Vilket lutar åt att Reinfeldt riskerar att få avsluta sveriges ordförandeskap med ett havererat och fiaskomöte?
Men Reinfeldts anhängare ansvarsbefriar väl honom i sedvanlig ordning för alla misslyckanden som kantar hans väg!
martin7lindgren skrev:En utmärkt klimatkrönika av Maria Wetterstrand på AB debatt idag?
Hon träffar med sin klimatanalys från fiaskot i Köpenhamn mitt i prick!
Man får ju hoppas att många av dom så kallade dagens världsledare är utbytta till nästa år i Mexico,
Våra nuvarande EU ledare Barroso och Reinfeldt är ju två av dom som gjort ett jätte magplask i Köpenhamn,
Men ser sig själva som det bästa som hänt EU?
martin7lindgren skrev:90.000 fler öppet arbetslösa än samma tid förra året, bara senaste veckan ser vi 10.000 nya i trollhättan,
Sen har vi ju Eriksson stora uppsägningar både i Gävle och Lund!
För att inte glömma ca 55.000 utkastade och utförsäkrade sjuka som tillkommer ovanpå nästa år,
Vad nu alla dom har för chanser ute på en obefintlig arbetsmarknad?
martin7lindgren skrev:Det där tycker jag vi vänder på,vad har Reinfeldt i egenskap av EU ordförande åstadkommit på klimatmötet, tydligen vet du mer än han själv,
Hela mötet i Köpenhamn blev ju bara ett stort magplask trots alla dessa sk ledare, där Reinfeldt hade en framstående roll i misslyckandet!
Men det är ju kul att du ser mötet i Köpenhamn som en framgång Råtta:2,
Reinfeldt lär nog behöva allt stöd han kan få, även en Råtta:2s!
Varför tar du egentligen upp frågan om klimatmötet.
Det har väl nu klargjorts att våra livsvillkor är underställda det ekonomiska systemet med krav på ständig tillväxt. Att det råder en skriande brist på jordklot är inget som tillåts påverka detta. Profit och tillväxt är det enda som räknas. Att detta troligtvis leder till en klimatkatastrof skiter man högaktningsfullt i.RedCloud skrev:Varför tar du egentligen upp frågan om klimatmötet.
Du tycker inte att det är lite övermaga av dig att leka klassens ordningsman ?
Jag tror martin är fri att skriva om vilket ämne han så önskar.
råttan II skrev:Siffrorna gäller vecka 50.
Siffror inom parentes visar motsvarande siffror år 2008.
8 610 personer fick arbete (7 308)
6 920 nya lediga platser anmäldes (7 168)
9 708 anmälde sig som arbetssökande (10 316)
Till veckostatistiken »
Hittills i december är preliminärt 3 772 personer
berörda av varsel om uppsägning (17 960 under hela december 2008).
råttan II skrev:Siffrorna kommer från ams, inget jag kan hjälpa.
De stora utförsäkringarna du jiddrar om kommer inte att inträffa. Om 2 månader finns dessa inte i debatten.