Ert makalösa gnäll slår verkligen alla rekord.
+29
marxisten
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
RedCloud6
redclownII
råttan III
F.I.S.T
DMustaine
Redclown
formsvackan
SiP
Regndrottning
R.O.F.L
GustavAnder
berralarzon
captaincodd
lazy
blueheaven
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
Redvictory
ANNA2LINK
Blåfront
MartinLindgren
råttan.
theward
Sniperace
33 posters
NYA SIFFROR/OPINION...!
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 176
Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!
Har jag haft en känslokall uppväxt? Ni kräver att jag ska bevisa allt möjligt...så bevisa nu att min uppväxt varit känslokall. Sätt igång.
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 177
råttan. skrev:theward skrev:råttan. skrev:martin lille,
Jag är mycket nöjd med mitt arbete och trivs bra. Men till skillnad från er muppar så har vi alliansväljare en medkänsla med andra. Många jobb är både fruktansvärt tråkiga och uselt dåligt betalda.
Självklart känner jag för de som är sjuka på riktigt. Men de får trots allt sina bidrag och det går ingen nöd på dem.
Men jag känner också för de som arbetar hårt på ett hemskt jobb till en låg lön. Du vet de du kallar lyckligt lottade.
"Sjuka på riktigt" både jag och Martin är sjuka på riktigt, RV också
"får trots allt sina bidrag", du har inte följt med i debaten och i media öht, hur jävla ignorant kan man bli egentligen?
Fattar du inte att vi en efter blir utförsäkrade, pga det nya regelverket som FK ska följa...
Du är ju för fan skadligt dum i huvudet............
Det är ingen som blir utförsäkrad, men man kanske går från den ena försäkringen till den andra.
Både theward och martin har helt klart en hel del arbetsförmåga, mer än vissa heltidsarbetande.
du är dum på riktigt
fattar inte hur man kan var så ignorant och hjärntvättad...
Du förstår inte det här med olika nivåer och hur de beräknas
jag får inte gå till soc... om jag inte blir helt utan jobb..
fast då ryker allt jag äger först...
Det är ju tex jättebra för mina barn
vad du baserar ditt skitprat på det undra jag verkligen
Fast att förklar nåt för en idiot är ganska lönlöst, du är förlorad
- Inlägg 178
råttan. skrev:Har jag haft en känslokall uppväxt? Ni kräver att jag ska bevisa allt möjligt...så bevisa nu att min uppväxt varit känslokall. Sätt igång.
hur blir man annars en så komplett idiot som du blivit??
jag skräder inte orden när de är sanna och eftersom alla försök att få dig att fatta lite granna..misslyckas så...
är du en total idiot rätt och slätt...
fast iofs kanske et är det här du vill uppnå? väcka agg o anstöt hos folk??
börjar faktiskt tro det...
Det kanman snacka om pervest beteende som du isåfall delar med flera av dina högerkamrater
- Inlägg 179
Om du bedöms som tillräckligt frisk för att arbeta, men för sjuk för att klara det jobb du nu har så är det a-kassan som gäller.
Och sluta tramsa om soc. Du har sagt att du arbetar 75% och ni är väl 2 som drar in pengar till hushållet? Ni bor billigt på landet. Dessutomm så återkommer de 25% i sjukbidrag efter 87 dagar.
Borde du inte överväga förtidspensionering?
Och sluta tramsa om soc. Du har sagt att du arbetar 75% och ni är väl 2 som drar in pengar till hushållet? Ni bor billigt på landet. Dessutomm så återkommer de 25% i sjukbidrag efter 87 dagar.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 180
Synovates mäter partiledarna,
1. Reinfeldt 54%
2. Wetterstrand 38%
3. Olofson 32%
4. Sahlin 31%
5. Björklund 25%
6. Hägglund 23%
7. Eriksson 22%
8. Ohly 20%
Vilket visar oss att vi väljare inte röstar efter person, vi röstar på parti och det alternativ vi tror på och vill ha?
Därför kommer en majoritet av oss väljare rösta rödgrönt 2010!
