Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
Secrist
lazy
Sniperace
MartinLindgren
x-medborgare
Dao
theward
Regndrottning
blueheaven
råttan.
14 posters

    Att vara rik

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 4 Empty Galet

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:28

    Som jag ser det finns den totala galenskapen mer åt höger än vänster på deta forum...

    Det är bara för att som vänster drabbas du oftare. Som alliansare så skulle jag säga tvärtom. Här finns vänsternissar här inne som knappast kan kallas objektiva och sakliga.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  theward 2009-10-31, 13:32

    Secrist skrev:Som jag ser det finns den totala galenskapen mer åt höger än vänster på deta forum...

    Det är bara för att som vänster drabbas du oftare. Som alliansare så skulle jag säga tvärtom. Här finns vänsternissar här inne som knappast kan kallas objektiva och sakliga.

    Så många aktiva högertomtar som det finns, som medvetet ljuger, hånar och mobbar...

    Så många vänster fins det inte som gör detsamma...
    Räkna så får du se Wink

    jag kan iaf få ihop 6-7 st jätteaktiva högerforumister som har det beteendet...

    är jag objektiv, kan jag väl hitta typ 3-4 från vänster med ungefär samma beteende
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 13:32

    theward skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Förnöjsamhet är något som gamhögern aldrig kan förstå.... Och det gör dem till bittra och sura människor.

    He, he..Regnis exploderar i en orgie av fördomar och förutfattade meningar. I princip går det ut på att om man röstar vänster så är man en fin människa med stort hjärta, snudd på övermänskligt god. Röstar man höger är man girig, avundsjuk, avsaknad av empati och antagligen snudd på psykopatisk och allmänt känslostörd.

    Lätt överdrivet kanske, men det är faktiskt åt det hållet ni gör er kända på forumet!

    Nu vet jag att det finns högerfolk som faktiskt inte är på detta sättet - och därför har jag gång på gång faktiskt efterlyst de mer jordnära högerfolken på detta forumet. Alltså de som i sanning är liberaler!!! Ska de verkligen acceptera att en del smått galna människor skall förstöra bilden av högern???

    tydligen Rolling Eyes
    jag gissar, att det beror på att de sunda libralerna...helt enkelt blir påhoppade av tokhögern och kallade för dubbelnickande kommunister

    Det har jag faktiskt sett, speciellt på ab-forum

    Så jag tror att de vettiga, med några undantag faktiskt håller sig borta från denna galenskap som tokhögern håller på med

    Det kan faktiskt stämma!

    Innan jag började delta i dessa debatter, för många herrans år sedan, såg jag mig inte det minsta som vänster. Men efter ett tag måste jag känna att jag känner mer sympati för vänstersidan än för högersidan här inne - trots att jag fortfarande inte anser mig vara vänster! Jag bara älskar liberalismen, vad den stod för i sin grund - och kan inte tänka mig ett samhälle utan denna ideologi! Tyvärr verkar vi ha nått detta samhälle, till stor del, idag...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 4 Empty Osakligt

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:35

    jag kan iaf få ihop 6-7 st jätteaktiva högerforumister som har det beteendet...
    är jag objektiv, kan jag väl hitta typ 3-4 från vänster med ungefär samma beteende.


    He, he...tänker inte ge mig in i en debatt om vem som är vad. Kan bara konstatera att klarar man inte av att föra en saklig diskussion så kanske man borde göra något annat. Oavsett om man är vänster eller höger.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  theward 2009-10-31, 13:38

    Secrist skrev:jag kan iaf få ihop 6-7 st jätteaktiva högerforumister som har det beteendet...
    är jag objektiv, kan jag väl hitta typ 3-4 från vänster med ungefär samma beteende.


    He, he...tänker inte ge mig in i en debatt om vem som är vad. Kan bara konstatera att klarar man inte av att föra en saklig diskussion så kanske man borde göra något annat. Oavsett om man är vänster eller höger.

    Det blir nog bra ensamt då, om nu inte folk kan ta sig i kragen

    kolla bara på testaren vad dött det är där...

    tyvärr verkar bråken, hånen och sådant vara större ä själva frågorna vi diskuterar
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Att vara rik - Sida 4 Empty Nej.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-31, 13:39

    är jag objektiv.....


