Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
RedCloud
Regndrottning
formsvackan
theward
MartinLindgren
womanlover
fredrik rahm70
blueheaven
ANNA2LINK
Susz X
Sossar-e-lata
15 posters

Någon mer än mig

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Någon mer än mig - Sida 2 Empty Sv: Någon mer än mig

Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 10:56

fredrik rahm skrev:roliga argument

Vi måste höja a-kassan för att göra den attraktivare
    vi måste höja sjukpenningen för att fler skall få den samt göra den attraktivare
    vi måste förtidspensionera för att fler får jobb då.
    japp rödgröna argument är roliga..

vi måste sänka/avskaffa a-kassan för att få flera i arbete
    vi måste sänka/avskaffa sjukpenningen för att få flera i arbete
    vi måste sänka/avskaffa förtidspensionerna för att få flera i arbete
    vi måste sänka/avskaffa inkomstskatten för att få flera i arbete
    vi måste sänka/avskaffa kapitalskatten för att få flera i arbete
    vi måste sänka/avskaffa förmögenhetsskatten för att få flera i arbete
    vi måste sänka/avskaffa fastighetsskatten för att få flera i arbete
    vi måste sänka/avskaffa bolagsskatten för att få flera i arbete
    vi måste sänka/avskaffa förmögenhetsskatten för att få flera i arbete
    vi måste sänka/avskaffa kommunala jobb för att få flera i arbete
    etc etc

sänker vi skatterna försvinner den globala finanskrisen av sig själv !

dessutom ska vi som enda land i världen privatisera en statlig bank

högerns argument är otroliga Very Happy
    .
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 10:59

formsvackan kommer med sina plattityder och överdrifter som vanligt och inget blir sagt av han..
    Framförallt kan denna aldrig svara på en fråga eller argumentera utan förolämpningar och påhopp..

berätta nu hur en attraktivare akassa och lättare och längre sjukskrivning samt förtidspensioner av folk "skapar" mera jobb?

Gynnar det Sveriges EXPORT ?

och isåfall vad exporterar vi?

fk blanketter och a-kassekort?

om jag får mer akassa längre.. blir jag MER villig att jobba då?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-02, 11:03

Som vanligt när det börjar debatteras seriöst så kommer kränkarsvackan med sina infantila dräpare!

Trovärdighet NOLL kränkarsvackan! santa
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-04-02, 11:28

Formsvackan har en poäng...

Det han skrev är argument som högern har använt sedan valet....

Men visst låer argumenten löjliga när man spaltar upp dem så där....
    Wink

queen
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 11:33

"Men visst låer argumenten löjliga när man spaltar upp dem så där...."

jo men är det inte högerpolitkens innersta kärna vi ser ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 11:38

fredrik rahm skrev:

formsvackan kommer med sina plattityder och överdrifter som vanligt.

berätta nu hur en attraktivare akassa och lättare och längre sjukskrivning samt förtidspensioner av folk "skapar" mera jobb?

Att högerns politik skulle vara "plattityder och överdrifter" får stå för dig.

Du får gärna förklara hur lägre a-kassa, sjukskrivning, förtidspensioner etc skulle kunna skapa flera jobb.

Huruvida du skulle vara villig att arbeta kan bara du svara på. En anställning som smörgåsnisse passade i alla fall inte dig vad du själv sagt.

Sänkningar av försäkringsersättningarna är åt h-vete. Vi har faktiskt själva betalat premien för dessa. Att skärpa kraven för när dessa utbetalas är en helt annan sak, något som jag inte har det minsta emot.

blueheaven skrev:Som vanligt när det börjar debatteras seriöst så kommer kränkarsvackan med sina infantila dräpare!

Trovärdighet NOLL kränkarsvackan! santa

Debatteras seriöst !

Sedan när har dina och Fredriks spyor uppfattats som något seriöst ? Att som du enbart kasta in förolämpande one-liners, och sedan kräva att bli tagen på allvar, är fasiken ett uttryck för monumentalt oförstånd.

