Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Mona Sahlin
sebastian_drus
Sniperace
Vercingetorix
RedAssVictory
SiP
Dao
råttan III
Infra
MartinLindgren
Redvictory
F.I.S.T
16 posters

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-26, 21:29

    Ni kan verifiera att detta är ursprunglige F.I.S.T som skriver detta genom att kolla på antalet besök, 196 (med detta) och joindate 09.03.15.

    Vill bara komma med en tanke kring hur man kan hantera spammare och nick-nappare.
    Det finns nog många bra sätt. Men ett är att Admin måste godkänna, genom aktiv handlig ny medlem.
    En veckas väntetid på alla nya Nick/medlemmar oxå.... Det skulle innebära att en ny medlem får visserligen vänta en vecka på medlemskap, men behöver bara göra det en gång, om man har renhåriga avsikter.
    Medan spammare och förstörare skulle få vänta en vecka varje gång de misskött sig.
    Kanske skulle de då lessna. Om inte så skulle det i alla fall bli en hel del utrymme för debatt för övriga, när spammarna är avstängda.

    Tack för ordet.

    Nu avvaktar jag och ser vad som händer med forumet.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  Redvictory 2009-12-26, 21:35

    F.I.S.T skrev:Ni kan verifiera att detta är ursprunglige F.I.S.T som skriver detta genom att kolla på antalet besök, 196 (med detta) och joindate 09.03.15.

    Vill bara komma med en tanke kring hur man kan hantera spammare och nick-nappare.
    Det finns nog många bra sätt. Men ett är att Admin måste godkänna, genom aktiv handlig ny medlem.
    En veckas väntetid på alla nya Nick/medlemmar oxå.... Det skulle innebära att en ny medlem får visserligen vänta en vecka på medlemskap, men behöver bara göra det en gång, om man har renhåriga avsikter.
    Medan spammare och förstörare skulle få vänta en vecka varje gång de misskött sig.
    Kanske skulle de då lessna. Om inte så skulle det i alla fall bli en hel del utrymme för debatt för övriga, när spammarna är avstängda.

    Tack för ordet.

    Nu avvaktar jag och ser vad som händer med forumet.

    Bra att fler kommer med förslag! jag har lämnat liknande förslag och det är just för att slippa de som förstör här! jag tycker ditt förslag var bra F.I.S.T
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-26, 21:56

    Alla förslag är bra, så hoppas att alla som vill ha acbladet kvar, kan lyckas få ADMIN,att ändra sig,och lyckas övertala sin kompis att ta över ett bra forum!

    Trots allt så är det säkert max två personer som håller på och saboterar forumet, med namnkapningar bl.a?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  Infra 2009-12-26, 22:42

    Jag var ute och for efter något liknande här om dagen i,
    Gud vet vilken tråd. Det är väl så
    att bara för att man står som Adm så kanske man inte är
    någon teknisk virtuos. Jag menar bara att man måste veta
    vilka handgrepp som erfodras för att lägga en sån spärr..
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  råttan III 2009-12-26, 22:48

    MEn hur många är det som gemensamt saboterat forumet genom åsiktscencur?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  Dao 2009-12-26, 22:51

    råttan III skrev:MEn hur många är det som gemensamt saboterat forumet genom åsiktscencur?

    Skulle åsiktscensur ske på ett forum, kommer det att självdö. I nuläget är det bara du som hävdar detta, enbart för att du inte kan förstå att du belv avstängd enbart för att du medvetet förstörde debatter!

    Kanske du har bättrat dig på sista tiden, men ditt skrikande om "åsiktsförtryck" tyder inte på detta...
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  råttan III 2009-12-27, 01:13

    Jag har tidigare bett dig komma med några bra exempel på hur jag medvetet skulle ha saboterat debatter. Ser nu att du istället väljer att fortsätta upprepa dessa dumheter.

    Det finns lätt 5 vänsterdebattörer som betett sig mycket mer illa än jag. Samtliga dessa klarade sig.

    Därmed kan det anses bevisat att jag blev avstängd för mina åsikters skull. Dessutom verkar ett antal vänsterdebattörer haft kontakt sinsemellan angående detta.

    Om du m.fl vänsterdebattörer skulle blivit avstängda samtidigt som blåfront klarat sig så skulle jag definitivt ha protesterat. Jag finner det märkligt att ni vänsterdebattörer är så totalt oseriösa att ni finner politisk hemvist viktigare än yttrandefrihet.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  Dao 2009-12-27, 03:41

    råttan III skrev:Jag har tidigare bett dig komma med några bra exempel på hur jag medvetet skulle ha saboterat debatter. Ser nu att du istället väljer att fortsätta upprepa dessa dumheter.

