Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+29
marxisten
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
RedCloud6
redclownII
råttan III
F.I.S.T
DMustaine
Redclown
formsvackan
SiP
Regndrottning
R.O.F.L
GustavAnder
berralarzon
captaincodd
lazy
blueheaven
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
Redvictory
ANNA2LINK
Blåfront
MartinLindgren
råttan.
theward
Sniperace
33 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 12 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-16, 14:06

Varsågod och verka för att två hemlösa oavsett vilka dom är från en storstad får flytta in i dom två lägenheterna du yrar om?

Du vet att du står nära den väntande härdsmälltan som är på gång för din del?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-16, 14:09

Nu kollapsade inte muren och bara föll ihop, man rev ner den tack vare Gorbatjov och Walesa!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-16, 14:25

Så det kan bli, Anders Borgs krav på bonus stopp för bankdirektörerna bara ett spel för galleriet?

Svenska bankerna bonusregn går mot nya höjder, hur är det med statens bankgarantier, rakt ner i fickan få några fåtal kanske?

Vem vet vilka fler som är med på en hörna i bonusregnet?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-16, 14:32

martin7lindgren skrev:Så det kan bli, Anders Borgs krav på bonus stopp för bankdirektörerna bara ett spel för galleriet?

Svenska bankerna bonusregn går mot nya höjder, hur är det med statens bankgarantier, rakt ner i fickan få några fåtal kanske?

Vem vet vilka fler som är med på en hörna i bonusregnet?

Rätta mig om jag har fel, men bankgarantierna utfaller väl INTE om inte banken går omkull, och så länge den inte gjort det så har väl staten inte förlorat eller lagt ut pengar?

Men att stoppa dessa vansinnesbonusar ser jag som nödvändigt, kör ett lagförslag som tar allt utom en liten del i SKATT, en bonus på 20 miljoner ger 50.000 kvar sedan skatten dragits, liksom en bonus på 10 mille... osv.

på det sättet blir det bara skit av att ge en bonus på mer än 50.000 Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-16, 19:42

Dags och gratta alliansregimen, för fyrverkeriet dom bjudit på sista tiden!

Svenotto Littorins 3 miljarders regn på misslyckade satsningar på jobbcoaher som inte leder till någonting!

Reinfeldt för att masken crackelerat nu när vi ser dom främlingsfientliga strömmningarna inom moderaterna!

Anders Borg jakt på bonustörstande bankdirektörer, visar sig bara vara ett spel för galleriet,
    Bankdirrarnas bonusar går ju mot nya höjder, är det kanske dom statliga garantierna som glider ner i dom girigas fickor,

Maud Olofson visar också prov sitt ansvarstagande som högste ansvarig för statens största bolag vattenfall,
    Hon har visat prov från den högre skolan påerkänna, förneka, ljuga och göra kovändningar
    Alltihopa under hennes mandatperiod skyller hon på sossarna,utan betänkligheter! No

Ja nu ser vi när Reinfeldtregimen får se verkligheten i vitögat prov på det Reinfeldt kallar ansvarstagande och starkt ledarskap?
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-11-16, 20:15

Vänstermupparna har mig veterligen aldrig någonsin klagat på vad AMS kostat skattebetalarna genom åren. Ej heller har de kommit på tanken att mäta hur effektiva ams är på sin uppgift - att få fram jobb!

Men när Alliansen försöker göra något för att underlätta att jobb skapas så ylar det samlade vänstermuppkollektivet i högan sky över hur hemskt detta är och kräver att så många som möjligt genast återgår till sin roll som hjälplösa fån.

Vidare har moderaterna tydligt visat att man håller rent på sin högerkant. Röran däremot bjuder in sina extremister till samarbete.

Alliansen satte hårt mot hårt mot bankerna och enbart swedbank gick med på deras bankstöd. Över detta ylade vänstermupparna i högan sky när det begav sig. Några statliga garantier har ännu inte behövts betalas ut. Men det är inget som okunniga vänstermuppar tar hänsyn till. De vet att många väljare är lika korkade som de själva.

Maud Olofsson vill avsätta Vattenfalls vd redan i våras. Nu plötsligt börjar oppositionen att yla som om hela vattenfall hade gått upp i rök. Vilka nollor.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-16, 21:04

Vänstermuppar gnäller för gnällandets skull det hör liksom till när inte s sitter vid makten! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-17, 02:20

Vad anser du Sniper, det jag påstår är att Anders Borgs påstådda kamp mot höga bankdirektörs bonusar är ett misslyckande, eller spel för galleriet?

