Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 12:06, ändrad totalt 1 gång
+15
captaincodd
RedCloud
Vercingetorix
lazy
berralarzon
SiP
theward
GustavAnder
ANNA2LINK
Regndrottning
Secrist
foliesvackan
blueheaven
Dao
marxisten
19 posters
USA och prioriteringar
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 451
Sv: USA och prioriteringar
----------
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 452
blueheaven skrev:Dao skrev:Det var en trevlig debatt med Secrist här, och det tackar jag för. Sen kom BH, och sänkte nivån direkt...
Undra om BH inte kan bättre, eller förstör debatter medvetet?
Din självinsikt är inte lika stor som ditt brak-ego va?
Det är inte nyttigt att prata med sin egen spegelbild, slå sönder spegeln snarast....
för är självinsikten din enda "sikt", då är du totalt blind gubbe
- Inlägg 453
---------
- Inlägg 454
blueheaven skrev:theward skrev:blueheaven skrev:Dao skrev:Det var en trevlig debatt med Secrist här, och det tackar jag för. Sen kom BH, och sänkte nivån direkt...
Det är inte nyttigt att prata med sin egen spegelbild, slå sönder spegeln snarast....
Vad går du på idag, kokain eller flugsvamp?
Alvedon, coca cola och glass, går jag på idag...
har troligtvis åkt på "svinisen"...
feberna har varat i snart 3 dar och den ger inte med sig, har även ont i halsen, huvudet och hostar
Droger håller jag mig ifrån, förutom mina citodon(som jag tar när smärtan blir för stark och invalidiserande
Sprit blir det nästan aldrig längre, då man inte ska blanda sprit och värkmedicin, samt att kroppen reagerar negativt på alkohol
Fast ibland skiter jag i det och tar en bläcka
Men mkt är det inte ,har haft en hela smirrnoff i skafferiet i snart 2 månader
Sen har jag bara rökt några få ggr när jag festat och en gång blev det en joint också. Vilket jag inte skäms för, men inget jag har behov av att prova igen. Snus det bojkottar jag också...
Däremot har jag andra laster, tex sötsaker och en siffra mellan 5 och sju
Fast det bästa är iaf naturen och Heavy Metal
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 455
theward skrev:blueheaven skrev:theward skrev:blueheaven skrev:Dao skrev:Det var en trevlig debatt med Secrist här, och det tackar jag för. Sen kom BH, och sänkte nivån direkt...
feberna har varat i snart 3 dar och den ger inte med sig, har även ont i halsen, huvudet och hostar
Droger håller jag mig ifrån, förutom mina citodon(som jag tar när smärtan blir för stark och invalidiserande
Sprit blir det nästan aldrig längre, då man inte ska blanda sprit och värkmedicin, samt att kroppen reagerar negativt på alkohol
Sen har jag bara rökt några få ggr när jag festat och en gång blev det en joint också. Vilket jag inte skäms för, men inget jag har behov av att prova igen. Snus det bojkottar jag också...
EN liten whisky skadar inte tillsammans med citodon, men att supa till med citodon i kroppen kan vara farligt.
Ta det lugnt, och ansträng dig inte i onödan nu om du har baconfebern, men 99.999% blir inte särskilt sjuka, och vi får hoppas du tillhör den delen!!
krya på dig pågablära!!
- Inlägg 456
Sniperace skrev:theward skrev:blueheaven skrev:theward skrev:blueheaven skrev:Dao skrev:Det var en trevlig debatt med Secrist här, och det tackar jag för. Sen kom BH, och sänkte nivån direkt...
EN liten whisky skadar inte tillsammans med citodon, men att supa till med citodon i kroppen kan vara farligt.
Ta det lugnt, och ansträng dig inte i onödan nu om du har baconfebern, men 99.999% blir inte särskilt sjuka, och vi får hoppas du tillhör den delen!!
krya på dig pågablära!!
ja och blir jag sämre, hämtar jag tamiflu
jag är väl på gott o ont, en "allt eller inget person".
Men jag har verkligen försökt ändra på det men har man gått på som en ångvält i 34 år och aldrig behövt bromsa mer än undantagsvis så är det svårt "att bara ta det lugnt" Men sen sjukdomen(fibron) blomstrade ut på allvar för drygt tre år sen ..Har jag varit tvungen att lyssna på kroppen, annars straffar den mig hårt. på genom smärta och förlorade arbetsinkomster
men nu vilar jag definitivt , vill inte få problem med hjärtat eler lungorna....
foliesvackan- Antal inlägg : 326
- Inlägg 457
Att jämförelsen mellan arbetslösa och osålda herrskjortor skulle vara vettig får stå för dig. Normalt tänkande människor ser det annorlunda.blueheaven skrev:foliesvackan skrev:Om du gå till en affär som säljer herrskjortor, så skulle du kunna tala om naturlig arbetslöshet bland herrskjortorna. Det vore inte vettigt för butiken att inte ha några skjortor på hyllorna. Det finns ett lager av skjortor. Det är precis likadant på arbetsmarknaden.
/Milton Friedman
Det vettigaste du har citerat på år och dag om inte någonsin!
Jag ville bara lyfta fram nyliberalismens människosyn.
- Inlägg 458
-----------
Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 12:07, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 459
blueheaven skrev:foliesvackan skrev:Att jämförelsen mellan arbetslösa och osålda herrskjortor skulle vara vettig får stå för dig. Normalt tänkande människor ser det annorlunda.blueheaven skrev:foliesvackan skrev:Om du gå till en affär som säljer herrskjortor, så skulle du kunna tala om naturlig arbetslöshet bland herrskjortorna. Det vore inte vettigt för butiken att inte ha några skjortor på hyllorna. Det finns ett lager av skjortor. Det är precis likadant på arbetsmarknaden.