Vill du bli seriöst bemött, får du försöka komma med något annat än att de som tycker annorlunda än du är idioter. I mina ögon är det du, Fredrik och några till som innehar upphovsrätten till idiotin. I och med IPRED är jag inte säker på att man längre ens kan läsa dina alster utan att riskera ett hotbrev i posten.
    .
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 11:51

den heltids jobbande "läraren" redcloud susar in på skoltid som vanligt??=) No lol!
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-04-02, 12:05

fredrik rahm skrev:
    formsvackan kommer med sina plattityder och överdrifter som vanligt och inget blir sagt av han..
    Framförallt kan denna aldrig svara på en fråga eller argumentera utan förolämpningar och påhopp..

Om man får mer pengar från a-kassan kan man konsumera mer.

Vilket leder till ökad produktion

Vilket leder till ökad orderingång.

Vilket leder till utökning av personalstyrkan.

Vilket leder till färre arbetslösa.

Man sopar ALDRIG en trappa nerifrån.........
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 12:11

Bra argument corven.. Menn akassan betalas av ANDRA eller hur?

och lösningen på krisen är då att allt fler skall gå på en permanent a-kassa ..vilket vore "attraktivt"??
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 12:21

fredrik rahm skrev:och lösningen på krisen är då att allt fler skall gå på en permanent a-kassa ..vilket vore "attraktivt"??

Du får gärna förklara hur lägre a-kassa, sjukskrivning, förtidspensioner etc skulle kunna skapa flera jobb.

Du kan väl åtminstone försöka Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 12:36

Du kan väl åtminstone försöka Wink

Ganska enkelt, Människor är EJ dom solidariska fina teletubbys vänstern verkar tro, utan bevisat ganska lata och själviska och definitivt Roffande oavsett "partitillhörighet".

(liksom...fuska lite med skatten/vabben/läkarintyget , överdriva lite liksom... ett par 1000 extra gööör ju inget, bara jag ej åker fast så)

Är det ej vidare BEKVÄMT att dra långa tider(5-10-15år) på olika bidrag och försäkringar, gör ej folk detta vilket bevisades.

(både i sverige finland och frankrike)

Dock kan ju du fortsätta att tro att folk är mjuka runda och har rosa mjukt ludd i kanterna..och verkligen vill jobba heltid emot allt högre skatter och allt mindre på banken personligen och en "välfärd" som funkat allt sämre senaste 30åren trots att den kostat allt mer.

Vissa kommer att fortsätta stämpla i absurdum, försöka lura läkare, och dra på div kommunala bidrag, dock verkar denna skara krympa magiskt vid mindre pengar i månaden.(och snabbt öka vid mera pengar som i finland)

Världens friskaste , mest och längst sjukskrivna folk paradoxen minns vi alla?

Samt arbetslösheten IDAG är faktiskt LÄGRE än 2005 under högkonjuktur.(än så länge)
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-02, 12:53

Corven skrev:
    fredrik rahm skrev:

Om man får mer pengar från a-kassan kan man konsumera mer.

Vilket leder till ökad produktion

Vilket leder till ökad orderingång.

Vilket leder till utökning av personalstyrkan.

Vilket leder till färre arbetslösa.

Man sopar ALDRIG en trappa nerifrån.........

Här har vi en vänster som kan argumentera, lär dig av corven, kränkarsvackan!

Man ser inget om man blundar med båda ögonen!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 13:00

"utan bevisat ganska lata och själviska och definitivt Roffande"

kallas även projicering
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 13:08

fredrik rahm skrev:Ganska enkelt

Vissa kommer att fortsätta stämpla i absurdum, försöka lura läkare, och dra på div kommunala bidrag, [/color]

Jag ifrågasätter absolut inte detta. Även i min värld finns det fullt arbetsföra individer som väljer att ändå "leva på bidrag" som många kallar det. Detta är dock inget som påverkar min ekonomiska situation det allra minsta. Högerpropagandan har dock fått många att tro att så är fallet. En sänkning/borttagande av vissa "bidrag" kan faktiskt få motsatt effekt. Att t.ex. plocka sjukpensionen från ett antal personer som råkat födas med för stor törst, och istället hänvisa dessa till kommunalt försörjningsstöd, av många kallat socialbidrag, flyttar bara kostnaden från staten till kommunerna vilket vi nu ser att framöver kommer att förorsaka nedskärningar inom den kommunala verksamheten om inte kommunalskatten höjs. Detta påverkar mig direkt !