1. Reinfeldt 54%
2. Wetterstrand 38%
3. Olofson 32%
4. Sahlin 31%
5. Björklund 25%
6. Hägglund 23%
7. Eriksson 22%
8. Ohly 20%
Vilket visar oss att vi väljare inte röstar efter person, vi röstar på parti och det alternativ vi tror på och vill ha?
- Inlägg 181
Ja du Kronråttan, gällande din uppväxt, är du mamma och pappa upp i dagen så är det riktigt illa, som jag ser det hela,
Om inte så tycker jag synd om dina föräldrar, vad kan dom ha gjort för fel, som skapat ett monster som dig Kronråttan?
Om inte så tycker jag synd om dina föräldrar, vad kan dom ha gjort för fel, som skapat ett monster som dig Kronråttan?
- Inlägg 182
råttan. skrev:Om du bedöms som tillräckligt frisk för att arbeta, men för sjuk för att klara det jobb du nu har så är det a-kassan som gäller.
egentligen får man inte stämpla då, det borde du veta
aha jag visste att det var avundsjuka du drevs av
återkommer efter 87 dagar.. hmm det får du väl tro om du vill
jag kan inte överväga sjukersättning, det är FK´s jobb och som jag försökt förklara för dig är det nästan omöjligt att få permanet sjukersättning beviljad iom de nya reglerna.
Fasyt inte heller detta har du tydligen fattat trots otaliga försök att förklara från bla min sida
bedömms och bedömms, ni är det ju så att nära dagara är slut, så spelar egentliugen ingen bedömning någon roll
den 16 januari är jag för sjuk för att jobba 100% , dan efter har jag enligt regelverket den förmågan.. trots läkarintyg och utlåtande från flera instanser
säg vad har mina omkostnader nåt att göra med saken öht...?
förordar du riktade ersättningnivåer beroende på hur stora lån eller skulder man har???
ps ja jag bor ganska billigt men pga sjukdomen har jag höga omkostnader...
Samt att jag dragit på mig skulder efter skiljsmässan
nåt somjag försöer beta av, utan att hamna hos fogden
soc ärelevant, då jag inte bara pratar om mig och skulle jag inte orka jobba i framtiden(i allianregim), då är det högst troligt att det är soc som gäller, med allt det innebär
ja vi är två men som du vet är arbetlösheten stor.... och även min tjej har varit sjukskrivenen tid efter den otäcka branden vi råkade ut för..
hon har fortfarande men efter den, med en trasig fot
Dessutom har hon också skulder, som jag egentligen inte vill gå in på..
kan säga att hon var tillsammans med en person som blev ett riktig monster och som sänkte henne både ekonomiskt och på andra sätt.
han gjorde så hon hamnade hos fogden och ha förföljde henne i 1,5 år...
nu vet han inte vart hon bor men skulderna har hon kvar och pga räntan blir hon i princip aldrig av med dem
Speciellt då jag inte kan jobba heltid, kunde jag det, kunde jag hjälpa henne
vi har inte gjort något för att förtjäna den situation vi hamnat i för vi är snälla och arbetsamma människor
- Inlägg 183
Menar du att för jag tycker din polare Lazy är lika god kålsupare som dig, gör mig till kvinnoförnedrare?
Ja jisses, Kronråttan är verkligen lika korkad idag som igår!
Men han har väl varit nere i pottan och plaskat runt nu igen?
- Inlägg 184
Så är det The ward, vem som helst kan råka ut för vad som helst, när som helst
Något somäven gäller den lycklige idioten Kronråttan också,
Men nu är ju Kronråttan alldeles för korkad att förstå det!
Men han lär också få se verkligheten i vitögat en vacker dag!
Och den dagen kan nog ingen missa, då går hans klagosång och mistlur igång för högtryck ungefär som när flyglarmen testas runt om i landet varje månad!
Något somäven gäller den lycklige idioten Kronråttan också,
Men nu är ju Kronråttan alldeles för korkad att förstå det!
Men han lär också få se verkligheten i vitögat en vacker dag!
Och den dagen kan nog ingen missa, då går hans klagosång och mistlur igång för högtryck ungefär som när flyglarmen testas runt om i landet varje månad!
- Inlägg 185
2 miljoner är ju också siffror,och inte vilka siffror som helst!