/Milton Friedman
Men är det något som inte stämmer då?
Skjortor har inga behov,de har inga känslor och de har inga anhöriga.
Där har du varför, man inte kan jämföra skjortor med människor...
osålda skjortor kan man stoppa undan eller göra nåt annat av,,,,
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 460
I den nyliberala världen har människan reducerats till en vara bland alla andra!
- Inlägg 461
----------
- Inlägg 462
blueheaven skrev:Dao skrev:I den nyliberala världen har människan reducerats till en vara bland alla andra!
Och vad var människorna värda i de kommunistiska diktaturerna?
Människor är och förblir ingenting annat än människor hur gärna man än vill tvinga dem att vara någonting annat!
Dao reducerade just sig själv till att bli en kommunistisk arbetsmyra/springpojke!
Vad fan har kommunismen med nylibarelismen att göra??? Sluta upp med bortförklaringarna och skärp dig!!! JÖSSES!!!
- Inlägg 463
----------
- Inlägg 464
blueheaven skrev:Dao skrev:blueheaven skrev:Dao skrev:I den nyliberala världen har människan reducerats till en vara bland alla andra!
Och vad var människorna värda i de kommunistiska diktaturerna?
Människor är och förblir ingenting annat än människor hur gärna man än vill tvinga dem att vara någonting annat!
Dao reducerade just sig själv till att bli en kommunistisk arbetsmyra/springpojke!
Vad fan har kommunismen med nylibarelismen att göra??? Sluta upp med bortförklaringarna och skärp dig!!! JÖSSES!!!
Men dina lösningar är ju alltid kommunism, JÖSSES fattar du inte själv hur enkelspårig du ÄR!
Jag har aldrig någonsin lyft fram kommunismen som lösning!
Enkelspårigheten är alltså i din egen fantasi - och därmed behöver jag nte bry mig. Det får du lösa med en psykolog...
- Inlägg 465
---------
Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 12:08, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 466
blueheaven skrev:Varför pratar du om psykologer?
Rasade korthuset igen?
Det är bara de som kan rädda dig ut ur dina egna fantasier...
- Inlägg 467
Det måste du börja göra, annars stämmer inte BH's världsbildDao skrev:Jag har aldrig någonsin lyft fram kommunismen som lösning!
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 468
Jo
för han är ju övertygad om att kommunister sitter i riksdagen och styr,,,,
- Inlägg 469
Det borde väl du som arbetslös begripa utan min hjälp, men OK då. Anser du att du har samma värde som en osåld herrskjorta så ska du naturligtvis fortsätta hylla nyliberalismen.blueheaven skrev:foliesvackan skrev:Att jämförelsen mellan arbetslösa och osålda herrskjortor skulle vara vettig får stå för dig. Normalt tänkande människor ser det annorlunda.blueheaven skrev:foliesvackan skrev:Om du gå till en affär som säljer herrskjortor, så skulle du kunna tala om naturlig arbetslöshet bland herrskjortorna. Det vore inte vettigt för butiken att inte ha några skjortor på hyllorna. Det finns ett lager av skjortor. Det är precis likadant på arbetsmarknaden.
/Milton Friedman
Men är det något som inte stämmer då?
I mina ögon är du en fullblodsidiot, men det är en annan sak.
- Inlägg 470
Nej BH, det är du som alltid har kommunismen som "lösningen" på allt. Utan denna hade du inte ett enda jävla dugg att svammla om.blueheaven skrev:Men dina lösningar är ju alltid kommunism, JÖSSES fattar du inte själv hur enkelspårig du ÄR!
Enkelspårig är ett ord du borde passa dig jävligt noga för att använda
- Inlägg 471
----------
Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 12:08, ändrad totalt 1 gång
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 472
N0llK0llBlue skrev:Säger du det ASSHOLE?
N0llK0llBlue skrev:Kan inte alla ni pajasar som aldrig är intresserade av att debattera utan bara är här för att kasta skit och förstöra, sluta upp med detta omedelbart?
- Inlägg 473
Javisst, har du problem med läsförståelsen ?blueheaven skrev:foliesvackan skrev:Nej BH, det är du som alltid har kommunismen som "lösningen" på allt. Utan denna hade du inte ett enda jävla dugg att svammla om.blueheaven skrev:Men dina lösningar är ju alltid kommunism, JÖSSES fattar du inte själv hur enkelspårig du ÄR!
Säger du det ASSHOLE?
Du är lika jäkla enkelspårig med dina kommunister som Blåfront är med sina invandrare. GA är dig rejält överlägsen beträffande inläggens innehåll och variation. Det säger väl allt om din nivå
- Inlägg 474
--------
Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 12:09, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 475
Han gör nog bättre i att se efter dem som ser sådana bakom varenda buskeblueheaven skrev:foliesvackan skrev:Javisst, har du problem med läsförståelsen ?blueheaven skrev:foliesvackan skrev:Nej BH, det är du som alltid har kommunismen som "lösningen" på allt. Utan denna hade du inte ett enda jävla dugg att svammla om.blueheaven skrev:Men dina lösningar är ju alltid kommunism, JÖSSES fattar du inte själv hur enkelspårig du ÄR!
Säger du det ASSHOLE?
Du är lika jäkla enkelspårig med dina kommunister som Blåfront är med sina invandrare. GA är dig rejält överlägsen beträffande inläggens innehåll och variation. Det säger väl allt om din nivå
Ja gud nåde den som talar illa om kommunisterna!