Frågeställningen var dock hur lägre a-kassa, sjukskrivning, förtidspensioner etc skulle kunna skapa flera jobb. Detta har du på intet sätt svarat på trots att du ansåg det vara "ganska enkelt" Smile
    .
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 13:14

formsvackan som VANLIGT klarade du ej att läsa all "jobbig" text utan fokuserade på en enda rad och enkom denna..

om du nu läser om ett par ggr så Kanske du ser vad de står?

Till Blue: japp Corven är en BRA vänster debattör man kan respektera, TROTS att våra åsikter ganska ofta faller olika.

dock kan man ej säga detta om resten av "smuts-vänstern" som huserar på detta forumet.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-02, 13:25

Hellre "smutsvänster" än brun utan sol....
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-02, 13:31

Formsvackan du får lära dig läsa mindre selektivt, denna fråga har dryftats många gånger tidigare såväl på aftonbladet som här (se pensionärsskatten)

"Det diskuteras eller rättare sagt det tycks till om jobbskatteavdrag och skatteavdrag för pensionärer i diverse insändare i olika blaskor och nu senast var det någon vinkling om fastighetsskatten.

Jobbskatteavdraget kom till för att man vill förändra strömmarna av att de som jobbar blir färre och de som är försörjda utan att jobba ökar, något som socialdemokraterna var omedvetna om eller såg emellan fingrarna med!

Syftet med jobbskatteavdraget är att man vill få fler att välja att jobba genom incitamentet att det lönar sig bättre genom sänkt skatt.

Vän av den statiska ordningen kommer då med invändningen, men då minskar ju skatteintäkterna vilket kan tyckas logiskt men man kan inte utgå från att tillståndet är statiskt.

Vitsen med att få fler i arbete är att minska statens utgifter för åtgärder som försörjer de som lever av diverse bidrag vilket är en stor minuspost i statens budgetbalans.

Den skatteminskning som individen får balanseras av att utgifter blir mindre och att det är fler som betalar skatt och färre som skall bli bidragsförsörjda.

Nåväl vad händer då om man ger jobbskatteavdrag till pensionärer, går de och jobbar, ger det mindre utgifter till statskassan?
    Svaret för varje tänkande individ är ju givetvis NEJ.

Varför då ge jobbskatteavdrag till pensonärer?
    Pensionärer som många gånger själva har röstat för högre skatter utan att tänka på dess negativa konsekvenser.

Varför detta ständiga gnällande på nödvändiga reformer?

Om man inte förstår ovan enkla matematik (ekonomi) så gör man nog klokt i att för alltid förbliva tyst!"

Var inte så förbannat ensidig, det är L.Pagrotsky som påstår att alliansen säger att sänkt akassa ger fler jobb, vilket alliansen aldrig har sagt, du kan fråga dig vilka syften Pagrotsky har med detta?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 17:07

fredrik rahm skrev:[color=gold]formsvackan som VANLIGT klarade du ej att läsa all "jobbig" text utan fokuserade på en enda rad och enkom denna..

om du nu läser om ett par ggr så Kanske du ser vad de står?color]

Övriga rader var bara ett enda blaha om samma sak, en enda spya om att befolkningen består av lata, själviska, roffande individer som styrs med skatter och bidrag.