Så många medborgare i sverige beräknas ha vaccinerat sig hitills,
Vilket innebär att förhoppningsvis lika många slipper få svininfluensan och inte kommer smitta några andra heller!
Hur många av oss andra här på forumet har vaccinerat sig?
Själv har jag ringt den mottagning jag tillhör varje dag och hört efter, nu på två veckor är alla i riskgrupperna klara här,och i onsdags började den allmäna vaccineringen!
Det kändes ingenting, och varken jag eller min sambo har haft några biverkningar,
För i ärlighetens namn är det ju lite skrämmande att inte veta vilka som riskerar att slås ut, jag känner ungefär Pust,skönt att det är gjort!
Så många medborgare i sverige beräknas ha vaccinerat sig hitills,
Vilket innebär att förhoppningsvis lika många slipper få svininfluensan och inte kommer smitta några andra heller!
Hur många av oss andra här på forumet har vaccinerat sig?
Själv har jag ringt den mottagning jag tillhör varje dag och hört efter, nu på två veckor är alla i riskgrupperna klara här,och i onsdags började den allmäna vaccineringen!
Det kändes ingenting, och varken jag eller min sambo har haft några biverkningar,
För i ärlighetens namn är det ju lite skrämmande att inte veta vilka som riskerar att slås ut, jag känner ungefär Pust,skönt att det är gjort!
- Inlägg 186
martin7lindgren skrev:Synovates mäter partiledarna,
1. Reinfeldt 54%
2. Wetterstrand 38%
3. Olofson 32%
4. Sahlin 31%
5. Björklund 25%
6. Hägglund 23%
7. Eriksson 22%
8. Ohly 20%
martin lille,
Vi har inte röstat ännu.
- Inlägg 187
theward skrev:råttan. skrev:Om du bedöms som tillräckligt frisk för att arbeta, men för sjuk för att klara det jobb du nu har så är det a-kassan som gäller.
jag kan inte överväga sjukersättning, det är FK´s jobb och som jag försökt förklara för dig är det nästan omöjligt att få permanet sjukersättning beviljad iom de nya reglerna.
Fasyt inte heller detta har du tydligen fattat trots otaliga försök att förklara från bla min sida
bedömms och bedömms, ni är det ju så att nära dagara är slut, så spelar egentliugen ingen bedömning någon roll
den 16 januari är jag för sjuk för att jobba 100% , dan efter har jag enligt regelverket den förmågan.. trots läkarintyg och utlåtande från flera instanser
förordar du riktade ersättningnivåer beroende på hur stora lån eller skulder man har???
soc ärelevant, då jag inte bara pratar om mig och skulle jag inte orka jobba i framtiden(i allianregim), då är det högst troligt att det är soc som gäller, med allt det innebär
ja vi är två men som du vet är arbetlösheten stor.... och även min tjej har varit sjukskrivenen tid efter den otäcka branden vi råkade ut för..
kan säga att hon var tillsammans med en person som blev ett riktig monster och som sänkte henne både ekonomiskt och på andra sätt.
nu vet han inte vart hon bor men skulderna har hon kvar och pga räntan blir hon i princip aldrig av med dem
vi har inte gjort något för att förtjäna den situation vi hamnat i för vi är snälla och arbetsamma människor
Jag kan bara beklaga den tuffa situation ni hamnat i.
Soc är ju definitivt inget alternativ, det måste undvikas till varje pris.
Hur går då era tankegångar för att ta er ur detta? Själv har jag ett jobb som inte är mer fysiskt ansträngande än att skriva på detta forum och det verkar ju alla skribenter klara av utan nåt större problem. Jag vet att man inte bara får ett sådant jobb rätt upp och ner, men i din och din sambos situation skulle jag sträva efter att få ett sådant jobb.
Har ni övervägt att satsa på en utbildning för någon av er. Man blir inte fet på studiebidraget, men det är en säker inkomst, och ev. kan man dryga ut den med extrajobb.
- Inlägg 188
martin7lindgren skrev:Menar du att för jag tycker din polare Lazy är lika god kålsupare som dig, gör mig till kvinnoförnedrare?
Om du inte fattar vad som gör dig till en kvinnorförnedrare så bevias det bara den svåra begåvningsbrist som gör detta möjligt.