    Det finns lätt 5 vänsterdebattörer som betett sig mycket mer illa än jag. Samtliga dessa klarade sig.

    Därmed kan det anses bevisat att jag blev avstängd för mina åsikters skull. Dessutom verkar ett antal vänsterdebattörer haft kontakt sinsemellan angående detta.

    Om du m.fl vänsterdebattörer skulle blivit avstängda samtidigt som blåfront klarat sig så skulle jag definitivt ha protesterat. Jag finner det märkligt att ni vänsterdebattörer är så totalt oseriösa att ni finner politisk hemvist viktigare än yttrandefrihet.

    Jag tänker inte gå tillbaka i debatterna och leta upp dina gamla inlägg, som du ändå sedan kan dementera eller bortförklara. Vi är ganska många här som är överrens om hur du betedde dig tidigare, innan avstägningen!

    Vill du debattera schyst är du välkommen och alla kommer att bli glada för detta!

    Nej - ingen betedde sig så illa som du, och några till på forumet, råttan!

    Du bevisar bara att du inte kan ta åt dig av kritik, råttan!

    Inga vänsterdebattörer har haft kontakt med varandra mer än på forumet. Du börjar låta som en fanatisk konspirationsteoretiker, som bestämt hävdar att det är bevisat att ingen varit på månen...

    Jag har aldrig brytt mig om politisk hemvist! Jag vill bara ha en motdebatör som är beredd att möta mina ståndpunkter med sina egna - utan att förstöra det fria ordet!

    Kan du klara detta, råttan???

    Och yttrandefrihet handlar om att man skall respektera allas åsikter - utan att därmed drabbas av debattförstörare!!!

    Klarar du detta från nu, så lämna det andra bakom dig, och kom med i matchen!!!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  SiP 2009-12-27, 12:48

    Dao skrev:
    Jag tänker inte gå tillbaka i debatterna och leta upp dina gamla inlägg, som du ändå sedan kan dementera eller bortförklara. Vi är ganska många här som är överrens om hur du betedde dig tidigare, innan avstägningen!!!!

    Och då uppstår genast frågan, vilka har bestämt att just Råttan uppfört sig sämre än någon vänsterdebattör...Är det just vänsterdebattörer som "bestämt" detta??

    Dao skrev:
    Vill du debattera schyst är du välkommen och alla kommer att bli glada för detta!!!!

    Och vem bestämmer just detta?? Du? RC? RV? Eller är det bara den politiska åsikten som avgör detta?

    Dao skrev:
    Nej - ingen betedde sig så illa som du, och några till på forumet, råttan!!!!

    Här sållar du rätt friskt i de egna leden Dao, Skulle vilja säga att det är ett fåtal(1-2 st) från båda sidorna som klarar sig från att ha betett sig illa här mig själv inräknat!!

    Dao skrev:
    Du bevisar bara att du inte kan ta åt dig av kritik, råttan!!!!

    Och som hela väntersidan har du väldigt svårt att vara självkritisk Dao, där man anser att vänstern är god och höger per automatik är ond..

    Dao skrev:
    Inga vänsterdebattörer har haft kontakt med varandra mer än på forumet. Du börjar låta som en fanatisk konspirationsteoretiker, som bestämt hävdar att det är bevisat att ingen varit på månen...!!!

    Vad vet du om detta, finns trådar där vänsterdebattörer skrivit om att de haft kontakt, inte för detta spelar roll, men sitt inte och fabulera när du inte vet o det stämmer eller inte!

    Dao skrev:
    Jag har aldrig brytt mig om politisk hemvist! Jag vill bara ha en motdebatör som är beredd att möta mina ståndpunkter med sina egna - utan att förstöra det fria ordet!!!!

    Där ger jag dig cred Dao, tyvärr är inte alla av dina "vänner" på vänstersidan lika vidsynta..

    Dao skrev:
    Kan du klara detta, råttan???!!!

    Frågan kan ställas till många av nicken här, båda höger och vänster..

    Dao skrev:
    Och yttrandefrihet handlar om att man skall respektera allas åsikter - utan att därmed drabbas av debattförstörare!!!!!!

