Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+29
marxisten
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
RedCloud6
redclownII
råttan III
F.I.S.T
DMustaine
Redclown
formsvackan
SiP
Regndrottning
R.O.F.L
GustavAnder
berralarzon
captaincodd
lazy
blueheaven
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
Redvictory
ANNA2LINK
Blåfront
MartinLindgren
råttan.
theward
Sniperace
33 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-28, 16:10

    Du snackar så djävla mycket strunt Sniper,men det hänger väl ihop med din opolitiska blåsvarta näsa!

    Du och ditt opolitiska dravel, är orsaken till att jag inte ens går in och läser inläggen på testaren längre!


    Du om någon är onekligen en av det handfulla gänget ulvarna i fårakläder!
    Något jag skulle försöka tvätta bort om jag vore i dina kläder!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sniperace 2009-10-28, 16:27

    martin7lindgren skrev:Du snackar så djävla mycket strunt Sniper,men det hänger väl ihop med din opolitiska blåsvarta näsa!

    Du och ditt opolitiska dravel, är orsaken till att jag inte ens går in och läser inläggen på testaren längre!


    Du om någon är onekligen en av det handfulla gänget ulvarna i fårakläder!
    Något jag skulle försöka tvätta bort om jag vore i dina kläder!


    har du börjat knapra igen?

    Snälla Martin, du verkar ha ballat ut TOTALT, och visar inget att du har förmåga att läsa och förstå text, och blandar fria fantasier med vad du tror osv...

    Jag tror nu jag förstår orsaken att du blev bostadslös, du fick inte den vård du kanske behövde, eller var det i samband med att de avskaffade ........ du kastades ut i det hårda samhället, jag bryr mig inte, du verkar vara en av de mest misslyckade personerna på forumet, lika misslyckad som vissa av dem du häcklar.....
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-29, 01:05

    Toblerones katastrofsiffror har kommit från Demoskop.
    Asgarv.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-29, 02:12

    råttan. skrev:Toblerones katastrofsiffror har kommit från Demoskop.
    Asgarv.



    Jag undrar hur det är med en del högerpolitikers svarta städhjälp om en del fortfarande har svart städhjälp kvar??? Anders Borg har haft de om jag inte minns fel? Undrar om inte Reinfeldt också hade någon för ett tag sen???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Städ

    Inlägg  Secrist 2009-10-29, 02:14

    Jag undrar hur det är med en del högerpolitikers svarta städhjälp om en del fortfarande har svart städhjälp kvar???

    Varför ska man ha svart städhjälp för? Alliansen har ju infört avdrag för hushållsnära tjänster vilket omvandlat fram massvis med svarta jobb till vita. Undrar om Mona verkligen vill riva upp det?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-29, 02:16

    Secrist skrev:Jag undrar hur det är med en del högerpolitikers svarta städhjälp om en del fortfarande har svart städhjälp kvar???

    Varför ska man ha svart städhjälp för? Alliansen har ju infört avdrag för hushållsnära tjänster vilket omvandlat fram massvis med svarta jobb till vita. Undrar om Mona verkligen vill riva upp det?




    Dom har haft det och det är lika fel som Monas tobleroneaffärer.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Fifflande

    Inlägg  Secrist 2009-10-29, 02:20

    Allt fifflande är lika fel, oavsett partifärg. Fifflandet har inget med partifärg att göra. Det ska ingen inbilla mig att vänstern skulle vara hederligare än högern. Finns många exempel på vänsterpolitiker som agerat helt emot det de propagerar för när det gäller deras egen plånbok.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-29, 02:34

    Secrist skrev:Allt fifflande är lika fel, oavsett partifärg. Fifflandet har inget med partifärg att göra. Det ska ingen inbilla mig att vänstern skulle vara hederligare än högern. Finns många exempel på vänsterpolitiker som agerat helt emot det de propagerar för när det gäller deras egen plånbok.



    Det var precis det som jag menade att både höger och vänsterpolitiker fuskar ibland!!!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-29, 09:55

    Den som propagerar för högre skatt ska tamigfan själv vara den förste att betala denna högre skatt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 12:02

    Så är det ta mig fan redan idag Mr.Råtta, som du vet får inte pensionärer tillgodo göra sig en krona av alla dom skattesänkningar du gottar dig och ändå gnäller värre än dom flesta!

