Thetaxpayer skrev:
Har du fördomar mot blondiner Marx? Sådant trodde jag inte fanns i eran värld. Hon har naturligtvis fått hjälp av sin far. Bara för att du inte fått det så betyder ju inte det att det är fel eller?
Jag tror att skon klämmer pga att hon är rik och framgångsrik och det är inte du. Typisk vänster avundsjuka alltså.
Nej, inte mot blondiner, mot överklass och MUF fjollor med häjlp av pappas VISA tror sig kunna bota allt!
Dessutom så bevisar hon sin dumhet själv. När ens liv går ur på att shoppa och gå på Stureplan, då är man illa ute.
Och jag har fått mycket hjälp av mina föräldrar, men inte via ett liv i överflöd ekonomiskt,
utan snarare en uppväxt i verkligheten där allt inte går ut på att shoppa.
Jag har iof. inte fått allt jag pekat på, vilket jag är glad över.
Vad är meningen med att få något utan lite kamp?
Om jag vill ha en ny dator behöver jag spara till den och se fram emot det vilket är en del av upplevelsen.
Om jag inte behövde spara utan bara peka på den åker ett VISA upp, så är det knappast samma känsla.
Jag skulle inte vilja ha ett liv där jag peka på en sak och farsans visa betalar.
Ärlig talat är jag långt ifrån avundsjuk, jag tycker snarare synd om henne.
Genom att växa upp i ett liv där man kan få allt, där man går ut och shoppar loss på sina
föräldrars VISA för man inte har något vettigare att göra, då har man inget liv enligt mig.
I ett sådant liv kan man ju aldrig heller bli nöjd med det man har, någon annan kanske har finare.
Jag har ex. inte den nyaste datorn, t.ex. har jag ett NVIDIA GeForce 8400GS grafikkort i den, det finns betydligt bättre idag.
Men den är min som jag själv har sparat ihop till och jag är skitnöjd med den..
Om jag hade levt som hon i överflödskulle jag förmodligen bara avskytt den, den är ju hela 2 år gammal och ej det nyaste som finns.
Trots att den funkar är den ju inte ny, kan ju inte ha en 2 år gammal fungerande dator, måste ju ha det nyaste.
Andra ord för det livet är: Överkonsumtion och miljöförstörelse.
Så nej, jag är inte avundsjuk för hon har mer pengar än mig, för jag har ett betydligt bättre och innehållsfullt liv än henne.
Tycker snarare synd om överklassfjollan.
Du säger att hon klara sig själv. Tror faktiskt inte jag.
Att klara sig själv är inte samma sak som att pappa har ett fett bankonto.
Att klara sig själv betyder att man ska klara av annat än att shoppa och överkonsumera.
Är ganska säker på att hon inte skulle klara en en vecka vid det rullande bandet, än mindre
30 40 år som är vad en vanlig gammal hederlig arbetare jobbar.
Ganska säker på att hon överhuvudtaget inte skulle klara av ett vanligt arbetarliv.