theward skrev:råttan. skrev:theward skrev:råttan. skrev:Du atbetar 75% och får betalt för det. Sluta gnäll.
vill du byta??
jag gnäller precis hur mkt jag vill, för det är berättigat gnäll...
Vad du inte fattar är att den dagen jag inte orkar 75% står jag där utan ersättning från FK...
Vad ska jag leva på?
Förklara för mina barn, varför pappa ska behöva vara så fattig, pga att han är sjuk?
75% av en låginkomstlön, det vill väl du leva på?
om inte, täpp igen truten
Det är inte sant theward, efter 87 dagar är du återigen berättigad till ersättning från fk. Sluta gnäll.
Den lönekostnad din arbetsgivare betalar är allt annat än låg. Problemet är de gigantiska skatterna du tvingas betala med din "låga" lön.
Du menar den sk nollningen??
vill du leva utan inkomst i 87 dagar???
egentligen ska jag inte kommentera uppgifter som du slänger ut, utan att trippelkolla dem...Eftersom du är makalös på att vrida till verkligeheten, så den passar dig..
Tror du helt plötsligt att FK godkänner arbetsförmåga som som de några månader innan nekat...
Detta skulle isåfal tyda på att sjukförsäkringen inte har med varken sjukdom eller arbetsoförmåga att göra, UTAN ATT SPARA PENGAR
jo min arbetgivare betalar en låg lönekostnad...
NÄRMATE BESTÄMT 25% av den totala, efter nyår blir det nog lite mera
jag vet väl hur mkt den totala lönekostnaden är för arbetsgivare...
undrar varför ni blandar ihop korten så förbannat varje gång?
om du menade att vi skulle sänka arbetsgivaravgiften så förstår inte jag hur det skulle leda till att vi som jobbar får mer att leva på, gör du?
Fortfarande är det en omöljighet för de flesta med låginkomst att klara sig på 75%, 50% kan man ju bara glömma..
jag betalar c.a 3600 i skatt varje månad... och jag får 2700 av FK varje månad. Alltså måste skatten sänkas mins 2700kr i månaden för att jag ska samma nettobelopp efter jag är utförsäkrad...
hur mkt blir det då kvar attbetala i skatt???
är vi dessutom hundra tusen som blir utförsäkrade under denna mandatperiod, som har jobbat deltid... då blir alltså skattetappet om man följer ditt resonemang 270 miljoner varje månad..3,24 miljarder varje år
Är du beredd att avstå tex 3 eller 4:e steget i jobbavdraget så dessa som inte kan jobba 100% får dessa skatelättnader??
klart slipper jag betala skatt då har jag ju definitivt aå jag klarar mig, men vad sjutton händer med välfärden...om ingen av de med som jobbar 75% eller mindre betalar någon skatt...
Vad händer om ingen betalar skatt...??
Man måste de minst tillhöra övre medelklassen för att då få accepabel vård och skola osv...
klart man drar paraleller till USA
Du skulle väl jobba 75% dessa 87 dagar eller? Då har du faktiskt en inkomst - om än så hårt beskattad att du behöver bidrag för att överleva.