    EN KORKAD RÅTTA I POTTAN HELT ENKELT!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 22:38

    Mona säger också att hon inte prioriterar egna personligt höga opinionsiffror,
    Det som gäller är att föra ut den rödgröna politiken och få väljarnas stöd för den!

    Man märker tydligt tycker jag att det rödgröna samarbetet börjar falla på plats, och dom tre partierna verkar trivas bra tillsammans,

    Man börjar helt enkelt ta för sig mer och mer, efter årskiftet är ju ordförandeskapet och den utlovade borgarfreden Reinfeldt vädjade om över,
    En borgarfred Reinfeldt själv inte ställde upp på förra gången vi var orförandeland,

    Det blir säkert ett spännande politiskt år 2010!
    Fram till valet, då det blir dags och fira den rödgröna valsegern förhoppningsvis!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-29, 23:15

    Tycker du Tovlerone har lyckats bra hittills med att föra ut sin politik?

    Var är t.ex den konkreta politiken för att hjlpa de som har det allra svårast?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-10-29, 23:57

    råttan. skrev:Tycker du Tovlerone har lyckats bra hittills med att föra ut sin politik?

    Var är t.ex den konkreta politiken för att hjlpa de som har det allra svårast?

    Specifiera för det första vilka du avser det är som har det svårast...
    Förklara sedan vad alliansen gjort för dessa?

    Menar du tex hemlösa, så utger de en mkt liten del av befolkningen och just politik för dessa är ju en droppe i havet...
    även om det är en viktig droppe...

    Det alliansen gjort mot sjuka, det är det största sveket av alla och det har iaf oppositionen gjort antydningar om att de ska modifiera och ändra så ingen ska bli utförsäkrad....
    Dvs man ska både ta tillvara det friska i människan, men acceptera att det sjuka och förstå att alla inte kan jobba så mkt så de kan leva på enbart den lönen
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-30, 00:10

    Det är ingen som blir utförsäkrad med de nya reglerna som s hittade på. Men det var inte frågan.
    Frågan var vad Toblerone vill göra för de som har det svårast. Tycker du hon lyckats föra fram det budskapet?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-10-30, 00:12

    råttan. skrev:Det är ingen som blir utförsäkrad med de nya reglerna som s hittade på. Men det var inte frågan.
    Frågan var vad Toblerone vill göra för de som har det svårast. Tycker du hon lyckats föra fram det budskapet?

    vilka menar du? Svårt att svara på den frågan eller???

    lyckas alliansen föra fram "budskapet" tycker du ???
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-30, 00:20

    När det gäller den första frågan så är det mest vänstermuppar som jiddrat om "de som har det svårast", så du borde ju veta vilka som avses.
    Rent ekonomiskt måste det ju vara socialbidragstagare och vissa förtidspensionärer som har det svårast. Men det är ju bara min åsikt.
    När du svarat på vad Mona fört för budskap gällande dessa så ska jag svara på vad Alliansen gjort för dessa.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-10-30, 00:32

    råttan. skrev:När det gäller den första frågan så är det mest vänstermuppar som jiddrat om "de som har det svårast", så du borde ju veta vilka som avses.
    Rent ekonomiskt måste det ju vara socialbidragstagare och vissa förtidspensionärer som har det svårast. Men det är ju bara min åsikt.
    När du svarat på vad Mona fört för budskap gällande dessa så ska jag svara på vad Alliansen gjort för dessa.

    ja det är lika barnsligt som alltid..... Rolling Eyes

    jag vet vilka som jag anser har det svårast och de som mer o mer hamnar där

    socialbidragstagare... ja iofs..
    förtidare ja iofs...

    men pensionärer med bara garantipension de är verkligen fattiga...
    tyvärr har ju inget hänt med pensionerna mer än bara småsmulor

    så pensionärena har väl ingen gjort nåt för

    Angående sjuka så har de sagt vad de vill och det borde du kunna läsa...
    Många sjuks slussas just nu ut i socbidrag och hmnar i obestånd..
    Att förhindra denna ökande ström är en nog så stor åtgärd som Sossarna lovat utföra

    Förtidspensionerna är ju som de är... Då måste det ändras radikallt så så de med sämst pension får mera, så de slipper andra bidrag.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-30, 00:35

    Alltså vill sosseriet inte ge ett smack till de som har det svårast. De prioriterar de bidragslyftare som har det "bäst".
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-10-30, 00:44

    råttan. skrev:Alltså vill sosseriet inte ge ett smack till de som har det svårast. De prioriterar de bidragslyftare som har det "bäst".

    det är bättre att se till att de bidragslyftare som har det bäst, gärna får det som de som har det sämst

    Det är tydligen så framgångsreceptet ser ut för en lyckad politik eller ??

