Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+29
marxisten
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
RedCloud6
redclownII
råttan III
F.I.S.T
DMustaine
Redclown
formsvackan
SiP
Regndrottning
R.O.F.L
GustavAnder
berralarzon
captaincodd
lazy
blueheaven
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
Redvictory
ANNA2LINK
Blåfront
MartinLindgren
råttan.
theward
Sniperace
33 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

råttan.

Antal inlägg : 4318

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  råttan. 2009-11-01, 12:31

theward skrev:
    råttan. skrev:
    theward skrev:
    råttan. skrev:Du atbetar 75% och får betalt för det. Sluta gnäll.

vill du byta??

jag gnäller precis hur mkt jag vill, för det är berättigat gnäll...

Vad du inte fattar är att den dagen jag inte orkar 75% står jag där utan ersättning från FK...

Vad ska jag leva på?
    Förklara för mina barn, varför pappa ska behöva vara så fattig, pga att han är sjuk?

75% av en låginkomstlön, det vill väl du leva på?
    om inte, täpp igen truten

Det är inte sant theward, efter 87 dagar är du återigen berättigad till ersättning från fk. Sluta gnäll.

Den lönekostnad din arbetsgivare betalar är allt annat än låg. Problemet är de gigantiska skatterna du tvingas betala med din "låga" lön.

Du menar den sk nollningen??

vill du leva utan inkomst i 87 dagar???

egentligen ska jag inte kommentera uppgifter som du slänger ut, utan att trippelkolla dem...Eftersom du är makalös på att vrida till verkligeheten, så den passar dig..
    Tror du helt plötsligt att FK godkänner arbetsförmåga som som de några månader innan nekat...
    Detta skulle isåfal tyda på att sjukförsäkringen inte har med varken sjukdom eller arbetsoförmåga att göra, UTAN ATT SPARA PENGAR

jo min arbetgivare betalar en låg lönekostnad... NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Icon_wink
    NÄRMATE BESTÄMT 25% av den totala, efter nyår blir det nog lite mera

jag vet väl hur mkt den totala lönekostnaden är för arbetsgivare... NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Icon_wink

undrar varför ni blandar ihop korten så förbannat varje gång?

om du menade att vi skulle sänka arbetsgivaravgiften så förstår inte jag hur det skulle leda till att vi som jobbar får mer att leva på, gör du?

Fortfarande är det en omöljighet för de flesta med låginkomst att klara sig på 75%, 50% kan man ju bara glömma..
    jag betalar c.a 3600 i skatt varje månad... och jag får 2700 av FK varje månad. Alltså måste skatten sänkas mins 2700kr i månaden för att jag ska samma nettobelopp efter jag är utförsäkrad...
    hur mkt blir det då kvar attbetala i skatt???
    är vi dessutom hundra tusen som blir utförsäkrade under denna mandatperiod, som har jobbat deltid... då blir alltså skattetappet om man följer ditt resonemang 270 miljoner varje månad..3,24 miljarder varje år
    Är du beredd att avstå tex 3 eller 4:e steget i jobbavdraget så dessa som inte kan jobba 100% får dessa skatelättnader??

klart slipper jag betala skatt då har jag ju definitivt aå jag klarar mig, men vad sjutton händer med välfärden...om ingen av de med som jobbar 75% eller mindre betalar någon skatt...

Vad händer om ingen betalar skatt...??

Man måste de minst tillhöra övre medelklassen för att då få accepabel vård och skola osv...

klart man drar paraleller till USA NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Icon_scratch

Du skulle väl jobba 75% dessa 87 dagar eller? Då har du faktiskt en inkomst - om än så hårt beskattad att du behöver bidrag för att överleva.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-11-01, 12:35

råttan. skrev:
    theward skrev:
    råttan. skrev:
    theward skrev:
    råttan. skrev:Du atbetar 75% och får betalt för det. Sluta gnäll.

vill du byta??

jag gnäller precis hur mkt jag vill, för det är berättigat gnäll...

Vad du inte fattar är att den dagen jag inte orkar 75% står jag där utan ersättning från FK...

Vad ska jag leva på?
    Förklara för mina barn, varför pappa ska behöva vara så fattig, pga att han är sjuk?

75% av en låginkomstlön, det vill väl du leva på?
    om inte, täpp igen truten

Det är inte sant theward, efter 87 dagar är du återigen berättigad till ersättning från fk. Sluta gnäll.

Den lönekostnad din arbetsgivare betalar är allt annat än låg. Problemet är de gigantiska skatterna du tvingas betala med din "låga" lön.