Vad säger du om det,nu när vi ser hur dirrarnas bonusar når nya höjder,och hur var det med bankgarantierna,

Att sätta in när banker gjort konkurs?
    Du menar alltså att garantierna inte avser att slippa se banker i konkurs?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-17, 12:10

martin7lindgren skrev:Vad anser du Sniper, det jag påstår är att Anders Borgs påstådda kamp mot höga bankdirektörs bonusar är ett misslyckande, eller spel för galleriet?

Vad säger du om det,nu när vi ser hur dirrarnas bonusar når nya höjder,och hur var det med bankgarantierna,

Att sätta in när banker gjort konkurs?
    Du menar alltså att garantierna inte avser att slippa se banker i konkurs?

Jag tror inte du förstått vad en bankgaranti är, den är ett sätt att visa att banken har kerditvärdighet, så länge denna finns kan banken handla, få in pengar på konton som anväds till utlåning osv, utan kerditvärdighet sätter folk inte in pengar i banken, och då kan banken inte låna ut pengar, bankgarantin är just en GARANTI att pengar ska finnas...

så finns då inte pengar, DÅ utfaller bankgarantin för att lösa skulderna, det var väl inte så svårt eller hur?

Att det hittilss visat sig inte ha lyckats, säger inget om vad som kanske händer, men Martin, frååga dig själv, VARFÖR stoppade inte SOSSARNA detta, det var LIKA stort under deras tid, det har växt till sig under deras styr och det har ALDRIG ens andats om detta giriga äckelmentalitet förr, men NU är det plötsligt det första på dagordningen....

det finns alltså ingen anledning att lägga all skuld på en part, alla svinar lika mycket, men en cerd är att alliansen iallafall rutit till, sedan får vi hoppas de slår till med storsläggan.....
    (hoppet är det sista som dör)

Men om detta inte sker, tror du själv då att en ev rödgrön regering tar bort detta direkt...?

Jag ställer mig tvivlande eftersom detta troligen gynnar POLITIKERNA.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-17, 12:51

Du menar att du står för förståendet Sniper?

Sen är ju min grundfråga och påtalande, tycker du Anders Borg har varit framgångsrik i sin kamp mot skyhöga bankdirektörs bonusar, eller inte?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 12 Empty Bonus

Inlägg  Secrist 2009-11-17, 12:58

Sen är ju min grundfråga och påtalande, tycker du Anders Borg har varit framgångsrik i sin kamp mot skyhöga bankdirektörs bonusar, eller inte?

Ja, han har startat betydligt mer diskussion är de tidigare socialdemokratiska finansministrarna i alla fall.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-11-17, 13:04

Secrist skrev:Sen är ju min grundfråga och påtalande, tycker du Anders Borg har varit framgångsrik i sin kamp mot skyhöga bankdirektörs bonusar, eller inte?

Ja, han har startat betydligt mer diskussion är de tidigare socialdemokratiska finansministrarna i alla fall.

Ja att det från regeringshåll kommit uttalanden och direktiv är en jättebra start! Beteendet med enorma bonusar och fallskärmar skulle ha kvävts i lindan.

Jag är glad att någon tar tag i detta, det är en början men kanske kan bonushetsen stävjas?

queen
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-17, 13:13

martin7lindgren skrev:Du menar att du står för förståendet Sniper?

JAg tänker mer på delen där du tydligen inte förstod vad en bankgaranti är och varför man ställer en sådan.

Att sedan Anders Borg tydligen inte lyckats ännu är en annan sak, men har har iallafall försökt, och det är ännu inte försent att kunna slå till, men du har ändå inte besvarat frågan om vad du tycker om att Sossarna under hela sin tid låtit detta svälla och frodas UTAN att ens höja rösten....

ser du det som att de är oberörbara?

varför inte kunna ge alla ris för dåliga saker, eller ros för bra, istället för att sopa under mattan beroende på VEM det rör sig om, sakna ärligheten i detta, visst det ÄR så politiken är, lögner, rävspel och att ALDRIG, ALDRIG erkänna ett fel hos egna sidan, och ALDRIG erkänna att motparten gjort något bra....

sådan politik AVSKYR jag Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-17, 20:45

Ja det står ju dig fritt att tänka på vad du vill Sniper, men frågan kvarstår, tycker du att Anders Borgs snack mot höga bonusar varirt framgångsrikt?

