Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
Thetaxpayer
lazy
Blåfront
theward
foliesvackan
Redvictory
MartinLindgren
GustavAnder
x-medborgare
RedCloud
Dao
blueheaven
marxisten
17 posters

MUF gör bort sig

blueheaven

Antal inlägg : 5228

MUF gör bort sig - Sida 4 Empty Sv: MUF gör bort sig

Inlägg  blueheaven 2009-11-05, 01:20

Många vänsterlismare här, vilka har inte druckit sprit på fester i ungdomens dagar?

Som vanligt storm i ett vattenglas när vänsterns sturmtrupper är ute och snackar skit med överkuckun warden i spetsen!

Patetiskt gnäll var bara förnamnet! cyclops
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-11-05, 01:24

blueheaven skrev:Många vänsterlismare här, vilka har inte druckit sprit på fester i ungdomens dagar?

Som vanligt storm i ett vattenglas när vänsterns sturmtrupper är ute och snackar skit med överkuckun warden i spetsen!

Patetiskt gnäll var bara förnamnet! cyclops

Jag drack med öl (inte så mö sprit) under 18. Med skillnaden att jag inte köpte det själv på krogen!

Att MUF säljer sprit till minderåriga är väl lite skillnad iaf mot om någon ungdom dricker 6 starköl på en PRIVAT fest.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

MUF gör bort sig - Sida 4 Empty Kamrat?

Inlägg  Secrist 2009-11-05, 01:29

Om någon kamrat skulle upptäckas ha problem med droger så nyttjar vi inga straff. Snarare så vi behandlar personen ifråga på ett solidariskt och kamratligt sätt som möjligt och försöker med alla medel hjälpa honom/henne.

Finns det något tramsigare än när vänstern springer runt och kallar varandra kamrater? Även till folk man inte ens gillar, än mindre är kompis med.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-05, 01:32

Secrist skrev:Om någon kamrat skulle upptäckas ha problem med droger så nyttjar vi inga straff. Snarare så vi behandlar personen ifråga på ett solidariskt och kamratligt sätt som möjligt och försöker med alla medel hjälpa honom/henne.

Finns det något tramsigare än när vänstern springer runt och kallar varandra kamrater? Även till folk man inte ens gillar, än mindre är kompis med.

Nej knappast....jo det skulle wara warden då! Laughing
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-05, 01:35

Secrist skrev:Om någon kamrat skulle upptäckas ha problem med droger så nyttjar vi inga straff. Snarare så vi behandlar personen ifråga på ett solidariskt och kamratligt sätt som möjligt och försöker med alla medel hjälpa honom/henne.

Sitter i generna vet du! Alla i partiet är kamrater.
    Dessutom, att kalla alla kamrater gör att man inte gör skillnad på två olika. Kamrat X eller Kamrat Y, båda är värda samma i kampen. Dessutom är det smidigt, vet man inte namnet på nån säger man helt enkelt "tjena kamrat", enkelt och effektivt... Nyttjade jag en del på lägret i somras kan jag meddela. Very Happy
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-05, 01:37

marxisten skrev:

Dessutom, att kalla alla kamrater gör att man inte gör skillnad på två olika. Kamrat X eller Kamrat Y, båda är värda samma i kampen. Dessutom är det smidigt, vet man inte namnet på nån säger man helt enkelt "tjena kamrat", enkelt och effektivt... Nyttjade jag en del på lägret i somras kan jag meddela. Very Happy

Låter ungefär som Anderssonskans Kalle! lol!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-05, 01:38

blueheaven skrev:

Nej knappast....jo det skulle wara warden då! Laughing

Bara för att vi inte säger: Förbundsordförande Ida, utan i stället: Kamrat Ida... Very Happy

ALLA i PARTIET lika värda i kampen mot förtryckarna, därför kallas alla för samma.
    Plus att det är jävligt smidigt när man inte kommer på namnet. Very Happy

Senast ändrad av marxisten den 2009-11-05, 01:40, ändrad totalt 2 gånger
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-05, 01:39

blueheaven skrev:
    marxisten skrev:

Låter ungefär som Anderssonskans Kalle! lol!

