Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+29
marxisten
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
RedCloud6
redclownII
råttan III
F.I.S.T
DMustaine
Redclown
formsvackan
SiP
Regndrottning
R.O.F.L
GustavAnder
berralarzon
captaincodd
lazy
blueheaven
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
Redvictory
ANNA2LINK
Blåfront
MartinLindgren
råttan.
theward
Sniperace
33 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 7 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-05, 00:44

Suck...! Mr.Kronblom/Blue igen! No

52 åringen som utan betänkligheter stolt säger sig utnyttja sin fru, mamma och släkt och vänner!

Enligt egen utsaga säger han att det aldrig skulle gå att ligga på sofflocket av ren snikhet utan att utnyttja dom till max!

Säkert uträttar pajasen sina behov i sin potta och får hjälp att torka baken också!

För att resa sig upp och gå på muggen själv,finns nog inte med på Mr.Kronblom/Blues karta,

Skulle inte förvåna mig om han ligger där med vuxenblöja också när han skickar ut frugan eller mamsen på ärenden!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-11-05, 00:51

Kan ju också vara så enkelt att både jag och BlueHeaven lever i familjer där man bryr sig om varann och visar omtanke, empati samt hjälper varann. Alla kommer ju inte från familjer som står och tittar på när en familjemedlem blir uteliggare och samtidigt hävdar att man har en god relation...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-05, 12:27

Du säger det, Kronråttan och Mr.Blue lever i familjer som bryr sig om varandra?
    Det har jag förstått, men det är ju det enda ni bryr er om, andra skiter ni i, eller hur?

Sen finns vi andra som också lever i våra familjer, men till skillnad mot dig Kronråttan bryr vi oss om många fler än oss själva!

SOLIDARITET KALLAS DET!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-05, 21:08

Nu har regeringen precis som väntat sagt ja till den ryska gasledningen genom östersjön,

Man struntar helt i alla kritiker och protester, man lägger sig platt ner framför ryssarnas fötter,

Ryssarna får nu full pott för Carl Bildts miljoner rakt ner i egen ficka för sina ryska olje aktier/optioner?

Det luktar korrumtion lång väg, bara Bildts tvivelaktiga ryska oljemiljoner borde blivit ett tveklöst nej till svensk delaktighet i projektet!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-05, 21:45

Jadu martin,

Om var och en först och främst tar ansvar för sig själv och sina närmaste så kan resurserna från det allmänna koncentreras till de som verkligen behöver det. Istället för som idag när en massa muppar ylar efter bidrag.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-11-05, 21:46

när en massa muppar ylar efter bidrag

Jag tror råttan borde gå till en öronläkare...han hörselhallucinerar...
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-05, 21:49

martin7lindgren skrev:Nu har regeringen precis som väntat sagt ja till den ryska gasledningen genom östersjön,

Man struntar helt i alla kritiker och protester, man lägger sig platt ner framför ryssarnas fötter,

Ryssarna får nu full pott för Carl Bildts miljoner rakt ner i egen ficka för sina ryska olje aktier/optioner?

Det luktar korrumtion lång väg, bara Bildts tvivelaktiga ryska oljemiljoner borde blivit ett tveklöst nej till svensk delaktighet i projektet!

martins begåvningsbrist lyser rakt igenom hela inlägget.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 00:02

Suck...! Kronråttan igen! Sleep

Som sagt, hoppa ner från pottkanten snurra några varv motsols och lyft blicken längre än näsan och se verkligheten?

2010 röstar en majoritet rödgrönt, och ger alliansen tummen ner,
    Då får vi också ett nytt rödgrönt ledarskap som är helt jämlikt,

För i våra tre oppositionsparier ser vi två manliga ledare, och vi ser två kvinnliga, 50/50 jämlikt!

Vill Kronråttan kuta vidare runt uppe på sin pottkant så får han fortsätta med det om han vill även efter den rödgröna valsegern 2010!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-06, 00:19

Gäsp.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 00:57

Kronråttan börjar tackla av, ja det tar nog på krafterna att kuta runt pottkanten! Sleep
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-06, 00:59

Till skillnad från dig så har jag ju jobbat idag.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 01:43

Jobbat, du? knappast, en Kronråtta som smiter undan på dagarna och låter jobbarkompisarna göra ditt jobb är fan inget arbete!

Du gör nog säkert det minsta möjliga för lönen,det fattar väl vem som helst!
    Men det skulle inte förvåna mig att det du kallar lön, inte är något annat en ekonomiskt bistånd!

En smitar kronråtta minsann!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-06, 01:52

martin7lindgren skrev:Jobbat, du? knappast, en Kronråtta som smiter undan på dagarna och låter jobbarkompisarna göra ditt jobb är fan inget arbete!

Du gör nog säkert det minsta möjliga för lönen,det fattar väl vem som helst!
    Men det skulle inte förvåna mig att det du kallar lön, inte är något annat en ekonomiskt bistånd!

En smitar kronråtta minsann!

Martin är sällskapssjuk igen och så vill han hålla liv i sin nonsenstråd! Laughing
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-06, 01:54

martin - avundsjuk på lönen, men inte på arbetet.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-06, 01:57

Martin den late som tillbringar alla dagar på sofflocket rullandes tummarna och gnällandes på att han inte får tillräckligt med bidrag! Laughing
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-11-06, 09:31

råttan. skrev:martin - avundsjuk på lönen, men inte på arbetet.

