för mycket på just tomten!
Men det har väl med åldern att göra!
Kanske dags för dig att gå och nanna snart, och drömma lite mardrömar! :drunken
Men det har väl med åldern att göra!
Kanske dags för dig att gå och nanna snart, och drömma lite mardrömar! :drunken
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 19
Skänker er ett citat från en man jag gillar:
Det rödgröna samarbetet är som ett Kinder-ägg från helvetet. Tre överraskningar i en, som det heter i reklamen.
av gudmundson
Det rödgröna samarbetet är som ett Kinder-ägg från helvetet. Tre överraskningar i en, som det heter i reklamen.
av gudmundson
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 20
Ja ni
Ja ni det är ganska lång tid kvar och vi får se vem som har rätt när valet är slutfört... Ni blå vet ju hur snabbt opinionen vände nu och det kan vända lika snabbt igen...
- Inlägg 21
Lilla Anna
skillnaden är att Alliansen har inte idioter vid rodret!!!
- Inlägg 22
Så du säger det, det får stå för din räkning,
Men här har du en som tycker att alliansen är just en hop idioter, ivrigt påhejade av sådana som du!
Men här har du en som tycker att alliansen är just en hop idioter, ivrigt påhejade av sådana som du!
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 23
Alliansen
Det finns lika mycket idioter i såna fall hos Alliansen som sagt...
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 24
ANNA2LINK skrev:Det finns lika mycket idioter i såna fall hos Alliansen som sagt...
Ja nog finns det gott om idioter men mest gott om dem är det på vänstersidan!
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 25
Jag hör en massa om alliansens ledning men ännu har jag inte sett några siffror på det.
Finns det ingen som kan backa upp sina påståenden med färska siffror?
Finns det ingen som kan backa upp sina påståenden med färska siffror?