fredrik rahm skrev:Ganska enkelt, Människor är EJ dom solidariska fina teletubbys vänstern verkar tro, utan bevisat ganska lata och själviska och definitivt Roffande oavsett "partitillhörighet".
    (liksom...fuska lite med skatten/vabben/läkarintyget , överdriva lite liksom... ett par 1000 extra gööör ju inget, bara jag ej åker fast så)
    Är det ej vidare BEKVÄMT att dra långa tider(5-10-15år) på olika bidrag och försäkringar, gör ej folk detta vilket bevisades.
    (både i sverige finland och frankrike)
    Dock kan ju du fortsätta att tro att folk är mjuka runda och har rosa mjukt ludd i kanterna..och verkligen vill jobba heltid emot allt högre skatter och allt mindre på banken personligen och en "välfärd" som funkat allt sämre senaste 30åren trots att den kostat allt mer.
    Vissa kommer att fortsätta stämpla i absurdum, försöka lura läkare, och dra på div kommunala bidrag, dock verkar denna skara krympa magiskt vid mindre pengar i månaden.(och snabbt öka vid mera pengar som i finland)
    Samt arbetslösheten IDAG är faktiskt LÄGRE än 2005 under högkonjuktur.(än så länge)

Den rad jag valde att referera till sammanfattar allt du häver ur dig i ditt "inlägg", så att utelämna det andra förändrade inget i sammanhanget. Dessutom ifrågasatte jag inte denna din synpunkt, så varför du reagerar som du gör, vet förmodligen bara du.

Du har fortfarande inte svarat på hur lägre a-kassa, sjukskrivning, förtidspensioner etc skulle kunna skapa flera jobb.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 17:11

Samt arbetslösheten IDAG är faktiskt LÄGRE än 2005 under högkonjunktur.(än så länge)

2 meningar som visar svensk mentalitet ganska bra..

och varför tex dansk flexicury (som faktiskt i grunden höger OCH vänster vill ha)INTE skulle funka i Sverige där det fattas något så viktigt som plikt och moral ute i stugorna.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 17:37

Ser man på BH, du kan ju komma med mer än one-liners. Var har du klippt ut detta ?

Formsvackan du får lära dig läsa mindre selektivt, denna fråga har dryftats många gånger tidigare såväl på aftonbladet som här (se pensionärsskatten)

Och ändå kan inte du och FR komma med några svar.

Jobbskatteavdraget kom till för att man vill förändra strömmarna av att de som jobbar blir färre och de som är försörjda utan att jobba ökar, något som socialdemokraterna var omedvetna om eller såg emellan fingrarna med!

Ta du fram räknedosan och knappa litet på den, så kanske du... nej det gör du förmodligen inte.

Syftet med jobbskatteavdraget är att man vill få fler att välja att jobba genom incitamentet att det lönar sig bättre genom sänkt skatt.

Samt få svartjobb att bli vita, har också framförts från högerhåll. Rena rama nyset !

Vän av den statiska ordningen kommer då med invändningen, men då minskar ju skatteintäkterna vilket kan tyckas logiskt men man kan inte utgå från att tillståndet är statiskt.

Varför insåg då inte alliansens räknenissar att även konjunkturer och arbetsmarknader är dynamiska ?

Vitsen med att få fler i arbete är att minska statens utgifter för åtgärder som försörjer de som lever av diverse bidrag vilket är en stor minuspost i statens budgetbalans.

FÖRBANNAD LÖGN ! Arbetslöshetsförsäkringen var definitivt ingen "minuspost i statens budgetbalans", tvärtom var det en stor pluspost då a.kassan var kraftigt överfinansierad. Skärpning BH, detta har du blivit upplyst om ett antal gånger.

Den skatteminskning som individen får balanseras av att utgifter blir mindre och att det är fler som betalar skatt och färre som skall bli bidragsförsörjda.

Naivliberala teorier som vi nu ser konsekvenserna av, först på kommunal nivå.

Nåväl vad händer då om man ger jobbskatteavdrag till pensionärer, går de och jobbar, ger det mindre utgifter till statskassan?
    Svaret för varje tänkande individ är ju givetvis NEJ.

Varför då ge jobbskatteavdrag till pensonärer?
    Pensionärer som många gånger själva har röstat för högre skatter utan att tänka på dess negativa konsekvenser.

Aj fan då. Människor ska alltså i högerns värld bestraffas för att de ev. kan ha röstat på fel parti tidigare. Snacka om uselhet. Kom inte dragandes med ditt svammel om politiskt förtryck och "kommunistdiktaturer" i forstättningen.

