Nu börjar Ohly slicka Monas rövhål för att anpassa sig till S-MP
Hur länge dröjer det innan V ger upp krav på utträde ur EU.
TMB skrev:krav på att återinföra förmögenhetsskatten.
Nu börjar Ohly slicka Monas rövhål för att anpassa sig till S-MP
Hur länge dröjer det innan V ger upp krav på utträde ur EU.
råttan II skrev:Rödgröna röran kopierar Alliansen på område efter område.
Jag vill minnas att centern en gång agiterade för att bygga ett "pärlband av kärnkraftverk efter norrlandskusten"Dao skrev:I ett samarbete måste alla parter kompromissa, och den som måste kompromissa mest - är den som är svagast i samarbetet. Så är det generellt! Men man måste ändå ge dem mycket, så de inte bryter samarbetet...
Vissa saker man strider för måste man helt enkelt skrinlägga, som centern gjorde med kärnkraften (fast de inte erkänt de gjorde så)...
Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Jag hoppas de inte gör det.
När det gäller både Mp och V så kan de behålla all sin politik och önskemål inom partiet.
Det är valprogrammet som det måste kompromissas om, inte den grundläggande politiken.
Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
När det gäller både Mp och V så kan de behålla all sin politik och önskemål inom partiet.
Det är valprogrammet som det måste kompromissas om, inte den grundläggande politiken.
Du menar att det viktiga är vad de tänker säga till väljarna, och inte vad de faktiskt tänker göra? Det är ju iofs klassisk rödgrön retorik...
Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Du menar att det viktiga är vad de tänker säga till väljarna, och inte vad de faktiskt tänker göra? Det är ju iofs klassisk rödgrön retorik...
Nej, det menar jag inte.
Kompromisser måste göras om flera partier skall samarbeta. Det är under samarbetet som ett valplattform skall göras och en gemensam politik utformas. Den politik som de rödgröna går till val på måste alla tre partier vara eniga om för att det skall kunna genomföras. Men detta samarbete ändrar inte de enskildas partiernas grundläggande inställning. (hoppas jag)
Fast det är ju det det i praktiken gör... Di sma får lägga sig på rygg och vifta sött på svansen för att få lukta på oset från maktens grytor.. Det är ju det vänstern (i viss mån korrekt) anklagat regeringen Reinfeldt för.
Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Hur länge har det funnits "rödgrön retorik"? Vad jag vet är detta helt nytt för i år...
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Varför det? Både s och v vill fullfölja resultatet av folkomröstningen!
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Hur länge har det funnits "rödgrön retorik"? Vad jag vet är detta helt nytt för i år...
Eftersom kovändning om vallöften efter en valseger alltid varit en socialdemokratisk paradgren får man anta att detta även blir en rödgrön dito då (s) än så länge är största parti i det blocket. (förutsatt valvinst)
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Eftersom kovändning om vallöften efter en valseger alltid varit en socialdemokratisk paradgren får man anta att detta även blir en rödgrön dito då (s) än så länge är största parti i det blocket. (förutsatt valvinst)
Kovändning? S är här knappast värre än andra regeringspartier...
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Du menar nedläggning av dessa innan 2010, som faktiskt var resultatet av folkomröstningen? Då får de ligga i...
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Undrar när miljöpartiet skrinlägger sina krav på en fortsatt kärnkraftsavvekling...
Du menar nedläggning av dessa innan 2010, som faktiskt var resultatet av folkomröstningen? Då får de ligga i...
Resultatet av folkomröstningen var nedläggning av kärnkraften, när det gick (linje 2).
Årtalet 2010 var ett riksdagsbeslut strax efteråt. Alltså INTE ett resultat av folkomröstningen!