Aldrig sett den, däremot vet jag farmor sagt det var den första film hon någonsin såg på bio... Very Happy
    Secrist
    Secrist

MUF gör bort sig - Sida 4 Empty Kamrat?

Inlägg  Secrist 2009-11-05, 01:41

Fast det tvivlar jag på. När maktstriderna börjar så är det inte så kamratligt längre.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-05, 01:42

Secrist skrev:Sitter i generna vet du! Alla i partiet är kamrater.

Fast det tvivlar jag på. När maktstriderna börjar så är det inte så kamratligt längre.

Inga maktstrider hittills iaf...
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-05, 01:43

Marxisten och Anna är ungefär likadana och jag gillar på något vis er båda men måste ni vara så fruktansvärt naiva stup i kvarten, ni måste väl ha en massa att lära varför inte lyssna på de som vet bättre ibland, trots att de är höger? Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

MUF gör bort sig - Sida 4 Empty Makt

Inlägg  Secrist 2009-11-05, 01:45

Inga maktstrider hittills iaf....

Kommer du ihåg när Ohly tillträdde och alla som ville reformera partiet i en mer modern tappning rensades ut ur partistyrelsen?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-05, 01:47

Var lugn kommunisterna kommer alltid att delas genom söndring! Laughing
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-11-05, 01:50

Secrist
    Secrist

MUF gör bort sig - Sida 4 Empty Vänsterpartiet

Inlägg  Secrist 2009-11-05, 01:54

Tack för en intressant länk Lazy. Den var ju dessutom skriven av en frustrerad vänsterpartist.
    Secrist
    Secrist

MUF gör bort sig - Sida 4 Empty Söndring

Inlägg  Secrist 2009-11-05, 01:55

Var lugn kommunisterna kommer alltid att delas genom söndring!

He, he....som bakterier. Razz
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-11-05, 01:58

Secrist skrev:Var lugn kommunisterna kommer alltid att delas genom söndring!

Ja det finns flertalet arter av bakterier som människokroppen inte klarar sig utan Very Happy Very Happy
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-05, 02:02

blueheaven skrev:Marxisten och Anna är ungefär likadana och jag gillar på något vis er båda men måste ni vara så fruktansvärt naiva stup i kvarten, ni måste väl ha en massa att lära varför inte lyssna på de som vet bättre ibland, trots att de är höger? Rolling Eyes

Skulle gärna göra det, bara det att jag inte sett till någon sådan ännu.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-05, 02:03

Secrist skrev:Var lugn kommunisterna kommer alltid att delas genom söndring!

Eftersom bakterier förökar sig fruktansvärt snabbt genom delning verkar de som en bra ide!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-11-05, 02:09

lazy skrev:ja, minns och bli nostalgisk. Inget "kamratande" här inte. Laughing

http://www.dn.se/opinion/debatt/manniskorna-flyr-fran-vansterpartiets-stolligheter-1.570194

Utan motsättning, ingen utveckling.
    Så det är ganska mycket kamratanda, annars skulle han bytt parti.
    Hade det varit en sosse hade personen säkert bytt parti, men han här verkar stanna bland sina kamrater.
    Secrist
    Secrist

MUF gör bort sig - Sida 4 Empty Kamratpost

Inlägg  Secrist 2009-11-05, 07:32

Lättare att göra karriär också. Konkurrensen är mördande inom socialdemokraterna.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-11-05, 14:51

marxisten skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    marxisten skrev:
    Thetaxpayer skrev:Vad är problemet med Blondin Bella?
    Är det vänsterns avundsjuka ansikte som tittar fram igen?

Vad är inte problem med den överklass bimbon är väl snarare rätt fråga att ställa sig.
    Va det inte hon som gick ut på Stureplan med Linda Rosing på sin 18 års dag? Det borde väl tyda på det mesta.

Får jag verkligen inte hoppas någon är avundsjuk på henne, den som är det bör undersökas.

Du låter ju faktiskt rktigt avundsjuk.
    Hon är en snygg tjej med mycket pengar. Korkad tror jag absolut inte hon är heller. Låter ju som vänsterns största mardröm. En ung tjej som kan ta hand om sig själv utan hjälp från staten.

