Du och ditt opolitiska dravel, är orsaken till att jag inte ens går in och läser inläggen på testaren längre!
Du om någon är onekligen en av det handfulla gänget ulvarna i fårakläder!
Något jag skulle försöka tvätta bort om jag vore i dina kläder!
martin7lindgren skrev:Du snackar så djävla mycket strunt Sniper,men det hänger väl ihop med din opolitiska blåsvarta näsa!
Du och ditt opolitiska dravel, är orsaken till att jag inte ens går in och läser inläggen på testaren längre!
Du om någon är onekligen en av det handfulla gänget ulvarna i fårakläder!
Något jag skulle försöka tvätta bort om jag vore i dina kläder!
råttan. skrev:Toblerones katastrofsiffror har kommit från Demoskop.
Asgarv.
Secrist skrev:Jag undrar hur det är med en del högerpolitikers svarta städhjälp om en del fortfarande har svart städhjälp kvar???
Varför ska man ha svart städhjälp för? Alliansen har ju infört avdrag för hushållsnära tjänster vilket omvandlat fram massvis med svarta jobb till vita. Undrar om Mona verkligen vill riva upp det?
Secrist skrev:Allt fifflande är lika fel, oavsett partifärg. Fifflandet har inget med partifärg att göra. Det ska ingen inbilla mig att vänstern skulle vara hederligare än högern. Finns många exempel på vänsterpolitiker som agerat helt emot det de propagerar för när det gäller deras egen plånbok.
råttan. skrev:Tycker du Tovlerone har lyckats bra hittills med att föra ut sin politik?
Var är t.ex den konkreta politiken för att hjlpa de som har det allra svårast?
råttan. skrev:Det är ingen som blir utförsäkrad med de nya reglerna som s hittade på. Men det var inte frågan.
Frågan var vad Toblerone vill göra för de som har det svårast. Tycker du hon lyckats föra fram det budskapet?
råttan. skrev:När det gäller den första frågan så är det mest vänstermuppar som jiddrat om "de som har det svårast", så du borde ju veta vilka som avses.
Rent ekonomiskt måste det ju vara socialbidragstagare och vissa förtidspensionärer som har det svårast. Men det är ju bara min åsikt.
När du svarat på vad Mona fört för budskap gällande dessa så ska jag svara på vad Alliansen gjort för dessa.
råttan. skrev:Alltså vill sosseriet inte ge ett smack till de som har det svårast. De prioriterar de bidragslyftare som har det "bäst".
råttan. skrev:Den socialdemokratiska politik som idag tillämpas leder ju faktiskt till att sjuktalen gått ner. I det stora hela är detta bra även om jag håller med om att ett fåtal individer hamnat i kläm.
råttan. skrev:Ja, ersättning har historiskt betalats ut till alldeles för många och för länge.
Med ett fåtal menar jag hundratal, ev. upp till 1000. De siffror du nämner är helt uppe i det blå.
martin7lindgren skrev:En sak står ju helt klart, att Mr.Råttas tärande och lata filosofi inte sänker några några sjuktal,
Mr.Råtta har inte förstått att det är tillräckligt illa att vara sjuk utan att ha små ynkliga alliansmonster som råttan jagandes med blåslampa i bakhasorna!
Men en sak vet jag, som inte Mr.Råtta begriper, den dagen han får smaka på sin egen medicin, då slocknar blåslampan direkt!
DÅ BLIR DET NYTT LJUD I MR.RÅTTAS SKÄLLA!
Något Mr.Råtta inte vill tala om, är att fuskarna finns att hitta i hans egen samhällsgrupp, men eftersom råttan väljer att skylla på dom sjuka, så kan man ju undra om inte han själv tillhör fuskarna och därmed drar med sig och misstänkligör oskyldiga utan betänkligheter?