Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+29
marxisten
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
RedCloud6
redclownII
råttan III
F.I.S.T
DMustaine
Redclown
formsvackan
SiP
Regndrottning
R.O.F.L
GustavAnder
berralarzon
captaincodd
lazy
blueheaven
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
Redvictory
ANNA2LINK
Blåfront
MartinLindgren
råttan.
theward
Sniperace
33 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 13 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  theward 2009-11-18, 19:53

Secrist skrev:Hon beskriver missbruk, kriminallitet, sjukdom och psykisk ohälsa i fyra olika termer!

Pratad hon om sina väljare? Razz

ännu ett i raden av ickeprovocerande och seriösa inlägg från högern Wink
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 13 Empty Kul

Inlägg  Secrist 2009-11-18, 19:54

ännu ett i raden av ickeprovocerande och seriösa inlägg från högern

Hallå, lite kul måste man väl få ha! cheers
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-11-18, 19:56

Secrist skrev:ännu ett i raden av ickeprovocerande och seriösa inlägg från högern

Hallå, lite kul måste man väl få ha! cheers

Antar att humornivån ligger lite olika Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 13 Empty Kul

Inlägg  Secrist 2009-11-18, 20:00

Äh, kom igen nu. Lite kul var det! Razz
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-19, 00:08

Hmmm....? scratch
    Norska Sentio Reseasch presenteraridag en mätning 46,4% - 43,7% till de rödgrönas fördel, mätningen ger SD 7,2% ?

Sen vilken trovärdighet man ger Sentio, är upp till var och en, för något år sedan kom man just Sentio med fingrarna i kakburken när dom presenterade en fejkad mätning köpt av just SD,

Efter det så tillhör ju inte Sentio dom traditionella instituten längre,man sa sig också ha slutat med riksdagsmätningar i sverige efter att deras trovärdighet fått en skugga över sig?

För min del håller jag mig till medias beställda mätningar från,
    SIFO, SKOP, NOVUS/OPINION, DEMOSKOP och SYNOVATE!

Något jag inte tror jag är ensam om?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-19, 02:10

Kanske det blir en lugn dag på forumet imorgon, för inatt firar SD och möjligen rasist moderatern med på en hörna SD:s 7,2% presenterade av det tvivelaktiga norska Sentio, med klang och jubel, pukor och trumpeter natten lång,
    Det lär ta på krafterna,vem vet dom små liven kanske drivar runt tutandes med sina bilar också?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-19, 02:13

martin7lindgren skrev:Kanske det blir en lugn dag på forumet imorgon, för inatt firar SD och möjligen rasist moderatern med på en hörna SD:s 7,2% presenterade av det tvivelaktiga norska Sentio, med klang och jubel, pukor och trumpeter natten lång,
    Det lär ta på krafterna,vem vet dom små liven kanske drivar runt tutandes med sina bilar också?

God natt Martin! Smile
    MartinLindgren
    MartinLindgren

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 13 Empty NOVUS/OPINION NOVEMBER..!

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-19, 10:53

Alliansen knappar in javisst, men fortfarande ännu en mätning som visar på maktskifte med SD över spärren om valet vore idag!

48,0% - 45,0%

S 33,4% V 5,7% MP 8,9%

M 28,2% FP 6,6% C 5,5% KD 4,7%

SD 5,4%
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-19, 11:03

martin7lindgren skrev:Alliansen knappar in javisst, men fortfarande ännu en mätning som visar på maktskifte med SD över spärren om valet vore idag!

48,0% - 45,0%

S 33,4% V 5,7% MP 8,9%

M 28,2% FP 6,6% C 5,5% KD 4,7%

SD 5,4%

Who cares? Shocked
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-11-20, 01:55

Det är rätt kul att Alliansen vinner väljare varje gång Toblerone visas i tv.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-20, 13:50

Vinner väljare, tycker det är kul att se hur alliansen ibland närmar sig för att omgående hamna på efterkälken igen!

Enda mätningen alliansen har haft någon procents övertag i har varit skops, men den är ju också raderad numera,

I samtliga mätningar sen 2006 har alliansen legat bakom!

Det är sanningen och verkligheten kronråttan!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-20, 20:39

Ja idag gick Jan Björklund ut på krigstigen, han knyter näven sätter ner fossingen och ryter till?

Maud Olofssons schabbel, babbel, lögner och piruettande gällande hennes svaga ledarskap som högsta ansvarige över vattenfall, fokus förskjuter Björklund så långt bort han kan,

Han väljer i sitt försök att mörka Maudans roll hellre dundra om utförsäljning av vattenfall,

Sen vrider han till det precis som Maudan gjorde i agenda, borgarropet skallrar ut över nejderna, allt är Mona Sahlins fel!

Tydligen är Mona Sahlin alliansens, då i synnerhet paret Björklund/Olofssons värsta mardröm, precis som sig bör! Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 02:21

martin7lindgren skrev:Vinner väljare, tycker det är kul att se hur alliansen ibland närmar sig för att omgående hamna på efterkälken igen!

Enda mätningen alliansen har haft någon procents övertag i har varit skops, men den är ju också raderad numera,

I samtliga mätningar sen 2006 har alliansen legat bakom!

Det är sanningen och verkligheten kronråttan!

Nu ljuger du igen. Alliansen har haft ledningen i rätt så många mätningar. Vidare är du väldigt orolig inför det faktum att Alliansen närmar sig. Det blir kanske ingen skumpa för dig i September nästa år.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 02:22

martin7lindgren skrev:Ja idag gick Jan Björklund ut på krigstigen, han knyter näven sätter ner fossingen och ryter till?