Nu när vi ser hur bankdirrarnas bonusar går mot nya höjder?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-17, 21:33

martin7lindgren skrev:Ja det står ju dig fritt att tänka på vad du vill Sniper, men frågan kvarstår, tycker du att Anders Borgs snack mot höga bonusar varirt framgångsrikt?

Kanske b lir det så att han måste sätta MAKT bak orden och införa en lag...

men fortfarande undrar jag vad DU SJÄLV tycker om att den föregående regeringen INTE tog tag i detta, det är ju något som börjat och växt till sig under deras styre, har du INGET att säga om det?

Och JAG anser att dessa bonusar ska beskattas såpass att det blir mycket lite kvar, såpass att bonusar inte blir lönt att ge!!

Och till skillnad mot förra regeringen, så har han iallafall sagt till vad han tycker om saken, bara det är ju något nytt eller hur? Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-18, 01:53

Ja då var det dags igen, den 18:e, payday för många pensionärer!

Festen börjar som vanligt med att betala hyran, fan vad jag gillar min hyresavi! cheers

Vem hade trott att efter alla ofrivilliga hemlösa hyresfria år, att jag skulle ha en egen hyresavi igen i det här livet! cheers

Efter hyran ska föråden fyllas på, ja det brukar vara gott om plats i skåpen så här i slutet på perioden!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-11-18, 10:01

Inte så dumt att betala sina räkningar med andras pengar.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-18, 10:46

råttan. skrev:Inte så dumt att betala sina räkningar med andras pengar.

Nej det är väl det som vänsterpolitiken syftar till att låta någon annan betala? Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-18, 13:31

Andras stålar, vad menar du Kronråttan, betalar jag mina räkningar med dina pengar?

Kyss dig högaktligsfullt i baken, att du inte förstår att du ska lämna pottan bakom dig?

Hur gammal är du Kronråttan?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-18, 13:56

Nu ser man hur verkligheten kryper allt närmare alliansen och särskilt Maudan?
    Läser idag hur expressen anser att hon försatt sig själv, alliansen och sitt eget parti i djup kris,

Trodde Maudan tyckte det var tillräckligt illa att balansera på 4,5% i opinion?

Maud Olofsson marscherar i täten för kolenergi och kärnkraft???
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 12 Empty Bonusar

Inlägg  Secrist 2009-11-18, 14:03

Ja det står ju dig fritt att tänka på vad du vill Sniper, men frågan kvarstår, tycker du att Anders Borgs snack mot höga bonusar varirt framgångsrikt?

Det som inte sossarna ens kom i närheten av att klara av på de senaste 12 åren kräver martin att Borg ska ha fixat på mindre än tre år!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-18, 14:08

Secrist skrev:Ja det står ju dig fritt att tänka på vad du vill Sniper, men frågan kvarstår, tycker du att Anders Borgs snack mot höga bonusar varirt framgångsrikt?

Det som inte sossarna ens kom i närheten av att klara av på de senaste 12 åren kräver martin att Borg ska ha fixat på mindre än tre år!

Mitt i prick, samtidigt som han VÄGRAR säga vad han tycker om att dessa inte gjort NÅGOT, inte ens höjt rösten mot.

Men det är ju RIKSDAGSPOLITIKER det rör sig om, sådana som man får ett POLITIKERFÖRAKT mot...
    även om det för några inte finns högre stående varelser som är felfria som få Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-18, 19:38

Härligt och höra Maria Wetterstrand tala om sin hemstad Eskilstuna i debatt i dagens AB!
    Hon beskriver missbruk, kriminallitet, sjukdom och psykisk ohälsa i fyra olika termer!

Hurra Maria, du har förstått, när alla förstår att man inte kan blanda ihop begreppen, så har vi tjänat in pengar med råge!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-11-18, 19:43

blueheaven skrev:
    råttan. skrev:Inte så dumt att betala sina räkningar med andras pengar.

Nej det är väl det som vänsterpolitiken syftar till att låta någon annan betala? Laughing

Då har du missuppfattat precis allt............

Förövrigt är det ju lite konstigt att det finns många som aldrig jobbat men rika är de likt förbannat...

Fast du ser väl inga problem med att några procent av jordens befolkning äger nästan allt???

Förtjänar de denna rikedom och förtjänar alla andra inte densamma??
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 12 Empty Oj

Inlägg  Secrist 2009-11-18, 19:51

Hon beskriver missbruk, kriminallitet, sjukdom och psykisk ohälsa i fyra olika termer!

Pratad hon om sina väljare? Razz

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:34