- Inlägg 189
råttan. skrev:theward skrev:råttan. skrev:Om du bedöms som tillräckligt frisk för att arbeta, men för sjuk för att klara det jobb du nu har så är det a-kassan som gäller.
Jag kan bara beklaga den tuffa situation ni hamnat i.
Soc är ju definitivt inget alternativ, det måste undvikas till varje pris.
Hur går då era tankegångar för att ta er ur detta? Själv har jag ett jobb som inte är mer fysiskt ansträngande än att skriva på detta forum och det verkar ju alla skribenter klara av utan nåt större problem. Jag vet att man inte bara får ett sådant jobb rätt upp och ner, men i din och din sambos situation skulle jag sträva efter att få ett sådant jobb.
Har ni övervägt att satsa på en utbildning för någon av er. Man blir inte fet på studiebidraget, men det är en säker inkomst, och ev. kan man dryga ut den med extrajobb.
studiebidrag, för låg inkomst föra att vi ska klara oss om nu inte tjejen skulle lyckas få ett heltidsjobb... Som man kan räkna till 99% av hon får behålla...
Dessutom är jag cynisk nog, efter förra skiljmässan att veta att man inte bör dra på sig för mkt lån, ifall det skulle gå åt helvete av någon anledning
och jag har ingen lust att i min sjukdomsituation, dra på mig mera utgifter än jag redan har. Ska jag betala ett studielån på en 75% lön..då bör lönen vara äckligt hög
Dessutom orkar jag inte studera heltid, vilket då skulle leda till ännu mera problem...
tjejen får inte ta studielån då hon har kronofodgskulder och csnlån kvaratt betala på
jag har försökt förklara att jag måste ha ett varierat jobb, kan inte sitta vid ett skrivbord, ens 6 timmar om dagen
så det jobb jag har nu är idealiskt för mig
tro mig att jag tänkt och ältat alla möjliga o omöjliga möjligheter och scenarion
För mig personligen är nuvarande jobb osv det bästa....dvs man får ut max av mig och det ser ut att hålla..peppar peppar...
För min tjejs del kan det iofs bli mkt bättre....
fast det kan nog ändra sig iom att många börjar nå pensionålder, fast det är iofs beroende på hur det blir med arbetstillfällen i kommunen o dess närhet
pendla är ett stort bekymmer, då jag ibland måste ha hjälp med vardagliga saker och dessutom är bussförbindelserna inte optimala heller
- Inlägg 190
Nu vet vi ju att det mesta Kronrådisen står för och säger är ett rent spel för galleriet,
Kronråttan har mycket kvar och lära under livets gång, han skulle bara veta,
Så han ska nog vara glad att han är så korkad att han inte begriper det!
Kronråttan har mycket kvar och lära under livets gång, han skulle bara veta,
Så han ska nog vara glad att han är så korkad att han inte begriper det!
- Inlägg 191
Visst blir man låg på The Ward mellan varven, men samtidigt så har nog fan han fått lära sig vad livet har och erbjuda,
Och precis som när det gäller mig, har han fan inget att be Kronråttan om ursäkt för!
NO WAY, KRONRÅTTAN!
Och precis som när det gäller mig, har han fan inget att be Kronråttan om ursäkt för!
NO WAY, KRONRÅTTAN!
- Inlägg 192
Nej varför i herrans namn skulle någon av er be mig om ursäkt. Ni har rätten att ha era egna åsikter. Jag har rätten att ha mina åsikter.
theWard,
När din tjej nu ändå inte kan jobba skulle hon kanske kunna plugga på distans. Det kostar inte mycket och det måste väl bara bättre att känna att man gör nåt av sjukskrivningen.
theWard,
När din tjej nu ändå inte kan jobba skulle hon kanske kunna plugga på distans. Det kostar inte mycket och det måste väl bara bättre att känna att man gör nåt av sjukskrivningen.
