i löneförhöjning. Jobbar man statligt el. kommunalt så blir det
inte så många kronor i förhandlingarna.
råttan. skrev:theward,
Vad bidragslyftarna får har inte mycket med arbetarnas skatter att göra. Det handlar om hur man prioriteterar de ca 1500 Miljarder kronor som skattetrycket utgör. Man kan fortsätta höja skatterna uten att det ger ett skit till bidragslyftarna.
råttan. skrev:Läs igen vad jag skrev.
råttan. skrev:När jag skrev att du skulle läsa igen så ingick det också att försöka förstå vad jag skrev. Återkom gärna när du förstått. Det är okej att inte hålla med, men försök förstå.
Regndrottning skrev:råttan. skrev:När jag skrev att du skulle läsa igen så ingick det också att försöka förstå vad jag skrev. Återkom gärna när du förstått. Det är okej att inte hålla med, men försök förstå.
Jag förstod utmärkt... tror du jag är som blåfjant?
Förstod du vad jag skrev?
råttan. skrev:Det är ett år sedan det s.k startskottet gick för rörans motarbete. Vad har de då åstakommit på ett år förotom gnäll?
SiP skrev:råttan. skrev:Det är ett år sedan det s.k startskottet gick för rörans motarbete. Vad har de då åstakommit på ett år förotom gnäll?
Men det är liksom oppositionens "jobb" mellan valen, att vara en ilsken geting i arschlet på det regerande blocket, och det är något som det borgliga blocket praktiserat i många och långa stunder under 1900 talet och kommer att åter få göra efter valet 2010....
men de har ju calle Bildt, något av den gnälligaste politiker som någonsin öppnat käften..
GustavAnder skrev:SiP skrev:råttan. skrev:Det är ett år sedan det s.k startskottet gick för rörans motarbete. Vad har de då åstakommit på ett år förotom gnäll?
Men det är liksom oppositionens "jobb" mellan valen, att vara en ilsken geting i arschlet på det regerande blocket, och det är något som det borgliga blocket praktiserat i många och långa stunder under 1900 talet och kommer att åter få göra efter valet 2010....
men de har ju calle Bildt, något av den gnälligaste politiker som någonsin öppnat käften..
Men den rödgröna röran har ju åtskilliga ggr lovat program och enighet som aldrig visats upp, de fortsätter sina egna race. Kör dubbelspel, påstår sig ha samarbete men presenterar egna skugg-budgetar, varje parti för sig. Snacka om väljarförakt.
SiP skrev:GustavAnder skrev:SiP skrev:råttan. skrev:Det är ett år sedan det s.k startskottet gick för rörans motarbete. Vad har de då åstakommit på ett år förotom gnäll?
Men den rödgröna röran har ju åtskilliga ggr lovat program och enighet som aldrig visats upp, de fortsätter sina egna race. Kör dubbelspel, påstår sig ha samarbete men presenterar egna skugg-budgetar, varje parti för sig. Snacka om väljarförakt.
Måste säga att borgliga röstare måste ha guldfiskminne, hur har det låtit från de borgliga partierna förr om åren?, de lyckades mot alla odds att samla sig och vinna valet 2006 med god hjälp från en desillusionerad Göran Person som syntes inte vilja vinna valet....
men det måste vara gött att glömma alla år med förnedring a´la Ulf, Ola, Thorbjörn, carl, Alf, Maud och alla andra som alltid misslyckades med att samarbeta..