    För det är just det som sker just nu i Sverige

    Att förhindra att fler får det sämre, är inte en allt för dålig strategi..
    Fast det gäller kanske bara friska arbetare eller ???
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-30, 00:47

    Den socialdemokratiska politik som idag tillämpas leder ju faktiskt till att sjuktalen gått ner. I det stora hela är detta bra även om jag håller med om att ett fåtal individer hamnat i kläm.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-10-30, 00:58

    råttan. skrev:Den socialdemokratiska politik som idag tillämpas leder ju faktiskt till att sjuktalen gått ner. I det stora hela är detta bra även om jag håller med om att ett fåtal individer hamnat i kläm.

    Ett fåtal??

    jag antar att några 10 000 tal kanske upp mot 100 000 är ett fåtal för dig..
    När det gäller försämringar...

    Men när ersättning har betalats ut, har det varit alldeles för många istället, eller är det inte så du tänker??
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-10-30, 01:41

    Ja, ersättning har historiskt betalats ut till alldeles för många och för länge.

    Med ett fåtal menar jag hundratal, ev. upp till 1000. De siffror du nämner är helt uppe i det blå.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2009-10-30, 09:32

    råttan. skrev:Ja, ersättning har historiskt betalats ut till alldeles för många och för länge.

    Med ett fåtal menar jag hundratal, ev. upp till 1000. De siffror du nämner är helt uppe i det blå.

    dina siffror är det som är uppe i det blå....

    De jag känner med olika kroniska tillstånd har alla jätteproblem med FK...

    Du menar att det är troligt att jag och de andra tillhör de "några hundra" du pratar om

    om typ 100% av tex 100 kronisk sjuka som ej beviljats permanent sjukersättning innan regeländringarna, med stor sannolikhet blir utförsäkrade eller redan har blivit det...

    Så kan jag utan att veta exakt, fatta att det är fler än några hundra och upp till ev 1000 som råkar i kläm

    Säg råttan, du lyssnar inte så bra va..?
    Bara i mitt län kommer 600 kronisk sjuka att bli helt utförsäkrade i januari

    fast det kanske är lättare att leva i ignorans, för då slipper du ju se problemen.
    det är lättare att kalla folk för fuskare o simula´nter istället
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-30, 12:13

    En sak står ju helt klart, att Mr.Råttas tärande och lata filosofi inte sänker några några sjuktal,

    Mr.Råtta har inte förstått att det är tillräckligt illa att vara sjuk utan att ha små ynkliga alliansmonster som råttan jagandes med blåslampa i bakhasorna!

    Men en sak vet jag, som inte Mr.Råtta begriper, den dagen han får smaka på sin egen medicin, då slocknar blåslampan direkt!


    DÅ BLIR DET NYTT LJUD I MR.RÅTTAS SKÄLLA!

    Något Mr.Råtta inte vill tala om, är att fuskarna finns att hitta i hans egen samhällsgrupp, men eftersom råttan väljer att skylla på dom sjuka, så kan man ju undra om inte han själv tillhör fuskarna och därmed drar med sig och misstänkligör oskyldiga utan betänkligheter?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  blueheaven 2009-10-30, 13:00

    martin7lindgren skrev:En sak står ju helt klart, att Mr.Råttas tärande och lata filosofi inte sänker några några sjuktal,

    Mr.Råtta har inte förstått att det är tillräckligt illa att vara sjuk utan att ha små ynkliga alliansmonster som råttan jagandes med blåslampa i bakhasorna!

    Men en sak vet jag, som inte Mr.Råtta begriper, den dagen han får smaka på sin egen medicin, då slocknar blåslampan direkt!


    DÅ BLIR DET NYTT LJUD I MR.RÅTTAS SKÄLLA!

    Något Mr.Råtta inte vill tala om, är att fuskarna finns att hitta i hans egen samhällsgrupp, men eftersom råttan väljer att skylla på dom sjuka, så kan man ju undra om inte han själv tillhör fuskarna och därmed drar med sig och misstänkligör oskyldiga utan betänkligheter?

    118 kilo martin tycks ju ha smörjt kråset gott på andras bekostnad större delen av livet, den sanne "arbetarvännen"? No

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 07:04