Varför detta ständiga gnällande på nödvändiga reformer?

Vad då nödvändiga, vem avgör det ?

Vilka reformer är nödvändiga nu när den globala finanskrisen snart slår till med full kraft, mera skattesänkningar till dem som fortfarande har ett jobb ?

Om man inte förstår ovan enkla matematik (ekonomi) så gör man nog klokt i att för alltid förbliva tyst!

Kanske det BH.

Var inte så förbannat ensidig, det är L.Pagrotsky som påstår att alliansen säger att sänkt akassa ger fler jobb, vilket alliansen aldrig har sagt, du kan fråga dig vilka syften Pagrotsky har med detta?

Varför då ? Det lär väl vara bättre att fråga alliansen vilka syften de har.

Den stora frågan kvarstår. Hur kan sänkta skatter och ersättningar skapa nya jobb idag ?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-04-02, 17:43

RedCloud skrev:Hellre "smutsvänster" än brun utan sol....

Eller fyra nyanser av brunt! ha,ha,ha Very Happy
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-04-02, 18:29

fredrik rahm skrev:

Jösses- villig?
    Jaja- ungdomar skriiker efter jobb..de får inga för de har inte yrkeserfarenhet..och alla vill jobba heltid..
    fortsätt du skita i det- så finns inget alls till slut- var sig export eller akassa..tex. Fredden..men det är väl inte så himla viktigt- för du blir ju aldrig vare sig sjuk eller pensionär.. geek
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-02, 19:23

fredrik rahm skrev: Världens friskaste , mest och längst sjukskrivna folk paradoxen minns vi alla?

Samt arbetslösheten IDAG är faktiskt LÄGRE än 2005 under högkonjunktur.(än så länge)

2 meningar som visar svensk mentalitet ganska bra...
    Jasså ?

fredrik rahm skrev:[
    och varför tex dansk flexicury (som faktiskt i grunden höger OCH vänster vill ha)INTE skulle funka i Sverige där det fattas något så viktigt som plikt och moral ute i stugorna.
    En mening som visar din mentalitet ganska bra.

Du har fortfarande inte svarat på hur lägre a-kassa, sjukskrivning, förtidspensioner etc skulle kunna skapa flera jobb.
    .
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Någon mer än mig - Sida 2 Empty Det kan han aldrig förklara

Inlägg  theward 2009-04-02, 19:28

formsvackan skrev:
    fredrik rahm skrev: Världens friskaste , mest och längst sjukskrivna folk paradoxen minns vi alla?

Jasså ?

.

Det enda han och andra högertomtar är ute efter, är att betala mindre skatt.
    Vad de som inte jobbar ska leva av, det skiter de högaktningsfullt i

Det de inte fötsår är att om 12% får lägre a-kassa och låt oss säga 10-15% får lägre sjukpenning eller tvingas till soc när de är sjuka.

Vad händer då med köpkraften och bnp?
    Ett land där 25-30% av befolkningen blir allt fattigare kan inte täckas upp med att toppskicktet på kanske 15-20% får det avsevärt bättre.

Nää landet körs ännu mer i botten helt enkelt
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-02, 19:33

theward skrev:
    formsvackan skrev:

Jasså ?

.

Det enda han och andra högertomtar är ute efter, är att betala mindre skatt.
    Vad de som inte jobbar ska leva av, det skiter de högaktningsfullt i

Det de inte fötsår är att om 12% får lägre a-kassa och låt oss säga 10-15% får lägre sjukpenning eller tvingas till soc när de är sjuka.

Vad händer då med köpkraften och bnp?
    Ett land där 25-30% av befolkningen blir allt fattigare kan inte täckas upp med att toppskicktet på kanske 15-20% får det avsevärt bättre.

Nää landet körs ännu mer i botten helt enkelt

Jag har gjort mina försök att resonera i normal ton nu är det upp till er att haka på!

Formsvackan tog inte chansen så den har jag stängt av!

Det skall väl inte vara som att tala med en vägg theward i så fall kan det kvitta eller så blir det bara pajkastning du har chans att välja nu!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:46