    Men det är du inte theward. Punkt.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 13:41

    theward skrev:
    Secrist skrev:jag kan iaf få ihop 6-7 st jätteaktiva högerforumister som har det beteendet...
    är jag objektiv, kan jag väl hitta typ 3-4 från vänster med ungefär samma beteende.


    He, he...tänker inte ge mig in i en debatt om vem som är vad. Kan bara konstatera att klarar man inte av att föra en saklig diskussion så kanske man borde göra något annat. Oavsett om man är vänster eller höger.

    Det blir nog bra ensamt då, om nu inte folk kan ta sig i kragen

    kolla bara på testaren vad dött det är där...

    tyvärr verkar bråken, hånen och sådant vara större ä själva frågorna vi diskuterar

    Ja, man kan verkligen fundera över varför testaren saknar högerdebattörer!!! Är det så att de hellre är här, där det inte finns några begränsningar över hur man får bete sig???

    Vänsternissarna accepterar att det finns moderatorer som håller ordning på debatten, men upenbarligen inte högern!

    Varfr är det så, månne???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 4 Empty Förstör

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:43

    tyvärr verkar bråken, hånen och sådant vara större ä själva frågorna vi diskuterar

    Tyvärr finns det personer som satt i system att ägna sig åt sånt trams. Jag hoppas verkligen jag inte framstår som sådan för då har jag misslyckats.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 13:44

    Secrist skrev:tyvärr verkar bråken, hånen och sådant vara större ä själva frågorna vi diskuterar

    Tyvärr finns det personer som satt i system att ägna sig åt sånt trams. Jag hoppas verkligen jag inte framstår som sådan för då har jag misslyckats.

    Du har en tendens åt det hållet ibland, men du är nog en av de mildare!!! Smile

    Men lite hetta i debatten är bara hälsosamt!!! Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Att vara rik - Sida 4 Empty lol panic room...

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-31, 13:47

    man skrattar på sig...

    FRÅGAN ÄR JU , vad gör alla vänstertomtar här på ac ??
    Ett flertal av er sa för inte så länge sen att ni övergav detta forum till förmån för testaren...

    Ni är lika trovärdiga där som i allt annat.

    Och jag önskar ingen "oberoende" moderator som plockar bort inlägg där man kallar sd anhängare ELLER toka kommunister för vad de är...
    Extremister ska hånas. Det enda sättet att hålla dem kort.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Att vara rik - Sida 4 Empty Heat

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:48

    Du har en tendens åt det hållet ibland, men du är nog en av de mildare!!!

    Får väl säga detsamma som dig då. Av vänsterdebattörerna är du bland de mildare. Att man har en tendens till det ibland kan bli när man får "höra" påståenden som går ut på att är man alliansare så är man i princip ond. Då blir man lite trött.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  råttan. 2009-10-31, 13:55

    "Det är orättvist att de som har minst ändå har så mycket."
    Om vi bortser från de allvarligt sjuka:
    De som har minst har antingen slösat eller inte gjort vad som krävs för att skaffa sig en vettig inkomst. Det handlar om orsak och verkan helt enkelt.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  blueheaven 2009-10-31, 14:10

    martin7lindgren skrev:Pippar gör jag så mycket som möjligt säger Mr.Blue, kanske det,men säkert liggande på rygg med händerna bakom huvudet och tittande på TV samtidigt!

    Lilla frugan och mamsen vet väl sina platser?
    Att alltid stå redo när Mr.Kronblom/Blue kallar på assistans vad det vara månde!

    Skärp dig killen det är WARDEN- och REGN-PAJASEN som skryter över hur mycket de pippar!

    Inte konstigt att en sådan som dig har en märklig verklighetsuppfattning! Evil or Very Mad
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  blueheaven 2009-10-31, 14:16

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Och, nej, råttan..... avundsjuka är ingen faktor för vänstern. Det är hos de 'rika' som det är avundsjuka.

    Nonsens. Ungefär som att påstå att arbetare är trevligare än tjänstemän.

    Jasså? Verkligen?

    Du som tror du vet allt... Tala om för mig exakt vad jag är avundsjuk på!

    Avundsjukeargumentet är ett lättvindigt och felaktig 'förklaring' och ursäkt för högern när de inte har fakta att diskutera.

    Igen... tala gärna om för mig vad jag är avundsjuk på.....