Maud Olofssons schabbel, babbel, lögner och piruettande gällande hennes svaga ledarskap som högsta ansvarige över vattenfall, fokus förskjuter Björklund så långt bort han kan,

Han väljer i sitt försök att mörka Maudans roll hellre dundra om utförsäljning av vattenfall,

Sen vrider han till det precis som Maudan gjorde i agenda, borgarropet skallrar ut över nejderna, allt är Mona Sahlins fel!

Tydligen är Mona Sahlin alliansens, då i synnerhet paret Björklund/Olofssons värsta mardröm, precis som sig bör! Wink

Vet du vad en styrelse är? Vet du vad en vd är?
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 13 Empty Mardröm

Inlägg  Secrist 2009-11-21, 02:43

Tydligen är Mona Sahlin alliansens, då i synnerhet paret Björklund/Olofssons värsta mardröm, precis som sig bör!

Med tanke på Sahlins urusla förtroendesiffror så är det nog mer än alliansen som svettas vid tanken på henne som statsminister.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-21, 12:22

Det är som sagt din mörkblåa bild secrist, min rödgröna säger något helt annat! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-21, 13:41

Nu ser vi hur höginkomstagare som Carl Bildt med fru, som är största vinnarna på alliansens skattesänkarpolitik,

Som tillgodogör sig slopande av förmögenhetskatt, sänkta inkomstskatter, hushållsnära tjänster ändå gör vad dom kan för att smita undan ändå billigare,

Man betalar skattefri lön till barntjejen, man struntar i arbetsgivaravgifter,
    ja skattemoralen är riktigt låg bland borgarna!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-21, 13:59

martin7lindgren skrev:Nu ser vi hur höginkomstagare som Carl Bildt med fru, som är största vinnarna på alliansens skattesänkarpolitik,

Som tillgodogör sig slopande av förmögenhetskatt, sänkta inkomstskatter, hushållsnära tjänster ändå gör vad dom kan för att smita undan ändå billigare,

Man betalar skattefri lön till barntjejen, man struntar i arbetsgivaravgifter,
    ja skattemoralen är riktigt låg bland borgarna!

Hur är det med dina egna skatter martin hur mycket netto-bidrager du med? Laughing

Senast ändrad av blueheaven den 2009-11-21, 14:12, ändrad totalt 1 gång
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 14:12

martin lille,

Vi arbetare vet mycket väl vad Alliansens skattesänkningar på arbete betyder.

Avundsjukeretorik gentemot ett fåtal rika biter inte på nån.

Tror du en enkel arbetare vill ha stora skattehöjningar för egen del bara för att få njuta av sin egen skadeglädje gentemot de rikaste?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-21, 14:32

Ja du råttan, känner att jag tvingas knäböja inför en sån gudomlig arbetare som dig, nu när jag bestämt mig för att köpa en flaska whisky innan bolaget stänger så här på lördagen,

För jag förstår ju att utan dina fabulösa insatser hade ju inte det varit möjligt, tack råttan, tur att du finns,

Kronråttan som bär sveriges sjuka och pensionärer på sina gudomliga axlar!

Och vad du nu än gör, gå inte och få svininfluensan,för jag vill ju ha min pension näåsta månad också!

För skulle vår gudomliga kronråtta insjukna så stannar ju sverige upp?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-21, 16:47

Martin försvann visst med svansen mellan benen, skulle han springa ned till systembolaget tro? lol!
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-11-21, 16:52

N0llK0llBlue skrev:Martin försvann visst med svansen mellan benen, skulle han springa ned till systembolaget tro?

N0llK0llBlue skrev:Kan inte alla ni pajasar som aldrig är intresserade av att debattera utan bara är här för att kasta skit och förstöra, sluta upp med detta omedelbart?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 19:54

martin lille,

Jag har aldrig utgett mig för att vara för mer än en helt vanlig enkel arbetare. Inget gudomligt i det. Själv har jag inte riktigt råd att gå och köpa dyr whiskey hursomhelst bara för att det är helg. Känns skönt att veta att bidragslyftarna har det så bra. Tänk om de själva kunde fatta vad de får.

Får jag svininfluensan så står min arbetsgivare för sjuklönen, så det går nog ingen nöd på dig då heller.

Men hur var det med avundsjukeretoriken? Tror du vi arbetare bryr oss om vad de rikaste betalar i skatt? De klarar sig alltid ändå. Det borde t.o.m en idiot som lille martin fatta.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-11-21, 20:18

Har egentligen bara en sak att säga här: Tafsa inte på mitt
    jobbskatteavdrag! Wink
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-11-21, 20:23

råttan. skrev:martin lille,

Jag har aldrig utgett mig för att vara för mer än en helt vanlig enkel arbetare. Inget gudomligt i det. Själv har jag inte riktigt råd att gå och köpa dyr whiskey hursomhelst bara för att det är helg. Känns skönt att veta att bidragslyftarna har det så bra. Tänk om de själva kunde fatta vad de får.

Får jag svininfluensan så står min arbetsgivare för sjuklönen, så det går nog ingen nöd på dig då heller.

Men hur var det med avundsjukeretoriken? Tror du vi arbetare bryr oss om vad de rikaste betalar i skatt? De klarar sig alltid ändå. Det borde t.o.m en idiot som lille martin fatta.

jaha du sparkar hellre nedåt, tack då fick vi det bekräftat en gång för alla

lazy, fattar inte att du så blint ser till vad du fått i sänkt skatt Rolling Eyes

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:06