Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
captaincodd
RedCloud
Vercingetorix
lazy
berralarzon
SiP
theward
GustavAnder
ANNA2LINK
Regndrottning
Secrist
foliesvackan
blueheaven
Dao
marxisten
19 posters

USA och prioriteringar

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

USA och prioriteringar - Sida 8 Empty Sv: USA och prioriteringar

Inlägg  Dao 2009-11-18, 20:11

Secrist skrev:In 2005, the United States spent 4.06% of its GDP on its military (considering only basic Department of Defense budget spending), more than France's 2.6% and less than Saudi Arabia's 10%. [15] This is historically low for the United States since it peaked in 1944 at 37.8% of GDP (it reached the lowest point of 3.0% in 1999-2001). Even during the peak of the Vietnam War the percentage reached a high of 9.4% in 1968. [16]

Hämtat från länken du själv lade....

Och det stämmer med vad alla här inne med länkar har visat OCKSÅ!!!

Man räknar alltså här inte alla militära utgifter, utan "considering only basic Department of Defense budget spending"!

Tack för hjälpen, Secrist!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

USA och prioriteringar - Sida 8 Empty lol

Inlägg  GustavAnder 2009-11-18, 20:18

Dao skrev:
    Secrist skrev:När det dyker upp någon som förnekar detta!!!

Och vem har förnekat att USA lägger mycket pengar på vapen?

GA

dao och foliet, är ni samma person ? samma dåre ?

Jag har inte förnekat att USA lägger mycket pengar på vapen.

Senast ändrad av GustavAnder den 2009-11-18, 20:25, ändrad totalt 1 gång
    GustavAnder
    GustavAnder

USA och prioriteringar - Sida 8 Empty ack , ack.

Inlägg  GustavAnder 2009-11-18, 20:21

Du vet, Ander snackar BNP och inte budget. Han har nämligen fått för sig det är i BNP man ska räkna och inte GDP och han är nog den enda i hela världen som någonsin sagt detta. marx från mcdonaldas....

Ja, om man räknar världen som innefattande bara proletären har du väl rätt.....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-18, 20:28

GustavAnder skrev:
    Dao skrev:

GA

dao och foliet, är ni samma person ? samma dåre ?

Jag har inte förnekat att USA lägger mycket pengar på vapen.

4%???

Räcker det ens till toapapperen på alla deras hangarfartyg, ens??? Very Happy
    foliesvackan
    foliesvackan

Antal inlägg : 326

Inlägg  foliesvackan 2009-11-18, 20:41

GustavAnder skrev:Du vet, Ander snackar BNP och inte budget. Han har nämligen fått för sig det är i BNP man ska räkna och inte GDP och han är nog den enda i hela världen som någonsin sagt detta. marx från mcdonaldas....

Allt är bättre än att enbart förlita sig på sin fantasigenerator Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

USA och prioriteringar - Sida 8 Empty allt

Inlägg  GustavAnder 2009-11-18, 22:46

foliesvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Du vet, Ander snackar BNP och inte budget. Han har nämligen fått för sig det är i BNP man ska räkna och inte GDP och han är nog den enda i hela världen som någonsin sagt detta. marx från mcdonaldas....

Allt och alla debatter är bättre utan din perversa och sjukliga fascination vid min person.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-11-18, 22:49

GustavAnder skrev:
    foliesvackan skrev:

Allt och alla debatter är bättre utan din perversa och sjukliga fascination vid min person.

ja visst är det konstigt att det finns sådan människor som du...
    man borde nästan behöva forska lite mera på ditt beteende Wink
    GustavAnder
    GustavAnder

USA och prioriteringar - Sida 8 Empty

Inlägg  GustavAnder 2009-11-18, 23:32

Secrist skrev:
    Dao skrev:

GA

Gör du det GA?

Nej det gör jag inte. Men seriös debatt är uppenbarligen omöjlig med vänstermuppar.

dao och foliets "debatteknik" stinker värre än deras ideologi och det vill inte säga lite.Smile
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-11-18, 23:48

GustavAnder skrev:
    foliesvackan skrev:

Nja tjyv som du är så är din trovärdighet noll asapfultruht/gustavander skattebrottsling där till.
    //berra
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-18, 23:59

GustavAnder skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

GA

Gör du det GA?

Nej det gör jag inte. Men seriös debatt är uppenbarligen omöjlig med vänstermuppar.

dao och foliets "debatteknik" stinker värre än deras ideologi och det vill inte säga lite.Smile

Ge oss bara EN liten ledtråd om var vi kan få reda på hur du kommit fram till din siffra!!! En enda!!!!!

Om jag skall övertygas om att du kan ha rätt, bör åtminstone jag ha lite annat än att jag skulle vara "dum"...

Annars kan man ju faktiskt få för sig att du inte är ärlig... och det vore väl inte bra...?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

USA och prioriteringar - Sida 8 Empty Försvar

Inlägg  Secrist 2009-11-19, 00:19

Och det stämmer med vad alla här inne med länkar har visat OCKSÅ!!!

Gör det? Ni babblar ju om närmare 50%.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-11-19, 00:23

Secrist skrev:In 2005, the United States spent 4.06% of its GDP on its military (considering only basic Department of Defense budget spending), more than France's 2.6% and less than Saudi Arabia's 10%. [15] This is historically low for the United States since it peaked in 1944 at 37.8% of GDP (it reached the lowest point of 3.0% in 1999-2001). Even during the peak of the Vietnam War the percentage reached a high of 9.4% in 1968. [16]

Hämtat från länken du själv lade....