- Inlägg 193
råttan. skrev:Nej varför i herrans namn skulle någon av er be mig om ursäkt. Ni har rätten att ha era egna åsikter. Jag har rätten att ha mina åsikter.
theWard,
hon kan jobba nu och har gjort det under 3 månader i somras
Sjukskriven var hon under några månader förra året...
hon är trött på att vara arbetslös och ska nu på måndag börja pratik..som sträcker i sig under 3-6 månader, under samma tid så rycker hon in och jobbar..ifall någon är sjuk
Fast med alla indragningar och med en stor industri som går allt annat än bra, så är det inte alls lätt att få tag i ett stadigvarande anställning
på det viset kan man säga att jag iaf lyckats bra
fast det räcker liksom inte
- Inlägg 194
Så är det Kronråttan,om någon ska be om ursäkt så är det du
för ditt tärande och lata skit du stämplat sjuka och skadade medmänniskor med i flera år!
för ditt tärande och lata skit du stämplat sjuka och skadade medmänniskor med i flera år!
- Inlägg 195
Regeringens miljardfiasko gällande jobbcoacher måste nu göras om efter AB:s granskning och avslöjande fiasko,
Ännu ett ogenomtänkt Reinfeldt och allians misslyckande, där miljarder går rakt ner i fickorna på privata aktörer!
När ska det få ett slut,jo efter valet 2010?
Ännu ett ogenomtänkt Reinfeldt och allians misslyckande, där miljarder går rakt ner i fickorna på privata aktörer!
När ska det få ett slut,jo efter valet 2010?
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 196
theward skrev:råttan. skrev:Om du bedöms som tillräckligt frisk för att arbeta, men för sjuk för att klara det jobb du nu har så är det a-kassan som gäller.
Du ska inte behöva försvara din situation inför andra här inne!!!Ingen av oss ska behöva göra det!!! Jag vet inte vad jag ska skriva för man blir arg när man läser hur vissa tänker. Jag har en känsla i allafall Theward att du gör så gott som du kan. Skit i dom som är avundsjuka. Man har ju lär sig i borgarnas samhälle så är de "sköt dig själv och skit i andra" mentalitet som gäller tyvärr. Vi får hoppas att dom inte får sitta i en mandatperiod till för dom håller på att förstöra Sverige!!! Det håller på att gå åt h rent ut sagt med landet...
- Inlägg 197
Det svänger i Reinfeldts regerings kansli!
En departement sekreterare häktad för narkotikabrott?
Något som aldrig hänt tidigare, man skulle kunna säga att Reinfeldt har personal problem!
Han verkar ha problem inom sitt nya moderaterna också, tvärtemot vad Reinfeldt gick ut med nyligen, ingen samverkan med SD,då avgår han hellre,
Så flaggar nu skånemoderaterna för samverkan med SD vid kommunal valseger!
En departement sekreterare häktad för narkotikabrott?
Något som aldrig hänt tidigare, man skulle kunna säga att Reinfeldt har personal problem!
Han verkar ha problem inom sitt nya moderaterna också, tvärtemot vad Reinfeldt gick ut med nyligen, ingen samverkan med SD,då avgår han hellre,
Så flaggar nu skånemoderaterna för samverkan med SD vid kommunal valseger!
- Inlägg 198
Se där,det tog inte många timmar innan moderaternas partipiska nådde skånemoderaten Staffan Appelros!
Han tar nu tillbaks det han sagt om samverkan med SD för att vinna valet 2010,
Nu är han helt plötsligt missförstådd och felciterad?
Nu säger han att ingen samverkan med det odemokratiska SD på någon nivå, han börjar också svammla OM NÅGON UTLAGD FÄLLA SOM SOSSARNA LAGT UT?
Nu säger han att ingen samverkan med det odemokratiska SD på någon nivå, han börjar också svammla OM NÅGON UTLAGD FÄLLA SOM SOSSARNA LAGT UT?
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 199
martin7lindgren skrev:Se där,det tog inte många timmar innan moderaternas partipiska nådde skånemoderaten Staffan Appelros!
Ses då som en pottränningen ala asapfultruhten tjyven gustavander "har jag inte sagt" och skyller på alla andra.
//berra
- Inlägg 200
Hänger det på Mr.Ander,så finns det inget som kan hindra en rödgrön valseger,
Bättre motstånd borde du klara Mr.Ander,
För inte vill du väl stanna i kategorin sandlåda, hink och spade?
Bättre motstånd borde du klara Mr.Ander,
För inte vill du väl stanna i kategorin sandlåda, hink och spade?