Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+29
marxisten
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
RedCloud6
redclownII
råttan III
F.I.S.T
DMustaine
Redclown
formsvackan
SiP
Regndrottning
R.O.F.L
GustavAnder
berralarzon
captaincodd
lazy
blueheaven
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
Redvictory
ANNA2LINK
Blåfront
MartinLindgren
råttan.
theward
Sniperace
33 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 14 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  lazy 2009-11-21, 20:35

Det tw beror på att jag har fått mer den vägen än jag lyckats få
    i löneförhöjning. Jobbar man statligt el. kommunalt så blir det
    inte så många kronor i förhandlingarna.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 21:34

theward,

Vad bidragslyftarna får har inte mycket med arbetarnas skatter att göra. Det handlar om hur man prioriteterar de ca 1500 Miljarder kronor som skattetrycket utgör. Man kan fortsätta höja skatterna uten att det ger ett skit till bidragslyftarna.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-11-21, 21:36

råttan. skrev:theward,

Vad bidragslyftarna får har inte mycket med arbetarnas skatter att göra. Det handlar om hur man prioriteterar de ca 1500 Miljarder kronor som skattetrycket utgör. Man kan fortsätta höja skatterna uten att det ger ett skit till bidragslyftarna.

Eller så kan man finansiera ett jobbavdrag genom att betala ut mindre till försäkringsdeltagarna....

queen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 21:42

Läs igen vad jag skrev.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-11-21, 21:43

råttan. skrev:Läs igen vad jag skrev.

Jag läste... gjorde du?
    queen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 23:15

När jag skrev att du skulle läsa igen så ingick det också att försöka förstå vad jag skrev. Återkom gärna när du förstått. Det är okej att inte hålla med, men försök förstå.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-11-22, 00:42

råttan. skrev:När jag skrev att du skulle läsa igen så ingick det också att försöka förstå vad jag skrev. Återkom gärna när du förstått. Det är okej att inte hålla med, men försök förstå.

Jag förstod utmärkt... tror du jag är som blåfjant?

Förstod du vad jag skrev?

queen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-22, 01:08

Jepp. Jag pratade om biljonbelopp. Du om Miljardbelopp.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 14 Empty Mörkblått

Inlägg  Secrist 2009-11-22, 02:55

Det är som sagt din mörkblåa bild secrist, min rödgröna säger något helt annat!

Nja, varenda undersökning som görs visar ju samma urusla siffror. Inte ens hennes egna väljare har ju något större förtroende för henne. Ja, förutom du då.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-22, 11:52

Dom mätningar jag läser talar samma språk, maktskifte om valet var idag?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-22, 11:56

Vore valet idag skulle mätningarna förmodligen tala ett annat språk.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-22, 12:15

Kronråttan och hans sanslösa prognoser och analyser mot nya höjder?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-22, 12:58

martin lille,

Det enda som är sanslöst är ditt dåraktiga beteende.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-11-22, 14:48

Regndrottning skrev:
    råttan. skrev:När jag skrev att du skulle läsa igen så ingick det också att försöka förstå vad jag skrev. Återkom gärna när du förstått. Det är okej att inte hålla med, men försök förstå.

Jag förstod utmärkt... tror du jag är som blåfjant?

Förstod du vad jag skrev?

queen

Regnstupido i nya bråk med alliansskribenter, men hon får väl spärra hela högen då?

Snacka om att skjuta sig själv i foten! affraid lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-22, 16:01

Mitt dåraktiga betende? trodde det var ditt dåraktiga betende det handlade om, du vet alla dina märkliga v analyser och prognoser som inte hör hemma i verklighet Kronråttan!

Men visst har du varit duktig i helgen, som skruvat på din alldeles egen bil! Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-22, 21:37

I detta land krävs det att man gör det mesta själv eftersom arbete åt andra genereras flera hundra procent i skattepåslag.

På tal om märkliga prognoser. När Toblerone-oppositionen hade ett övertag på hela 23 procentenheter så gjorde du prognosen att detta försprång skulle öka...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-23, 11:35

Snackar du om mig, har aldrig sagt annat än att valet kommer vinnas med kanske 3/4 % ?

Men att valet kommer vinnas är jag säker på, särskilt som vi ser alla alliansmisslyckanden, och hur deras korthus börjar vingla och svaja!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-23, 11:58

Maudans svaga ledarskap går mot nya höjder, inte bara att hon förespråkar mer kärnkraft?

Trots att nej till kärnkraft varit hennes partis hjärtefråga?
    Inte nog med det, hon är också högsta ansvarige för ett bolag som tvingar bort folk från sina hem för att utöka brytningen av brunkol ändå mer till bolagets kolkraftverk?

Hon vågade inte möta Maria Wetterstrand i agenda igår, hon skickade ditt sin statssekreterade som stenhårt försvarade Maudans lögner och svajande fram och tillbaks, om skyllde allt i princip på S och MP?