Och det skulle minska utgiften?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-19, 00:24

Visa en enda källa om BNP då?

Och förklara då varför CIA ex. mäter utgifterna i GDP inte BNP?

Senast ändrad av marxisten den 2009-11-19, 00:25, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

USA och prioriteringar - Sida 8 Empty Utgifter

Inlägg  Secrist 2009-11-19, 00:24

Och det skulle minska utgiften?

Fast det lär ju hur som helst inte vara i närheten av de siffrorna du försöker prångla ut omräknat till del av BNP.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-19, 00:26

Secrist skrev:Och det skulle minska utgiften?

Fast det lär ju hur som helst inte vara i närheten av de siffrorna du försöker prångla ut omräknat till del av BNP.

Jag har aldrig benämnt BNP innan ni tog upp det. 48,28% av skatterna skrev jag, läs själv!

Och såtillvida staten inte besitter 100% av landets BNP i USA så är det inte upp i 48,28% av BNP.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-19, 00:29

Bara så du vet det, jag har aldrig ens sett en artikel om detta i proletären...

Otroligt, Ander försvarar tom. USA gällande militärutgifter...
    Secrist
    Secrist

USA och prioriteringar - Sida 8 Empty BNP

Inlägg  Secrist 2009-11-19, 00:29

Jag har aldrig benämnt BNP innan ni tog upp det. 48,28% av skatterna skrev jag, läs själv!

Jag vet om att du inte vill kännas vid den mer rättvisande bilden av BNP. Då blir ju siffrorna inte alls lika "roliga".
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-19, 01:26

Secrist skrev:Jag har aldrig benämnt BNP innan ni tog upp det. 48,28% av skatterna skrev jag, läs själv!

Jag vet om att du inte vill kännas vid den mer rättvisande bilden av BNP. Då blir ju siffrorna inte alls lika "roliga".

Jag vet inte om jag kan kalla BNP för "rättvist"... Dessutom undrar jag vad du anser är kul och roligt? Är det kul att USA årligen satsar närmre 5 biljoner kronor på armen? Tycker du det? Då ahr vi inte samma referenser till "roligt".

BNP:t i USA har inte staten kontroll över mer än till en bråkdel och om du läste vart jag ville komma i huvudtråden så ifrågasatte jag att de kan klaga på ex. Obamas sjukförsäkring för den kommer leda till höjd skatt, men hålla käft till krigskostnaderna. Rubriken är: USA och prioriteringar, och vad de prioriterar visas väl lika jävla tydligt i vad ni än säger!

Plus att jag anser att BNP är långt ifrån rättvist. USA är välrdens handelscentra och kan därmed satsa oerhörda summor och ändå komma upp i litet BNP %. BNP i USA bygger dessutom mycket på WS och börsens virtuella pengar helvete som egentligen bara finns i en databas (räknas även utlänsdska bolag på WS in i amerikanska BNP?)... Så jag anser det är långt ifrån rättvist.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-19, 01:29

Secrist skrev:Och det stämmer med vad alla här inne med länkar har visat OCKSÅ!!!

48,28% av världens krigskostnader är amerikansk.
    44,4% av dess statsbudget går till armen.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-11-19, 07:55

Och omräknat ca 4 % av BNP. Märkligt att du är så bekymrad för vad amerikanska skattebetalare har för åsikter om deras egen sjukvård och sjukvårdssystemet kontra försvaret. De har ingen bilbesiktnig i USA. Ska du inte skapa någon tråd som gäller detta också? Vi har ju det, ska inte alla ha det då?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-19, 09:17

Var hittar du siffran 4%, Secrist???

GA ballade ur, igen, och kunde inte vare sig försvara eller förklara sig. Men du kanske kan det... Har iofs frågat tidigare, men jag ger er EN chans till!!!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-19, 10:54

------------

Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-15, 11:53, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-11-19, 13:32

Och då kör vi det för tredje gången.

Fakta om Ryssland:

Lägger ner en femtondel av USA
    Ryssland lägger ner en långt mindre summa pengar än USA på sin försvarsmakt, uppskattningsvis en femtondel. Men om man ser det som andelen av ländernas ekonomier (såväl BNP som statsbudget) så är bilden av Rysslands försvarsrelaterade utgifter gentemot USA:s annorlunda.

Försvarets forskningsinstitut, FOI, uppskattar att mellan 15 och 20 procent av Ryssland statsutgifter går till försvaret, kanske ännu mer.

Andelen av BNP som används till den totala försvarsbudgeten är omkring 4 procent, ungefär samma som för USA.
    DN
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-11-19, 13:35

Eller denna:

In 2005, the United States spent 4.06% of its GDP on its military (considering only basic Department of Defense budget spending), more than France's 2.6% and less than Saudi Arabia's 10%.[15] This is historically low for the United States since it peaked in 1944 at 37.8% of GDP (it reached the lowest point of 3.0% in 1999-2001). Even during the peak of the Vietnam War the percentage reached a high of 9.4% in 1968.[16]
    foliesvackan
    foliesvackan

Antal inlägg : 326

Inlägg  foliesvackan 2009-11-19, 13:37

blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    Secrist skrev:Och det stämmer med vad alla här inne med länkar har visat OCKSÅ!!!

Who cares?

Ett fritt folk i ett fritt land väljer själva på vad de skall lägga pengar du borde vara betydligt mer bekymrad över despoter i slutna system som gör vad de behagar med folk och deras pengar! Evil or Very Mad tongue
    Vill du med detta antyda att USA i detta sammanhang är ett mindre ”slutet system” ?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-01, 09:40