    Personligen tror jag det är tvärtom.. Högern är avundsjuka på oss vänster. Vi har lärt oss att vara nöjda, något de har aldrig klarat av då det inte ingår i deras ideologi.


    queen

    Vilket jävla dösnack! Evil or Very Mad
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  blueheaven 2009-10-31, 14:19

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Vi har lärt oss att vara nöjda, något de har aldrig klarat av då det inte ingår i deras ideologi.

    Du kan inte vara lite mer fördomsfull och raljerande? Vänsterns (och högerns) röstsiffror går upp och ned från val till val. Vill du på allvar påstå att folks hela personlighet ändrar sig vart 4:e år?

    Javisst kan jag vara det.. men jag utgår ifrån det som skrivs från högern på forumet.... Galla och avunsdsjuka på sjuka och arbetslösa, bitterhet och hat från högern....Enbart för att vi inte anammar all politik som går ut på 'mer pengar till mig'.

    Avundsjuka för att vi kan se snäbbet längre än det omedelbara att 'alla' får mer pengar. Avundsjuka för att vi vänster inte är imponerad av pengar. Avundsjuka för att sjuka och arbetslös samt pensionärer har något som högern inte har...tid! Avundsjuka för att vänstern har förnöjsamhet.

    Förnöjsamhet är något som gamhögern aldrig kan förstå.... Och det gör dem till bittra och sura människor.


    queen

    Så vänsterns politik går inte ut på mer pengar/bidrag för mig? Laughing
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  råttan. 2009-10-31, 14:40

    Dao skrev:
    Secrist skrev:tyvärr verkar bråken, hånen och sådant vara större ä själva frågorna vi diskuterar

    Tyvärr finns det personer som satt i system att ägna sig åt sånt trams. Jag hoppas verkligen jag inte framstår som sådan för då har jag misslyckats.

    Du har en tendens åt det hållet ibland, men du är nog en av de mildare!!! Smile

    Men lite hetta i debatten är bara hälsosamt!!! Very Happy


    Skulle vara mer imponerad om du som vänterdebattör gav dig på de vänsterdebbatörer du inte anser håller måttet.

    Själv är jag konsekvent då jag avfärdar höger och vänsterextremister på samma gång.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Dao 2009-10-31, 14:57

    råttan. skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:tyvärr verkar bråken, hånen och sådant vara större ä själva frågorna vi diskuterar

    Tyvärr finns det personer som satt i system att ägna sig åt sånt trams. Jag hoppas verkligen jag inte framstår som sådan för då har jag misslyckats.

    Du har en tendens åt det hållet ibland, men du är nog en av de mildare!!! Smile

    Men lite hetta i debatten är bara hälsosamt!!! Very Happy


    Skulle vara mer imponerad om du som vänterdebattör gav dig på de vänsterdebbatörer du inte anser håller måttet.

    Själv är jag konsekvent då jag avfärdar höger och vänsterextremister på samma gång.

    Det gör jag, de gånger vi inte delar åsikt! Annars har jag nog med att föra en egen debatt, än att vara någon dadda åt dig!!!

    Det enda du är riktigt konsekvent med är att inte delta i debatterna! Du kommer enbart in med "kommentarer", och då i samband med att du hånar den du kommenterar!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-31, 14:57

    råttan. skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:tyvärr verkar bråken, hånen och sådant vara större ä själva frågorna vi diskuterar

    Tyvärr finns det personer som satt i system att ägna sig åt sånt trams. Jag hoppas verkligen jag inte framstår som sådan för då har jag misslyckats.

    Du har en tendens åt det hållet ibland, men du är nog en av de mildare!!! Smile

    Men lite hetta i debatten är bara hälsosamt!!! Very Happy


    Skulle vara mer imponerad om du som vänterdebattör gav dig på de vänsterdebbatörer du inte anser håller måttet.

    Själv är jag konsekvent då jag avfärdar höger och vänsterextremister på samma gång.


    Avfärdar, ja... Men säger du någonsin till någon av 'dina' när de har gått för långt? Eller samtycker du i ditt tigande?

    Innan du frågar... Ja, jag har sagt ifrån när en vänster har gått över gränsen...


    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 15:19

    Mr.Råtta samtycker bara till det som gynnar honom,han anser sig äga rätten till ett hyfsat liv, andra ratas utan betänkligheter som tärande och lata!

    men den dagen råttuslingen får smaka på sin egen medicin så blir det nytt ljud i skällan!