Avundsjuk, nej tack du... Vill absolut inte byta mitt liv mot hennes.
    Vänsterns största mardröm skulle vara en 18 åring tös som bloggar om mode och super sig full på Stureplan på helgen? HAHA
    Tror du på det själv eller?

Och ta hand om sig själv? Nä, hon tar inte hand om sig, det är hennes pappas VISA som gör.
    Släpp ut henne i skogen i 2 veckor får vi se hur bra hon är på att ta hand om sig.

Har du fördomar mot blondiner Marx? Sådant trodde jag inte fanns i eran värld. Hon har naturligtvis fått hjälp av sin far. Bara för att du inte fått det så betyder ju inte det att det är fel eller?
    Jag tror att skon klämmer pga att hon är rik och framgångsrik och det är inte du. Typisk vänster avundsjuka alltså.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-11-05, 16:58

Thetaxpayer skrev:
    marxisten skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    marxisten skrev:
    Thetaxpayer skrev:Vad är problemet med Blondin Bella?
    Är det vänsterns avundsjuka ansikte som tittar fram igen?

Vad är inte problem med den överklass bimbon är väl snarare rätt fråga att ställa sig.
    Va det inte hon som gick ut på Stureplan med Linda Rosing på sin 18 års dag? Det borde väl tyda på det mesta.

Får jag verkligen inte hoppas någon är avundsjuk på henne, den som är det bör undersökas.

Du låter ju faktiskt rktigt avundsjuk.
    Hon är en snygg tjej med mycket pengar. Korkad tror jag absolut inte hon är heller. Låter ju som vänsterns största mardröm. En ung tjej som kan ta hand om sig själv utan hjälp från staten.

Avundsjuk, nej tack du... Vill absolut inte byta mitt liv mot hennes.
    Vänsterns största mardröm skulle vara en 18 åring tös som bloggar om mode och super sig full på Stureplan på helgen? HAHA
    Tror du på det själv eller?

Och ta hand om sig själv? Nä, hon tar inte hand om sig, det är hennes pappas VISA som gör.
    Släpp ut henne i skogen i 2 veckor får vi se hur bra hon är på att ta hand om sig.

Har du fördomar mot blondiner Marx? Sådant trodde jag inte fanns i eran värld. Hon har naturligtvis fått hjälp av sin far. Bara för att du inte fått det så betyder ju inte det att det är fel eller?
    Jag tror att skon klämmer pga att hon är rik och framgångsrik och det är inte du. Typisk vänster avundsjuka alltså.

blondiner och blondiner, det finns olika sorter Wink

jag är inte avundsjuk, tycker mera synd om sådana där bortskämda, verklighetsfrämmande människor

Att du/ni verkar gilla sådana bimbos, är ju bra för då slipper de ju vara ensamma. Fast det säger ju en hel del om er tongue

personligen säger jag så här: tocka där frumtimmer ska en dra genöm en möse, då kansk dä blir fölk åtta dem mä tongue
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-11-05, 17:21

marxisten skrev:
    Blåfront skrev:Blondinbella är med i muf

Mums!

flower

Blondinbella, skulle det vara en fördel menar du att ha med den idioten att göra?

Att du gillar henne tyder f.ö. på din intelligenskvot iaf.

Ååååååååååååååhhhhhhhhhhh bara för att ni inte har fina tjejer i era ungdomsföreningar? flower

Ida Gabrielsson är väl den enda jag kommer på, tyvärr är hon för fri invandring samtidigt som hon gnäller på var jobben är
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-11-05, 17:23

Blåfront skrev:
    marxisten skrev:
    Blåfront skrev:Blondinbella är med i muf

Mums!

flower

Blondinbella, skulle det vara en fördel menar du att ha med den idioten att göra?

Att du gillar henne tyder f.ö. på din intelligenskvot iaf.

Ååååååååååååååhhhhhhhhhhh bara för att ni inte har fina tjejer i era ungdomsföreningar? flower

Ida Gabrielsson är väl den enda jag kommer på, tyvärr är hon för fri invandring samtidigt som hon gnäller på var jobben är

Hmm och jag som trode du var tvestjärt med tjyven ander blåfront, yänk så fel det kan bli.
    //berra

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 00:31