blueheaven skrev:theward skrev:
Då ska vi helt enkel skita i allt och bara låta allt ske..?´
För du måste väl ändå se att vi är inne på "the road to ruin" ?
kapitalism skadar människor,djur , natur/miljö´och får den härja fritt då är det kört..........
bara för att alla inte kan eller vil foga sig i leden, då ska vi skrota systemen och göra som dessa vill...
Varför öht aha några lagar i framtiden, menar människan ska ju vara fri att göra som den vill eller ???
Du tror inte att det ganska snart blir anarki av hela altet...
Iofs har vi ju redan en värld som ett fåtal styr, med den enda maktmetod som finns i dagens läge..PENGAR
Jag tycker strävan efter en "utopi" är klart bättre än ingen strävan alls ..utan bara egoism och cynism
kan bara se på det personliga planet: det enklaste för mig vore att bli bitter, destruktiv och allmänt skita i allt..
Efter allt man varit med om och med tanke på att kroppen inte vill det jag vill osv...
Men jag ser hellre ett ljus i tunneln och hoppas på en bättre framtid och jag kämpar på, dag efter dag
Nej warden världen går inte under för att kommunismen inte fungerar!
Hopp och framtidsdrömmar måste alla ha annars kan det kvitta, vissa drömmar kommer dock aldrig att förverkligas av olika anledningar, det mesta är möjligt men inte allt!
Om ALLA bär den kommunistiska (inga dialekter) drömmen och ingen stor stygg farbror dyker upp så kommer den att fungera var så säker!
Men.....jag tror att även du förstår att ALLA inte har bär på den drömmen, och stygga farbröder finns det gott om, då slutar det i diktatur och så småningom kollaps!
så du tror på fullt allvar att det är bara kommustiska stater som de har eller har haft diktatur?
personligen lever jag hellre i en kommunistisk diktatur än i nyliberal....
De "stygga farbröderna" är betydligt fler i ett kapitalistisk samhälle ........
varför det kan du ju fundera över?
vad fan har dialekter med kommunism att göra?
man kan genom politisks styrmedel... styra drömmarna och på så sätt få ett bättre samhälle...
Ett samhälle likt USA är inte att föredra hur kära ni nu är i deras system