Du menar den sk nollningen??

vill du leva utan inkomst i 87 dagar???

egentligen ska jag inte kommentera uppgifter som du slänger ut, utan att trippelkolla dem...Eftersom du är makalös på att vrida till verkligeheten, så den passar dig..
    Tror du helt plötsligt att FK godkänner arbetsförmåga som som de några månader innan nekat...
    Detta skulle isåfal tyda på att sjukförsäkringen inte har med varken sjukdom eller arbetsoförmåga att göra, UTAN ATT SPARA PENGAR

jo min arbetgivare betalar en låg lönekostnad... NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Icon_wink
    NÄRMATE BESTÄMT 25% av den totala, efter nyår blir det nog lite mera

jag vet väl hur mkt den totala lönekostnaden är för arbetsgivare... NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Icon_wink

undrar varför ni blandar ihop korten så förbannat varje gång?

om du menade att vi skulle sänka arbetsgivaravgiften så förstår inte jag hur det skulle leda till att vi som jobbar får mer att leva på, gör du?

Fortfarande är det en omöljighet för de flesta med låginkomst att klara sig på 75%, 50% kan man ju bara glömma..
    jag betalar c.a 3600 i skatt varje månad... och jag får 2700 av FK varje månad. Alltså måste skatten sänkas mins 2700kr i månaden för att jag ska samma nettobelopp efter jag är utförsäkrad...
    hur mkt blir det då kvar attbetala i skatt???
    är vi dessutom hundra tusen som blir utförsäkrade under denna mandatperiod, som har jobbat deltid... då blir alltså skattetappet om man följer ditt resonemang 270 miljoner varje månad..3,24 miljarder varje år
    Är du beredd att avstå tex 3 eller 4:e steget i jobbavdraget så dessa som inte kan jobba 100% får dessa skatelättnader??

klart slipper jag betala skatt då har jag ju definitivt aå jag klarar mig, men vad sjutton händer med välfärden...om ingen av de med som jobbar 75% eller mindre betalar någon skatt...

Vad händer om ingen betalar skatt...??

Man måste de minst tillhöra övre medelklassen för att då få accepabel vård och skola osv...

klart man drar paraleller till USA NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Icon_scratch

Du skulle väl jobba 75% dessa 87 dagar eller? Då har du faktiskt en inkomst - om än så hårt beskattad att du behöver bidrag för att överleva.

till skillnad från dig tänker jag inte bara på mig själv eller utgår bara från min situtation...

Det finns de som inte kan jobba alls, sen går skalan ändå upp till 100%

Du undviker hela tiden att svara på frågorna, det tolkar ju som om du är svarslös Wink föga förvånande då du bara pratar strunt utan någon som helst verklighetsanknytning
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-01, 12:38

Svara på dina dumma frågor själv!
    "Vad händer om ingen betalar skatt?"

Höj skatten till 100% så får du snart reda på det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-01, 12:57

Ja du tycks ha fullt upp med ditt skit på alla områden Mr.Råtta?
    Men det blir ju så med mycket snack och ingen verkstad!

Du verkar ha lika mycket och göra som tomten nu när vi närmar oss julen,
    Med skillnad mot att tomten jobbar för att ge barnen en god jul, men du har fullt upp att vakta både baken och pallet?

Mr.Råtta inmålad i hörnan nu igen!

LYCKA TILL MR.RÅTTA!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-01, 14:00

Martin försöker förtvivlat hålla liv i sina innehållslösa nonsenstrådar! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-01, 17:36

Hålla liv i mina trådar? Visst det är ju kul att trådarna lever, men det beror välpå själva trådämnet,
    En opinionstråd som den här verkar ju leva sitt eget liv,

Sen tror jag inte det förändras om du Mr.Kronblom/Blue utgår, men om det gör det so what?

Tänker inte lägga ner något för din skull, du väljer själv,antingen går du in på tråden eller också struntar du i det!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-01, 23:28

Dessa trådar är mycket lyckade...syftet är att vi ska få oss ett gott skratt var dag åt pantade vänstermuppar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 00:00

Ja du Mr.Råtta,innan du kan få dig ett gott skratt, måste du nog lära dig vad det är,
    Dina så kallade "asgarv" du brukar leverera är inget annat är ditt hysteriska spel för galleriet!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-02, 00:10

Tror du inte jag vet vad ett asgarv är? He-he hur gick det för bajen idag då?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 00:37

Jo då,visst vet du vad ett "asgarv" är,det är ju det enda garv Mr.Råtta känner till,
    Hånskratta faller väl in under din tärande och lata filosofi!

Men å´andra sidan så var väl inte Adolf Hitler heller någon munter typ?
    Men han förde ju också sin tärande och lata ideologi!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-02, 00:41

Gillar du adolf martin lille? Är det därför du talar dig varm för honom var dag?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-02, 01:30

Ja martin är totalt förhäxad av Adolf Hitler! Laughing
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-11-02, 02:23

Ja, sedan martin mötte Susz X så har han insett att det finns nazister
    precis överallt, inbillade eller inte spelar mindre roll.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 11:15

Du menar att jag ser nazister överallt, bara för jag ser en tydlig koppling mellan din polare Mr.Råtta och Hitler?