    Räkna gärna upp de på vänstersidan som du anser respektera andras åsikter, jag kan ge tre, RD, TW och x-medborgare..

    Dao skrev:
    Klarar du detta från nu, så lämna det andra bakom dig, och kom med i matchen!!!

    Skall bli väldigt kul och se om alla har den självinsikten, jag själv vet att jag varit på vissa av nicken, men att bli kallad Kumlafånge, hotas att bli gasad och ihjältrampad etc etc, tar jag inte, men att tro att vissa av vänster och högernicken skulle ha självinsikten att inse att man inte kan hota och önska ond bråd död till sina motdebattörer är nog tyvärr en utopi..
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  råttan III 2009-12-27, 12:58

    Dao, du menar att om jag skött mig lika bra som KTR hade jag inte riskerat någon avstängning? I övrigt håller jag fullständigt med SiP. Jag tycker du sänker dig själv Dao när du försvarar samtliga vänsterdebattörer. Se nedan:


    Kanske är det p.g.a att sådana här personer inte har blivit avstängda
    som gör att man undrar om det handlar om åsikter?

    KickTheRasist on 2009-11-21, 04:19
    Diverse denna patetiska imbecilla dräng är en "Valon" som var väldigt eftertraktad i andra hand efter finska dräng som var sitt tur önskvärda på grund av deras degenergiska och kroppsliga missbildningar och inteligens förminskningar.

    KickTheRasist
    - lör nov 21, 2009 1:07 am
    Lazy din lille extrema jahud !
    Hälsa din pappa och mamma jahud och försök att förklara för dem att dem skall inte stoppa sitt näsa där denna har ingen plats för ...

    KickTheRasist

    - lör nov 21, 2009 3:20 am

    Vill passa på och fråga hur kommer överleva din (Assyrianska ??) frugan som är inte vitfärgad i denna anti judiska och anti färgade ungerska staten som är så jävla rasistisk ??


    Undrar bara för att din assyriska "blahh" med turkisk "krok näsan" är icke önskvärd ifrån många av dina landsmän, diverse enligt många ungrare hon brukar ju vara så grovt färgad och nästan intill liknande till en Rom...

    KickTheRasist

    KickTheRasist on lör okt 17, 2009 2:08 am
    Hellre en död jord Än Jahuds parasiter i denna heliga landet ...
    om jag skulle vara en Palestinier då skulle jag använda mig av mera effektiv vapen, mot lös !!

    Re: Slipp TV-reklam
    KickTheRasist on lör dec 05, 2009 12:50 am
    Min kompis Muhamad är förtfarane upphetsad och skulle gärna vilja sätta på dig.


    Han har bytt sitt religion och han är nu Jude skulle du vilja släppa hans kuk i din anus nu då??

    Re: 200.000 tolktimmar kostar Stockholm 100 miljoner!!!
    KickTheRasist on lör dec 05, 2009 12:13 am
    Sunrise är en infantil sjukt SD -luder hona som har inte fått på länge , precis som jag påpekade förut , det är nämligen så att hon är så jävla svartis för att muslimerna brukar ha bra sex liv ...

    KickTheRasist
    Search in:
    Ämne: RE: Till det sovande svenska folket!
    Svar: 88
    Visningar: 776
    RE: Till det sovande svenska folket! - 2009-11-30, 18:00
    Om jag skulle vilja dem två följande saker:


    1. Stoppa kuken i en äckligt "no brain" kärring som du ...
    2. Välja arkebuseringen ..'


    Då kommer jag välja alternativet 2 utan tvekan ...

    Bara ett mycket litet urval av vad den här mannen lyckats prestera, finns hur
    mycket som helst men "rätt åsikter" har han.

    Antar att det är dags för mej att säga bye bye nu men ni är ju några stycken
    som har min mailadress, God Jul på er!
    RedAssVictory
    RedAssVictory


    Antal inlägg : 206
    Join date : 09-12-21

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  RedAssVictory 2009-12-27, 13:03

    Här är vi röda demokrater !

    Är du inte röd är du inte demokrat och kan bli avstängd !

    ktr är röd och får säga vad han vill !

    Accepterar ni inte det är ni inte demokrater enligt dao !

    dao är röd demokrat !

