SIP du undrade vilka vänsterdebattörer som respekterade allas åsikter, och kunde räkna upp tre st..... jag kan räkna upp fler.... själv räknar jag mig dit tex
Men frågan är vad du el nån annan menar med att respektera åsikter.
Jag menar att jag respekterar ATT alla har olika åsikter i olika frågor, MEN jag behöver naturligtvis för den skull inte behöva respektera själva åsikten, dvs hålla med. Det är ju det som är debatt. Även om ja personligen inte uppskattar att bli kallad för diverse fula namn, så är det inte det som är sämst på forumet
här. Det sämsta är den typen av förstöring som nicknapparna gör, och spammar med meddelanden, i "vänsterns namn"....
Jag håller med om att det även finns vänsterinlägg som är grova i namnkallanden, och så vidare... och detta är beklagligt. Men det är helt tydligt att det bara är (och förmodligen bara en el två st) nån/några från högersidan som nicknappar och spammar.
Eftersom det bara är vänsterdebattörer som blir drabbade av detta.
Frågan är var man ska dra gränsen då ?
är det OK att kalla nån för Nazist ??.... JA med tanke på att vänstersidan kontinuerligt sedan debattforum startade blivit kallade kommunister utan att man haft nåt större belägg för det så...
Dessa två ord är om än de kan kännas som fula påhopp, när man själv inte anser sig stå för detta, dessa två är ändock politiska termer. Och det kan den som blivit drabbat sakligt argumentera sig ur genom att tala om varför man inte är kommunist/Nazist....
Är det OK att kalla varandra för Fistfucker, osv ??
Personligen tycker jag det skulle underlätta mycket om man drog gränsen där. Så att Man bara skulle få tilltala varann vid sitt rätta nicknamn, och resten vore otillåtet, ... och då skulle både en del vänster och höger få ändra på sig, för att få vara kvar......
Anledningen till att jag vill att gränsen ska gå där vad gäller att kalla varann för fula namn, är inte att jag själv känner mig sårad av sånt. Utan att det helt i onödan triggar upp stämningen till att det spårar ur, och blir bara massa pajkastning och inga diskussioner.....
Så i korthet:
- Bara tilltalas med rätt nick !
- Politiska ord och hård debattnivå tillåtet !
- Först varningar med förklaring till vederbörande vad den skrivit som orsakat varning
- Spamning inte tillåtet.... om det är otydligt vad spamning är så rekomenderar jag att titta på RedAssVictory, som ett bra ex på detta. Ocvh en hel del kapade vänsternick, kapade av illvillig person....
Nicknamn som är förnedrande isig, typ "Sossar är lata" borde ej heller tillåtas
- En veckas avstängning gäller sedan.... (läs mitt förslag från tidigare)
- nicknappningar blir permanent avstängning
Som sagt tror jag att det skulle bli riktigt bra om dessa en el två nicknappare portades, och dessa regler följdes, då skulle över 90% av vänster och höger vara kvar med små justeringar i sin debatteknik
Senast ändrad av F.I.S.T den 2009-12-27, 14:34, ändrad totalt 1 gång