Råttan mfl - avundsjuk på "ledigheten", men inte på bidraget
    Eller förresten tom det verkar ni ju vara tongue
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 12:29

Avundsjuk? Menar du mig? Kronråttan mot nya höjder, mannen som trot sin lyckliga lott får vara frisk och arbetsför ändå dagligen framställer sin situation som ett straff och sjukdom som en högvinst?

Kronråttan den korkade råttan!

Nej du Martin har ju trots allt elände fått livet tillbaks, och verkar uppskatta tillvaron mer än den gnälliga Kronråttan!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-06, 18:21

martin lille,

Jag är mycket nöjd med mitt arbete och trivs bra. Men till skillnad från er muppar så har vi alliansväljare en medkänsla med andra. Många jobb är både fruktansvärt tråkiga och uselt dåligt betalda.

Självklart känner jag för de som är sjuka på riktigt. Men de får trots allt sina bidrag och det går ingen nöd på dem.

Men jag känner också för de som arbetar hårt på ett hemskt jobb till en låg lön. Du vet de du kallar lyckligt lottade.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-07, 02:21

Kronråttan igen, stackars dom fullt friska och arbetsföra, varför ska dom straffas med att tvingas vara friska och hela?

Vilken sjuk eller skadad skulle inte ge vad som helst för den sitsen?

Att som Kronråttan, gnälla och se det som ett straff att få vara frisk visar ju hur djävla korkad och helt tom i bollen han är! No
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-11-07, 10:34

råttan. skrev:martin lille,

Jag är mycket nöjd med mitt arbete och trivs bra. Men till skillnad från er muppar så har vi alliansväljare en medkänsla med andra. Många jobb är både fruktansvärt tråkiga och uselt dåligt betalda.

Självklart känner jag för de som är sjuka på riktigt. Men de får trots allt sina bidrag och det går ingen nöd på dem.

Men jag känner också för de som arbetar hårt på ett hemskt jobb till en låg lön. Du vet de du kallar lyckligt lottade.

"Sjuka på riktigt" både jag och Martin är sjuka på riktigt, RV också

"får trots allt sina bidrag", du har inte följt med i debaten och i media öht, hur jävla ignorant kan man bli egentligen?
    Fattar du inte att vi en efter blir utförsäkrade, pga det nya regelverket som FK ska följa...

Du är ju för fan skadligt dum i huvudet............
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 7 Empty Kyla hela vejjen

Inlägg  captaincodd 2009-11-07, 10:43

Den medkänsla som råttan tror sig känna kallas "medkännande konservatism" och myntades av Bush-regimen.Det dom menar är egentligen att dom hoppas du dör snart så du inte ligger samhället till last och så slipper du ju lida mer,,,,Lika äkta känslofulla som en fårfäll kan man säga
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-11-07, 10:46

captaincodd skrev:Den medkänsla som råttan tror sig känna kallas "medkännande konservatism" och myntades av Bush-regimen.Det dom menar är egentligen att dom hoppas du dör snart så du inte ligger samhället till last och så slipper du ju lida mer,,,,Lika äkta känslofulla som en fårfäll kan man säga

En fårfäll får man iaf värme och mjukt underlag av..
    Så den håller jag mkt högre, mkt högre Very Happy

Det konstiga är att han aldrig kan tala om vilka som är riktigt sjuka och samtidigt är bra på att tala om att man fuskar och är lat Rolling Eyes
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 7 Empty IOFS

Inlägg  captaincodd 2009-11-07, 10:52

men jag tror inte han kan precisera sig öht vad det gäller sjukdom och bidrag,han ser dom bara som nåt onödigt ont som han måste bidra till(om han nu har ett jobb på "riktigt" vill säga.Känslokall uppväxt brukar skapa sådana egoistiska individer,och det är ju inte helt ovanligt att de mer bemedlade "köper" sina ungar med prylar istället för äkta kärlek.Stackar männskor egentligen affraid
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-11-07, 11:01

captaincodd skrev:men jag tror inte han kan precisera sig öht vad det gäller sjukdom och bidrag,han ser dom bara som nåt onödigt ont som han måste bidra till(om han nu har ett jobb på "riktigt" vill säga.Känslokall uppväxt brukar skapa sådana egoistiska individer,och det är ju inte helt ovanligt att de mer bemedlade "köper" sina ungar med prylar istället för äkta kärlek.Stackar männskor egentligen affraid

ja visst är det synd om dem, men det svåra är att känna sympati med dem...när de beter sig som de gör Rolling Eyes

IRL brukar det kunna fixa till sig om man umgås en stund med dom...om man har orken förståss.

har flera exempel på människor som blivit mera humana och 100ggr trevligare...

tyvärr exempel på de som gjort motsatt resa...
    men som du sa, de har haft en väldigt känslokall uppväxt
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-07, 11:06

theward skrev:
    råttan. skrev:martin lille,

"Sjuka på riktigt" både jag och Martin är sjuka på riktigt, RV också

"får trots allt sina bidrag", du har inte följt med i debaten och i media öht, hur jävla ignorant kan man bli egentligen?
    Fattar du inte att vi en efter blir utförsäkrade, pga det nya regelverket som FK ska följa...

Du är ju för fan skadligt dum i huvudet............

Det är ingen som blir utförsäkrad, men man kanske går från den ena försäkringen till den andra.

Både theward och martin har helt klart en hel del arbetsförmåga, mer än vissa heltidsarbetande.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:59