    Stackars demokrati !
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-27, 13:17

    Fulingen och smutskastaren Redassviktory yrar vidare, nu har DAO gått utt och klart deklarerat att han aldrig röstat rött någonsin i ett riksdags eller kommunalval!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 14:17

    SIP du undrade vilka vänsterdebattörer som respekterade allas åsikter, och kunde räkna upp tre st..... jag kan räkna upp fler.... själv räknar jag mig dit tex

    Men frågan är vad du el nån annan menar med att respektera åsikter.
    Jag menar att jag respekterar ATT alla har olika åsikter i olika frågor, MEN jag behöver naturligtvis för den skull inte behöva respektera själva åsikten, dvs hålla med. Det är ju det som är debatt. Även om ja personligen inte uppskattar att bli kallad för diverse fula namn, så är det inte det som är sämst på forumet

    här. Det sämsta är den typen av förstöring som nicknapparna gör, och spammar med meddelanden, i "vänsterns namn"....

    Jag håller med om att det även finns vänsterinlägg som är grova i namnkallanden, och så vidare... och detta är beklagligt. Men det är helt tydligt att det bara är (och förmodligen bara en el två st) nån/några från högersidan som nicknappar och spammar.
    Eftersom det bara är vänsterdebattörer som blir drabbade av detta.

    Frågan är var man ska dra gränsen då ?

    är det OK att kalla nån för Nazist ??.... JA med tanke på att vänstersidan kontinuerligt sedan debattforum startade blivit kallade kommunister utan att man haft nåt större belägg för det så...
    Dessa två ord är om än de kan kännas som fula påhopp, när man själv inte anser sig stå för detta, dessa två är ändock politiska termer. Och det kan den som blivit drabbat sakligt argumentera sig ur genom att tala om varför man inte är kommunist/Nazist....

    Är det OK att kalla varandra för Fistfucker, osv ??
    Personligen tycker jag det skulle underlätta mycket om man drog gränsen där. Så att Man bara skulle få tilltala varann vid sitt rätta nicknamn, och resten vore otillåtet, ... och då skulle både en del vänster och höger få ändra på sig, för att få vara kvar......
    Anledningen till att jag vill att gränsen ska gå där vad gäller att kalla varann för fula namn, är inte att jag själv känner mig sårad av sånt. Utan att det helt i onödan triggar upp stämningen till att det spårar ur, och blir bara massa pajkastning och inga diskussioner.....

    Så i korthet:
    - Bara tilltalas med rätt nick !
    - Politiska ord och hård debattnivå tillåtet !
    - Först varningar med förklaring till vederbörande vad den skrivit som orsakat varning
    - Spamning inte tillåtet.... om det är otydligt vad spamning är så rekomenderar jag att titta på RedAssVictory, som ett bra ex på detta. Ocvh en hel del kapade vänsternick, kapade av illvillig person....

    Nicknamn som är förnedrande isig, typ "Sossar är lata" borde ej heller tillåtas

    - En veckas avstängning gäller sedan.... (läs mitt förslag från tidigare)
    - nicknappningar blir permanent avstängning

    Som sagt tror jag att det skulle bli riktigt bra om dessa en el två nicknappare portades, och dessa regler följdes, då skulle över 90% av vänster och höger vara kvar med små justeringar i sin debatteknik


    Senast ändrad av F.I.S.T den 2009-12-27, 14:34, ändrad totalt 1 gång
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-27, 14:31

    "Är det OK att kalla varandra för Fistfucker, osv ??"

    Det är ju en komplimang...
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  SiP 2009-12-27, 14:34

    Räknade dig inte till de extremvänster som florerar här, du har en syn på debatter som är utan extremism som är rätt ovanlig här, sen att skylla det dåliga debattklimatet enbart på nicknapparna är lite av att stoppa huvudet i sanden, tyvärr finns det de som enbart ser sin åsikt som den sanna åsikten och anser att alla andar som inte har den åsikten skall tryckas ned..

    Ang. kalla folk kommunister/nazister, vilket tror du biter hårdas, vilket ord har mest negativ klang??
    Att kalla t.ex. alliansen för alliansnazister, alliansrasiter eller till och med mördare är vedertaget av ett flertal vänsterdebattörer, sen vilken sida som började är lite av sandlådesyndromet, ingen började men alla gör det...

    Det viktigaste med regler är att dessa gäller alla, inte bara motståndarsidan till ens egna värderingar..
    Och ang. nickname så håller jag med dig, även avatarer borde styras upp så att nidbilder på diverse folk förbjuds..

    B.t.w. så kom jag på en till som jag anser aldrig kommer med påhopp, Vercingetorix..