Maudan har skyllt att VD LG Josefsson gått bakom ryggen på både henne och styrelsen?

Något VD nekar till,han säger att han skrev på pantsättningen på styrelsens uppdrag, en styrelse en nära medarbetare till Maudan satt med i, ändå vet hon ingenting?

Maudan verkar nu ha skapat ett eget vattenfall/tsunami, något hon kommer tvingas redogöra för inför KU!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-23, 21:11

Men snälaa martin. Tycker du verkligen att det är näringsministerns uppgift att leda Vattenfall? Isåfall behöver vi nog 2 näringsministrar.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-23, 21:14

martin lille,

När du Röran ledde med 23 procentenehter var du "helt säker" på att de skulle utöka detta försprång. Nu nåt år senare är du "helt säker" på att röran vinner marginellt. Dina prognoser är skrattretande usla.

Det är ett år sedan det s.k startskottet gick för rörans motarbete. Vad har de då åstakommit på ett år förotom gnäll?
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-11-23, 22:11

råttan. skrev:Det är ett år sedan det s.k startskottet gick för rörans motarbete. Vad har de då åstakommit på ett år förotom gnäll?

Men det är liksom oppositionens "jobb" mellan valen, att vara en ilsken geting i arschlet på det regerande blocket, och det är något som det borgliga blocket praktiserat i många och långa stunder under 1900 talet och kommer att åter få göra efter valet 2010....

men de har ju calle Bildt, något av den gnälligaste politiker som någonsin öppnat käften..
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 14 Empty löfte

Inlägg  GustavAnder 2009-11-23, 22:23

SiP skrev:
    råttan. skrev:Det är ett år sedan det s.k startskottet gick för rörans motarbete. Vad har de då åstakommit på ett år förotom gnäll?

Men det är liksom oppositionens "jobb" mellan valen, att vara en ilsken geting i arschlet på det regerande blocket, och det är något som det borgliga blocket praktiserat i många och långa stunder under 1900 talet och kommer att åter få göra efter valet 2010....

men de har ju calle Bildt, något av den gnälligaste politiker som någonsin öppnat käften..

Men den rödgröna röran har ju åtskilliga ggr lovat program och enighet som aldrig visats upp, de fortsätter sina egna race. Kör dubbelspel, påstår sig ha samarbete men presenterar egna skugg-budgetar, varje parti för sig. Snacka om väljarförakt.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-11-23, 22:36

GustavAnder skrev:
    SiP skrev:

Men den rödgröna röran har ju åtskilliga ggr lovat program och enighet som aldrig visats upp, de fortsätter sina egna race. Kör dubbelspel, påstår sig ha samarbete men presenterar egna skugg-budgetar, varje parti för sig. Snacka om väljarförakt.

Måste säga att borgliga röstare måste ha guldfiskminne, hur har det låtit från de borgliga partierna förr om åren?, de lyckades mot alla odds att samla sig och vinna valet 2006 med god hjälp från en desillusionerad Göran Person som syntes inte vilja vinna valet....

men det måste vara gött att glömma alla år med förnedring a´la Ulf, Ola, Thorbjörn, carl, Alf, Maud och alla andra som alltid misslyckades med att samarbeta..
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 14 Empty förr

Inlägg  GustavAnder 2009-11-23, 22:41

SiP skrev:
    GustavAnder skrev:
    SiP skrev:

Måste säga att borgliga röstare måste ha guldfiskminne, hur har det låtit från de borgliga partierna förr om åren?, de lyckades mot alla odds att samla sig och vinna valet 2006 med god hjälp från en desillusionerad Göran Person som syntes inte vilja vinna valet....

men det måste vara gött att glömma alla år med förnedring a´la Ulf, Ola, Thorbjörn, carl, Alf, Maud och alla andra som alltid misslyckades med att samarbeta..

Fokusförskjutning, är vad du sysslar med.
    Poängen är ju att rödgrön röra LOVAT och SAGT man ska samarbeta, men gör det inte.
    Allians För Sverige gick på val med samarbete, de har lyckats som ingen regering tidigare.

Den rödgröna röran försöker göra detsamma. Sosseriet har i praktiken aldrig delat makten, ELLER samarbetat , det är upp till bevis, hittils är allt bara ett fett väljarförakt.
    Du tycks vara obekymrad ?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-23, 22:53

Det denna senaste lilla diskusion ebbar ut i är att det är mycket svårt att komma fram till ett hållbart politiskt samarbete. Här har Allians för Sverige lyckats medan röran inte ens vet vilka problem man har framför sig. Det är bara 10 månader till valet. Vi vet av tradition att väljarna straffar det alternativ som inte kan komma överens.

Hur blir det t.ex med utträdet ur EU? Chockhöjnigen av bensinskatterna? Den begränsade äganderätten?

Många frågor som kan krossa vardagen för miljontals människor.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:19