Råder inget tvivel om var Mr.Råttas tärande och lata filosofi kommer ifrån!
    Hitler hade precis samma syn på oliktänkande sjuka,handikappade och gamla?
    Förnekar du det Lazy?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-02, 20:40

martin lille,

Sluta sparka på de drabbade av nazismens fruktansvärda folkmord.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 21:35

Mr.Råtta, du är den som stenhårt trumpetat din och Adolfs ideolgi,sjuka, handikappade m.fl är tärande och lata!

Något du både blånekar och förnekar?
    Själv tycker jag din och Adolfs är en av de största skamfläckarna i vår livstid!

Sen jag förstår att du skäms över dig själv,för hur kulär det att veta att man är en usling?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-11-02, 21:39

martin7lindgren skrev:Mr.Råtta, du är den som stenhårt trumpetat din och Adolfs ideolgi,sjuka, handikappade m.fl är tärande och lata!

Något du både blånekar och förnekar?
    Själv tycker jag din och Adolfs är en av de största skamfläckarna i vår livstid!

Sen jag förstår att du skäms över dig själv,för hur kulär det att veta att man är en usling?

Den enda som "pratar" om A.H:s ideologi när det gäller sjuka och handikappade
    är du martin, vi andra har fokuserat på de som inte är så skadade och sjuka
    att de aldrig mer kan göra någonting. Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-02, 22:56

martin lille,

Sluta hylla Adolf Hitler.

Aldrig har jag skrivit att sjuka är lata. Aldrig. Tvärtom vet jag många exempel på både sjuka och handikappade som utför sitt arbete med bravur.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 23:14

Ja du Mr.råtta,ett av dina varumärken är ju att tvärnobba till vem du är och stå för det,
    Du väljer att projektera ditt skit över andra,vilket jag på sätt och vis kan förstå,lika mycket som jag inte förstår hur du kan glo på dig själv i spegeln och slicka dig runt truten?

MIG LURAR DU INTE MR.RÅTTA, Ditt tärande och lata skit när du talar om utsatta medmänniskor säger det mesta om vem du är!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-11-02, 23:17

råttan. skrev:martin lille,

Aldrig har jag skrivit att sjuka är lata. Aldrig. Tvärtom vet jag många exempel på både sjuka och handikappade som utför sitt arbete med bravur.

Aldrig?? hmm ja du vad säger man scratch

ja det gör dom, no thanks to you Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-02, 23:19

theward skrev:

Aldrig?? hmm ja du vad säger man NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Icon_scratch

ja det gör dom, no thanks to you NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Icon_wink

Du kan inte hitta ett enda exempel på att jag kallat sjuka för lata. Tvärtom är jag imponerad över den arbetsvilja som finns hos många sjuka.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-02, 23:21

martin7lindgren skrev: MIG LURAR DU INTE MR.RÅTTA, Ditt tärande och lata skit när du talar om utsatta medmänniskor säger det mesta om vem du är!

Tror du dina lögner gynnar din sak? Jag har aldrig kallat sjuka för lata. Men du fortsätter kasta skit på nazismens offer.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-11-02, 23:26

råttan. skrev:
    theward skrev:

Du kan inte hitta ett enda exempel på att jag kallat sjuka för lata. Tvärtom är jag imponerad över den arbetsvilja som finns hos många sjuka.

jisses, har du mera bullshit att komma med, eller är skithinken full nu??

du har kallat martin lat och du har inte direkt varit sympatisk med nån annan sjuk på forumet heller...

Vem försöker du lura, det är ingen som går på det Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-02, 23:31

Hmmm...? Vad menar du att du kallar mig för dagligen?
    Mitt tips Mr.Råtta, ta dig i kragen och stå för vem du är och vad du säger?

Utan att som en liten unge i sandlådan kasta ditt skit över andra!

Smyga runt ute i skuggan och hugga mot andra bakifrån för att snabbt börja yla det var inte jag?

Men vill du framstå som en feg och ful Mr.Råtta så är det ditt eget val!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-02, 23:46

theward skrev:
    råttan. skrev:
    theward skrev:

jisses, har du mera bullshit att komma med, eller är skithinken full nu??

du har kallat martin lat och du har inte direkt varit sympatisk med nån annan sjuk på forumet heller...

Vem försöker du lura, det är ingen som går på det NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 5 Icon_wink

Kan man arbeta så mycket politiskt som han gör så kan man också arbeta ihop nån form av inkomst.
    Faktum kvarstår. Du kan inte hitta ett enda exempel på att jag kallat sjuka för lata. Om du försöker framstå som en patetisk tönt så lyckas du rätt bra med det just nu.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:39