    Senast ändrad av SiP den 2009-12-27, 14:37, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 14:36

    Vercingetorix skrev:"Är det OK att kalla varandra för Fistfucker, osv ??"

    Det är ju en komplimang...

    Ja jättegulligt, inte sant ?

    Men om du är allvarlig då till förslagen V-rix ?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-27, 14:41

    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:"Är det OK att kalla varandra för Fistfucker, osv ??"

    Det är ju en komplimang...

    Ja jättegulligt, inte sant ?

    Men om du är allvarlig då till förslagen V-rix ?

    Självklart är jag för alla kloka förslag till hur man stävjar namnnappning, invektiv och allt annat som förstör en debatt.
    Personligen är jag mindre intresserad av vem som börjar ett bråk, utan är mer intresserad av vem som avslutar det först.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-27, 14:41

    En sak är säker, blir jag varnad eller avstängd på acbladet det ocensurerade forumet och vill vara kvar, då tar jag till mig orsaken,

    För att dom fåtal som blivit det och anklagar ADMIN för åsiktsregeistrering tror jag inte på!

    Inte fan skulle jag yla vidare dag efter dag, och kräva en massa andra medlemars avstängning iallafall!

    Hoppas verkligen vi kan övertala Admin, och hans kompis att ändra sig angående ett bra forums framtid?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 14:42

    SiP skrev:Räknade dig inte till de extremvänster som florerar här, du har en syn på debatter som är utan extremism som är rätt ovanlig här, sen att skylla det dåliga debattklimatet enbart på nicknapparna är lite av att stoppa huvudet i sanden, tyvärr finns det de som enbart ser sin åsikt som den sanna åsikten och anser att alla andar som inte har den åsikten skall tryckas ned..

    Ang. kalla folk kommunister/nazister, vilket tror du biter hårdas, vilket ord har mest negativ klang??
    Att kalla t.ex. alliansen för alliansnazister, alliansrasiter eller till och med mördare är vedertaget av ett flertal vänsterdebattörer, sen vilken sida som började är lite av sandlådesyndromet, ingen började men alla gör det...

    Det viktigaste med regler är att dessa gäller alla, inte bara motståndarsidan till ens egna värderingar..
    Och ang. nickname så håller jag med dig, även avatarer borde styras upp så att nidbilder på diverse folk förbjuds..

    B.t.w. så kom jag på en till som jag anser aldrig kommer med påhopp, Vercingetorix..

    OK ... det är ju en definitions och värderingsfråga vilket som biter hårdast Nazist el kommunist. Så om det är en allmän uppfattning bland högern, att ingen ska få kallas nazist, så bör ju rimligtvis heller inte höger kalla vänsterdebattörer för kommunister.... Och det skulle funka oxå för mig !Smile

    Jo det är viktigt att regler gäller för all ... svar JA !
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-27, 14:50

    Men hur gör man då om den som startar något ändå går på trots att andra försöker avsluta?

    Nu är ju en av fördelarna med ett ocensurerat forum att ingen behöver taskit utan att kunna säga vad man tycker,

    Det är inte jämförtbart med dom fåtal som roar sig med regelrätta namnkapningar och dubbelnicka med enda avsikt att smutskasta och medvetet skapa oreda, två betenden som inte kan kopplas ihop med åsikter som några stycken tjatar om!

    Sen tycker man ju att dom som varit avstängda en dag, borde ta till sig från Verc..., genom att göravad man kan för att inte acbladet ska tvingas gå i graven för det verkar inte som han vill det?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-27, 15:02

    martin7lindgren skrev:Men hur gör man då om den som startar något ändå går på trots att andra försöker avsluta?

    Nja det är inte så lätt kanske för admin.... och jag tror precis som i hockey och fotboll, att alla "domslut" inte kommer bli korrekta, och då får man finna sig i det eller sluta om man känner sig orättvist behandlad.
    På aftonbladets forum tex, kunde jag få flera inlägg raderade utan att jag tyckte det hade någon grund.... där gick man nog lite för långt.
    Jag tycker inte man ska censurera inläggen .... bara varna och stänga av.

    Ett sätt som svar på din fråga är kanske svårt, men nödvändigt... att ignorera den som börjar,... eller sakligt argumentera tillbaks utan öknamn, ochh aldrig sänka sig till samma nivå.
    Svårt JA... men kanske nödvändig etikskola för en debattör.

    Men om spamning och nicknappning stävjas, så har man kommit en bra bit.