    Mr.Råtta är en egoråtta som avnjuter sin bästa stunder när han sitter och glor på sin egen spegelbild och slickar sig runt truten!

    Mr.Råtta har lång väg och gå här i livet innan han vet vad han snackar om,
    frågan är om en idiot som råttan någonsin når fram?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 15:22

    Mr.Råtta bryr sig inte om varken vad vänster eller höger säger,
    Mr.Råtta är en fullblods ego och nazist/rasist!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  råttan. 2009-10-31, 15:26

    Regndrottning skrev:
    råttan. skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:tyvärr verkar bråken, hånen och sådant vara större ä själva frågorna vi diskuterar

    Tyvärr finns det personer som satt i system att ägna sig åt sånt trams. Jag hoppas verkligen jag inte framstår som sådan för då har jag misslyckats.

    Du har en tendens åt det hållet ibland, men du är nog en av de mildare!!! Smile

    Men lite hetta i debatten är bara hälsosamt!!! Very Happy


    Skulle vara mer imponerad om du som vänterdebattör gav dig på de vänsterdebbatörer du inte anser håller måttet.

    Själv är jag konsekvent då jag avfärdar höger och vänsterextremister på samma gång.


    Visst har jag sagt ifrån. Flera ggr t.o.m.


    Avfärdar, ja... Men säger du någonsin till någon av 'dina' när de har gått för långt? Eller samtycker du i ditt tigande?

    Innan du frågar... Ja, jag har sagt ifrån när en vänster har gått över gränsen...


    queen
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  råttan. 2009-10-31, 15:29

    Dao skrev:
    råttan. skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:tyvärr verkar bråken, hånen och sådant vara större ä själva frågorna vi diskuterar

    Tyvärr finns det personer som satt i system att ägna sig åt sånt trams. Jag hoppas verkligen jag inte framstår som sådan för då har jag misslyckats.

    Du har en tendens åt det hållet ibland, men du är nog en av de mildare!!! Smile

    Men lite hetta i debatten är bara hälsosamt!!! Very Happy


    Skulle vara mer imponerad om du som vänterdebattör gav dig på de vänsterdebbatörer du inte anser håller måttet.

    Själv är jag konsekvent då jag avfärdar höger och vänsterextremister på samma gång.

    Det gör jag, de gånger vi inte delar åsikt! Annars har jag nog med att föra en egen debatt, än att vara någon dadda åt dig!!!

    Det enda du är riktigt konsekvent med är att inte delta i debatterna! Du kommer enbart in med "kommentarer", och då i samband med att du hånar den du kommenterar!


    På detta forum bedrivs ingen debatt. Försöker man debattera så får man till svar att man är en nazistisk gayråtta på pottkanten. Att du anser dig vara "dadda" åt vissa vänstermuppar förändrar inget i sak.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  råttan. 2009-10-31, 15:35

    martin7lindgren skrev:Mr.Råtta samtycker bara till det som gynnar honom,han anser sig äga rätten till ett hyfsat liv, andra ratas utan betänkligheter som tärande och lata!

    men den dagen råttuslingen får smaka på sin egen medicin så blir det nytt ljud i skällan!

    Mr.Råtta är en egoråtta som avnjuter sin bästa stunder när han sitter och glor på sin egen spegelbild och slickar sig runt truten!

    Mr.Råtta har lång väg och gå här i livet innan han vet vad han snackar om,
    frågan är om en idiot som råttan någonsin når fram?


    Men titta här du dao. En vänstermupp som ägnar sig precis åt det som dao nyss kritiserade. D.v.s tilldelar mig åsikter jag inte har.

    I sakfrågan anser jag mig ha rätt att skaffa mig ett så bra liv som möjligt med det lilla jag tjänat på mina många år som heltidsarbetande. Det kommer alltid att jönsa omkring en massa lata bidragslyftare som anser sig ha rätt till en större andel av mina pengar. Själva är de inte beredda att göra ett skit för de som har det svårare än dem själva.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  råttan. 2009-10-31, 15:37

    martin7lindgren skrev:
    Mr.Råtta är en fullblods ego och nazist/rasist!


    Dao, martin är nog en högerdebattör?

    Sponsored content


    Att vara rik - Sida 4 Empty Sv: Att vara rik

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:29