Ser att det genast blommar upp diskussion om "vem som varit dummast" och "vem som började"... detta kommer aldrig att gå att avgöra objektivt... och är inte av intresse om vi ska rädda forumet....
Vad som är av intresse är vilka regler som ska gälla för avstängning egentligen...
...
Personligen anser jag att forumet är det lite grann likadant med som det är med sporterna fotboll och hockey... samt med förnedrings-TV, a la Robinsson, Pinsam Mamma söker, och Biggest loser.
Det blir ointressant för den stora mängden om inte det finns regeltolkningar att diskutera, samt ett hett debattklimat.
Ofta har debatter på forumet nästan dött när man kommit in med sakliga, "fullträffar" i debatten.... medans de blommat upp i 500 inlägg när det blivit hetsiga debatter.
Ta tex fotboll.... det skulle inte vara så stort om domaren alltid gjorde rätt, om allting vore självklart, om det inte fanns passion och ilska runtikring.
Om det inte blev diskussioner kring "om det var hands i straffområdet" som avgjorde matchen.... vad skulle då folk prata om i matchen ... det skulle dö helt.
Och nu är det så här att på forumet är och måste Admin vara domaren, och han/hon kan göra fel, likväl som debattörer gör fel....
Låt forumet förbli fritt från Cencur, dvs borttagning av inlägg. Men låt admin sköta vem eller vilka som ska stängas av och på vilka grunder. Självklart får de inte vara politiska åsikter som grund... men så tror jag heller inte är fallet.
Het debatt Ja !!
Spamning, nicknappning NEJ...
... och sedan kan man diskutera huruvida man ska få kalla varann för saker inne på forumet.... och var gränsen går där
Dom som inte gillar på vilket sätt admin sköter forumet, är väl fria att göra annat med sin fritid.... Så resonerar jag i alla fall. Att om inte ändringar sker så att nicknappningar försvinner och spamningen.... då kan jag välja att göra annat med min fritid... likaväl som De som blivit avstängda kan.... men några av dem väljer inte att göra nåt annat med sin fritid, utan väljer att skylla ifrån sig på admin, och frånta sig sitt eget ansvar över uppförandet. Och skyller på att Admin inte stänger av några vänsternick. Men om man fortsätter liknelsen med hockey och sport, så kan ju domaren inte gärna bestämma sig för att visa ut lika många ur varje lag, innan matchen, om det är ett lag som är står för regelbrotten. Och om ni sett hockey nån gång så vet ni att ingen som blivit utvisad, ser nöjd ut med domslutet. Men för den skull hoppar inte vederbörande in på isen under utvisningen, och kastar in 50 puckar på isen, och förstör för de andra. Han drar inte på sig motståndarttröjan och låtsas vara på det andra laget, och skjuter puckar i egen kasse, gör regelbrott i motståndarlagets tröja och namn och skyller på dem..(spamning och nicknappning)
Nä han surar lite, kommer ut igen med nya friska tag. Orättvist ibland ?? Ja
Ganska ofta tom.... men så är det!
Jag personligen är inte så intresserad av tävlingar typ "Yo mamma" som går ut på att den som kan förolämpa motståndarens mamma värst vinner (Amerikanskt naturligtvis)...
Men de som gillar sånt kan ju starta ett sånt "Forum" .... och kanske döpa det till "Yo mama"... det fins/fanns två tre st på detta forum som verkar gilla den typen av ordväxling