    Jag skulle inte grina blod över att bli varnad el avstängd, Nu tror jag ju inte att min debattteknink och moral tillhör de sämsta iofs. Men man kan säkert göra snedsteg.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  Sniperace 2009-12-27, 15:06

    Sen tycker man ju att dom som varit avstängda en dag.....

    nu är det ju så att ingen varit avstängd en dag vad jag vet, de som stängdes av är fortfarande avstängda med det nick som stängdes, de har fått skapa NYA användarkonton....

    vad lär man sig av det om man känner sig orättvist behandlad?

    Sakne är ju den att det faktiskt bara var högerdebattörer som stängdes av, även fastän det fanns ett par från vänster som var lika illa eller till och med värre, sådant sticker i ögonen och skapar just känslor av diskriminering.

    Jag tror inte många klagat OM det även stängts ett par vänsternick....
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  SiP 2009-12-27, 15:12

    martin7lindgren skrev:Men hur gör man då om den som startar något ändå går på trots att andra försöker avsluta?

    Man kan utöva den underbara konsten att ignorera..

    martin7lindgren skrev:Nu är ju en av fördelarna med ett ocensurerat forum att ingen behöver taskit utan att kunna säga vad man tycker,

    För den delen behöver man inte häva ur sig otidigheter enbart för man är svarslös, vet att jag inte varken är bättre eller sämre men detta inser jag i alla fall..

    martin7lindgren skrev:Det är inte jämförtbart med dom fåtal som roar sig med regelrätta namnkapningar och dubbelnicka med enda avsikt att smutskasta och medvetet skapa oreda, två betenden som inte kan kopplas ihop med åsikter som några stycken tjatar om!

    Men är det bara dubbelnick som skall skicka forumet i graven så är det larvigt, som admin har man tillgång till ip-adresser, bara att spärra dessa, ändrar dessa ip-adressen så är det bara att ta kontakt med leveratören och få dom att skicka en varning..

    martin7lindgren skrev:Sen tycker man ju att dom som varit avstängda en dag, borde ta till sig från Verc..., genom att göravad man kan för att inte acbladet ska tvingas gå i graven för det verkar inte som han vill det?

    Om detta kan rädda forumet så att vi får ett normalt debattklimat så är det bra, frågan är hur länge dessa oskrivna regler följs..
    avatar
    sebastian_drus
    Admin


    Antal inlägg : 28
    Join date : 09-01-28

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  sebastian_drus 2009-12-27, 15:16

    Tack för ert försök att rädda ACBLADET. Det värmer.
    Så här ligger det till. Jag måste lyckas övertala min vän att ta över forumet så som planen var. Jag har pratat med honom om era idéer om att godkänna användare innan de blir medlemmar. Han säger att det inte är det han är mest rädd för. Det finns massa fiffiga sätt att strukturera upp ett forum för att slippa sådant. Men han menar att forumet troligtvis redan är för skadat av detta saboterande för att det ska kunna återuppbyggas.
    Som han sa dessa människor är enbart här för att sabotera debatter. De säger att ACBLADET är kasst och vinklat etc., samtidigt är de här de hänger. Ta Råttan III t.ex., han anser att forumet är helt ruttet och korrupt. Trotts detta är han en av de som är inloggad mest. Vad säger det er?
    Vad gör han online och vad är det han vill uppnå? Själv är jag av den åsikten att om man t.ex. inte gillar att läsa hänt i veckan, ja då gör man helt enkelt inte det. Det bästa hade varit om de som inte anser sig rätt behandlade finner ett annat forum att demolera. Jag är personligen otroligt trött på deras gnäll om att de skulle vara avstängda pga. en politisk inställning. Detta är för övrigt lätt att mot argumentera, då det finns väldigt många bra högerdebattörer på vårt forum, dessa är inte avstängda, eller hur?
    Så till alla er som enbart är här för att trolla, snälla varför inte bara hitta ett forum som passar er?

    Ps jag bearbetar fortfarande min vän för att få han att ta över forumet.


    Senast ändrad av Admin den 2009-12-27, 15:25, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-27, 15:23

    Det låter bra att acbladet/forum inte är kört, p.g.av några fåtal, som har andra avsikter!

    Så länge det finns liv finns det hopp!

    Som du har sett Admin, så är vi många som vill att ditt skapade forum får leva vidare!

    Sponsored content


    Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010") Empty Sv: Förslag till åtgärd (Finns även under "AC går i graven 2010")

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 13:18